اصول طراحی لوگو و نحوه درآمدزایی از طریق طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو و نحوه درآمدزایی از طریق طراحی لوگو

در این متن تلاش کردیم تا اصول طراحی لوگو را عنوان کنیم و راجع به هر کدام توضیحی ارائه دهیم.


پیشگفتاری بر اصول طراحی لوگو


اصول طراحی لوگو از آن دسته اصولی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. احتمالا شما نیز در خود و یا اطرافیان خود این میل را دیده اید. تمایل به یادگیری چنین فعالیت های مجازی و جدیدی در بیشتر افراد دنیای مدرن دیده می شود. همانطور که می دانید علت این استقبال، رونق دنیای مجازی در این روزها است. از همین رو است که ما شاهد استخدام طراح لوگو در منزل و کاملا دورکاری برای شرکت ها و موسسات مختلف هستیم و طراحی لوگو آنلاین، طراحی لوگو با گوشی، طراحی لوگو اندروید و موارد مختلفی مانند این ها رواج پیدا کرده است. با توجه به نکات لازم دیدیم تا در این مقاله به خلاصه ای از اصول طراحی لوگو دست پیدا کنیم. 

مقدمه

  1. ضرورت و اهمیت فراگیری و رعایت اصول طراحی لوگو
  2. اصول طراحی لوگو


ما در این مقاله کوتاه تلاش می کنیم تا در گام اول ضرورت اهمیت رعایت اصول طراحی لوگو را تبیین کنیم. به نظر می رسد که در ابتدای امر باید این مسئله تبیین شود و بعد به سراغ خود اصول برویم. پس از این است که به سراغ هر کدام از این اصول می رویم و هر کدام به قدر نیاز توضیح خواهیم داد. بنابراین تلاش می کنیم تا هر مورد را به طور مجزا عنوان کنیم. برای آشنایی با این اصول حتما با ما همراه باشید. 

ایده پردازی در طراحی لوگو
ضرورت و اهمیت فراگیری و رعایت اصول طراحی لوگو


همانطور که واقف هستید، تمام شرکت ها و موسسات مطرح در دنیا دارای لوگو هستند. توصیه همه متخصصان به صاحبان کسب و کارها آن است که این موضوع را جدی بگیرند و برای فعالیت خود لوگو طراحی کنند. باید بدانیم که این کار قواعد و اصولی دارد. اگر این اصول را رعایت نکنیم آن تاثیری که ما در لوگو نیاز داریم، میسر نخواهد شد. بنابراین اگر می خواهید با طراحی لوگو یک شرکت، موسسه یا کسب و کار را اعتبار و تشخص ببخشید حتما به این اصول توجه کنید. 


اصول طراحی لوگو


حالا به بخش اصلی و مهم مقاله می رسیم. در ادامه چند مورد از مهم ترین موارد اصول طراحی لوگو را برای شما عنوان می کنیم و راجع به آنها توضیحاتی را ارائه می دهیم. برای یافتن و یادگیری این نکات این مقاله را دنبال کنید و با ما همراه باشید. 


طراحی لوگوی ساده


یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی در طراحی لوگو آن است که طرح ساده و دور از پیچیدگی باشد. شما نیاز دارید تا با لوگوی خود یک ایده اولیه را در نگاه اول به مخاطب خود منتقل کنید. این انتقال با سادگی بهتر انتقال پیدا می کند و در ذهن مخاطب تاثیرگذارتر خواهد بود. اگر دقت کنید متوجه می شوید که پیچیدگی باعث می شود المان ها و نشانه های مختلف گم بشوند و مخاطب نتواند به راحتی به آنها دست پیدا کند. اما اگر طرح ساده باشد، توسط مخاطبان معمولی نیز به راحتی و کمال قابل درک خواهد بود. 

اصول طراحی لوگو
طرح ماندگار و بی زمان


قصد دارید که هر سال لوگوی شرکت خود را تغییر دهید؟ ما اصلا این کار را به شما پیشنهاد نمی کنیم. اگر لوگو به طور مداوم تغییر کند، باعث گیجی و سردرگمی مخاطب شما خواهد شد. از طرفی شما با طرح لوگوی خود در ذهن مخاطبان ثبت می شوید. مثلا اگر ما هرجا لوگوی سیب گاز زده را ببینیم به یاد شرکت و محصولات اپل خواهیم افتاد. بنابراین تلاش کنید لوگویی طراحی کنید که ماندگار و بی زمان نیز باشد. بی زمان بودن به این معناست که نشانه ای از یک دوره و تاریخ خاص نداشته باشد تا برای زمان های دیگر نیز متناسب باشد. 


استفاده صحیح از رنگ ها


یکی از مهم ترین نشانه ها در لوگوهای مختلف، رنگ است. رنگ ها باید با دقت و ظرافت خاصی انتخاب شوند و هر کدام کارکرد و تاثیر خود را اعمال کنند. رنگ ها توانایی بسیار بالایی دارند تا احساسات مختلف افراد را بر انگیزند. به طور مثال رنگ آبی احساس صمیمیت و هوش را القا می کند. بنابراین در نرم افزاری مانند تلگرام از این رنگ به عنوان زمینه اصلی استفاده شده است. یا چیزی که بسیار شنیده ایم این است که رنگ قرمز هیجان انگیز است و برای جوانان جذاب است. بنابراین توصیه می کنیم تا حتما روانشناسی رنگ ها را مطالعه کنید و تا حد ممکن به کار ببندید. 


طرح تطبیق پذیر و چند منظوره


توجه کنید که از لوگوی شما در فضاهای مختلف و با کیفیت های مختلف استفاده خواهد شد؛ در هنگام طراحی این موضوع را در نظر بگیرید. ممکن است لوگوی شما جزئیات زیادی داشته باشد که باعث می شود در ابعاد کوچک تر وضوح نداشته باشد. یا به طور مثال ممکن است لوگوی شما در بیلبوردهای شهری استفاده شود که در این صورت باید ابعاد آن طوری ترسیم شود تا در بیلبورد خوش بنشیند؛ بنابراین تلاش کنید تا لوگویی انعطاف پذیر و همه کاره طراحی کنید.

اصول طراحی لوگو در منزل
طرح در حالت سیاه و سفید


یکی از نکات بسیار مهم این است که طرح کلی لوگوی شما در حالت سیاه و سفید نیز خوب باشد. شرایط مختلفی به وجود می آید که لوگوی شما در حالت سیاه و سفید باید ثبت شود. به طور مثال در روزنامه ها، مجلات، مطالب فکس شده و مواردی از این قبیل ممکن است لوگوی شما به صورت سیاه و سفید چاپ شود. اگر لوگوی شما غیر قابل فهم باشد و یا تاثیرگذاری لازم را نداشته باشد، باید بیشتر روی آن کار کنید تا زمانی که بتوانید یک لوگوی سیاه و سفید مناسب نیز داشته باشید. 


لوگوی به یاد ماندنی

یکی از ویژگی های لوگوهای درجه یک در دنیا، آن است که به یاد ماندنی هستند. شما باید تلاش کنید با رعایت اصول و تجربه کردن ترفندهای مختلف لوگوهایی به یاد ماندنی را طراحی کنید که مدت ها ذهن مخاطب را درگیر کنند. البته دقت کنید که درگیر کردن ذهن مخاطب به این معنی نیست که برای او غیر قابل فهم باشد. بلکه باید به شکلی باشد که مخاطب با توجه به عمق آن به آن فکر کند. 


لوگوی خاص و تازه


بسیاری از برندها را می بینیم که نام تجاری و حتی لوگوی خود را از یک برند معروف و بزرگ کپی کرده اند و مشابه آن تولید کرده اند. این کار برای گول زدن مخاطب انجام می شود. اما مهم است که لوگوی شما به طور خاص و مستقل در ذهن مخاطب بنشیند. این خاص بودن کمک می کند تا شما استقلال برند خود را بیابید. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا خلاقیت را در طراحی انواع لوگو به کار ببندید و کیفیت کار را بالا ببرید. 
در نهایت در صورت آشنایی با اصول طراحی لوگو ممکن است شما نیز به این فعالیت جذب شده باشید. به شما پیشنهاد می دهیم که حتما یادگیری این فعالیت را در دستور کار خود قرار دهید و به سمت آن بروید. اما اگر طراح لوگو هستید و در این زمینه فعالیت می کنید و یا به دنبال فعالیت در این زمینه هستید ما برای شما یک پیشنهاد ویژه و عالی داریم. 
شما می توانید به وب سایت اتک مراجعه کنید. در این سایت بخشی را تحت عنوان استخدام غیر حضوری خواهید یافت. ما در این صفحه برای شما فرمی را تعبیه کردیم و با تکمیل آن می توانید درخواست استخدام طراح لوگو را بدهید. از این جا به بعد فعالیت وب سایت ما آغاز می شود و با توجه به شرایط دو طرف شما را به شرکت های معتبر در این زمینه معرفی خواهیم کرد. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *