بررسی اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی

بررسی اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی

اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی بر اساس نوع استراتژی تبلیغاتی مشخص می‌شود. این اهداف می‌تواند برند سازی، ارائه توضیحات مختصر به مشتری و یا ارائه اطلاعات تماس به مشتری باشد.

 اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی بر اساس نوع تبلیغات مشخص می‌شود. شما باید در مرحله اول مشخص کنید که هدف شما از ساخت تیزر تبلیغاتی چیست. حتی می‌توان یک مرحله به عقب‌تر هم رفت و مشخص کنید که اصلاً هدف شما از تبلیغات چیست. آیا با تبلیغ می‌خواهید محصول جدید را معرفی کنید. آیا می‌خواهید خدمات خود را معرفی کنید. اگر می‌خواهید برند سازی انجام دهید شما باید در ابتدا هدف تبلیغات را مشخص کنید. سپس مشخص کنید که جامعه این هدف چه کسانی هستند!

 اصطلاح Advertorial یک کلمه ساخته شده از اصطلاحات انگلیسی Advertisement و Editorial است. این بدان معنی است که یک آگهی تبلیغاتی یک متن تبلیغاتی نیست، بلکه در پوشش یک قالب محتوایی، سرمقاله و متن‌ها به صورت خنثی به مخاطبان ارائه می‌شود. هدف از این نوع فرآیند جذب مخاطب است. با این حال تبلیغات در طول تاریخ مدل‌های مختلفی داشته است. تبلیغات چاپی از ده‌ها سال قبل وجود داشته است. تبلیغات آنلاین نیز این روزها گسترده شده است. انواع تبلیغات ویدئویی نیز از زمان روی کار آمدن تلویزیون به شدت رواج پیدا کرد. 

امروزه بخش بزرگی از تبلیغات را تبلیغات ویدئویی یا همان تیزر ویدئویی تشکیل می‌دهند. به نحوی که حتی در ساختار اینترنت نیز بخش مهمی از انواع محتوای تبلیغاتی به تیزرها اختصاص داده شده است. با این حال در تمامی این حالت‌ها اصل یکسان است: تبلیغات برای معرفی برند، کسب‌وکار، محصول و یا خدمات استفاده می‌شود. با توجه به این موارد می‌توان گفت که در حال حاضر ویدئوها بهترین راه برای ایجاد و حفظ توجه هستند. شما به کمک ساخت تیزر تبلیغاتی می‌توانید به راحتی تبلیغات ایجاد کنید، اطلاع‌رسانی کنید و مخاطب را تحریک کنید. ویدئوهای خوب اغلب به اشتراک گذاشته می‌شوند که باعث می‌شود بیشتر به تیزر نگاه کنید. 

مقدمه

 

ساخت انواع تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی چیست؟


تیزر تبلیغاتی در واقع ویدئویی کوتاه است که توجه مخاطب را به چیزی جلب می‌کند. شما می‌توانید از آن برای تبلیغ یک رویداد در آینده یا معرفی محصول استفاده کنید. به طور کلی، تیزر تبلیغاتی در مورد یک موقعیت، رویداد، محصول یا خدمات سروصدا ایجاد می‌کند. این سروصدا فقط به اندازه‌ای است که برای نظر بیننده و مخاطب به‌خوبی جذب شود. در صورتی که مخاطب جلب شود سعی می‌کند که در مورد تیزر پخش شده اطلاعات کسب کند. شرکت‌ها و برندها از تیزر تبلیغاتی به عنوان یک اقدام تبلیغاتی مستقل استفاده می‌کنند. همچنین گاهی اوقات برای جلب توجه بیشتر چندین ویدیو مختلف را در یک کمپین ترکیب و منتشر می‌کنند.
تعریف تیزر: یک تیزر عنصر تبلیغاتی کوتاه است که برای برانگیختن کنجکاوی مشتری طراحی شده است." این می‌تواند در قالب‌های مختلف، مانند یک فیلم، موسیقی یا متن باشد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله تیزر تبلیغاتی مراجعه کنید.


اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟


اگر بخواهیم به صورت دقیق اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی را جز به جزء شرح دهیم بهتر است یک مثال برای شما بزنیم. فیلم‌ها را به عنوان مثال در نظر می‌گیریم. شما با یک بسته پاپ کورن نشسته‌اید و مشغول تماشای یک فیلم در سینما هستید! ناگهان یک تیزر اکشن و نفس‌گیر نمایش داده می‌شود. شما موضوع فیلم و حتی قسمت‌های حساس آن را در این تیزر متوجه نمی‌شوید! اما این تیزر دقیقاً همان چیزی است که هیاهو و هیجان لازم را در بین بیننده‌ها ایجاد می‌کند. حتی برخی ادعا می‌کنند که هیجان انگیزترین قسمت رفتن به سینما دیدن همین تیزرها است. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله تیزر تبلیغاتی خلاقانه مراجعه کنید.

اهداف ساخت تیزر

چرا استفاده از تیزر تبلیغاتی اینقدر مهم است؟


 اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی فقط به معرفی کالاها خلاصه نمی‌شود. در واقع تیزر تبلیغاتی با هدف ماندگاری در ذهن مشتری ساخته می‌شود. یک فرآیند تبلیغاتی در قالب یک ویدیو بسیار مؤثر است زیرا مغز ما عناصر بصری را بهتر از اطلاعات مبتنی بر متن پردازش می‌کند. 50 درصد مغز ما در پردازش محتوای بصری نقش دارد و 70 درصد گیرنده‌های حسی در چشم هستند. به همین دلیل، مغز انسان تصاویر را 60000 برابر سریع‌تر از اطلاعات مبتنی بر متن پردازش می‌کند و آن‌ها را بهتر در حافظه ذخیره می‌کند. آمار تائید می‌کند که 80٪ از همه مشتریان بالقوه محتوای ویدئویی 30 روز گذشته را به خاطر می‌آورند. همین مورد می‌تواند به تنهایی به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی تلقی شود، ماندگاری طولانی مدت در ذهن مشتری! شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله تأثیر تیزر تبلیغاتی مراجعه کنید.

اهمیت استفاده از تیزر تبلیغاتی


بررسی اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی


 حال بهتر است به صورت جزءبه‌جزء اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی را بررسی کنیم. در این صورت می‌توانی به موارد زیر اشاره‌کنیم:


•    ایجاد هیجان و انتظار:

مزیت اصلی یک تیزر تبلیغاتی را چندین بار به شما معرفی کرده‌ایم: ایجاد هیجان، ایجاد انتظار و تولید تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله مزایای تیزر تبلیغاتی مراجعه کنید.


•    ابتکار بازاریابی اولیه:

لازم نیست محصول از قبل 100٪ باشد. فقط یک بینش کوتاه به مشتری نشان داده می‌شود. در آن صورت مشتری در عدم اطمینان باقی می‌ماند و به دنبال پاسخ پرسش‌های خود است. این همچنین به این معنی است که می‌توانید کمپین تبلیغاتی را از قبل شروع کنید و در نتیجه از پتانسیل بازاریابی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.


•    دریافت بازخورد از گروه هدف:

یک تیزر تبلیغاتی ارتباط دو طرفه را امکان پذیر می‌کند؛ زیرا به محض انتشار یک کمپین تیزر، کاربران می‌توانند نظر بدهند، لایک کنند و پیام ارسال کنند. دقیقاً به این دلیل که یک تیزر معمولاً از قبل منتشر می‌شود، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را دریافت کنید که می‌توانید برای عرضه واقعی محصول در نظر بگیرید.


•    زمینه‌های کاربردی همه‌کاره:

تیزرهای تبلیغاتی نه تنها برای صفحه نمایش بزرگ سینماها مناسب هستند. بلکه در رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توانند به راحتی منتشر شوند. در اینترنت و صفحات انتشار ویدئو هم می‌توانند قرار گیرند. در واقع آن‌ها امکان ایجاد جامعه‌ای را از قبل فراهم می‌کنند که مشتاقانه منتظر یک محصول جدید همراه با هیجان است.

 

•    ایجاد کلیف هنگر:

یکی از اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی ایجاد کنجکاوی در مشتری است. با ساخت تیزر تبلیغاتی مخاطب را کنجکاو می‌کنید و اطلاعات زیادی را به یک‌باره فاش نمی‌کنید. بیننده باید پس از تماشای ویدیو فکر کند "اوه وای، این هیجان انگیز است "؛ بنابراین، با تیزرها، کاملاً مطلوب است که بیننده را تا حدودی در تاریکی رها کنیم و بازتاب را تحریک کنیم، به خصوص در ابتدای کمپین. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر به این موضوع به مقاله نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی مراجعه کنید.


•    ارائه مستقیم نام شرکت/ برند:

یکی دیگر از اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی نشان دادن نام شرکت و برند است. مهم است که بیننده تیزر را با برند یا شرکت شما مرتبط کند. با این کار برای مدتی طولانی نام برند و شرکت در ذهن مشتری قرار می‌گیرد. در نتیجه یک ارتباط بین مشتری و شما در ذهن او ایجاد می‌شود.


•    ایجاد فرایند اقدام (فرآیند CTA یا همان Call to action):

یک تیزر تبلیغاتی می‌تواند به راحتی احساسات مخاطب را درگیر کند به همین دلیل می‌تواند به فرآیند مناسب برای CTA یا Call to action ایجاد کند. با یک تیزر و معرفی کوتاه می‌توان کالایی را به صورت محدود معرفی کرد. افراد برای خرید این کالا صف می‌کشند یا برای خرید اینترنتی آن به سایت هجوم می‌آورند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این موضوع به مقاله بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی مراجعه کنید.

فرآیندهای مختلف در ساخت تیزر تبلیغاتی


نتیجه‌گیری نهایی در خصوص اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی


همان‌طور که پیشتر گفته شد، اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی بر اساس نوع تبلیغ می‌تواند متفاوت باشد. با این حال درنهایت همه این اهداف قرار است به فروش بیشتر و برند سازی محصول یا خدمات شما کمک کند. شما می‌توانی به راحتی تیزرهای تبلیغاتی را در تلویزیون، سینما، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های انتشار ویدیو قرار داده و آن‌ها را پخش کنید. تیزرهای تبلیغاتی در حال حاضر یکی از پر بیننده‌ترین مدل‌های تبلیغات در دنیا هستند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *