تعریف تیزر تبلیغاتی+ انواع، کاربردها و...

تعریف تیزر تبلیغاتی+ انواع، کاربردها و...

تیزر تبلیغاتی یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات در دنیای دیجیتال است. با استفاده از تیزرها شما می‌توانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب محصول و خدمات خود کنید.

پیشگفتار

تیزر تبلیغاتی را می‌توان یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی در سال‌های اخیر در نظر گرفت. شما می‌توانید به راحتی کسب‌وکار خود را با استفاده از این تیزرها در بین مخاطبان معروف و محبوب کنید. نکته قابل توجه این است که شما محدودیتی در ساخت تیزر تبلیغاتی ندارید! شما می‌توانید عناصر مختلف را در یک تیزر به کار ببرید و باعث بهتر و جذاب‌تر شدن آن شوید.


تیزرها بسیار جذاب ساخته می‌شوند. همین امر باعث می‌شود که مخاطبان آن‌ها را دوست داشته باشند. یکی از مواردی که باعث می‌شود مخاطبان تیزرها را دوست داشته باشند احساس تعلق به تیزرها است. ممکن است که برای عید یا کریسمس آماده می‌شوید. این زمان شادی زیادی را برای مردم به ارمغان می‌آورد، زیرا آن‌ها به دنبال بهترین هدایا برای دوستان خود هستند، آپارتمان‌ها را تزئین و تمیز کرده و این حس خوب را در هوا احساس می‌کنند. احساس تعلق به چیزی بزرگ، افراد را مجذوب خود می‌کند. بازاریابان می‌دانند که مردم عاشق صحبت کردن و مشاهده چیزهایی هستند که دوستشان دارند. به همین دلیل اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی می‌کنند.

 مقدمه

تیزر تبلیغاتی چیست؟


 اصطلاح تیزر از فعل انگلیسی "to tease" گرفته شده است که دارای معانی متعددی است، همچنین به معنای "تحریک کردن " یا "برانگیختن کنجکاوی " نیز است. این در درجه اول در صنایع تبلیغاتی و روزنامه‌نگاری برای یک قطعه متن کوتاه و یک فیلم کوتاه یا یک عنصر تصویر تنها استفاده می‌شود. یک تیزر باید منجر شود که گیرنده به لیست کردن، شنیدن، دیدن یا کلیک کردن ادامه دهد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر مقاله تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

تیزر تبلیغاتی در صنعت سینما


اصطلاح تیزر در تجارت تلویزیون و فیلم نیز استفاده می‌شود؛ مثلاً سریال یا فیلم‌هایی که به زودی اکران می‌شوند را تبلیغ می‌کند. برخلاف یک تریلر، این یک ویدیو کوتاه‌تر است که حتی لازم نیست صحنه‌های سریال یا فیلم را در خود داشته باشد. همچنین می‌تواند تنها کلمات و جلوه‌های صوتی باشد.
تیزرها عمدتاً در خلال استراحت‌های تبلیغاتی در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. این تیزرها فصل جدید، قسمت آزمایشی یک سریال یا یک فیلم جدید در شرف پخش را معرفی می‌کنند. در ساعات پربیننده، یک تیزر می‌تواند بینندگان زیادی را به دست بیاورد. یک تیزر همچنین می‌تواند یک اسپین آف یا یک کراس اوور را اعلام کند. برخلاف اسپویلر، تیزر هیچ اطلاعات واقعی را پیش نمایش نمی‌دهد. حتی اگر صحنه‌های جدیدی از فیلم نیز در تیزر وجود داشته باشد.

 

استفاده از تیزرهای تبلیغاتی

چرا ساخت تیزر تبلیغاتی برای تبلیغ یک برند یا محصول مؤثر است؟


هدف اصلی یک تیزر تبلیغاتی جلب توجه بازدیدکنندگان و مخاطبان است. بازاریابان از این نوع تبلیغات برای اعلام یک محصول، به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به راه‌اندازی آن و یا نشان دادن همکاری یک شرکت با یک ستاره بزرگ استفاده می‌کنند. تیزرها در واقع آگاهی از نام تجاری کسب‌وکارها را افزایش می‌دهند. همچنین ترافیک زیادی را به وب‌سایت هدایت می‌کنند و با یک کمپین برنامه‌ریزی شده فروش را منفجر می‌کنند. شما می‌توانید برای پی بردن به اهمیت ساخت تیزرها مقاله اهمیت تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

چگونه یک تیزر جذاب بسازیم؟


یک تیزر تبلیغاتی جذاب باید باعث شود مردم کلیک کنند و درباره پیشنهاد تبلیغ شده اطلاعات بیشتری کسب کنند. شما می‌توانید با ایجاد رمز و راز در مورد برند خود کاربران را مجذوب خود کنید. با انجام یک بازی حدس زدن و افشای اطلاعات در بخش‌های کوچک، آن‌ها را درگیر نگه دارید. به این ترتیب، می‌توانید کنجکاوی آن‌ها را به صورت سیری‌ناپذیری، بالا نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که محصول یا اخبار شما ارزش انتظار را دارد. یادتان باشد از اغراق کردن، استفاده از پیام‌ها و اظهارات تکان‌دهنده و فریبنده که قابل تأیید نیستند، خودداری کنید.
قالب‌های زیادی برای ساخت تیزر تبلیغاتی موجود است. می‌توانید تبلیغات دیجیتالی را با قرار دادن بنرها در وب‌سایت‌های مربوطه اجرا کنید. اعلامیه‌های ایمیلی ارسال کنید. کمپین خود را در تلویزیون راه‌اندازی کنید. تیزرهای ویدیویی منتشر کنید. مهم‌ترین چیز این است که مخاطبان درست را هدف قرار دهید. هیچ فایده‌ای ندارد که تبلیغات تیزر خود را به همه کاربران نشان دهید، زیرا فقط بودجه شما را تمام می‌کند. برای تبلیغ خود در پلتفرم‌های انتشار ویدئو ابتدا باید در یکی از این پلتفرم‌ها ثبت نام کنید. آن‌ها همکاری بین یک تبلیغ‌کننده و ناشر را آسان و شفاف می‌کنند. سپس، بودجه، زمان نمایش آگهی و تعداد کلیک‌ها را تنظیم کنید و تبلیغ خود را ایجاد کنید. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر مقاله ایده ساخت تیزر تبلیغاتی مطالعه نمایید.

ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی

چند نوع تیزر تبلیغاتی وجود دارد؟


 همان‌طور که قبلاً صحبت شد، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود شرکت‌ها از تیزر تبلیغاتی استفاده کنند. بسته به هدف، انواع مختلفی از ویدئوها را می‌توان انتخاب کرد. شما می‌توانید برای آشنایی با انواع مختلف تیزرها مقاله انواع تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

•    تیزر کلاسیک: یک تیزر کلاسیک تبلیغات زیادی ایجاد می‌کند. این نوع ویدئو معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شود که بسیار چشم‌نواز و هیجان‌انگیز باشد. بخش‌های مختصری از رویداد اصلی بدون فاش شدن بیش از حد نشان داده می‌شود. به عنوان مثال اپل تیزرهای عالی را با عامل هایپ (عامل ایجاد هیجان در مخاطب) ایجاد می‌کند.
•    تیزر تریلر: تریلر متفاوت است. تریلر دقیقاً آنچه را که فرد انتظار دارد نشان می‌دهد. تریلرها معمولاً کمی طولانی‌تر از تیزرها هستند. در اینجا بیننده کاملاً موردتوجه قرار می‌گیرد و از آنچه قرار است اتفاق بیافتد، مطلع می‌شود. تریلر اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهد و از یک ساختار روایی کلی پیروی می‌کند؛ بنابراین یک تیزر بیشتر در مورد ایجاد تبلیغات است؛ اما یک تریلر نیز می‌تواند این تبلیغات را ایجاد کند، ولی بیشتر بر اساس ارائه اطلاعات کامل ساخته می‌شود.
•    تیزرهای محتوا یا تکه‌های محتوا: در نهایت، تیزرهای محتوایی وجود دارند که به آن‌ها قطعه محتوا نیز گفته می‌شود. ویدیوی قطعه محتوا، یک کلیپ کوتاه از یک ویدیو یا ضبط طولانی‌تر است. تیزرها و تریلرها با فیلم‌نامه و خط داستانی خاص خود تولید می‌شوند. از طرف دیگر، یک قطعه محتوا از ویدیویی که قرار است تبلیغ شود گرفته شده است. این می‌تواند یک کلیپ ویدیویی باشد.

تدوین تیزرهای تبلیغاتی با نرم‌افزارهای حرفه‌ای

 

یک تیزر تبلیغاتی خوب شامل چه مواردی است؟


یک تیزر تبلیغاتی موفق شامل سه عنصر زیر است:
•    قلاب یا بیان مسئله: در این بخش باید خیلی سریع به یک مشکل اشاره کنید. مشکل می‌تواند عام و یا خاص باشد. بیان مشکل باید به ساده‌ترین شکل صورت گیرد.
•    راه‌حل و جواب مسئله: راه‌حل مسئله باید به ساده‌ترین شکل در تیزر تبلیغاتی نشان داده شود. فرقی نمی‌کند که یک محصول را تبلیغ می‌کنید یا خدمات را، شما باید به ساده‌ترین شکل ممکن جواب مسئله را به کاربر اعلام کنید.
•    دعوت به اقدام برای حل مسئله: در این بخش باید مسیر و راه دستیابی را به مخاطب اعلام کنید. یک شماره تلفن ساده، یک آدرس سایت، یک اقدام ساده که می‌تواند مخاطب را با محصول و خدمات شما روبرو کند.

ویژگی‌های یک تیزر خوب

نتیجه‌گیری کلی


برای ساخت تیزر تبلیغاتی خلاق باشید! کلیپ‌ها و صحنه‌های مختلف را از محصول واقعی بیرون بکشید و آن‌ها را تحت یک خط داستانی جدید و کوتاه ادغام کنید. علاوه بر مواد ویدئویی واقعی، می‌توانید به B-roll نیز دسترسی داشته باشید. در واقع B-roll شات هایی هستند که برای غنی‌سازی یک ویدیو چرخانده می‌شوند. در فرآیند ویرایش ویدیو، بررسی می‌شود که کدام یک از ضبط‌های B-roll کاملاً در ویدیو قرار می‌گیرند و کدام نه. اغلب مجموعه‌ای از ضبط‌ها ایجاد می‌شود که هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌شود. نگران این موارد نباشید. شما می‌توانید برای آشنایی با نرم‌ افزار ویرایش و تدوین تیزرها مقاله نرم‌ افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه کنید.
 باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی برای ایجاد و ساخت تیزر تبلیغاتی برای کسب‌وکار شما وجود ندارد! به یاد داشته باشید که بیننده را در همان چند ثانیه اول قلاب کنید. سپس راه‌حل خود را ارائه داده و با یک فراخوان برای اقدام دعوت به عمل آورید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *