برای توضیح محصول چگونه محتوا بنویسیم؟

برای توضیح محصول چگونه محتوا بنویسیم؟

اگر قصد دارید برای توضیح محصول محتوا بنویسید، لازم است تا در ابتدا این مقاله آموزشی را مطالعه کنید و سپس دست به کار شوید.

پیشگفتار

توضیح محصول با چه هدفی صورت می گیرد؟ آیا می دانید این سبک از محتوا نویسی چه تاثیری بر سئوی سایت می گذارد؟ یا حتی با ویژگی ها و اهمیت این روش محتوا نویسی آشنایی دارید؟ قطعا شما هم تا به حال برای خرید محصولات مختلف به سایت های گوناگون مراجعه کرده اید. توضیحاتی که در زیر محصول درج شده است، نمونه محتوایی است که شما به عنوان یک نویسنده سئوکار باید به نوشتن آن مسلط باشید. به همین خاطر این بخش آموزشی را ترتیب دادیم تا یک معرفی کلی در خصوص این سبک از محتوا نویسی برای شما داشته باشیم و تمامی موارد مهمی که در خصوص آن مطرح است را برایتان عنوان کنیم. با مطالعه این بخش ما اطلاعاتی در خصوص عناوین زیر کسب خواهید کرد:

 

مقدمه

توضیح محصول بخش مهم و تاثیرگذاری از استراتژی های بازاریابی محتوایی است که می توان با استفاده از آن کاربران را به مشتری تبدیل کرد. به دور از هرگونه اغراق و بزرگنمایی باید بگوییم اهمیت دادن به تولید محتوا برای محصول، کاملا جدی است. پس باید تولید این گونه محتوا در چارچوب قوانین و اصول صورت بگیرد. زیرا در این صورت است که موثر واقع می شود. برای همین تصمیم داریم تا شما را با هر آنچه که لازم است در این مورد بدانید، آشنا کنیم. تا پایان این بخش آموزشی همراه ما باشید.

قبل از هر چیز، توضیح محصول چیست؟

توضیح محصول متن مختصر و مفید است که در یک دید کلی ویژگی های محصول را بررسی می کند. قطعا زمانی که کاربران قصد خرید اینترنتی داشته باشند، هدفشان صرفا پیدا کردن محصول مورد نظر در فروشگاه های اینترنتی نیست. بلکه می خواهند محصول مورد نظر را کمی بیشتر بشناسند و با مشخصات کلی آن آشنا شوند. در صورتی که توضیحات محصول جذاب و کاربردی باشد، قطعا آنها برای خرید مجاب می شوند. با توجه به توضیح سرچ اینترنت و چگونگی آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران، یک نویسنده سئوکار باید بداند که چگونه محتوایش را بنویسد. زیرا همانطور که پیداست، محتوا زمانی هدفمند و تاثیرگذار خواهد بود که متناسب با نیاز و سلیقه کاربران نگارش شود.

یکی از مهمترین رازهای موفقیت سایت های فروشگاهی، اهمیت دادن به صفحه توضیح محصول است. زیرا بسیاری از سایت های فروش محصول، به این صفحه اهمیت نمی دهند؛ تا جایی که بعضی از آنها این صفحه را خالی می گذارند! پس در این میان کسانی در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیروز هستند که به توضیحاتی که باید در این صفحه درج شود اهمیت می دهند.

اصول تولید محتوای با کیفیت برای توضیح محصول

تولید محتوا برای توضیح محصول با چه هدفی انجام می شود؟

همانطور که می دانید یکی از اقدامات پیش از تولید محتوا این است که شما هدف مشخصی را برای تولید محتوا تعیین کنید. از آنجایی که تولید محتوا برای توضیح محصول بیشتر جنبه تبلیغاتی و بازاریابی دارد، شاید تا حدودی با اهداف این روش تولید محتوا آشنا باشید که البته درست است. اما اجازه دهید تا از زوایای دیگری هم این اهداف را بررسی کنیم.

به طور کلی شما برای دو هدف مشخص توضیح محصول می نویسید؛ 1) مطرح کردن ویژگی های محصول 2) تبدیل کاربران به مشتری 3) افزایش ترغیب برای خرید.

مطرح کردن ویژگی های محصول: یکی از اهداف توضیح محصول این است که شما به ویژگی هایی اشاره کنید که شاید از دید کاربران پنهان است. قطعا کاربران با مطالعه ویژگی های محصول به این موضوع پی می برند که آیا این کالا مورد نیازشان است یا خیر. در توضیح ویژگی های محصول هرگز اغراق نکنید. اما بهتر است تا برخی از ویژگی ها که از اهمیت بالایی برخوردار است را کمی بزرگتر جلوه دهید تا مشتریان متوجه اهمیت چنین ویژگی شوند.
تبدیل کاربران به مشتری: بعضی از کاربران توضیحات محصول را می خوانند و برای خرید مُردد می شوند. در صورتی که توضیحات کامل و جذاب باشد، قطعا آنها به مشتری تبدیل می شوند و از سایت فروشگاهی خرید می کنند. تبدیل کاربر به مشتری در صورتی انجام می شود که شما کارتان را به خوبی انجام داده باشید و اصول را رعایت کرده باشید.
افزایش ترغیب برای خرید: بسیاری از مشتریان به محصولی که در حال بررسی آن در اینترنت هستند نیاز دارند. اما شاید بنا به دلایلی مانند قیمت محصول، تردید در مورد کیفیت محصول و... برای خرید چندان مصمم نباشند. در صورتی که تولید محتوا برای توضیحات محصول قدرتمند باشد، قطعا میل به خرید کردن در مشتریان افزایش پیدا می کند.

تولید محتوای با کیفیت برای توضیح محصول

با خواندن این نکات، محتوایی برای توضیح محصول بنویسید

برای اینکه بتوانید یک محتوا برای توضیح محصول بنویسید، نیاز است تا با نکاتی که برای نوشتن این محتوا لازم است، آشنا شوید. پس به مواردی که در زیر عنوان می کنیم، توجه داشته باشید.

  • مخاطبان را بشناسید

برای ارائه محتوا در قالب توضیح محصول نیاز است تا شما در ابتدا مخاطبان را شناسایی کنید. این موضوع تا حدی مهم و جدی است که شما تا قبل از مطلع شدن از آن نباید حتی یک کلمه بنویسید. سن، جنسیت، میزان تحصیلات، گرایش آنها، محل سکونتشان و... همه و همه اطلاعاتی است که شما باید آنها را در اختیار داشته باشید.

  • احساسات مشتریان را شناسایی و درگیر کنید

در گام بعدی شما باید احساسات مشتریان را شناسایی و درگیر کنید. برای این کار باید بدانید که توضیح محصول کدام یک از نیازهای آنها را برطرف می کند؟ به عنوان مثال اگر برای محصولی مانند عرق نعنا محتوا می نویسید، قطعا می دانید که مشتریان برای سلامتی و برای برطرف کردن مشکلات گوارشی از این محصول استفاده می کنند. پس شما می توانید با یافتن این نقطه، احساسات مشتریان را درگیر کنید و در محتوا نویسی اعمال کنید.

محتوا

  • به سئو کردن محتوا اهمیت دهید

موضوع بعدی که باید برای نوشتن توضیح محصول به آن اهمیت دهید، سئو کردن محتوا است. بهینه سازی موتورهای جستجو توسط تولید محتوا کاری است که شما باید برای سهولت دسترسی کاربران به اطلاعات محصول انجام دهید. پس تمامی موارد مهم و مطرح در دنیای سئو را بشناسید و آنها را در نوشتن محتوا لحاظ کنید.

  • به طول محتوا و طول پاراگراف ها توجه کنید

نکته بسیار مهمی که در خصوص تولید محتوا برای توضیح محصول وجود دارد، توجه به طول محتوا و کوتاه نویسی است. محتوایی که برای توضیحات محصول ارائه می دهید باید به دور از هرگونه حاشیه و اضافه گویی باشد. طول پاراگراف ها و حتی طول جملات باید بسیار کوتاه باشند. در این صورت کاربران با علاقه بیشتری ویژگی های محصول را مطالعه می کنند.

چند نکته طلایی که برای نوشتن توضیحات محصول باید بدانید

برای اینکه بتوانید توضیح محصول را به خوبی بنویسید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

حتما قبل از شروع به نوشتن محتوا، در خصوص ویژگی های محصول، اطلاعات کامل و درستی به دست آورید. تنها در این صورت است که می توانید اطلاعات درست و واقعی در اختیار مشتریان و کاربران قرار دهید.

ترغیب مشتریان به خرید

  • در نوشتن محتوا برای توضیح محصول هرگز از کلمات و عبارات مبهم یا تخصصی استفاده نکنید. بهتر است تا محتوایی که می نویسید برای همه قابل درک و فهم باشد. روان بودن و خوانا بودن محتوا را معیار اصلی کار خود قرار دهید.
    متن را به خوبی دسته بندی کنید و از کلید واژه های اصلی و فرعی در بدنه عنوان ها استفاده کنید.
    زمانی که می خواهید در توضیح محصول به ویژگی های آن اشاره کنید، حتما ویژگی ها از پراهمیت به کم اهمیت بنویسید. بسیاری از کاربران اصطلاحا کاربران تنبلی هستند و ممکن است پس از خواندن چند خط اول، از مطالعه مابقی متن صرف نظر کنند. بنابراین در ابتدا ویژگی های بسیار مهم را عنوان کنید و سپس به بررسی ویژگی های کم اهمیت تر بپردازید.
    سعی کنید توضیحات منحصر به فرد و یونیکی را ارائه دهید. به هیچ عنوان از سایت های دیگر تقلید نکنید و توضیحاتی را از دیدگاه خودتان ارائه دهید.
    اگر نیاز است تا برای توضیح محصول نحوه مراقبت را نیز بیان کنید، خیلی مختصر اما کاربردی این کار را انجام دهید. علاوه بر نحوه مراقبت به موارد مهمی همچون گارانتی، نوع بسته بندی، مشخصات فنی مهم و... نیز اشاره داشته باشید.
    در یک کلام شما باید برای توضیح محصول محتوایی کاربر پسند و جذاب بنویسید. سعی کنید از جملات و عبارات قدرتمند و خاص استفاده کنید تا قدرت محتوایتان را بالا ببرید. توجه به همین نکات و موارد به ظاهر کوچک، به محتوای شما ارزش و اعتبار می بخشد. پس هرگز از آنها غافل نشوید.

جمع بندی نهایی

توضیح محصول می تواند به بازاریابی و ترغیب مشتریان برای خرید کمک زیادی کند. از این رو باید محتوایی که به این منظور تولید می کنید، در چارچوب قوانین توضیحات محصول باشد. ما در این بخش به طور کامل اطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به اینکه سبک نوشتن محتوای مربوط به توضیحات محصول با مقاله نویسی و یا سایر روش های تولید محتوا متفاوت است، سعی کنید این تفاوت را درک کنید و به ویژگی های مهم آن توجه داشته باشید. قطعا در این صورت در کار و حرفه خود موفق تر خواهید بود.

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *