آموزش تیزر تبلیغاتی به صورت گام به گام
آموزش تیزر تبلیغاتی میتواند به کسبوکار کمک کند تا به بهترین شکل ممکن تیزرهای تبلیغاتی خود را آماده کنند.
آموزش تیزر تبلیغاتی برای تمامی مدیران و بازاریابها مناسب است. با استفاده از این آموزش در حین ساختن تیزرهای تبلیغاتی، میتوانید نتایج بهتری را دریافت کنید. با رعایت این نکتهها تیزرها کارایی و خروجی بهتری از خود نشان میدهند. در نتیجه مخاطبان و کاربران بیشتری جذب شده و عملکرد تیزر به شدت بهبود پیدا میکند.
ویدئوها یکی از محبوبترین انواع رسانه در اینترنت هستند. ویدیوهای کوتاه و غیررسمی در همه جا در فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر ، اسنپ چت، آپارات و غیره ارائه و تماشا میشوند. همین موضوع باعث میشود که ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی بیش از قبل مورد توجه قرار بگیرند. در سالهای اخیر استفاده از تیزرهای تبلیغاتی باعث شده که کسبوکارها بهتر و بیشتر شناخته شوند. برندها راحتتر به یاد سپرده شوند. درآمدها بیشتر شده و فرایند تبلیغات به راحتی هدفمند شود.
مقدمه
- هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟
- موضوع خود را انتخاب کنید
- یک قالب برای محتوای خود انتخاب کنید
- استفاده از اسکریپت و استوری برد
- مراحل ساخت استوری برد
- ضبط و ویرایش
- موارد مهم بعد از ضبط ویدئو جهت ویرایش
- تولید، میزبانی و توزیع
- نتیجهگیری نهایی
هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟
یکی از اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی نشان دادن محصولات، خدمات و برند یک شرکت و یا یک مجموعه است. با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی میتوان به راحتی انواع محتوا از قبیل، صدا، موزیک و تصویر و متن ، ویدئو و غیره را در کنار هم قرار داده و در اختیار مخاطب قرار داد. امروزه استفاده از تیزرهای تبلیغاتی به یکی از اصلیترین روشهای تبلیغات در دنیا تبدیل شده است. در این مقاله، ما به صورت گام به گام نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی را آموزش میدهیم. همچنین ما انواع مختلف ویدیو را معرفی میکنیم و توضیح میدهیم که چگونه میتوانید ویدیوهای خود را به گونهای ویرایش و تقویت کنید که بینندگان آنها را بهتر تماشا کنند. شما میتوانید برای مطالعه بیشتر به مقاله ساخت تیزر تبلیغاتی مراجعه نمایید.
اولین مرحله در آموزش تیزر تبلیغاتی انتخاب یک موضوع است. انتخاب یک موضوع معنادار و مرتبط با کار اولین گام مهم در ایجاد ویدیوهای تبلیغاتی شرکتی است. امروزه، تنها در صورت ارائه اطلاعات مورد انتظار، یک ویدیو تا انتها مشاهده میشود. انتخاب موضوعی که برای مخاطبان هدف شما جالب و مهم باشد، برای موفقیت ویدیوهای شما بسیار مهم است. شما میتوانید برای مطالعه بیشتر به مقاله تیزر تبلیغاتی خلاقانه مراجعه نمایید.
مراحل مختلف برای انتخاب موضوع عبارتاند از:
• مخاطب هدف خود را برای انتخاب موضوع مناسب مشخص کنید.
• نیازهای این مخاطب را درک کنید. برای شناسایی موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه مخاطبان هدف هستند یا مناطقی که در آنها به تبلیغات بیشتر نیاز است، وقت بگذارید.
• بسته به موقعیت مکانی و بینندگان خود، باید تیزرهای خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
• اگر قرار است ویدئوهای داخلی (تیزرهایی از داخل محیط کار) ارائه دهید، مصاحبه با کارمندان راه خوبی برای بازگو کردن مسائل کلیدی است.
• موضوع خود را محدود کنید. روی یک ایده خاص تمرکز کنید. اگر این کار دشوار است، دو ویدیو بسازید.
یکی از گامهای مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی انتخاب و استفاده از یک قالب مناسب است. قالب در واقع در اینجا نوع ویدئو است. شما باید مشخص کنید که تیزر شما کوتاه است یا بلند، ساده است یا تعاملی؟ بر اساس منابع، محدودیتهای زمانی و انتظارات مدیران، تصمیم بگیرید که چه تیزرهایی را میخواهید ایجاد کنید. مقدار زمان تیزر نقش مهمی در قالب تیزر دارد.
در اینجا چند نمونه برای راهنمایی آورده شده است:
• تیزرهای بسیار کوتاه و میکرو:
میکرو ویدئو یک تیزر بسیار کوتاه است که تنها پنج تا پانزده ثانیه طول میکشد و یک فرآیند یا ایده را معرفی میکند. چنین ویدئوهای میکرو گاهی فقط حاوی عناصر بصری یا متن هستند، اما هیچ تفسیر گفتاری ندارند.
• تیزرهای نمایشی:
انتخاب مناسبی برای آشنایی با کسبوکار و برند است. این ویدیوها بینندگان را با محصول، خدمات یا گردش کار خاصی آشنا میکند.
• تصوير متحرك:
ویدیوهای متحرک از متن و گرافیک برای انتقال پیام استفاده میکنند. این نوع تیزرها در واقع انیمیشنهای ساده هستند. برای ایجاد چنین ویدیوهایی نیاز به کمی دانش فنی و کمی استعداد هنری است.
• تیزرهای تعاملی:
تیزرهای تعاملی در سالهای اخیر به شدت محبوب شدهاند. این نوع تیزرها به طور فعال بینندگان را درگیر میکند. بسته به پاسخهایی که بینندگان به سؤالات میدهند، به بخش متفاوتی از تیزرها میرسند. اگر میخواهید به بینندگان نشان دهید که در نتیجه یک تصمیم خاص چه اتفاقی میافتد، این ویدیوها مناسب هستند. شما میتوانید برای مطالعه بیشتر به مقاله تیزرهای خلاقانه مراجعه نمایید.
یکی دیگر از گامهای مهم در آموزش تیزر تبلیغاتی آشنایی با اسکریپتها و استوری بردها است. احتمالاً وقتی به ویدیوی خود فکر میکنید، دنباله خاصی از صحنهها را در ذهن دارید. قبل از تولید باید ایدههای خود را روی کاغذ بیاورید و یک استوری بورد و فیلمنامه بسازید. این آمادهسازی به شما کمک میکند تا از اشتباهات جلوگیری کنید و هزینههای تولید را کاهش دهید.
مراحل ساخت استوری برد
• ابتدا اسکریپت خود را در برنامه متنی خود بنویسید. تصور کنید که مخاطب درست در مقابل شماست.
• اگر میخواهید یک اسکرینکست یا میکرو ویدئو بسازید، مراحل تکتک کار را یکی پس از دیگری توضیح دهید.
• سپس یک استوری بورد بسازید. در اینجا توالیهای ویدئویی بصری با استفاده از طرحها یا تصاویر ساده نشان داده میشوند.
• ساخت استوری برد نباید زیاد طول بکشد و لازم نیست که نقاشیها کامل باشند. این فرایند به عنوان یک راهنما شناخته میشود.
گام مهم و اصلی در آموزش تیزر تبلیغاتی مرحله تولید ویدئو است. در این مرحله شما تمام کارهای مقدماتی را انجام دادهاید، اکنون ضبط میتواند شروع شود. برای ایجاد یک اسکرینکست با کیفیت، لازم نیست یک فرد حرفهای در ضبط ویدیو باشید. کمی تمرین کافی است. شما میتوانید برای مطالعه بیشتر به مقاله تیزر تبلیغاتی حرفه ای مراجعه نمایید.
موارد مهم بعد از ضبط ویدئو جهت ویرایش
پس از ضبط، میتوانید از فرآیند مختلف برای ویرایش و بهبود بیشتر ویدیوی خود استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از ویرایش آن را از نظر بصری جذابتر کنید. برخی از این موارد مهم در این فرایند عبارتاند از:
• ملاحظات:
در اسکرینکستها و سایر ویدیوها، حاشیهنویسی جزئیات خاص و مهمی را نشان میدهد. فلشها و حبابهای گفتاری با شکلهای متفاوت به بینندگان کمک میکنند راه خود را پیدا کنند.
• پوششهای متنی:
اطلاعات متنی که در یک سوم پایینی ویدیو نمایش داده میشوند تأثیر بسیار زیادی دارند. این فرایند به عنوان یک فرایند بسیار حرفهای در زمینه تولید تیزر تبلیغاتی به نظر میرسد. میتوانید در این بخش شماره تماس، آدرس سایت، شعار و یا هر چیز دیگری را قرار دهید.
• استفاده از تصاوير متحرك:
انیمیشنها به متن و اشکال، حرکت میدهند. شما ویدیوهای خود را برای بینندگان جذابتر میکنید. نکته مهم در تولید تیزر تبلیغاتی این است که هیچ چیز حوصله سر بری نباید وجود داشته باشد.
حال به آخرین گام از آموزش تیزر تبلیغاتی رسیدهایم. در این گام شما باید ویدئوی تولید شده را منتشر کنید. اینجاست که تصمیم میگیریم چگونه ویدیوی خود را در دسترس بینندگان قرار دهیم. باید به این نکته دقت داشته باشید که ویدئو در حین تولید رندر میشود و سپس به عنوان یک فایل ویدئویی خارج از ویرایشگر ویدئو در دسترس است. احتمالاً تا به حال شنیدهاید که چه تعداد فرمت فایلهای ویدیویی مختلف وجود دارد. محبوبترین و همهکارهترین فرمت MP4 است. توصیه میکنیم ویدیوهای خود را به صورت فایل MP4 تولید کنید. مگر اینکه به دلیل خاصی به فرمت فایل دیگری نیاز داشته باشید. سپس باید تیز تبلیغاتی تولید شده را در پلتفرمهای هدف منتشر کنید. هاست سایت خودتان، Youtube، آپارات، Facebook، twitter، Instagram و هر محل دیگری که میشناسید میتوانید ویدئو را قرار دهید. شما میتوانید برای انتشار رایگان تیزر تبلیغاتی خود به مقاله تیزر تبلیغاتی رایگان مراجعه نمایید.
نتیجهگیری نهایی
آموزش تیزر تبلیغاتی به شما نشان میدهد که چگونه میتوان یک ویدئو تبلیغاتی مناسب ساخت. با استفاده از این آموزش و بررسی نکات آن، شما میتوانید به راحتی برای کسبوکار خود با استفاده از ابزارهای موجود مانند گوشیهای تلفن همراه، تیزرهای تبلیغاتی بسازید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ساخت تیزر تبلیغاتی به تنهایی کار سختی است. پس بهتر است که برای شروع از شرکتها و نفرات حرفهای در این زمینه کمک بگیرید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید