آموزش جامع طراحی بنر تبلیغاتی رایگان
در آموزش جامع طراحی بنر تبلیغاتی رایگان، اصول اولیه ساخت بنر های تبلیغاتی به همراه نکاتی برای طراحی جذاب تر ارائه شده است.
پیشگفتار
اگر با ساز و کار بازاریابی آنلاین آشنا باشید، به خوبی می دانید که تبلیغات بنری، تا چه اندازه در موفقیت و پیشرفت کسب و کار ها موثر هستند. اغلب افراد از اهمیت این روش تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ با خبر هستند؛ اما هنوز با اصول ساخت بنر تبلیغاتی آشنا نیستند. در آموزش جامع طراحی بنر تبلیغاتی رایگان اصول و قواعد اولیه طراحی بنر های تبلیغاتی به طور کامل بررسی شده است. همانطور که می دانید، این روز ها اینترنت به بخش جدا نشدنی زندگی روزانه مردم تبدیل شده است و تمامی افراد به نحوی با آن سر و کار دارند. در چنین شرایطی استفاده از بنر های تبلیغاتی استاندارد و جذاب می تواند مخاطبان بسیاری را جذب کند.
بنر های تبلیغاتی یا دیجیتال، نوعی آگهی گرافیکی هستند که به کمک آن ها می توان محصول و یا خدماتی را به صورت آنلاین نمایش داد. در آموزش طراحی بنر تبلیغاتی رایگان، نکاتی که در هنگام طراحی بنر ها باید در نظر داشته باشید، بررسی شده است. بنابراین بنر تبلیغاتی شما می تواند در میان صد ها نمونه دیگر، توجه کاربران را به خوبی به سمت خود جذب کند و آن ها بر کلیک کردن ترغیب کند. کاربرد بنر تبلیغاتی بسیار گسترده است و تنها به معرفی محصولات محدود نمی شود. بسیاری از افراد برای معرفی کسب و کار و حوزه تخصصی خود نیز از این نوع بنر ها استفاده می کنند. به این ترتیب با انتشار بنر در وب سایت های مختلف، افراد زیادی به وب سایت اصلی دسترسی پیدا می کنند و می توانند تمامی خدمات و محصولات آن شرکت را مشاهده کنند.
مقدمه
• چرا یادگیری نکات طراحی بنر تبلیغاتی رایگان ضروری است؟
• آموزش جامع طراحی بنر تبلیغاتی رایگان
• بهترین اندازه برای بنر های تبلیغاتی
• پس زمینه مناسب، اصلی مهم در طراحی بنر تبلیغاتی رایگان
• عنوان بنر و متن ها، مهمترین اصل در طراحی بنر تبلیغاتی رایگان
• نتیجه گیری
چرا یادگیری نکات طراحی بنر تبلیغاتی رایگان ضروری است؟
نکات مطرح شده در آموزش طراحی بنر تبلیغاتی رایگان، برای انواع بنر تبلیغاتی ثابت و متحرک قابل اجرا می باشد. آشنایی با استاندارد های اولیه ساخت بنر و استفاده از المان های جذاب می تواند خروجی نهایی بنر را تا حد زیادی بهبود دهد. بنابراین اگر به حرفه طراحی بنر علاقه مند هستید و می خواهید در آن پیشرفت کنید، بهتر است از ابتدا به صورت اصولی تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی را بیاموزید. یادگیری این اصول به شما کمک می کند تا بنر هایی کاربردی تر و جذاب تر طراحی کنید. همچنین می توانید عملکرد و کارایی بنر های تبلیغاتی منتشر شده را ارزیابی کنید و از این طریق نکات ضعف و قوت کار خود را شناسایی کنید. ارزیابی نتیجه کارتان در بهبود عملکرد شما بسیار موثر است.
در قدم اول آموزش ساخت بنر تبلیغاتی رایگان، شما باید با ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی به خوبی آشنا باشید. شناخت ابزار ها و روش های مختلف طراحی بنر تبلیغاتی می تواند در طراحی ایده های جدید به شما کمک کند. یک طراح بنر حرفه ای کسی است که بتواند بنر های ساده را با کمی خلاقیت و نوآوری به بنر هایی جذاب و منحصر به فرد تبدیل کند. در واقع رمز موفقیت در بازار کار طراحی بنر نیز داشتن ایده های جدید و خلاقانه در طراحی می باشد و درآمد طراحی بنر تبلیغاتی تا حد زیادی به این عامل بستگی دارد.
آموزش جامع طراحی بنر تبلیغاتی رایگان
در طراحی بنر تبلیغاتی رایگان، 6 اصل اولیه طراحی وجود دارد که پس از شناخت برنامه های گوناگون طراحی گرافیکی و آشنایی با کاربرد و قابلیت های هر کدام، لازم است این 6 بخش را به خوبی یاد بگیرید. این اصول عبارتند از :
1. اندازه بنر
2. پس زمینه بنر تبلیغاتی
3. عنوان بنر
4. متن و شعار های تبلیغاتی
5. دکمه Call To Action ( دکمه فراخوان اقدام به عمل )
6. تصویر محصول به همراه لوگو و نشان برند
** برای ساخت یک بنر موفق و کاربردی باید هر یک از موارد بالا را با دقت زیر نظر بگیرید و ارزیابی کنید؛ تا نتیجه کار شما جذابیت و کارایی مناسبی داشته باشد.
بهترین اندازه برای بنر های تبلیغاتی
در این بخش از آموزش طراحی بنر تبلیغاتی رایگان، شما با بهترین اندازه ها برای ساخت بنر آشنا می شوید. یک طراح می تواند بنر های تبلیغاتی را در اندازه های مختلف طراحی کند. معمولا اندازه بنر ها بر اساس نیاز و سلیقه مشتری ها و کاربرد آن انتخاب می شود. به منظور سهولت بارگذاری بنر ها در وب سایت های مختلف، استاندارد هایی برای ابعاد بنر تبلیغاتی ارائه شده است. بر اساس آمار های ثبت شده، ابعاد 300 * 250 پیکسل، یکی از بهترین و پرکاربرد ترین اندازه ها برای طراحی بنر های تبلیغاتی مختلف می باشد. اگر می خواهید با اصول ساخت بنر بهتر آشنا شوید و در این حرفه به مهارت کافی برسید، بهتر است کار خود را با اندازه های معرفی شده در بخش ابعاد بنر تبلیغاتی شروع کنید.
پس زمینه مناسب، اصلی مهم در طراحی بنر تبلیغاتی رایگان
رنگ پس زمینه بنر یکی از اصول مهم و بسیار با اهمیت در طراحی بنر تبلیغاتی رایگان به حساب می آید. پس زمینه مناسب موجب بهبود اثر گذاری بنر ها در مخاطبان می شود. نکته اساسی در ساخت بنر های موفق این است که مخاطبان بنر در مدت زمان کوتاهی پیام و محتوای اصلی بنر را بدون سردرگمی درک کنند. انتخاب پس زمینه مناسب در ایجاد هماهنگی و نظم در میان عناصر مختلف موثر است. در صورتی که در بنر تبلیغاتی از تصویر محصول و یا اشخاص استفاده نمی کنید، همانند نمونه ارائه شده، می توانید به جای پس زمینه های تک رنگ، از تصاویر مرتبط استفاده کنید.
در تصویر بالا اگر چه پس زمینه تا حدی شلوغ است اما پیام اصلی بنر به کمک بخش تیره پس زمینه از قسمت شلوغ و پر از رنگ جدا شده است. این نکته در طراحی بنر تبلیغاتی رایگان بسیار حائز اهمیت است که شما به عنوان یک طراح بتوانید پیام را به سرعت به مخاطبان منتقل کنید.
عنوان و متن ها، مهمترین اصل در طراحی بنر تبلیغاتی رایگان
هنر یک طراح حرفه ای در انتقال پیام های تبلیغاتی زیاد در قالب یک جمله می باشد. در بسیاری از موارد افراد از متن های بسیار زیادی برای معرفی کامل و ارائه اطلاعات کافی به مخاطبان استفاده می کنند که این کار فقط موجب بی نظم شدن بنر می شود و مخاطبان را دور می کند. در تصوریر زیر دو نمونه بنر تبلیغاتی شلوغ و ساده نمایش داده شده است. همانطور که می بینید، به طور طبیعی نگاه ما به سمت بنر ساده تر می رود و به بنر شلوغ کمتر توجه می کنیم.
در نظر داشته باشید که بنر تبلیغاتی یک بروشور محصول نیست و صرفا محصولات و برند ها را معرفی می کند. ما نیز سعی داشتیم در طراحی بنر تبلیغاتی رایگان همین نکته را به شما متذکر شویم. نیازی نیست که تمام اطلاعات مرتبط با محصولات و خدمات خود را در بنر های تبلیغاتی قرار دهید. شما می توانید سایر اطلاعات مرتبط را در وب سایت خود قرار دهید و کاربران از طریق دکمه Call To Action به صفحه مربوطه دسترسی پیدا می کنند.
نتیجه گیری
در این بخش از آموزش جامع طراحی بنر تبلیغاتی رایگان، یک نمونه بنر تبلیغاتی مناسب که تمام نکات ذکر شده در آن رعایت شده است را بررسی کرده ایم. تصویر زیر نکات مهمی دارد که با بررسی آن ها، کاربرد مطالب آموزش داده شده را بهتر یاد می گیرید.
پس زمینه ساده است و رنگ آن هماهنگ با بسته بندی محصول انتخاب شده است. دکمه CTA در قسمتی جدا و در رنگی مخالف پس زمینه قرار داده شده است. جملات کوتاه هستند و با رنگ سفید به خوبی قابل خواندن هستند. لوگوی محصول کاملا واضح است. لباس مشکی رنگ شخص، به خوبی محصول را از دیگر عناصر بنر جدا کرده است.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید