نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست؟ اصول سناریونویسی تیزر

نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست؟ اصول سناریونویسی تیزر

نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست ؟ استفاده از جملات کوتاه و محرک، همچنین بیان واضح و ضریح مقصود، از جمله مواردی است که موقع نوشتن تیزر باید رعایت شوند.

نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست؟ حتی برنامه های تبلیغاتی نیز سناریو دارند! سناریو اساسا نسخه مکتوب یک نمایشنامه، فیلم یا هر تولید رسانه ای دیگری است که نیاز به فیلمنامه دارد. طبیعتا سناریو از تولیدی به تولید دیگر متفاوت است. برای برنامه های تبلیغاتی به طور خاص، فیلمنامه را می توان به عنوان ترکیبی از موضوعات و تمام محتوای مرتبط با آن توصیف کرد. با این حال، مهم است که برنامه های تبلیغاتی را خودجوش نگه داشته شوند (یا حداقل آن را خودانگیخته جلوه دهید)، تا به سناریو مفهوم متناقضی دهند. طراح تیزر تصمیمات اصلی را درباره سناریو، محتوای آن (عکس ‌ها - موسیقی) و نحوه ایجاد حس نمایش، می‌گیرد. 
در ادامه پاسخ به سوال، نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست؟ باید گفت: ده نکته تیزر برای بازاریابی محتوایی شما عبارتند از :
1.    محرک بودن
2.    جملات کوتاه
3.    استفاده از اصطلاحات آشنا
4.    فرموله کردن به صورت فعال
5.    بیان واضح بیانیه
6.    حذف منبع و سن
7.    منحصر به فرد بودن
8.    ایجاد تنش از طریق علائم نگارشی
9.    طرح سوال در موارد استثنایی
10.    انتخاب زمان صحیح 
در نظر گرفتن روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست؟ اولین فاکتوری که لازمه ی نوشتن هر تیزری است، محرک بودن است. این امر زمانی محقق می‌شود که در ابتدای تیزر کلمات علامتی را قرار دهید، به عنوان مثال : موارد فوق ‌العاده و شمارش. در مقایسه با رسانه ‌های چاپی، مشخص می‌شود که کاربران آنلاین به طور متفاوتی مطالعه می‌کنند، اسکن می‌کنند - و در عرض چند ثانیه تصمیم می‌گیرند که آیا می‌خواهند آن را بخوانند یا کلیک کنند و یا پرش کنند. آنها متن ها را کلمه به کلمه نمی خوانند، بلکه فقط خط اول را می خوانند. سپس بر روی متن به صورت عمودی به سمت پایین پرواز می کنند. 
عناوین و زیرعنوان ها نیز اسکن می شوند، بنابراین برای موفقیت محتوای شما نیز بسیار مهم هستند. به همین دلیل، عنوان صفحات و تگ های H1 نه تنها برای دیده شدن موتورهای جستجو، بلکه برای بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز مهم هستند. اگر موضوع هیجان انگیزی را معرفی کنید که به طور کامل توضیح نمی دهید، یک شائبه ایجاد می شود. 

عناوین مقاله


به منظور پاسخ به سوال، نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست ؟ لازم است موارد زیر نیز مورد بررسی قرار گیرند :
1- اصول سناریونویسی تیزر تبلیغاتی
2- آیا برای نوشتن متن تیزر باید نویسنده بود؟
3- چگونه متن تیزر تبلیغاتی حرفه ای بنویسیم؟
4- برای نوشتن سناریو تیزر از کجا ایده بگیریم؟


اصول سناریونویسی تیزر تبلیغاتی


یکی از اصول سناریونویسی تیزر تبلیغاتی استفاده از جملات کوتاه و غیر تکراری است. بهتر است به جای جملات نسبی گمراه کننده دو جمله اصلی کوتاه بسازید. مثال بد: "خودروی دنا پلاس، مدل محبوب خودرو، که قبلا یک خودروی بدون آپشن بود، اکنون بار دیگر وارد مرحله تولید می شود." بهتر است بنویسید: «دنا پلاس با آپشن های جدید، دوباره وارد تولید می شود» چه زمانی یک جمله تبدیل به جمله فراری دهنده می شود؟ اگر شامل بیش از 15 کلمه و بیش از یک کاما باشد. فقط از کلماتی استفاده کنید که برای همگان ملموس باشد. واژگان فنی ناشناخته بسیاری از خوانندگان را منصرف خواهد کرد و به هر حال، حجم جستجو برای واژگان فنی نیز بسیار کمتر است. چه کسانی وقتی می خواهند ماشین بخرند به دنبال وسیله نقلیه موتوری هستند؟
یکی دیگر از اصول سناریونویسی تیزر تبلیغاتی فرموله کردن به صورت فعال است. فرمول‌ های فعال برای خواننده جذاب ‌تر از فرمول‌ های غیرفعال هستند. زیرا خواننده مستقیما یاد می گیرد: چه کسی چه کاری انجام می دهد؟ فرمول ‌های منفعل اغلب پنهان می‌کنند که هدف اصلی چه چیزی است. به جای «شترها ممکن است تغذیه شوند»، «شما ممکن است به شترها غذا بدهید» بهتر است. چه کسی چه کاری، کی و کجا انجام می دهد؟ کاربر باید بتواند به سرعت بداند چه چیزی در خطر است. البته لازم نیست هر تیزر دارای زمان و مکان باشد. در صورت نیاز برای درک متن - آنها را به خواننده خود ارائه دهید! 
برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی آنلاین به سازندگان تیزر کمک می کند تا بدون داشتن مهارت خاصی، با استفاده از تیزرهای آماده کار خود را انجام دهند.

نوشتن متن تیزر

آیا برای نوشتن متن تیزر باید نویسنده بود؟


جهت نوشتن متن تیزر لازم است از یک سری قواعد و قوانین نگارشی و گرافیکی مطلع باشید. در برخی از مواقع به دلیل عدم آگاهی از برخی اصول، متن تیزر جذابیت لازم را نخواهد داشت. طولانی و یا کوتاه بودن متن باید رعایت شود. این نکته گاهی اوقات سخت ترین است، زیرا در اینجا به خلاقیت نیاز دارید. سعی کنید از عبارات پرکاربرد خودداری کنید. به عنوان مثال: (بیشتر و بیشتر مردم ... یا دانشمندان پیدا کرده اند... ) خط تیره و دو نقطه خواننده را تشویق می کند فکر کند - اما فقط در صورتی که منطقی باشد. درست انجام دهید، در فضا و کلمات صرفه جویی کنید. بهترین برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی در یک مقاله ی دیگر کاملا معرفی شده است.
بطور مثال در نوشتن متن تیزر، سوالات فقط در صورتی مجاز هستند که خطاب به کاربر باشند (چقدر درباره خواص عسل آگاهی دارید؟) سوالی که متن به آن پاسخ نمی دهد خوانندگان شما را ناامید می کند. بعید است که کاربر دوباره از سایت شما بازدید کند یا به پیشنهاد بازاریابی محتوای شما ادامه دهد. در تیزر خود فقط از زمان حال ساده یا زمان حال کامل استفاده کنید - در غیر این صورت فعل را کاملا کنار بگذارید. چرا خواننده باید به چیزی که در گذشته بوده علاقه مند باشد؟ با استفاده از زمان گذشته ساده (شروع) یا زمان گذشته کامل (شروع شده بود)، تیزر ارتباط محتوای شما را کاهش می دهد. 

نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست

چگونه متن تیزر تبلیغاتی حرفه ای بنویسیم؟


به منظور نوشتن متن تیزر تبلیغاتی حرفه ای لازم است موارد زیر را در نظر مد نظر قرار دهید :
•    یک هدف واضح برای تیزر خود داشته باشید
•    خوانندگان را کنجکاو و هیجان زده کنید
•    CTA را با هدف خود هماهنگ کنید
•    بهترین زمان برای نشر تیزر خود را پیدا کنید
بک گراند برای ساخت تیزر تبلیغاتی به اندازه ی موارد ذکر شده برای متن تیزر، حائز اهمیت است.
به طور کلی می توان از یک کمپین تیزر تبلیغاتی برای اعلام موارد زیر استفاده کرد :
عرضه محصول -  فروش های آینده - یک رویداد خاص
تمام هدف کمپین تیزر تبلیغاتی ایجاد هیجان نسبت به افشاگری آینده (مثلا عرضه محصول جدید) است. ترویج احساس فوریت یا انحصار، کلیدی است. صرف نظر از اینکه هدف شما چیست، دعوت به اقدام شما باید کاملا با آن هماهنگ باشد. این تضمین می‌کند که کاربران راهی آسان و عملی برای انجام کاری که می‌خواهید داشته باشند.

اصول سناریونویسی تیزر تبلیغاتی

برای نوشتن سناریو تیزر از کجا ایده بگیریم؟


ایده نوشتن سناریو تیزر منحصر به فرد و چشم نواز برای کمپین های تیزر تبلیغاتی موثر کاملا حیاتی است. نه تنها به نرخ تبدیل کمک می کند، بلکه می تواند به پیام کمپین تیزر نیز اضافه شود. کمپین های تیزر تبلیغاتی یک ابزار بازاریابی خوب جهت اضافه کردن عنصر شگفتی و رمز و راز به کمپین های شما هستند. آنها می‌توانند به کسب ‌وکارهای بزرگ و کوچک کمک کنند تا نسبت به انتشار محصولات یا خدمات آتی پیش ‌بینی و تبلیغات کنند. بدین ترتیب فروش فروشگاه ‌های تجارت الکترونیک افزایش پیدا خواهد کرد و کسب درآمد از ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار آسان خواهد بود.


جمع بندی


نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست؟ این سوالی بود که در این مقاله بدان پاسخ داده شد. با یک موضوع جذاب شروع کنید تا طراحی تیزر حرفه ای داشته باشد. تنها چیزی که باقی می ماند یک نرم افزار بازاریابی تیزر قدرتمند و با کاربرد آسان است تا تیزرهای شما را به واقعیت تبدیل کند. در نهایت، با بیان صریح و واضح مقصود خود، مخاطب را از سردرگمی نجات خواهید داد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *