دیجیتال مارکتینگ و تمام نکات آن

دیجیتال مارکتینگ و تمام نکات آن

با دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن چقدر آشنایی دارید؟ آیا از تاثیر آن در رشد کسب و کارها آگاهی دارید؟ در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

دیجیتال مارکتینگ را چقدر می شناسید؟ آیا می دانید چطور می توان با کمک بازاریابی دیجیتالی به موفقیت در کسب و کارها رسید؟ توضیح انواع محتوا چیست و با مزایای استفاده از آن چقدر آشنایی دارید؟ در تعاریف کلی تولید محتوا، شما با دیجیتال مارکتینگ نیز روبرو می شوید. زیرا این بخشی از کاریابی و موفقیت در کار تولید محتوا است. در مقاله ای که پیش رو دارید، عناوین زیرا را مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه
  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • تاثیر تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ
  • آشنایی با انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی محتوایی
  • سئو یا بهینه سازی موتور جستجو
  • تبلیغات پولی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا
  • اتوماسیون بازاریابی
  • محتوای حمایت شده
  • روابط عمومی آنلاین
  • بازاریابی درونگرا
  • سخن پایانی

مقدمه

فهمیدن اینکه تولید محتوا چیست و چه تاثیری در کسب و کارهای اینترنتی دارد، امروزه بر همگان روشن است. اما خوب است تا بدانید از چه روش هایی می توان بازاریابی محتوایی کرد و از آن طریق به موفقیت رسید. این روزها اینترنت بستر مناسبی را برای هدف گرفتن افراد فراهم کرده است. زیرا روزانه هزاران محتوای مختلف در اینترنت بارگذاری می شود که هر کدام از آنها مخاطبان خاص خودشان را دارند. در صورتی که مهارت کافی در تولید محتوا وجود داشته باشد، این افراد به سمت بازاریابی دیجیتالی کشیده می شوند. این یک فرصت مناسب برای ترغیب به خرید است. اما چطور و چگونه اش را در ادامه دنبال کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به طور کلی باید بگوییم ارائه هرگونه خدمات در رابطه با محصول و همچنین توضیح محصول که در دستگاه های الکترونیکی اتفاق بیفتد، دیجیتال مارکتینگ است. برای بار اول نیست که با این شیوه بازاریابی روبرو می شویم. زیرا سالیان سال است که بازاریابی اینترنتی بین مردم محبوب شده است. در هر دوره ای این بازاریابی به شکل های گوناگون بود. اما امروزه شاهد این موضوع هستیم که از طریق نوشتن محتوا و تولید محتوا بسیاری از کسب و کارهای دیجیتالی پا گرفته اند و به شهرت رسیده اند. از نظر شما رمز و راز این شهرت چیست؟ بله درست متوجه شدید. شیوه صحیح تولید محتوا و تبلیغات.

تاثیر تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

مادامی که اینترنت به راحتی در اختیار کاربران مختلف قرار گرفته است، صاحبین مشاغل می توانند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند. اما شیوه تبلیغات و معرفی در بازاریابی اینترنتی قدری متفاوت است. زیرا کاربران در همین اینترنت به دنبال تبلیغات و معرفی محصولات هستند. بنابراین باید یک تولید محتوای قدرتمند پشت این شیوه بازاریابی باشد. در این صورت کسب و کارهای دیجیتالی به خوبی به کاربران معرفی می شوند.

جامعیت محتوا و استفاده از تمامی موارد نظیر پرسش های متداول در آن یکی از مهمترین رموز موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. بنابراین کسانی که سئو کردن محتوا را به خوبی می دانند و با تاثیر آن در جذب مخاطب آشنا هستند، قطعا قوی تر عمل می کنند.

جذب مخاطب از طریق محتوا

آشنایی با انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ کانال یا پلتفرم های مختلفی دارد. این کانال ها دستیابی به اهداف کاربران را مشخص می کند و باعث نزدیک تر شدن به خواسته ها و نیازهای مشتریان می شود. به طور کلی نمی توان گفت یکی از این کانال ها نسبت به دیگری برتری دارد. زیرا چنین چیزی بی پایه و اساس است. در بازاریابی دیجیتالی، کاربران بسته به نیاز و نوع دسترسی به اینترنت، به دنبال خرید محصول یا دریافت خدمات هستند. بنابراین صاحبین مشاغل باید ضمن شناخت نیازهای مشتریان خود، بدانند که آنها بیشتر از کدام یک از این کانال ها استفاده می کنند. در این صورت می توانند به موفقیت در جذب مخاطب برسند.

  • بازاریابی محتوایی
  • سئو یا بهینه سازی موتور جستجو
  • جستجوی پولی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا
  • اتوماسیون بازاریابی
  • محتوای حمایت شده
  • روابط عمومی آنلاین
  • بازاریابی درونگرا

هر کدام از این کانال ها، مخاطبان خاص خودشان را دارند. بنابراین می توان گفت بازاریابی و جذب مخاطب، پس از شناخت نیاز آنها انجام می شود. حال در ادامه شما را با هر یک از این کانال ها بیشتر آشنا می کنیم.

شناخت نیاز مخاطب از طریق بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی محتوایی

به جرات می توان گفت بازاریابی محتوایی یکی از بهترین و اصلی ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ است. چه بسیار افرادی که از این طریق توانسته اند کسب و کارهای خود را به نحو احسن به دیگران معرفی کنند. در صورتی که بازاریابی محتوایی قدرتمند و اصولی باشد، اعتماد مشتریان افزایش می یابد. همچنین از این طریق شهرت بسیار زیادی برای برند به وجود می آید. می دانید دلیلش چیست؟ زیرا در این نوع بازاریابی هر آنچه که مورد نیاز مخاطبان است، در اختیارشان قرار داده می شود. اما با استفاده از تاکتیک ها و اصول مناسب.

بازاریابی محتوایی چندین شاخه دیگر نیز دارد. وبلاگ، پست های مختلف در شبکه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی، ویدیوها و... همگی جزو انواع بازاریابی محتوایی به حساب می آیند.

سئو و بهینه سازی موتور جستجو

حتما شما هم می دانید که با یک سرچ ساده در اینترنت، اطلاعات مورد نظر بالا می آید. این در واقع به دلیل بهینه سازی موتور جستجو است. رعایت گرفتن رتبه بالا در گوگل باعث می شود تا سایت هایی که رتبه بالاتری دارند، زودتر بالا بیایند. در این صورت شانس دیده شدن و جذب مخاطب بالاتر می رود. سئو در دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اکثر کاربران از طریق موتورهای جستجو به دنبال نیازهای خود هستند. بنابراین بازاریابان می توانند از این طریق ترافیک وب سایت خودشان را بالا ببرند و با دیگر رقیبان خود رقابت کنند.

تبلیغات پولی

تبلیغات پولی یا SEM اغلب با سئو SEO اشتباه گرفته می شود. دلیل آن هم تشابه نام آنهاست. تبلیغات پولی و سئو هر دو با موتورهای جستجو سر و کار دارند. با این تفاوت که سئو به صورت طبیعی به بازاریابان برای دریافت رتبه و بالا رفتن ترافیک سایت کمک می کند. اما تبلیغات پولی همانطور که از نامش پیداست با صرف هزینه باعث بالا رفتن ترافیک سایت و قرار گرفتن در صفحه جستجو می شود. البته باید این را در نظر بگیرید که از طریق SEM زودتر به نتیجه می رسید. اما طبیعتا برای شما هزینه های بالاتری در بر خواهد داشت.

ایمیل مارکتینگ

تقریبا باید بگوییم نیمی از جمعیت جهان از طریق ایمیل بازاریابی می کنند. ایمیل مارکتینگ از دیگر کانال های دیجیتال مارکتینگ است که به بازاریابان سرنخ هایی در خصوص نیاز و خواسته مشتری می دهد. از طریق ایمیل مارکتینگ می توان اطلاعات مفیدی در خصوص بازخورد و البته نیازهای مشتریان دریافت کرد. سپس می توان از نتایج به دست آمده برای بهتر شدن بازاریابی و موفقیت در آن استفاده کرد.

تبلیغات کلیکی

از دیگر کانال های دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات کلیکی است. در این مدل تبلیغات بازاریابان باید به ازای هر کلیک روی تبلیغات هزینه ای را پرداخت کنند. البته تبلیغات کلیکی نیز انواع مختلفی دارند که می توان آنها را متناسب با نوع کسب و کارها انتخاب کرد. این شیوه بازاریابی بیشتر مناسب مشاغل و کسب و کارهای کوچک است. زیرا در ابتدا به بودجه و هزینه کمی برای تبلیغات نیاز است.

شاخه های مختلف دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا

 یکی از مقرون به صرفه ترین نوع تبلیغات، سوشال مدیا است. در این شیوه تبلیغات فعالیت مستمر و پررنگ شما منجر به شهرت و بازاریابی می شود. به عنوان مثال شما می توانید به راحتی از طریق اینستاگرام، کسب و کار خود را معرفی کنید. در این نوع بازاریابی، انتشار پست های مختلف و اشتراک گذاری آنها تاثیر مثبتی بر کسب و کار دارد. این نوع تبلیغات بیشتر مناسب کسانی است که هزینه های بسیار کمی برای تبلیغات در نظر گرفته اند.

اتوماسیون بازاریابی

منظور از اتوماسیون بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ همان طراحی نرم افزار است. در این روش، با استفاده از برنامه نویسی نرم افزار یا اپلیکیشنی طراحی می شود که به طور خودکار بازاریابی را انجام دهد. از نمونه های آن می توان به خبرنامه های ایمیلی، ردیابی و گزارش کمپین و... اشاره کرد.

محتوای حمایت شده

در محتوای حمایت شده، شما از برندهای معتبر می خواهید که از طریق دیجیتال مارکتینگ و همچنین شهرت شان، برای شما تبلیغات انجام دهند. در واقع این نوع تبلیغات نیز نیازمند صرف هزینه است. این محتوا می تواند شامل یک وبلاگ یا یک ویدیو باشد. در ادامه این نوع حمایت یک رپورتاژ آگهی منتشر توسط برند معروف برای تبلیغات منتشر می شود.

هدف قرار دادن مخاطب از طریق بازاریابی

روابط عمومی آنلاین

در روابط عمومی آنلاین شما این امکان را دارید که از طریق فضای مجازی با دیگران در ارتباط باشید. به این ترتیب می توانید از علت عدم خرید یا عدم استقبال آنها از آگهی مطلع شوید و بدون پرداخت هزینه سرنخ های زیادی در این خصوص به دست آورید.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا شامل سه مرحله جذب، تعامل و پشتیبانی است. در این شیوه بازاریابی شما از طریق روابط معنادار متوجه می شوید که چه کسانی مشتریان احتمالی و چه کسانی مشتریان دائمی شما هستند. از این طریق اطلاعات زیادی به دست می آورید و می توانید برای اهدافتان برنامه ریزی کنید.

سخن پایانی

در این بخش اطلاعاتی در مورد دیجیتال مارکتینگ در اختیارتان قرار دادیم. همچنین در مورد اهمیت تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی و کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم. به خاطر داشته باشید دیجیتال مارکتینگ این روزها به شدت گسترش یافته و قدرت گرفته است. پس با شناخت ابزارهای مخصوص آن و روش استفاده از آنها برای موفقیت تلاش کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *