آنچه باید درباره پادکست صلح درون بدانید

آنچه باید درباره پادکست صلح درون بدانید

پادکست صلح درون به تهیه و تولید سپهر خدابنده، از جمله پادکست‌هایی است که به مسائل خودشناسی و روانشناسی می‌پردازد. این پادکست 442.2 k دنبال کننده در کست باکس دارد. در این متن پادکست صلح درون و سپهر خدابنده را معرفی خواهیم کرد. و به تشریح آرامش و نقشش در زندگی انسان خواهیم پرداخت.

پادکست رسانه‌ای شنیداری است که به موضوعات مختلفی می‌پردازد. پادکست صلح درون، از جمله پادکست‌های روانشناسی است که در ادامه به معرفی و بررسی آن می‌پردازیم.

سپهر خدابنده کیست؟

سپهر خدابنده نویسنده و پادکستری است که در زمینه خودشناسی تولید محتوا می‌‌کند. خدابنده دانشجوی ارشد روانشناسی و خالق پادکست صلح درون است. او سعی دارد مطالب پیچیده و سنگین روانشناسی را به صورت ساده و قابل فهم برای همگان ارائه کند. با جستجوی نام سپهر خدابنده و یا پادکست صلح درون می‌توانید صفحه مربوط به این پادکست را پیدا کنید.

پادکست صلح درون در رابطه با چیست؟

این پادکست در طبقه پادکست‌های روانشناسی جای می‌گیرد. در قسمت‌های مختلف به موضوعات مختلفی می‌پردازد. تم کلی پادکست صلح درون حفظ آرامش و رسیدن به صلح درونی است. تمامی اپیزودها به نحوی کنار هم قرار می‌گیرند که شنونده را به این سمت سوق دهند. برای مثال در قسمت نخست این پادکست در رابطه با مقایسه صحبت می‌شود. سوالاتی از قبیل مقایسه خوب است یا بد؟ آیا می‌توانیم خودمان را با دوستان، گروه همسالان و یا حتی خواهر و برادر هایمان مقایسه کنیم؟ و... در این اپیزود مطرح شده و سپس پاسخ داده خواهند شد. اپیزود دوم، در ارتباط با ترس از آینده صحبت می‌کند. ترسی که همه‌ی ما با توجه به شرایط غیرقابل پیش‌بینی کشورمان، هر روز آن را احساس می‌کنیم و گاهی حسابی ما را بهم می‌ریزد. اپیزود سوم در رابطه با استرس است. احساسی فلج کننده که در انواع موقعیت‌های حساس و بحرانی به سراغ‌مان می‌آید. وقتی آزمونی پیش رو داریم، وقتی بدهی داریم، وقتی قیمت اجناس گران می‌شود، وقتی صحبت از آینده می‌شود و... استرس همواره ما را دنبال می‌کند. در این اپیزود راجع به استرس که مثل سایه ما را دنبال می‌کند، صحبت شده است.

سپهر خدابنده نویسنده و پادکستری است که در زمینه خودشناسی تولید محتوا می‌‌کند.

اپیزود چهارم از هدف می‌گوید. هدف خواسته‌ای است که شما برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده و در راستای رسیدن به آن تلاش می‌کنید. اپیزود پنجم درباره خودباوری است. عنصری حیاتی برای رشد و پیشرفت که به دلایل مختلفی در افراد وجود ندارد. به خاطر شرایط فرهنگی و نوع تربیت ناصحیح والدین، متاسفانه بیشتر افراد جامعه درگیر نگرش منفی به خویشتن هستند و خودشان را باور ندارند. در سیستم تربیتی که ما همیشه ناکافی بودیم و بابت آن سرزنش شده‌ایم؛ هرکدام به نوع خود به این نتیجه رسیده‌ایم که هرچقدر هم که تلاش کنیم، دیگر برای هیچکس کافی نخواهیم بود و از پس هیچ کاری بر نخواهیم آمد.

اپیزود ششم راجع به اعتماد حرف می‌زند. بعد از اینکه به خودتان اعتماد کردید، آیا می‌توانید به دیگری هم اعتماد کنید و یا اعتماد دیگری را به دست آورید؟ اپیزود هفتم از تغییر می‌گوید. آیا شما جرات تغییر کردن دارید؟ حاضرید عادت‌های قدیمی‌تان را قربانی کنید؟ آیا می‌توانید از آنچه که بودید دست بردارید و خود جدیدتان را بسازید؟ قسمت هشتم به ما می‌آموزد تا از مشکلات، شکلات بسازیم. مهم تر از مشکلات زندگی ما، نحوه مواجهه‌مان با آنها هستند. اینکه در شرایط بحرانی دست و پایمان را گم نکنیم و قدم‌های موثر و سازنده در راستای حل کردن مشکلات برداریم.

 قسمت نهم داستان صبر است. می‌گویند صبر اوج احترام به قوانین خداست. آیا ما می‌توانیم تلاش کنیم و برای گرفتن نتیجه صبور باشیم؟ آیا صبر کردن را آموخته‌ایم؟ تفاوت صبر کردن با هیچ کاری نکردن را می‌دانیم؟ موضوع اپیزود دهم جسارت است. عنصری که بدون آن تقریبا زندگی ناممکن است. جسارت زیستن، جسارت تغییر کردن، جسارت تلاش کردن و حتی جسارت شکست خوردن. ما چقدر جسور هستیم؟ جسارت در جهان فکری ما چطور معنا می‌شود. این موضوعات تنها برای ده قسمت ابتدایی پادکست صلح درون هستند. در ادامه‌ی اپیزودها موضوعات دیگری بررسی می‌شوند تا کنون 157 اپیزود در این پادکست منتشر شده است.

صلح درونی یا آرامش چیست؟ و چه تاثیری بر زندگی انسان دارد؟

گفتیم پادکست صلح درون تلاشش بر برقراری آرامش و صلح درونی برای مخاطب است. اما این صلح درون اصلا چیست؟ آرامش چه مفهومی دارد؟

تم کلی پادکست صلح درون حفظ آرامش و رسیدن به صلح درونی است.

 

ابتدای امر باید بگوییم این مسئله مدت کوتاهی است که ذهن بشر را به خود مشغول ساخته است. در دنیای گذشته سوالاتی در این رابطه چندان مطرح نبود. انسان دیروز مدام در ارتباط با طبیعت بوده و با وجود سختی‌های بسیار، تعادل روانی‌اش همواره برقرار بود. و سطح انرژی‌اش در حد معینی در نوسان بود. هرچقدر هم که کار می‌کرد و تنش خسته می‌شد؛ تماشای غروب آفتاب در مسیر بازگشت به خانه با پای پیاده یا نهایتا با جانوران چهار پا، از آن خستگی کاسته و روانش را نوازش می‌کرد. اما بشریت بزرگ شد، تکنولوژی پیشرفت کرد. ماشین‌ها جای چارپایان و ربات‌ها جای انسان‌ها را گرفتند. ساختمان‌های قد به فلک کشیده از یکدیگر پیشی گرفتند و تعادل بصری شهرها و روستاها برهم ریخت.

حالا زندگی برای انسان امروز راحت تر است. امکانات بیشتری دارد. خستگی جسمش کمتر است ولی در قبال آن روحی خسته تر و فرسوده تر دارد. چرا که حالا وقتی عصر هنگام قصد عزیمت به منزل را می‌کند میان انبوهی از ماشین‌های فلزی گیر کرده و در میان آلودگی هوا و ساختمان‌های قد بلند دیگر تصویری از غروب خیره کننده خورشید را نخواهد دید. شهر بزرگ شده است و روز به روز المان‌های طبیعی آن رو به کاهش هستند. دیگر درختی نیست. جوی آبی نیست. پرندگان به علت سر و صدای زیاد، فراری شده‌اند. سکوت نیست و این همهمه مداوم در گوش انسان امروزی دیگر جایی برای آرامش باقی نگذاشته است.

در معنای آرامش کلماتی از قبیل آسودگی، استراحت، فراغت بال، صلح، سکون و... در فرهنگ لغت آورده شده است. و در برابر این کلمه، آشوب و بلوا قرار می‌گیرد. وقتی انسان در درونش به صلح می‌رسد، وقتی دست از جنگ کردن با خودش بر می‌دارد، وقتی خودش را می‌پذیرد، به آرامش می‌رسد. پادکست صلح درون برای همین امر تهیه و تولید شده است.

چرا باید به پادکست صلح درون گوش دهیم؟

این پادکست راهکارهای عملی در رابطه با تغییر نگرش و رسیدن به صلح درونی به مخاطب ارائه می‌کند. با دنبال کردن این پادکست و پیروی از مطالب ارائه شده در آن به خودشناسی رسیده و به خودتان کمک خواهید کرد. کسی که در مرتبه اول خودش را بشناسد و در مرتبه دوم خودش را بپذیرد، حتما در زندگی آرامش بیشتری خواهد داشت. پس اگر در جستجوی آرامش هستید، حتما پادکست صلح درون را دنبال کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *