هر آنچه که باید در مورد سئو کردن محتوا بدانید

هر آنچه که باید در مورد سئو کردن محتوا بدانید

سئو کردن محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که این می تواند محتوای شما را به موتورهای جستجوگر گوگل معرفی کند.

پیشگفتار

سئو کردن محتوا چه تاثیری بر سایت می گذارد؟ اصول سئو چیست و چطور می توان آن را در محتوا پیاده سازی کرد؟ سئو به چه منظوری انجام می شود؟ حتما شما هم بارها و بارها شنیده اید که می گویند محتوای سئو شده تاثیر زیادی بر گرفتن رتبه از  Google دارد. در حقیقت این سئو است که محتوا را به موتورهای جستجوگر معرفی می کند. پس نوشتن محتوا فقط محدود به جمله بندی یا رعایت اصول نگارشی نمی شود. در کنار اینکه در فصل های گذشته آموخته اید چگونه محتوا بنویسید، باید در زمینه سئوی محتوا نیز تخصص کامل داشته باشید. به همین منظور این بخش آموزشی را ترتیب دادیم تا شما بتوانید از آن برای سئو کردن محتوا کمک بگیرید.

عناوینی که در ادامه مطالعه خواهید کرد به شرح موارد زیر است:

 

 

مقدمه

سئو کردن محتوا بخش مهمی از اصولی است که شما باید در پروسه تولید محتوا به آن توجه داشته باشید. یک محتوای سئو شده، محتوایی است که باید در سایت قرار بگیرد. با وجود اینکه سئو محتوا را برای موتورهای جستجوگر بهینه می کند، اما باید این محتوا برای خوانندگان قابل فهم و درک باشد. از این رو شما به عنوان یک نویسنده سئوکار باید بدانید که اصول سئو را چگونه باید داخل متن پیاده سازی کرد و چطور محتوایی بنویسید که برای موتورهای جستجو بهینه و برای مخاطبان قابل فهم باشد. در این بخش آموزشی تصمیم داریم شما را با هر آنچه که لازم است در خصوص سئو بدانید، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از سئو کردن محتوا چیست؟

سئو کردن محتوا بدین معنی است که شما در حین نوشتن محتوا، یک سری دستورالعمل و اصول از قبل تعریف شده را در محتوایتان پیاده سازی کنید. بخشی از اصول سئوی محتوا را در بخش آموزش الگوریتم های گوگل برایتان شرح داده ایم. به طور کلی واژه SEO خلاصه شده عبارت Search Engine Optimization است که به آن فرآیند بهینه سازی صفحه وب نیز می گویند. همانطور که می دانید اصلی ترین روش دسترسی کاربران به محتواهای وب سایت های مختلف، از طریق سرچ در گوگل است. زمانی که یک سری عبارت و کلمه در گوگل سرچ می شود، موتورهای جستجوگر نتایجی را به کاربران نشان می دهند، که مطابق با دستورالعمل های تعریف آنها باشد. این در واقع همان سئو است.

سئو کردن محتوا را چگونه انجام دهیم؟

حال که متوجه شدید منظور از سئو در تولید محتوا چیست، حالا قصد داریم به شما روش های سئو کردن محتوا را آموزش دهیم. بنابراین با دقت به مواردی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم، توجه کنید.

• انتخاب کلمات کلیدی

سئو کردن محتوا با انتخاب کلید واژه های کلیدی آغاز می شود. این دقیقا نقطه شروع شماست. یکی از اقدامات پیش از تولید محتوا این است که شما کلمات کلیدی متناسب با موضوع و نوع محتوایی که قرار است بنویسید را انتخاب کنید و از آن در متن استفاده کنید. کلمات کلیدی چگونه انتخاب می شوند؟ در واقع کلمات کلیدی مانند سر نخ هستند. شما این سر نخ ها را در متن خود می گنجانید تا زمانی که کاربران در اینترنت این کلمات را سرچ کردند، موتورهای جستجوگر این سر نخ ها را پیدا کنند و محتوا را برای کاربران نمایش دهند.

سئو و اهمیت آن

برای سئو کردن محتوا یکی از مرتبط ترین و پرتکرارترین کلماتی که توسط کاربران سرچ می شود را به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید. سپس مابقی کلمات را به عنوان کلمه کلیدی فرعی یا LSI انتخاب کنید و در متن چند مرتبه تکرار کنید. کلمات کلیدی فرعی باید زیر شاخه کلمه کلیدی اصلی باشند و آن را پوشش دهند. 

• در پاراگراف های ابتدایی از کلمه کلیدی استفاده کنید

بهتر است محتوای خود را با استفاده از کلمه کلیدی آغاز کنید. اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای پاراگراف ها بسیار زیاد است. این یکی از اصول سئو کردن محتوا است که حتما باید آن را رعایت کنید.

 از کلمه کلیدی در عنوان محتوا استفاده کنید

زمانی که می خواهید نامی را برای مقاله و یا محتوایی که نوشته اید انتخاب کنید، باید از کلمه کلیدی اصلی نیز در عنوان استفاده نمایید.

 کیفیت محتوا

در نوشتن محتوا باید به کیفیت آن توجه ویژه ای داشته باشید. کیفیت محتوا باید به گونه ای مخاطب محور و کاربر پسند باشد. 

تهیه این چک لیست در تولید محتوای سئو شده به شما کمک می کند

برای اینکه بتوانید سئو کردن محتوا را به خوبی انجام دهید، می توانید یک چک لیست سئو تهیه کنید. در این چک لیست تمام موارد مهم سئو وجود دارد که با بررسی این موارد می توانید به نتایج خوبی برسید.

چک لیست برای سئو کردن محتوا

کلمه کلیدی را بسیار دقیق و هوشمندانه انتخاب کنید. طبق مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، انتخاب کلمات کلیدی باید کاملا مرتبط و مناسب با موضوع محتوا صورت بگیرد.

حتما باید به نوع محتوا توجه کنید و بر اساس اهداف کاربران محتوا را سئو کنید. محتوای شما آموزشی است یا خبری؟ برای توضیح محصول محتوا می نویسید یا دسته بندی؟ کاربران از سرچ در اینترنت اهداف مختلفی دارند. 1) آنها نیست مسیریابی دارند. یعنی می خواهند از طریق سرچ کلمه کلیدی به سایت اصلی دسترسی پیدا کنند. به طور مثال سرچ عبارت ابلاغیه الکترونیکی برای دسترسی به سایت ثنا. 2) نیت آنها اطلاعاتی است. یعنی می خواهند با سرچ کلمه کلیدی پاسخ سوالاتشان را پیدا کنند. به عنوان مثال علت کاهش شتاب خودرو در سربالایی. 3) آنها نیت تجاری دارند و می خواهند از طریق سرچ محصول مورد نظرشان را پیدا کنند و در آینده خریداری نمایند. به عنوان مثال کفش طبی زنانه 4) آنها قصد خرید دارند و مستقیما این عبارت را سرچ می کنند. به طور مثال خرید دوره های آموزشی تولید محتوا. پس با توجه به اهداف کاربران باید نسبت به سئو کردن محتوا اقدام کنید.

نکاتی برای تولید یک محتوای با کیفیت

از هدینگ، و بولت گذاری استفاده کنید. برای سئو کردن محتوا و در عین حال حفظ شیوایی متن، می توانید از هدینگ و بولت گذاری استفاده کنید تا مخاطب بتواند ساختار محتوای شما را به خوبی درک کند.

نکات مهم برای سئو کردن محتوا و تولید یک محتوای با کیفیت

برای سئو کردن محتوا و همچنین بالا بردن کیفیت آن، می توانید از نکاتی که در ادامه مطرح می کنیم، استفاده کنید.

  • از جملات کوتاه استفاده کنید

یکی از نکات مهمی که در سئو کردن محتوا باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از جملات کوتاه است. هر جمله را به وسیله نقطه (.) از جمله بعدی جدا کنید. همچنین به اندازه و طول پاراگراف ها دقت کنید و سعی کنید پاراگراف های محتوایتان طولانی نشود. چرا که این هم خوانایی متن را زیر سوال می برد و هم باعث ضعف محتوا از نظر سئو می شود.

تولید محتوای سئو شده

  •  عکس ها را سئو کنید

یکی دیگر از نکاتی که برای سئو کردن محتوا باید به آن توجه کنید، زیر نویسی است که زیر عکس ها قرار می دهید. باید در زیر نویس عکس ها، از کلمات کلیدی استفاده کنید تا عکس را نیز برای موتورهای جستجوگر بهینه کنید.

  •  به چگالی کلمه کلیدی توجه کنید

منظور از سئو کردن محتوا این نیست که شما یک کلمه را به صورت طوطی وار در متن خود تکرار کنید. بلکه شما باید به صورت متعادل و پراکنده از کلمات کلیدی استفاده کنید. به طور تقریبی باید بگوییم که در طول محتوا به ازای هر 100 الی 150 کلمه باید یک بار از کلمه کلیدی استفاده کنید.

  •  الگوریتم های گوگل را بشناسید و به آنها عمل کنید

اگر با الگوریتم های گوگل آشنایی ندارید، حتما فصل آموزش الگوریتم های گوگل را مطالعه کنید. به طور کلی محتوای شما باید در چارچوب این الگوریتم ها نوشته شود. این الگوریتم ها محتوای شما را از جهات مختلف بررسی می کنند.

  • متن یونیک بنویسید

بخش مهمی از سئو کردن محتوا به یونیک بودن و کپی نبودن متن بستگی دارد. محتوای سئو شده باید کاملا تالیفی و یا ترجمه ای باشد. از کپی کردن متن از سایت های دیگر خودداری کنید.

  •  لینک دهی کنید

برای قوی تر شدن سئوی محتوا می توانید آن را به صفحات داخلی یا خارجی لینک دهی کنید. با این کار از نظر سئو، محتوای قوی تر و با کیفیت تری تولید می کنید.

  •  محتوا را از نظر نبود اشتباهات نگارشی و غلط املایی بررسی کنید

یکی دیگر از نکات سئو کردن محتوا این است که شما متن خود را از نظر صحیح بودن علائم نگارشی و نبود غلط املایی مورد بررسی قرار دهید. این اشتباهات قطعا منجر می شوند تا کیفیت متن شما هم برای موتورهای جستجوگر و هم برای مخاطبان پایین بیاید.

جمع بندی نهایی

در این بخش شما را با نکاتی در خصوص سئو کردن محتوا آشنا کردیم. با توجه به آنچه که در این بخش آموزشی مطالعه کردید، می توانید یک محتوای سئو شده و با کیفیت تولید کنید. به خاطر داشته باشید که سئو و تولید محتوا هر دو مکمل یکدیگر هستند. بنابراین این دو را از یکدیگر جدا نبینید و حتما به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید محتوای با کیفیت و سئو شده ای بنویسید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *