لندینگ پیج چیست و چگونه آن را بهینه کنیم؟

لندینگ پیج چیست و چگونه آن را بهینه کنیم؟

در نوشتن محتوا برای لندینگ پیج باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. زیرا در این صورت به افزایش بازدید صفحات دیگر سایت کمک می کنید.

پیشگفتار

لندینگ چیست؟ آیا می دانید نوشتن محتوا برای صفحه لندینگ یا صفحه فرود باید چگونه باشد؟ همانطور که می دانید دیجیتال مارکتینگ دنیای رقابت است. قدرت و تاثیر محتواهایی که در وب سایت ها گذاشته می شوند، به قدری بالاست که می توان از طریق آنها به برندسازی رسید. بنابراین شما به عنوان یک نویسنده باید بدانید که چه نوع محتوایی مناسب صفحه فرود است و آن را باید چگونه بنویسید. به همین منظور در این بخش آموزشی تصمیم داریم تا به طور کامل شما را در این خصوص راهنمایی کنیم. آنچه که در ادامه با آن آشنا می شوید، به شرح موارد زیر است:

مقدمه

لندینگ اولین صفحه ای است که کاربران به محض ورود به وب سایت با آن مواجه می شوند. این صفحه باید به گونه ای طراحی و محتوا گذاری شود تا بتواند کاربران را به سایر صفحات سایت هدایت کند. آیا می دانید محتوا نویسی برای این صفحه ابتدایی و نخست سایت باید چگونه باشد؟ یا ویژگی های اصلی آن چیست؟ در خصوص تست a/b چقدر اطلاعات دارید؟ قطعا با خواندن این مقاله آموزشی می توانید بسیاری از سوالات و ابهامات خود در این خصوص را از بین ببرید. پس تا پایان این بخش آموزشی با ما همراه شوید.

معرفی کامل لندینگ سایت

لندینگ صفحه ابتدایی یک وب سایت است که کاربران پس از ورود به سایت، ابتدا با آن روبرو می شوند. جالب است! این صفحه یک دیدگاه کلی در خصوص محتواها و فعالیت سایت در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین باید بگوییم صفحات لندینگ جزو اولین و پربازدیدترین صفحات وب سایت ها در گوگل هستند. کاربران پس از ورود به این صفحه می توانند به صفحات مورد نظرشان بروند و اطلاعاتی را که می خواهند به دست بیاورند.

لندینگ پیج کاملا منحصر به فرد است و با سایر صفحات سایت تفاوت دارد. از این رو محتوا نویسی برای این صفحه باید در چارچوب اصول و قوانین صورت بگیرد. در صورتی که محتوای این صفحه، محتوایی اصولی و غنی باشد، قطعا بازدید سایر صفحات سایت نیز بالا می رود. پس بهتر است تا با نحوه نوشتن محتوا برای این صفحه پربازدید آشنا شوید.
 
ویژگی های صفحه فرود چیست؟

ویژگی هایی که یک لندینگ پیج باید داشته باشد چیست؟

همانطور که متوجه شدید لندینگ پیج یک صفحه پربازدید و مهم است. بنابراین محتوا نویسی برای این صفحه باید با رعایت یک سری اصول صورت بگیرد. در ادامه ویژگی های اصلی این صفحه را برایتان عنوان می کنیم.

  • هدفمند بودن

یکی از مهمترین ویژگی صفحه فرود این است که هدفمند باشد. در صورتی که هدف از تولید محتوا برای این صفحه افزایش فروش و بازاریابی محتوایی باشد، باید در چارچوب اصول بازاریابی تولید محتوا کنید. همچنین در صورتی که هدف شما برقراری ارتباط و تعامل با کاربران و بازدیدکنندگان باشد، می توانید با تولید محتوای مورد نیاز کاربرانتان این تعامل را برقرار کنید. پس تعیین هدف به شما کمک می کند تا مسیر پیش روی خود را متناسب با انتظارات پیش ببرید.

  •  تبدیل کاربر به مشتری با یک دکمه

در لندینگ پیج، کاربران از طریق یک دکمه به مشتری تبدیل می شوند. به این فرآیند کال تو اکشن یا به اختصار CTA می گویند. کال تو اکشن و انواع آن به شما این امکان را می دهند تا از روش های مختلف کاربران را برای خرید و یا استقبال از محصولات ترغیب کنید.

چگونگی تولید محتوا برای لندینگ پیج

در این بخش می خواهیم شما را با چگونگی تولید محتوا برای لندینگ پیج آشنا کنیم. پس با دقت به مواردی که در ادامه عنوان می کنیم، توجه کنید.

  • متناسب با نوع نیاز کاربران محتوا بنویسید

یکی از مهمترین مواردی که در نوشتن محتوا برای لندینگ سایت باید در نظر بگیرید این است که متناسب با نوع نیاز کاربران تولید محتوا کنید. کاربران شما به دنبال چه هستند؟ آیا مشکلی دارند و به دنبال برطرف کردن آن هستند؟ یا قصد خرید محصولی را دارند؟ شاید به دنبال آموزش و یادگیری باشند! در هر صورت شما باید ابتدا مشکلات کاربران را شناسایی کنید و سپس طبق آن محتوا را تولید کنید. در تولید محتوا برای صفحه فرود، همزمان با اینکه در خصوص محصولات یا خدمات توضیحاتی ارائه می دهید، محوریت نوشته هایتان را به سمت و سویی ببرید که برطرف کننده نیاز کاربران باشد. حتی می توانید ابتدا نوع مشکل را شناسایی کنید، سپس آن را مطرح کنید و در نهایت برای برطرف شدن آن، خرید محصول یا دریافت خدمات را پیشنهاد بدهید.

  • بیانی ساده و صریح داشته باشید

در محتوایی که برای لندینگ می نویسید، هرگز از جملات پیچیده و مبهم سخن نگویید. زیرا این باعث می شود تا کاربران به درستی متوجه منظور شما نشوند و آن طور که باید، اطلاعات سایت را دنبال نکنند. این را به خاطر بسپارید صفحه فرود، کلاس درس نیست و کاربران هم دانشجوی دکترا نیستند! پس بیانی ساده و صریح داشته باشید تا جملاتتان برای کاربران قابل فهم و درک باشد.

  • در طول محتوا سوال و جواب داشته باشید

مطرح کردن سوال و جواب به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای تاثیرگذارتری تولید کنید. بدین ترتیب که حتما در طول محتوای خود سوالاتی مطرح کنید که دقیقا دغدغه کاربران هستند. سپس جواب آنها را بیان کنید و محصول یا خدمات سایت را به آنها پیشنهاد دهید. بدین ترتیب می توانید لینک سازی کنید و کاربران را به سایر صفحات سایت هدایت کنید.
 
احساسات کاربران را درگیر کنید تا فروش را افزایش دهید

  • احساسات کاربران را درگیر کنید

نوشتن محتوا برای لندینگ پیج باید به گونه ای باشد که احساسات کاربران را درگیر کند و آنها را برای استقبال از محصولات و خدمات آماده کند. ممکن است کاربران پس از ترک سایت، فراموش کنند که شما چه خدمات و محصولاتی را به آنها پیشنهاد داده بودید. به این ترتیب می توانید با درگیر کردن احساسات کاربران، آنها را به مشتری تبدیل کنید. به عنوان مثال وعده تخفیف تکرار نشدنی را به آنها بدهید. یا می توانید از گزینه های این چنینی دیگر که در اختیار دارید استفاده کنید.

چگونه فروش را در صفحه فرود بالا ببریم؟

یکی از اصلی ترین اهداف لندینگ پیج، افزایش فروش است. پس چگونه می توان فروش را افزایش داد؟ آیا استفاده از اصول محتوا نویسی که در بالا مطرح شد، برای افزایش فروش کفایت می کند؟ یک نکته کلید و بسیار مهم در این خصوص وجود دارد و آن هم این است که شما تنها از بازخوردی که از مشتریان می گیرید، می توانید مسیر افزایش فروش را پیدا کنید. شاید محتوایی که می نویسید، از دید شما و موتورهای جستجوگر عالی باشد. اما کاربر پسند نباشد. پس آنچه که در اینجا مورد اهمیت قرار می گیرد، رضایت و بازخورد کاربران است.

 لندینگ (تست a/b) یک امکان ویژه و و منحصر به فرد است که اطلاعات مهمی در خصوص تبدیل کاربر به مشتری و افزایش فروش به شما می دهد. در واقع تست A/B نوعی مقایسه بین دو صفحه وب به وجود می آورد و ارزیابی و عملکرد این دو صفحه را می سنجد. در نهایت اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با بررسی این اطلاعات به یک دیدگاه کلی در خصوص سلیقه و رضایت کاربران به دست آورید.

در حقیقت تست A/B نوعی مسابقه و چالش میان دو صفحه وب است که در نهایت صفحه ای را به عنوان صفحه پیروز در بازاریابی به شما معرفی می کند. به عنوان مثال شما دو لندینگ پیج طراحی کردید اما نمی دانید کدام یک بهتر و تاثیرگذارتر است. با کمک این تست می توانید محتوا و طراحی تاثیرگذارتر را شناسایی کنید و بدین ترتیب فروش را افزایش دهید. یکی از مزیت های منحصر به فرد این تست، بررسی جداگانه انواع محتواست. این تست محتواهای تصویری، متنی و سایر عناصر مهم دیگر را به صورت مجزا بررسی می کند. 
 
متناسب با نیاز کاربران محتوا تولید کنید

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید طی این تست حتی جزئیات کوچکی هم مورد بررسی قرار می گیرند. به طور مثال این تست مقایسه ای بین رنگ دکمه های کلیکی انجام می دهد. در نهایت به شما می گوید که دکمه های سبز رنگ کلیک بیشتری خورده اند و یا دکمه های قرمز رنگ کلیک کمتری خورده اند.

نکات مهم در تولید محتوا برای لندینگ پیج

برای سئو کردن و بهینه سازی بهتر لندینگ پیج شما می توانید از یک سری نکات مهم بهره مند شوید. قطعا توجه به این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید تولید محتوای بهتر و موفق تری برای این صفحه پربازدید داشته باشید.

  • از تیترها و پیشنهادات جذاب استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل کاربر به مشتری را تغییر دهید.
  • حتما از تکنیک های فروش مانند محدودیت زمانی، تخفیف ویژه، فرصت استثنایی و... استفاده کنید.
  • عناوین محتوای خود را متفاوت و جذاب تعیین کنید. این قطعا در جلب نظر کاربران تاثیرگذار خواهد بود.
  • اطلاعات واقعی در اختیار کاربران قرار دهید تا اعتماد آنها را جلب کنید.
  •  حتما محتوایی که می نویسید را علاوه بر کاربر پسند بودن و خوانا بودن، برای موتورهای جستجو نیز بهینه سایز کنید.
  •  از تست A/B و مزایای آن استفاده کنید.
     
    لندینگ (تست a/b)

جمع بندی نهایی

همانطور که متوجه شدید در این بخش شما را با لندینگ پیج، اهمیت آن، ویژگی ها و سایر موارد مرتبط با این پیج آشنا کردیم. با توجه به آنچه که در این بخش به آن اشاره شد، می توانید محتوایی مناسب و مرتبط با این صفحه مهم بسازید و از این طریق بازدید سایر صفحات سایت را بالا ببرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *