معرفی چند تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی ساده و کاربردی
تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی، مواردی است که رعایت آن ها منجر به تاثیر گذاری بنر و افزایش مخاطبان می شود.
پیشگفتار
تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی، به طراحان کمک می کند تا بنر های موثرتر و کاربردی تری را طراحی کنند. ساخت بنر تبلیغاتی یک روش فوق العاده برای بازاریابی و معرفی کسب و کار ها می باشد. امروزه انواع بنر تبلیغاتی، به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. از مزایای بنر تبلیغاتی، می توان به امکان هدفمند سازی مخاطبان اشاره کرد. با توجه به افزایش کاربران اینترنت و رسانه های اجتماعی، افراد می توانند بنر های تبلیغاتی را بر اساس سلیقه و نیاز مخاطبان هدف، طراحی کنند. از آنجایی که جلوه های بصری به عنوان مهمترین اصل در بازاریابی به شمار می روند؛ طراح بنر حرفه ای باید بداند که چطور از المان های بصری برای افزایش جذابیت بنر ها استفاده کند. طراحی بنر باید به صورتی خلاقانه و زیبا انجام شود. یک بنر تبلیغاتی خلاقانه و جذاب به راحتی می تواند ذهن مخاطب را به خود مشغول کند.
بنر های تبلیغاتی یکی از روش های پر بازده و کاربردی در دیجیتال مارکتینگ می باشد. رعایت تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی برای ساخت بنر تبلیغاتی موثر ضروری است. کاربرد بنر تبلیغاتی بسیار متنوع است و طراحان برای طراحی هر نوع از ابزار و برنامه های مخصوص به آن استفاده می کنند. هر یک از ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی، قابلیت های خاصی برای طراحی نوع مشخصی از بنر ها را دارا هستند.
مقدمه
• بررسی تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی
• تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی 1: عنوان مشخص و خوانا
• تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی 2: رعایت سطح های مختلف متن در بنر
• تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی 3: برقراری کنتراست
• تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی 4: استفاده از تصویر بزرگ
بررسی تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی
یکی از اصول مهم و اساسی در بازاریابی موفق، استفاده از روش های درست و استاندارد در تبلیغات است. منظور ما از تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی، اصول و قواعد مشخصی است که رعایت آن ها باعث می شود بنر طراحی شده کاربردی تر و موثرتر عمل کند. همانطور که می دانید تبلیغات به عنوان مهمترین بخش دیجیتال مارکتینگ، بیشترین تاثیر را در معرفی کسب و کار ها و برند سازی دارد. بنابراین بسیار ضروری است که تبلیغات اصولی، کاربردی و بر اساس استاندارد های روز انجام شود.
بنر تبلیغاتی حرفه ای، بنری است که بر اساس تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی ساخته شده باشد. چنین بنری می تواند یک استراتژی قوی و در عین حال مقرون به صرفه برای معرفی محصولات و خدمات باشد. قدرت بنر های تبلیغاتی در ایجاد آگاهی در مورد یک موضوع، انتقال یک پیام به مخاطبان و یا جذب افراد برای استفاده از خدمات و یا خرید محصولات تعیین می شود. در ادامه به مهمترین نکات و تکنیک ها در طراحی بنر تبلیغاتی پرداخته شده است.
اولین تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی عنوان خوانا و واضح است. ممکن است شما هم همانند اغلب افراد این مورد را سطحی و بی اهمیت بدانید. در صورتی که رعایت همین نکته ساده در بهبود نتیجه نهایی بسیار موثر است. همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، بنر تبلیغاتی باید بتواند پیام و هدف تبلیغ را به درستی به مخاطب منتقل کند. عنوان هایی که با فونت های شلوغ و کوچک نوشته می شوند، قابل خواندن نیستند و ذهن را خسته می کنند. از طرفی عنوان محتوا یکی از عناصر کلیدی در جذب مخاطبان می باشد .و اگر از متن جذابی استفاده نکنید، بنر تبلیغاتی در جلب نظر مخاطبان شکست می خورد و عملا بی کاربرد می شود. کاربران از ابزار مختلفی برای دسترسی به وب سایت های اینترنتی و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بنر شما باید در لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل و ... واضح و خوانا باشد.
فارغ از نوع و کاربرد بنر تبلیغاتی، متن هایی که در آن ها به کار برده می شوند در سه سطح مجزا دسته بندی می شوند. یکی از موارد اصلی در تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی، رعایت سطح مختلف متن در هر بخش بنر می باشد. اولین سطح، عنوان بنر می باشد. معمولا عنوان، در بالاترین قسمت بنر قرار داده می شود. پیرو مطالب بخش قبلی، عنوان محتوا باید با فونت بزرگ و ترجیحا با حروف بولد و درشت نوشته شود. در این قسمت شما باید یک متن خوانا و جذاب انتخاب کنید تا توجه مخاطبان را به خوبی به خود جلب کند.
سطح دوم متن ها در بنر های تبلیغاتی به جزئیات اختصاص داده می شود. اطلاعات اولیه و پیام مورد نظر طراح در این قسمت به مخاطبان معرفی می شود. معمولا فونت این بخش را نصف عنوان اصلی انتخاب می کنند؛ چنانچه می خواهید از اندازه بزرگتر استفاده کنید، جزئیات در را در قسمتی به دور از عنوان اصلی قرار دهید. سطح سوم متن هم به دیگر اطلاعات کم اهمیت اختصاص داده می شود که همگی در بخش پایینی بنر و با فونت کوچک قرار می گیرند.
مهمترین تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی این است که شرایط مخاطبان را در هنگام طراحی بنر، در نظر داشته باشید. این روز ها دیگر کاربران زمان کافی برای توجه به جزئیات چیز های اطراف خود را ندارد. بنابراین اهمیت زیادی به دیدن جزئیات بنر های تبلیغاتی نمی دهند، مگر اینکه طراحی جذاب و جالب بنر ذهن آن ها را به سمت جزئیات جلب کند. به عنوان مثال استفاده از عناصر متضاد به شکلی که بنر بی نظم به نظر نرسد، باعث می شود که مخاطب در نگاه اول مجذوب بنر شود. چشم ما تفاوت ها را به سرعت تشخیص می دهد و رعایت کنتراست باعث می شود کاربران به سرعت بنر را ببینند.
برای برقراری کنتراست می توانید از رنگ های متضاد روشن و تیره استفاده کنید. آشنایی با روانشناسی رنگ ها در تبلیغات بنری، در ایجاد کنتراست قوی به شما کمک می کند. معمولا رنگ های مشکی و سفید در کنار یکدیگر یک کنتراست قوی و موثر را ایجاد می کنند. . شما می توانید به جای استفاده از رنگ های یکنواخت و شبیه بهم، رنگ ها را طوری انتخاب کنید که در کنار یکدیگر به خوبی به چشم بیایند و بیشتر مشخص باشند.
لازم به ذکر است که این تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی تنها به رنگ ها تعلق ندارد و المان های متفاوتی را شامل می شود. استفاده از اشکال هندسی در رنگ های مختلف نیز می تواند کنتراست خوبی در کنار دیگر عناصر بنر برقرار کند. تضاد با تکرار الگو ها، جهت گیری عناصر، موقعیت ها، ترکیب فونت های مختلف و یا اضافه کردن فیچر های ساده و پیچیده هر کدام می توانند کنتراست خوبی ایجاد کنند. رعایت کنتراست به عنوان یک المان طراحی، به افزایش خلاقیت و پیدا کردن ایده طراحی بنر تبلیغاتی بهتر کمک می کند.
یکی از ترفند های کاربردی در جلب توجه مخاطبان، استفاده از تصاویر بزرگ در بنر ها می باشد. این تکنیک طراحی بنر تبلیغاتی ساده و اما بسیار تاثیر گذار است. تصویر بزرگ با رنگ های جذاب به خوبی توجه کاربران آنلاین را به خود جلب می کند. بهتر است در هنگام انتخاب تصویر نمونه هایی از نمای نزدیک چهره ها، عناصر طراحی، صحنه ها، تصاویر و تایپوگرافی ها در نظر بگیرید. انتخاب تصویر مناسب بسیار با اهمیت است. یک تصویر بزرگ و واضح تنها در صورتی موثر است که هماهنگ و متناسب با محتوای اصلی بنر انتخاب شده باشد. فراموش نکنید یک تصویر جذاب و مناسب تا مدت ها در ذهن مخاطبان می ماند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید