چگونه با افینیتی دیزاینر لوگو طراحی کنیم؟

چگونه با افینیتی دیزاینر لوگو طراحی کنیم؟

در این مطلب آموزش طراحی لوگو به کمک نرم افزار افینیتی دیزاینر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

پیشگفتار

افینیتی دیزاینر برای دیزاین لوگو مناسب است؟ قبل از هر چیز بهتر است بدانید که این نوع نرم افزار یکی از کاربردی ترین برنامه های لوگو ساز به شمار می رود. اگر شما در زمینه طراحی لوگو در حال فعالیت هستید می توانید با یادگیری اصول دیزاین لوگو به کمک این برنامه ساده و در عین حال کاربردی لوگوی حرفه ای را طراحی کنید. 

مقدمه: 

آنچه در این مطلب پیش روی شما همراهان عزیز و گرامی خواهد بود: 
1.    آموزش طراحی لوگو با افینیتی دیزاینر
2.    مزایای برنامه لوگو ساز Affinity designer
3.    مراحل طراحی لوگو به کمک افینیتی دیزاینر 
4.    سخن پایانی 

آموزش طراحی لوگو با افینیتی دیزاینر

برای طراحی علامت تجاری از برنامه های مختلف می توانید استفاده کنید که از کاربردی ترین این نوع برنامه ها می توان به Canva، CorelDraw، Illustrator، Affinity designer و ... اشاره کرد. کار با نرم افزار افینیتی دیزاینر به سادگی امکان پذیر است و شما می توانید با صرف مدت زمان نسبتا کوتاهی لوگوی مورد نظر خود را به کمک افینیتی دیزاینر طراحی نمایید. 

مزایای برنامه لوگو ساز Affinity designer

از مهم ترین مزیت های برنامه لوگو ساز Affinity designer می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
1.    محیط این نوع نرم افزار کاربر پسند است. 
2.    این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که دارای ابزار طراحی لوگو کاربردی می باشد. شما می توانید به کمک اشکال مختلفی که در ابزار طراحی لوگو نرم افزار وجود دارند علامت تجاری مورد نظر خود را طراحی کنید. 
3.    دیزاین لوگو به کمک نرم افزار افینیتی دیزاینر مقرون به صرفه است. 
4.    کیفیت طراحی نرم افزار Affinity designer به صورت قابل توجهی بالا است. 

نرم افزار افینیتی دیزاینر

مراحل طراحی لوگو به کمک افینیتی دیزاینر

برای طراحی علامت تجاری به کمک این نرم افزار ابتدا باید آن را دانلود کنید. بعد از نصب برنامه می توانید لوگوی مورد نظرتان را طبق مراحل زیر طراحی کنید:

طراحی علامت تجاری با Affinity designer

مرحله اول: ایجاد سند جدید در افینیتی دیزاینر

ابتدا برنامه را اجراء کنید سپس سند جدیدی را ایجاد نمایید. اندازه سند را می توانید 1280*800 در نظر بگیرید. برای انجام طراحی لوگو ابتدا Snapping را روشن نمایید سپس پیش تنظیم طراحی رابط کاربری را از لیست کشویی انتخاب نمایید. با انتخاب پیش تنظیم طراحی حالت Force Pixel Alignment نیز فعال می شود. روی منوی View کلیک کنید سپس گزینه Guides and Rulers را فعال کنید. 

ایجاد سند جدید

مرحله دوم: کار با ابزار Pen

در این مرحله از دیزاین لوگو با نرم افزار افینیتی دیزاینر روی ابزار Pen که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید. گزینه Line Mode را از نوار ابزار Context انتخاب کنید. با این کار می توانید حرکات خطوط مستقیم را محدود کنید. در پانل Stroke  مقدار 9.6pt را تنظیم کنید. با تایپ 40px  نیز نرم افزار مقدار 9.6pt را به صورت خودکار تنظیم می کند. علامت Affinity design > Preferences را غیر فعال کنید تا خطوط در نقاط نمایش داده نشوند. 

آموزش طراحی لوگو

مرحله سوم: رسم خطوط لوگو 

در این مرحله کلیک کنید سپس ماوس را نگه دارید. توجه داشته باشید که طراحی را باید از قسمت بالا و سمت چپ شروع کنید. کلید  Shift را پایین نگه دارید تا خطوط عمودی محدود شوند سپس خط را به سمت پایین بکشید و رها کنید. نوع cap را می توانید رو Butt تنظیم نمایید تا انتهای خطوط صاف شوند. روی ابزار Move (V) کلیک کنید سپس cmd را نگه دارید و روی خط کلیک کنید و خط را بکشید تا بتوانید یک کپی تهیه کنید سپس خط را به سمت راست انتقال دهید. برای تراز نگه داشتن کپی باید کلید Shift را نگه دارید. در این مرحله به کمک view > Guides Manager می توانید راهنماهای افقی با ابعاد 110 ، 400 ، 690 پیکسل و راهنماهای عمودی با ابعاد 425 ، 640 ، 855 پیکسل را اضافه کنید. 

مراحل طراحی لوگو ساده

مرحله چهارم: کشیدن خطوط مورب 

خط سمت راست را روی راهنمای 855 پیکسل تنظیم نمایید سپس روی ابزار Pen کلیک کنید و خطی مورب را از سمت چپ قسمت بالای لوگو تا قسمت بالایی فضای وسط لوگو رسم نمایید. ماوس را روی ابزار Move (V) قرار دهید سپس cmd را نگه دارید تا بتوانید یک خط مورب دیگر مانند تصویر ایجاد کنید. خط را به کمک دکمه Flip Horizontal برگردانید سپس خط را در سمت راست قرار دهید. 

کشیدن خطوط مورب

مرحله پنجم: مرتب سازی خطوط مورب 

در این مرحله از دیزاین لوگو با افینیتی دیزاینر می توانید خطوط موربی را که کشیده اید به کمک ابزار Node (A) ویرایش نمایید. دکمه Shift را پایین نگه دارید تا خطوط مورب انتخاب شوند سپس روی گزینه Layer > Expand Stroke کلیک کنید. با انجام این مرحله خطوط کشیده شده به شکل مستطیل تبدیل می شوند تا تراز آن ها را بتوان راحت تر انجام داد. روی ابزار Node کلیک کنید تا بتوانید پایین ترین گوشه خطوط را روی خط مرکزی کنار هم قرار دهید. 

مرتب سازی خطوط لوگو به کمک نرم افزار افینیتی دیزاینر

مرحله ششم: رسم مثلث به کمک نوار ابزار طراحیAffinity designer

روی شکل مثلث در نوار ابزار سمت چپ افینیتی دیزاینر کلیک نمایید سپس به کمک ابزاری که انتخاب کرده اید مثلثی به عرض 130 پیکسل و ارتفاع 115 پیکسل رسم نمایید. مثلث را به کمک رنگ سیاه پر نمایید. توجه داشته باشید که مثلث را برای سمت دیگر M نیز باید رسم کنید مثلث کشیده در سمت راست را کپی نمایید سپس آن را در سمت چپ اعمال کنید. برای ذخیره طرح می توانید از کلیدهای ترکیبی cmd+S استفاده کنید سپس نام فایل تان را در این قسمت وارد کنید. 

طراحی علامت تجاری

مرحله هفتم: رسم مثلث در قسمت میانی خط عمودی کلمه M

توجه داشته باشید که مثلث را برای سمت قسمت وسط خط عمودی M نیز باید رسم کنید. برای انجام این کار مثلث کشیده شده را کپی کنید سپس به کمک گزینه Transform اندازه عرض مثلث را 70 پیکسل در نظر بگیرید و ارتفاع مثلث را برابر با 60 پیکسل در نظر بگیرید. کلید shift را پایین نگه دارید سپس مثلث را به کمک lollypop به اندازه 90 درجه بچرخانید. مثلثی را که کشیده اید برای سمت راست نیز کپی کنید. روی دو خط عمودی کلیک نمایید و گزینه Expand Stroke را انتخاب کنید سپس کلیدهای ترکیبی cmd+A را فشار دهید و به کمک دکمه ADD در قسمت بالا سمت راست شکل هایی را که کشیده اید به یکدیگر متصل نمایید. 

مراحل دیزاین لوگو

مرحله هشتم: نحوه رسم حرف C در نرم افزار Affinity designer

در این مرحله از طراحی لوگو به کمک افینیتی دیزاینر باید حرف C را در قسمت داخلی حروف M قرار دهید. یک بیضی با اندازه 256*280px و ضربه 40px ایجاد کنید. در این مرحله یک مستطیل به ارتفاع 60 پیکسل ایجاد نمایید سپس این مستطیل را در سمت راست وسط بیضی قرار دهید. با انجام این کار یک شکاف در سمت راست حرف C ایجاد می شود. کلید Shift را نگه دارید سپس هر دو شی را انتخاب نمایید و به کمک دکمه subtract مستطیل را از شکل بیضی برش دهید. می توانید یک مثلث کوچک نیز در سمت راست حرف C ایجاد کنید. 

دیزاین لوگو با Affinity designer

مرحله نهم: اضافه کردن دایره به حرف C

در صورت تمایل می توانید به نقطه میانی M یک دایره کوچک با خط   40pاضافه کنید سپس دایره را به منحنی بیفزایید. منحنی را در قسمت گره بالایی بشکنید و قسمت انتهایی را حرکت دهید تا منحنی شبیه یک قطره شود. 

طراحی لوگو

مرحله دهم: ذخیره دوباره فایل 

در این مرحله از طراحی لوگو به کمک نرم افزار افینیتی دیزاینر فایل تان را دوباره ذخیره کنید. برای انتخاب همه قسمت های طرح لوگو کلیدهای ترکیبی cmd+A را فشار دهید سپس روی گزینه File > Export کلیک کنید و SVG را از نمادهایی که در قسمت بالایی کادر وجود دارند انتخاب کنید. روی گزینه انتخاب بدون پس زمینه از منوی کشویی Export کلیک کنید سپس فایل را ذخیره کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید برای لوگویی که طراحی کرده اید نامی را انتخاب کنید. یک پوشه بسازید و روی دکمه ذخیره کلیک کنید. 

سخن پایانی

در این مطلب با طراحی لوگو به کمک نرم افزار افینیتی دیزاینر آشنا شدید. امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید لوگوی مورد نظر خود را به راحتی به کمک این برنامه لوگو ساز ترسیم کنید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *