راه های افزایش فالوور در اینستاگرام

راه های افزایش فالوور در اینستاگرام

در رابطه با روش های افزایش فالوور صحبت خواهیم کرد و اصولی ترین تا بدترین روش ها را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

پیشگفتار

یکی از مهم ترین موضوعات در اینستاگرام داشتن فالوور فعال است. همه افراد سعی در به دست آوردن فالوور دارند. چرا که با داشتن فالوور بیشتر، افراد هم بیشتر سعی در شناخت محصولات شما دارند و سود شما نیز در این راه بیشتر می شود. این یکی از دلایلی است که افراد سعی در تبلیغ برند خود دارند تا فالوور بیشتری کسب کنند.

برای افزایش فالوور اصولی وجود دارد و اگر می خواهید به تعداد مورد نظر فالوور خود برسید، باید این اصول را رعایت کنید. در این مقاله بهترین و کاربردی ترین روش ها و حتی روش هایی که ممکن است آسیب زا باشد را بررسی می کنیم. با ما باشید تا این موارد را با فهرت عناوین ذیل بخوانید و با توجه به نیاز تان از آن ها استفاده کنید.

بهترین روش افزایش فالوور در اینستاگرام

برای افزایش فالوور در اینستاگرام باید اصولی را رعایت کنید. در این صورت کاربرانی که محصولات شما برای آن ها مناسب است به راحتی شما را پیدا می کنند. مشتری شما می شوند و اگر اصول درست را ادامه دهید از مشتری بالفعل به مشتری بالقوه شما تبدیل می شوند. این مراحل عبارتند از:

مخاطبان خود را بشناسید

اگر بتوانید فالوور های خود را بشناسید و بدانید به چه چیزی علاقه دارند، رفتار آن ها به چه صورت است و سلیقه آن ها چیست، گام بزرگی در این راستا برداشته اید. پس مخاطبین خود را بشناسید و بدانید برای چه افرادی محتوا تولید می کنید. با ذائقه و سلیقه مشتری هایتان آشنا باشید و بدانید از چه محتوایی بیشتر بازخورد می گیرید. هر چه این شناخت بیشتر باشد، فروش شما بیشتر می شود.

محتوای مناسب تهیه کنید

محتوایی که تولید می کنید باید آنقدر جذاب باشد که فالوور هایتان مشتاق به خواندن ادامه متن و حتی بقیه پست ها شوند. فردی که به پیج شما می آید، در ابتدا محتوای تصویری و سپس محتوای متنی را می بیند. اگر محتوای متنی شما جذاب باشد، مخاطب در صفحه شما زمان بیشتری را می گذراند. بعد از این روند آن فرد پیج شما را فالو می کند. برای دست یابی به چنین محتوایی به موارد زیر توجه کنید: 
 
افزایش فالوور در اینستاگرام

گام اول: در تولید محتوا استراتژی داشته باشید

داشتن استراتژی و برنامه برای یک محتوای موفق لازم است. این به این معناست که بدانید چه پست هایی را در چه زمان و به چه صورت منتشر کنید. استراتژی داشتن یعنی بر اساس هدف نهایی که دارید، باید ها و نباید های محتوا را مشخص کنید.

هدف خود را از پیج و سلیقه و انتظارات فالوور هایتان تعیین کنید و بر اساس آن محتوا تولید کنید. داشتن استراتژی موفق لازمه هر پیج است و جزو اصلی جذب فالوور است.

گام دوم: هدفمند محتوا تولید کنید تا فالوور های هدفمند بگیرید

محتوای هدفمند یعنی مطالب شما پیوسته باشد. تا زمانی که کاربر به صفحه شما می آید مطالب پیوسته ای را ببیند و در لحظه اول بتواند به کاری که شما می کنید پی ببرد. اینکه از هر موضوعی صحبت کنید و برنامه محتوایی نداشته باشید، صفحه شما ارتقا پیدا نمی کند. پس هدف تان را مشخص کنید و برنامه ماهیانه تهیه کنید تا فالوور هایتان در زمان کم، بیشتر از حد انتظار افزایش یابد.

گام سوم: تخصص تان را با محتوایی که تولید می کنید نشان دهید.

بعد از اینکه هدف تان را مشخص کردید، حال باید محتوای تخصصی حوزه خود را تولید کنید. به این معنا که اگر شما در حوزه زیبایی بلاگ می کنید، می توانید محصولات مختلف را بررسی کنید، فروشنده های برتر را معرفی کنید و نحوه استفاده از هر یک از محصولات و یا چگونگی استفاده از هر یک را توضیح دهید.

اگر در رابطه با روزمرگی هایتان بلاگ می کنید، می توانید فالوور هایتان را از تجربه غذایی که در رستوران خورده اید یا مسائل مربوط به آنجا مطلع کنند. محتوایی که تولید می کنید اگر تخصصی و مربوط به حوزه کاری شما باشد می تواند باعث افزایش فالوور شود. برای بررسی دقیق کپشن نویسی به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

گام چهارم: فعال باشید، فالوور هایتان افزایش می یابد

اگر می خواهید فالوور هایی که جذب کرده اید در صفحه شما بمانند و از دنبال کردن شما دست نکشند، باید همیشه حضور فعال داشته باشید. پست بگذارید، روزانه استوری بگذارید و مخاطبین تان را با محتوا درگیر کنید تا با شما تعامل داشته باشند. زمانی که مخاطبین ببینند تعداد پست ها و به طور کلی فعالیت تان کمتر شده، ممکن است شما را آنفالو کنند. 
 
فعالیت مداوم برای افزایش فالوور

شما خودتان صفحه ای را انتخاب می کنید که 10 پست دارد یا صفحه ای را انتخاب می کنید که 100 پست دارد؟ این به این معنا نیست که شما باید بیش از حد فعال باشید. تعادل داشته باشید. افراط و تفریط نکنید و مطابق برنامه تان پیش روید. این کار باعث رشد فالوور های شما در مرور زمان می شود.

گام پنجم: سبک خودتان را داشته باشید

به این معنا که اگر مخاطب محتوای متنی یا تصویری ای را دید متوجه شود که این عکس متعلق به شماست. حتی قبل از اینکه اسم شما را ببیند. به این کار برند سازی می گویند. استفاده از یک رنگ خاص، داشتن لحن خاص یا کلماتی که فقط خودتان استفاده می کنید در این راه کمک کننده است تا مخاطب با شما و محتوای شما درگیر شود. هنگام انتخاب سبک شخصی تان، مناسب ترین چیزی که برای شما وجود دارد انتخاب کنید. این نشان دهنده شخصیت شما و کسب و کارتان است و به شناخت شما توسط کاربر کمک بسیاری می کند.

گام ششم: عکس هایتان با کیفیت باشد

همان طور که در مقاله چگونه تولید محتوا در اینستاگرام گفتیم، اینستاگرام شبکه ای برای سرگرم شدن است. افراد در اینستاگرام با تصاویر و عکس ها و فیلم ها سرگرم می شوند. فراموش نکنید. محتوای شما باید سرگرم کننده باشد. پس هدف اصلی این شبکه اجتماعی سرگرمی است.

اگر کسب و کارتان مربوط به ارائه محصول یا انجام خدمات است، باید با بهترین دوربین ها و عکاس ها از محصولاتتان عکس گرفته و به مخاطب ارائه کنید. کیفیت این عکس ها در جذب مخاطب به شدت تاثیر گذار است.

از مطالبی که با حوزه کاری شما مرتبط است استفاده کنید. به عنوان مثال اگر تولیدی مانتو دارید، می توانید ست هایی با این مانتو ها به فالوور هایتان ارائه کنید. این ست ها باید با سلیقه مخاطب تان یکی باشد. با این کار می توانید فالوور های بیشتری نیز جذب کنید.

پس مهم است که بتوانید با تصاویر جذاب توجه جلب کرده و مخاطبین خود را سرگرم کنید. از عکس ها با رنگ بندی مناسب و کیفیت بالا استفاده کنید. هر چه جذابیت تصویر ها بیشتر باشد، احتمال دیده شدن شما بیشتر و فالوور های شما بالاتر می رود.
 
تحلیل با کمک ابزار ها در اینستاگرام

گام هفتم: تداوم شرط اصلی موفقیت و افزایش فالوور

برای جذب فالوور در اینستاگرام باید تولید محتوای پیوسته و مداوم داشته باشید. ممکن است چندین روز محتوایی با جذابیت بالا تهیه کنید. آن را در صفحه خود منتشر کنید و تعامل بالایی با مخاطب خود داشته باشید. اما بعد از مدتی فعالیت تان کمتر شود. سپس فعالیت شما دوباره از سر گرفته شده و پست هایی را منتشر کنید. یعنی بی نظم و بدون پیوستگی محتوای خود را انتشار دهید. در غیر این صورت همه زحمات شما از بین می رود و فالوور هایتان به تدریج کمتر می شود.

گام هشتم: کپشن های جذاب بنویسید

اولین چیزی که در صفحه شما به چشم می آید محتوای تصویری موجود در آن است. اما چیزی که مخاطب را در پیج شما نگه می دارد یا باعث می شود تا بقیه پست ها را نیز ببینید کپشن های شماست.
بهترین راه برای ارتباط بهتر با مخاطبین و توضیحات تکمیلی راجع به پست، کپشن های مناسب است. اما آن چیزی که باعث می شود مخاطب در صفحه شما بماند، کپشن پست های شماست.

حجم کپشن ها با توجه به موضوع و نوع پست و هدف نهایی متفاوت است. استفاده از ایموجی ها انگیزه افراد را برای خواندن ادامه پست بیشتر می کند. اینکه از مخاطبین تان در پایان کپشن بخواهید یک کار برای شما انجام دهند، استوری یا کامنت بگذارند یا پستی را انتشار دهند، نقش مهمی در افزایش تعامل با فالوور هایتان دارد.

گام نهم: از هشتگ های مناسب استفاده کنید

توجه کنید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و هدف شما از تولید محتوا چیست. کلمات کلیدی مشخصی در هر کسب و کار وجود دارد. این کلمات را بشناسید و در قالب هشتگ های مناسب از آن ها در محتوای خود استفاده کنید.

هشتگ های محبوب و مرتبط با کسب و کار خودتان را شناسایی و میزان تاثیر گذاری و موفقیت آن ها را بررسی کنید. امروزه ابزار های زیادی برای تحلیل این هشتگ ها وجود دارد. برخی از این اپلیکیشن ها پولی و بعضی نیز رایگان اند. با کمک این ابزار ها می توانید اطلاعات مفید در رابطه با هشتگ ها داشته باشید. این ابزار ها به شما کمک می کند مناسب ترین کلمات و هشتگ ها را پیدا و استفاده کنید.
 
افزایش فالوور با هشتگ های مناسب

معمولا بهترین تعداد هشتگ ها بین 15 تا 20 عدد است. دسته ای از هشتگ ها باید بین محبوب ترین ها باشند که بیش از صد هزار بار به کار برده شده اند. دسته دیگر هشتگ ها، آن هایی هستند که بلند تر و کم استفاده ترند. این هشتگ ها چند هزار بار یا حتی کمتر از هزار بار استفاده شده اند. احتمال دیده شدن پست شما با این هشتگ ها بیشتر از دسته قبل است. هشتگ ها از مهم ترین راه هایی هستند که می توانید فالوور جذب کرده و مخاطبین جدید وارد پیج شما شوند.

گام دهم: استوری بگذارید و از امکانات ساده اما پر اهمیت آن استفاده کنید.

از دیگر راه های جذب فالوور در اینستاگرام استفاده از استوری و امکانات آن است. استوری یا داستان یکی از ساده ترین و در عین حال محبوب ترین امکانات اینستاگرام است که روز به روز به استفاده کننده های این ابزار اضافه می شود.

تولید محتوا از طریق استوری و انتشار آن کار آسانی است. به همین دلیل می تواند جزو راه های سریعی که فالوور جذب کنید و با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید باشد. در استوری ها امکان نظرسنجی، سوال پرسیدن، استیکر های مختلف و امکانات دیگری وجود دارد. تمامی این امکانات به جذابیت بیشتر آن می افزاید. هم چنین می توان به صورت زنده با مخاطبین نیز ارتباط برقرار کرد. شما هم چنین امکان انتشار پست در استوری را دارید. شما می توانید پست خود را نیز در استوری ها انتشار دهید و از این طریق به فالوور های خود بگویید که پست جدیدی گذاشته اید.

اگر می خواهید در اینستاگرام موفق باشید باید در استوری ها به صورت روزانه فعالیت داشته باشید. پس سعی کنید محتوایی جذاب و سرگرم کننده تولید کنید.

با فالوور هایتان تعامل داشته باشید

بعد از تغییر الگوریتم اینستاگرام ساختار و نحوه افزایش فالوور در این شبکه تغییر کرد. برای اینکه بتوانید با این تغییرات بیشتر آن آشنا شوید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

با تغییر اینستاگرام و الگوریتم های آن، نحوه نمایش پست ها نسبت به قبل متفاوت شد. به این معنی که نحوه چیدمان و مرتب شدن آن ها به زمان انتشارشان بستگی ندارد و با توجه به تعامل کاربران با یک پست نمایش داده می شود. حال به مسئله اصلی می رسیم. اینکه چطور با کاربران ارتباط برقرار کنیم.
 
تعامل با فالوور ها برای افزایش فالوور در اینستاگرام

برای داشتن تعامل با فالوور هایتان ابتدا توجه آن ها را به پست هایتان جلب کنید. پس در ابتدا مخاطبین خود را بیشتر بشناسید. اگر محصولی عرضه می کنید، درباره کیفیت و کارایی آن صادق باشید و به کاربرانتان اطمینان دهید.

به عنوان مثال اگر لباس فروشی دارید از مشتری های خود بخواهید با آن لباس عکسی از خود بگیرند و بهترین آن را در صفحه اینستاگرام خود انتشار داده و یا خود آن ها عکس شان را پست و شما را تگ کنند. روش های زیادی برای ارتباط با مشتری ها وجود دارد. با شناخت آن ها و کمی خلاقیت کاربران خود را ترغیب به تعامل با خود کنید تا بیشتر از قبل نظرات خود را در قالب کامنت بگذارند، لایک کنند و یا پست شما را سیو کنند.

تبلیغ کنید، فالوور بگیرید

تبلیغات در این شبکه اجتماعی می تواند معجزه کند. هر چه تبلیغات بیشتر باشد، افزایش فاالوور شما بیشتر می شود. علاوه بر این تبلیغات در شبکه های دیگر و حتی تراکت نیز می تواند باعث افزایش فالوور برای صفحه شما شود. با ما باشید تا چند نمونه از این تبلیغات را بیان کنیم.

Sponsor ads

تبلیغات اسپانسری از بهترین روش ها برای افزایش فالوور در اینستاگرام است. با استفاده از این روش شما می توانید جنسیت، محل زندگی و سن مخاطبین خود را انتخاب کنید. در این صورت نحوه پخش تبلیغات بسته به درخواست شما در اکسپلور یا استوری و یا هر دو قسمت نمایش داده می شود. هزینه این تبلیغات بستگی به انتخاب شما دارد و متفاوت است. تفاوت ها به صورت زیر است:

Reach

دسترسی بیان می کند که چند نفر به طور کلی تبلیغ شما را می بینند.

Engagement

درگیری می تواند نشان دهد که چند نفر درگیر تبلیغ شما شده اند و بازخورد تبلیغ شما چطور بوده است.

View

بازدید پیج شما را نشان می دهد که چقدر توسط کاربران دیده شده است.

مواد گفته شده می تواند از پر هزینه ترین تبلیغات برای افزایش فالوور باشد. دقت داشته باشید که اگر در ایران زندگی می کنید باید از شرکت هایی کمک بگیرید و به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید. 
 
تبلیغ برای افزایش فالوور در اینستاگرام

در صفحات پربازدید تبلیغات انجام دهید تا فالوور هایتان افزایش بیابند

حتما شما هم صفحات پربازدید را در اینستاگرام دیده اید. تبلیغ در این صفحات یکی از مواردی است که پیش رو دارید و می تواند بسیار تاثیر گذار هم باشد. ابتدا صفحه ای را پیدا کنید که حوزه فعالیت آن به کسب و کار شما نزدیک باشد. اگر نمی توانید چنین صفحه ای پیدا کنید، از صفحه های بی ربط هم استفاده نکنید. این کار ها به شما کمک می کند که افزایش فالوور زیادی داشته باشید.
 

به عنوان مثال اگر یک پیج با محتوای فروش لباس دارید، نمی توانید در یک پیج با محتوای تعمیر ماشین تبلیغ کنید و نتیجه مطلوبی بگیرید. بعد از اینکه صفحه مورد نظرتان را پیدا کردید، هزینه تبلیغات را از آن ها بپرسید. تبلیغات در این صفحه ها می تواند به صورت زیر باشد:

بازدید

هر چه بازدید هایی که از یک صفحه شده بیشتر باشد، هزینه تبلیغات نیز بیشتر می شود.

ساعتی

بر اساس مدت زمانی که تبلیغ شما روی صفحه ای قرار می گیرد، هزینه متفاوتی از شما گرفته می شود. این مدت می تواند ساعتی و یا دائمی باشد.

استوری

در این روش می توانید نظرسنجی داشته باشید و یا لینک سایت خودتان را بگذارید و فالوور هایتان را به سایت تان هدایت کنید.

Influencer marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ به فردی می گویند که تاثیر زیادی روی افراد و دنبال کننده هایش دارد. در واقع این افراد را مردم قبول دارند و به حرف آن ها گوش می دهند. به عنوان مثال خواننده ای که فالوور های زیادی دارد، اگر از محصولی استفاده کند و از آن راضی نباشد و آن را در صفحه شخصی خود اعلام کند، تعداد افرادی که ممکن است صفحه آن برند را دیگر دنبال نکنند و حتی از آن خرید نکنند، افزایش می یابد.

برعکس این حالت نیز وجود دارد. بلاگری را در نظر بگیرید که از یک برند محصولات آرایشی تعریف می کند و از خوبی های آن می گوید. در این صورت فروش این محصول به صورت باور نکردنی افزایش می یابد. این نوع تبلیغات از آن جا که هزینه های سنگینی دارد توسط کمپانی های قدرتمند انجام می شود.
 
برنامه ریزی برای افزایش فالوور در اینستاگرام

برای متقاعد کردن یک اینفلوئنسر باید علاوه بر هزینه، ارتباطی بین محصولات شما و حوزه کاری آن وجود داشته باشد. به این دلیل است که این اینفلوئنسر ها طرفداران زیادی دارند و همیشه در رابطه با چیزی که مربوط به حوزه کاری شان می شود صحبت می کنند. چرا که این احتمال را می دهند که در صورت صحبت و معرفی محصولی که ارتباط مستقیمی به حوزه کاری آن ها ندارد، مخاطبین آن ها ریزش می کند. پس اینفلوئنسری که خدماتش با محصولات شما در یک راستا است را پیدا کنید.

برای افزایش فالوور مسابقه برگزار کنید

از جمله روش هایی که بی اندازه برای افراد هیجان انگیز است، شرکت در مسابقه است. مسابقات اینستاگرامی نیز از این قضیه مستثنی نیستند. افراد همیشه علاقه دارند تا بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنند، جایزه ای برنده شوند. البته برای این کار باید ابتدا مسابقه ای برگزار کنید. در ادامه راه های برگزاری مسابقه را می گوییم.

برنامه ریزی کنید

ابتدا مشخص کنید که به چه دلیل می خواهید مسابقه برگزار کنید. اگر هدفتان مطرح کردن برند تان است پس باید سعی کنید در همین راستا کارهایتان را انجام دهید. برای تشویق کاربران به شرکت در مسابقه، بهتر است تمام مراحل را واضح بیان کنید.

گذاشتن شرایط سخت برای شرکت در مسابقه می تواند نرخ مشارکت فالوور ها را کاهش دهد. چرا که حوصله فالوور ها و کاربران دیگر نیز کم می شود و نمی توانیم از کاربر این انتظار را داشته باشیم که فرایند زمانبری را انجام دهند. پس شرایط را جوری انتخاب کنید تا اکثر کاربران در آن شرکت کنند.

به عنوان مثال از فالوور هایتان بخواهید تا صفحه شما و دو نفر دیگر از افراد را فالو کنند. هدیه می تواند از محصولات خودتان باشد. یا یک هدیه جذاب و کاربردی که اکثر افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

زمان بندی مناسب داشته باشید

بعد از اینکه نحوه برگزاری مسابقه را شرح دادید، زمان آن رسیده که تبلیغ کنید و افراد بیشتری را تشویق به شرکت کنید. این کار می تواند کاربران بیشتری را برای شما جذب کند.

زمانی که مسابقه را برگزار می کنید، هیجان داشته باشید . فعالیتتان را افزایش دهید. برای مسابقه یک زمان بندی دقیق داشته باشید. در این صورت افراد زمان دقیق برگزاری مسابقه و اعلام نتایج را می دانند و بیشتر شما را دنبال می کنند. 
 
برنامه ریزی برای افزایش فالوور

نتایج را به موقع اعلام کنید

بد قولی بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. با این کار بیشتر فالوور هایتان را از داده و آن ها را نسبت به خودتان بی اعتنا می کنید پس در اولین فرصت و همان زمانی که اعلام کرده اید نتایج را بررسی و برنده یا برندگان را اعلام کنید. زمانی که هدایا را ارسال می کنید حتما از آن ها استوری یا پست بگذارید و از برنده یا برندگان بخواهید که برای شما از هدایایشان عکس بفرستند و آن ها را نیز برای اطمینان کاربرانتان استوری کنید.

فراخوان دهید

در بازاریابی اصطلاحی داریم به نام فراخوان! به این معنا که با جملات امری، فالوور ها را به سمت استفاده یا انجام کاری تشویق کنیم. باید بدانید که این کار آسان نیست و به خلاقیت نیاز دارد. نمونه های زیر از این دسته اند:

  1. همین حالا کلیک کنید
  2.  برای دانلود در این کانال عضو شوید
  3. ادامه مطلب در کپشن
  4.  دانلود آهنگ در کانال، لینک کانال در بایو

برای افزایش فالوور از ربات ها استفاده کنید

تا اینجا راه های افزایش فالوور در اینستاگرام را بررسی کردیم. در کامنت های مرتبط با کسب و کارتان هشتگ بزنید، پست هایی که همکاران و کسب و کار های مشابه شما می گذارند سیو کنید، ....

تمامی این کار ها زمان بر است و شما نمی توانید همه صفحات مرتبط را پیدا کنید و ممکن است از این کار خسته شوید. یک ربات می تواند تمام این کار ها را برای شما انجام دهد. در این صورت کاربران بیشتر به صفحه شما می آیند و همین امر باعث افزایش فالوور برای شما می شود.
 
تبلیغ برای افزایش فالوور

عوامل افزایش فالوور فیک در اینستاگرام را بررسی کنید

اگر می خواهید تنها عدد فالوور هایتان زیاد باشد و آن را به رخ بکشید، از فالووری فیک استفاده کنید. اما این را به یاد داشته باشید که فالوور های فیک نمی توانند پست های شما را لایک کنند، نظر بدهند یا تعاملی با شما داشته باشند. این موارد از نشانه های داشتن فالوور فیک است که افراد می توانند به راحتی به آن پی ببرند.

در تغییرات جدید الگوریتم اینستاگرام تعامل و نرخ تعامل با فالوور ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یعنی اگر کاربری در صفحه شما باشد و هیچ یک از پست های شما را لایک نکند و یا کامنتی برای شما نگذارد، به صورت خودکار آن صفحه برایش آنفالو می شود. پس بهتر است این عوامل را بدانید و آن ها را به خاطر سپرده و استفاده کنید.

سخن آخر

افزایش فالوور در اینستاگرام به حوصله و زمان نیاز دارد. تنها با این کار است که می توانید ترخ تعامل فالوور ها، تعداد لایک و کامنت خود را افزایش دهید. از موارد گفته شده در این مقاله و مقاله تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. پس از جذب فالوور فیک دوری کرده و زمان خود را برای جذب چنین فالوور هایی هدر ندهید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *