قیمت رپورتاژ آگهی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت رپورتاژ آگهی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت رپورتاژ آگهی را چه چیزهایی تعیین می‌کنند؟ اگر به دنبال انتشار رپورتاژ آگهی می‌باشید و از نحوه‌ی قیمت گذاری آن مطلع نیستید، حتما این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

قیمت رپورتاژ آگهی را چه چیزهایی تعیین می کنند و چه مولفه هایی روی آن اثر می گذارند؟ همانطور که ممکن است بدانید، رپورتاژ آگهی متنی است که شبیه یک مقاله نوشته می شود. این مقاله را می توانید روی پلتفرم ها یا وب سایت های رایگان و غیر رایگان منتشر کنید. کسب و کارها با اهداف ِخاص خودشان به سراغ سرمایه گذاری روی رپورتاژ آگهی می روند. برخی از آنها اعتقاد دارند که می توان با رپورتاژ آگهی به سرعت رشد کرد و به مخاطبان جدید دست پیدا کرد. برخی دیگر از آنها دوست دارند به واسطه انتشار رپورتاژ آگهی تخصص و توانایی خود را در حوزه‌ی فعالیتشان به مشتریان، نشان دهند. عده ای دیگر نیز به کمک رپورتاژ محصولات جدید یا تخفیف هایی که به مناسبت های خاص در نظر گرفته اند را به اطلاعِ مخاطبان می رسانند. 
در هر صورت، آگهی نویسی روشی اثر گذار است. زیرا حالت تبلیغات تهاجمی را ندارد. از همه مهمتر اینکه مقرون به صرفه تر است و نسبت به سایر روش های تبلیغاتی، ماندگاری بیشتری دارد. با در نظر گرفتن این موارد، کسب اطلاعات بیشتر در مورد رپورتاژ نویسی و ... می توانید برای بررسی قیمت و هزینه هایی که باید در این رابطه بپردازید، اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم اگر هیچ اطلاعی در مورد رپورتاژ آگهی ندارید، دو مطلب مفهوم رپورتاژ آگهی چیست و نکات مهم در آگهی نویسی را حتما مطالعه کنید.


مقدمه


•    عوامل موثر در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی
•    برای شروع بدون بودجه، چگونه می توان رپورتاژ آگهی منتشر کرد؟
•    تعرفه قیمت رپورتاژ آگهی روی وب سایت های خبری
•    آیا قیمت رپورتاژ آگهی روی افزایش احتمال دیده شدن آن موثر است؟
•    سخن آخر


عوامل موثر در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی


هر وب سایتی برای انتشار رپورتاژ آگهی به شما یک قیمت خاص را پیشنهاد می دهد. دلیل این پیشنهاد، عدم وجود یک نرخ ِثابت و مشخص برای رپورتاژ بین میزبان های مختلف نیست. هر وب سایت با توجه به عمر دامنه و سایر ویژگی هایی که دارد، یک قیمت خاص را به صاحبان کسب و کارها یا اسپانسر ها پیشنهاد می دهد. این قیمت می تواند به صورت دوره ای و در طی سالهای مختلف تغییر کند. پس ملاک شخصی برای تعیین نرخ و قیمت رپورتاژ آگهی وجود ندارد. بالا بودن عمر دامنه، رتبه‌ی الکسا و ... روی تعیین قیمت رپورتاژ تاثیر می گذارند.
به عنوان مثال، هر چقدر شما به سمت وب سایت هایی بروید که محبوب تر و اصطلاحا معروف تر هستند، اینکه مجبور شوید قیمت بیشتری برای انتشار رپورتاژ به مدیر آن بپردازید در حالی که یک وب سایت دیگر، قیمت کمتری پیشنهاد می کند، کاملا عادی است. هرچه یک وب سایت تعداد مخاطبانِ بیشتری داشته باشد و از محبوبیت بیشتری در طی مدت فعالیتش برخوردار باشد، احتمال ِاینکه قیمت بیشتری نسبت به سایت های نوپا به شما پیشنهاد دهد، بالاتر خواهد بود.

تعرفه قیمت رپورتاژ
برای شروع بدون بودجه، چگونه می توان رپورتاژ آگهی منتشر کرد؟


در مطلب پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی توضیح دادیم که پلتفرم هایی وجود دارند که شما می توانید رپورتاژ آگهی خود را روی آنها به رایگان منتشر کنید. از آن جایی که انتشار و تولید این نوع رپورتاژ ها برای شما هزینه چندانی ندارد، به راحتی می توانید بک لینک های مورد نظر خود را در این پلتفرم ها نشر دهید و در شروع ِتبلیغات کسب و کارتان، از سمت موتور های جستجو و مخاطبان، توجه دریافت کنید. بعد از اینکه بودجه ای به دست آوردید می توانید برای انتشار رپورتاژ آگهی روی وب سایت های خبری و پرطرفدار مثل تسنیم، آفتاب نیوز و ... اقدام کنید. برای شروع و برای جلوگیری از افزایش هزینه ها، پیشنهاد می شود که همه کسب و کارهای کوچک و نوپا به فکر انتشار رپورتاژ آگهی روی یک پلتفرم رایگان مانند ویرگول یا Medium باشند.


تعرفه قیمت رپورتاژ آگهی روی وب سایت های خبری


معمولا وب سایت های خبری که چندان هم شناخته شده نیستند، برای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب هستند. برای اینکه شرایط و ویژگی های این وب سایت ها را پیش از انتشار رپورتاژ آگهی بررسی کنید می توانید روند فعالیت و محبوبیت ِآن را در سایت MOZ و با استفاده از ابزارهای آن چک کنید.
قیمت رپورتاژ آگهی در این وب سایت ها معمولا کمتر است. با توجه به میزان محبوبیتی که این وب سایت ها دارند، بعید است که دریافت بک لینک از طریق آنها به نفع کسب و کارتان نباشد. شما می توانید لیستی از این وب سایت ها تهیه کنید و آنها را با سایت های خبری بزرگتر مقایسه کنید. در نگاه اول، قیمت رپورتاژ آگهی در این وب سایت ها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. پایین بودن قیمت انتشار رپورتاژ در این وب سایت ها یک مزیت مهم دارد. شما می توانید یک یا چند رپورتاژ با قیمت مناسب روی آنها منتشر کنید. این در حالی است که با قیمت بیشتر، صرفا مجبور خواهید بود که فقط یک رپورتاژ روی وب سایت های خبری محبوب و بسیار بزرگ منتشر کنید. اگرچه انتشار یک رپورتاژ با کیفیت تصمیم مناسبی به نظر می رسد، اما به شما اجازه نمی دهد به طور کامل از مزایای رپورتاژ آگهی و انتشار آن در بازه های زمانی مشخص بهره مند شوید.

رپورتاژ آگهی ارزان
آیا قیمت رپورتاژ آگهی روی افزایش احتمال دیده شدن آن موثر است؟


همانطور که اشاره کردیم، قیمت رپورتاژ آگهی توسط سایت های میزبان تعیین می شود. اینکه چه نوع رپورتاژی را روی این وب سایت ها بخواهید نشر دهید، روی تعیین نرخ ِآن موثر است. مثلا رپورتاژ های آگهی تصویری، نرخ متفاوتی نسبت به رپورتاژ های آگهی متنی دارند.
هرچقدر برای انتشار رپورتاژ آگهی هزینه کرده و قیمت بیشتری بپردازید، نمی توانید کاری کنید که رپورتاژ تان بهتر و بیشتر دیده شود. قیمت، فقط مبلغی است که شما باید به عنوان هزینه برای انتشار رپورتاژ خود بپردازید. هرچقدر این نرخ بالاتر باشد، به افزایش احتمالِ دیده شدن ِمحتوای رپورتاژ تان کمکی نمی کند. رپورتاژ آگهی اجزایی دارد که باید به درستی ساخته و پرداخته شوند. مثلا عنوان یا تیتر رپورتاژ اولین چیزی است که مخاطب آن را می بیند. بعد از آن، خلاصه‌ی رپورتاژ قرار می گیرد. این دو عنصر مهم باید به قدری خوب و صحیح انتخاب شده باشند که مخاطب را ترغیب به کلیک روی رپورتاژ آگهی شما کنند. سپس متن یا ظاهر رپورتاژ آگهی تان است که باعث می شود مخاطب به ادامه خواندن متن ادامه دهد و داستانی را که برای او بیان می کنید تا انتها ادامه دهد.
اگر هیچ اطلاعاتی در مورد اجزای رپورتاژ آگهی و اهمیت آنها ندارید حتما مطلب معرفی اجزای رپورتاژ آگهی استاندارد را مطالعه کنید. هرچقدر متن یا تصویر رپورتاژ شما به درستی و خوبی انتخاب شده باشد، احتمال دیده شدن ِآن افزایش پیدا خواهد کرد. همانطور که می دانید دیده شدنِ یک متن مساوی است با افزایش احتمال فروش و سرازیر شدنِ ترافیک ارگانیک به سمت وب سایت تان.

انتشار رپورتاژ آگهی
سخن آخر


شما می توانید با بررسی قیمت رپورتاژ آگهی در وب سایت های برتر، وب سایت های پربازدید و وب سایت های خبری، راهی برای معرفی خود به مخاطبان جدید پیدا کنید. نکته ای که در این میان باید به آن توجه داشته باشید این است که رپورتاژ آگهی یکی از راه های تبلیغات در اینترنت به شمار می آید. دریافت نتیجه مثبت از طریق این روش تبلیغاتی زمانبر است و به یک استراتژی تبلیغاتی کاملا دقیق، مُدون و صحیح نیازمند است.
سایر مطالبی که در این وب سایت انتشار یافته اند، برای آموزش و ارائه‌ی راهنمایی های بیشتر جهت یادگیری اصول نگارش و تولید ِرپورتاژ آگهی در نظر گرفته شده اند. به شما پیشنهاد می کنیم سایر مطالب وب سایت ما را برای آشنایی بیشتر با این روش تبلیغاتی حتما مطالعه کنید.  

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *