کاربرد رپورتاژ در سئو

کاربرد رپورتاژ در سئو

رپورتاژ در سئو چه نقشی دارد؟ چرا بهتر است روی انتشار رپورتاژ سئو شده سرمایه گذاری کنیم؟ در این مطلب به پاسخ این سوالات می پردازیم.

پیشگفتار

رپورتاژ در سئو چه نقشی دارد؟ سئو در رپورتاژ موجب دیده شدنِ آن می شود. زمانی که اصول رپورتاژ نویسی را در کنار اصول سئو رعایت کنید می توانید اظهار کنید که متن خوبی نوشته اید که نه تنها نظر مخاطبان را جلب می کند، بلکه از نظر موتور های جستجو مانند گوگل، قابل استناد و ارزشمند است. برای اینکه رپورتاژ شما دیده شود، به سئو نیاز دارید. وقتی متن تان سئو شده باشد، احتمال اینکه در صدرِ نتایج جستجو SERP قرار بگیرد بسیار بالاست. اگر در کسب و کارتان کسی را نمی شناسید که به اصول سئو آشنا باشد، می توانید نگارش رپورتاژ تان را برون سپاری کنید. با انجام ِاین کار، نوشتن و سئو سازی رپورتاژ را یک شخص متخصص بر عهده خواهد گرفت. در نتیجه، می توانید مطمئن باشید که به نتیجه دلخواه تان دست پیدا خواهید کرد.
در ادامه این مطلب بیشتر در مورد نقش رپورتاژ در سئو با شما صحبت می کنیم تا به اهمیت آن پی ببرید. توجه داشته باشید که تولید رپورتاژ و انتشار ِآن به صورت سئو شده در یک وب سایت چندان هزینه بر نیست. شما می توانید با پرداخت مبلغ ِمناسبی، رپورتاژ آگهی مخصوص کسب و کارتان را در سایت های پُربازدید داشته باشید و رتبه و جایگاه سایت تان را نزد موتور های جستجو مانند Google ارتقا دهید.


مقدمه


•    رپورتاژ در سئو چه نقشی دارد؟
•    رپورتاژ در سئو باعث افزایش آگاهی می شود.
•    چرا باید روی انتشار رپورتاژ سرمایه گذاری کنیم؟
•    چرا نگارش رپورتاژ را برون سپاری کنیم؟
•    جمع بندی

 

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ در سئو چه نقشی دارد؟


در پاسخ به این سوال می توان گفت که نقش رپورتاژ در سئو، اساسی ترین و مهم ترین نقش است. اگرچه در برخی منابع اظهار می شود که بهتر است سئوی رپورتاژ خود را قوی در نظر نگیرید تا گوگل به تبلیغاتی بودن ِمتن تان و فروشی بودنِ بک لینک های آن شک نکند! اما بهتر است از خیر این توصیه ها عبور کنید. هرچه متن شما سئو شده باشد، گوگل به آن اهمیت بیشتری خواهد داد.
قوانین سئو مطابق با «در اولویت قرار دادن کاربر» است. اگر هر خط از قوانین به روز شده‌ی سئو را بخوانید به خوبی متوجه خواهید شد که هدف گوگل از ابتدا تا انتها این است که «کاربر» را در اولویت قرار دهد. در نتیجه هر متنی که به این قانون احترام ِبیشتری بگذارد، لایق دیده شدن خواهد بود.


رپورتاژ در سئو و رشد آگاهی


زمانی که رپورتاژ در سئو را جدی بگیرید، متن شما بیشتر و بیشتر دیده خواهد شد. دیده شدنِ متن رپورتاژ تان رابطه مستقیمی دارد با رسیدن به اهدافی که برای نوشتن رپورتاژ در سَر داشته اید. هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید اهداف خود را به درستی مشخص کنید. سپس آنها را در متن رپورتاژ درج کنید و در نهایت بتوانید مخاطب را به سمت ِآنها هدایت کنید. هر کسب و کاری که بتواند به درستی مخاطبان را به سمت اهداف مورد نظرش هدایت کند، لایق دیده شدن و داشتنِ فروش بیشتر است.
اگر احساس می کنید که با تبلیغات مداوم و معرفی محصولات تان در وب سایت رسمی کسب و کارتان می توانید به فروش بیشتر دست پیدا کنید، سخت در اشتباه هستید! بسیاری از کسب و کارهایی که چنین استراتژی برای فروش ِهرچه بیشتر طراحی کردند، شکست خوردند. بهتر است شما از آنها درس بگیرید و روی نوشتن، سئو کردن و انتشار رپورتاژ آگهی سرمایه گذاری کنید. رپورتاژ آگهی باعث تبلیغ غیر مستقیم محصول ِشما و دیده شدن ِآن می شود. همچنین کمک می کند تا نام برند شما در ذهن کاربران هک شود.
اگر به درستی اصول نگارش رپورتاژ آگهی را رعایت کنید، به خوبی می توانید کاربران را از وجود برندتان و اهدافی که در کسب و کارتان در اولویت قرار داده اید، با‌خبر کنید. برای اینکه به خوبی بدانید اصول نوشتن رپورتاژ آگهی موفق چیست، پیشنهاد می کنیم حتما این سه مطلب را مطالعه کنید.


•    نکات کلیدی در تهیه رپورتاژ آگهی
•    بهترین نوع رپورتاژ آگهی کدام است؟
•    نقش رپورتاژ آگهی در بهبود سئو سایت چیست؟

 

انتشار رپورتاژ آگهی
چرا باید روی انتشار رپورتاژ سرمایه گذاری کنیم؟


اگرچه انتخاب استراتژی و ایجاد کمپین تبلیغاتی برای هر کسب و کار دستورالعمل خاص خودش را دارد، اما نکته ای که باید بدانید این است که انتشار رپورتاژ آگهی اهمیت ویژه ای دارد. بسیاری از کسب و کارها با مزایای انتشار رپورتاژ آگهی یا انواع رپورتاژ آگهی آشنا نیستند. به محض اینکه مدیران کسب و کارها با مزایای رپورتاژ آگهی آشنا می شوند، تصمیم می گیرند که روی تولید و انتشار آن سرمایه گذاری کنند. برخی از کسب و کارها هم هستند که علاقه ای به انتشار رپورتاژ آگهی ندارند. اگر شما جزء دسته اول هستید، راه درستی را انتخاب کرده اید. انتشار رپورتاژ نه خرج چندانی دارد و نه اینکه کاملا بی تاثیر و غیر کاربردی است. شما می توانید به نمونه رپورتاژ آگهی های موفق در سطح وب یا نظرات مدیران کسب و کارهای بزرگ یا کوچک نگاهی بیندازید. هیچ یک از آنها از بابت سرمایه گذاری و اختصاص بودجه برای انتشار رپورتاژ ناراضی نیستند.
شما می توانید رپورتاژ آگهی خود را روی یک وب سایت پربازدید و محبوب منتشر کنید. البته قوانینی در این زمینه وجود دارد که انتخاب هایتان را محدود می کند. مثلا اینکه نباید هر وب سایت پر بازدیدی را برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنید. بلکه باید به سراغ وب سایت هایی بروید که حوزه فعالیت ِآنها مشابه حوزه فعالیت شماست. اگر یک وب سایت ِفروش کفش در یک وب سایت پربازدید که حوزه فعالیت آن به اقتصاد و ارز های دیجیتال محدود می شود سفارش درج رپورتاژ دهد، تصمیم چندان منطقی نگرفته است. 
مخاطبان ِآن وب سایت ابدا انتظار مواجه شدن با چنین متنی در آن وب سایت را ندارند؛ بنابراین آن را نمی خوانند. گوگل نیز به نزدیک بودن موضوع و حوزه فعالیت وب سایت هایی که به یکدیگر لینک دهی دارند توجه می کند. در صورتی که اقدام به انتشار رپورتاژ در یک وب سایت بی ربط به کسب و کارتان کنید، گوگل سریعا متوجه خرید بک لینک توسط شما می شود. در نتیجه وب سایت تان را جریمه خواهد کرد. برای پیشگیری از وقوع چنین حالتی، پیشنهاد میکنیم حتما وب سایت های میزبان برای انتشار رپورتاژ را با وسواس و دقت به حوزه فعالیت شان انتخاب کنید. حتما مطلب «سایتهای مناسب برای انتشار رپورتاژ» را در این زمینه، مطالعه کنید.


چرا نگارش رپورتاژ را برون سپاری کنیم؟


برون سپاری کردن، انتخاب شماره یک اکثر کسب و کار هاست. آنها نمی توانند برای نوشتن محتوای وب سایت یا محتوای رپورتاژ آگهی شان یک نویسنده را به صورت دائمی در مجموعه‌ی خود استخدام کنند. بنابراین نوشتن رپورتاژ را به یک نویسنده‌ی زُبده برون سپاری می کنند. اکثر نویسنده ها به اصول سئو آشنا هستند. برای اینکه بهترین نویسنده ای که به اصول رپورتاژ نویسی آگاه باشد را پیدا کنید باید به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر اعتماد کنید. این آژانس ها سعی می کنند نویسنده ها را با دقت و وسواس خاصی انتخاب کنند. در نتیجه کار ِشما برای برون سپاری و اعتماد به آنها به مراتب راحت تر خواهد شد.

نگارش رپورتاژ
جمع بندی


در این مطلب در مورد نقش رپورتاژ در سئو با شما صحبت کردیم. البته همه نکات مربوط به سئو و نوشتن رپورتاژ آگهی به همین یک مطلب کوتاه خلاصه نمی شود. شما می توانید مطالب و منابع بیشتری پیدا کنید که در مورد اهمیت رپورتاژ نویسی و نگارشِ اصولی آن شما را راهنمایی می کنند. برای اینکه بین منابع مختلف سردرگم نشوید، ما کلیه اطلاعات لازم را در همین وب سایت خلاصه کرده ایم. پیشنهاد میکنیم سایر مطالب موجود در سایت را در مورد رپورتاژ آگهی مطالعه کنید تا بتوانید برای رشد کسب و کارتان استراتژی خاصی در نظر بگیرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *