بررسی تکنیک های مدرن طراحی لوگو

بررسی تکنیک های مدرن طراحی لوگو

یک طراح لوگو برای دیزاین لوگوهای کاربردی و حرفه ای باید با تمامی تکنیک های مدرن طراحی لوگو آشنایی کامل را داشته باشد.

پیشگفتار

تکنیک های مدرن طراحی لوگو چه تاثیری روی دیزاین لوگو می توانند داشته باشند؟ این سؤال ممکن است سؤال اغلب افرادی باشد که تمایل دارند لوگویی کاربردی و در عین حال حرفه ای را برای معرفی برند خود طراحی نمایند. در پاسخ به سؤال مذکور باید بگوییم که به کار بردن تکنیکی مدرن در زمان دیزاین لوگو باعث می شود تا لوگویی که شما طراحی می کنید خاص و متفاوت تر به نظر برسد. در نتیجه هر دیزاینری بهتر است با این نوع تکنیک های جدید آشنا شود تا بتواند علامت تجاری منحصر به فردی را طراحی نماید. 

مقدمه

آنچه در این مطلب پیش روی شما همراهان عزیز و گرامی خواهد بود: 
1.    انواع تکنیک های مدرن طراحی لوگو 
2.    چگونه می توانیم یک لوگو را طراحی نماییم؟ 
3.    تکنیک های مدرن طراحی لوگو چه نوع تکنیک هایی هستند؟ 
4.    تکنیک اول: سادگی 
5.    تکنیک دوم: خاطره انگیز بودن 
6.    تکنیک سوم: خط و نقطه 
7.    تکنیک چهارم: طراحی لایه ای لوگو 
8.    تکنیک پنجم: طراحی لوگوی مدرن به کمک حروف 
9.    تکنیک ششم: استفاده از سایه ها، تیرگی ها و روشنایی 
10.    تکنیک هفتم: استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو 
11.    تکنیک هشتم: تمرکز روی رنگ لوگو 
12.    تکنیک نهم: استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو 
13.    تکنیک دهم: ترفندهای خاص تصویری 
14.    سخن پایانی 

انواع تکنیک های مدرن طراحی لوگو 

لوگو طرح یا نمادی می باشد که از آن برای شناسایی یک محصول، شرکت، خدمات، برند و ... استفاده می گردد. با توجه به اینکه لوگو می تواند معرف برند باشد بنابراین بهتر است لوگو را به گونه ای طراحی نمایید که توجه اغلب مخاطبین و مشتریان را به سمت خود جلب کند و علاوه بر این در ذهن آن ها تا مدت زمان طولانی ماندگار باشد. امروزه بیشتر دیزاینرها برای انجام دیزاین لوگو از تکنیک های مدرن طراحی لوگو استفاده می کنند. به کمک این تکنیک ها می توانید لوگوی خلاقانه ای را طراحی کرد. 

چگونه می توانیم یک لوگو را طراحی نماییم؟ 

اگر شما تمایل دارید لوگویی کاربردی و حرفه ای را طراحی نمایید بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 
1.    به کمک برنامه های لوگو ساز می توانید لوگویی را در سطح ابتدایی یا حرفه ای طراحی نمایید. 
2.    برای اینکه لوگوی حرفه ای داشته باشید بهتر است برای دیزاین لوگو از دیزاینری کمک بگیرید که در زمینه پیاده‌سازی تکنیک های مدرن طراحی لوگو در زمان دیزاین لوگو مهارت لازم را داشته باشد. 
3.    کمک گرفتن از دیزاینر حرفه ای برای طراحی علامت تجاری باعث می شود تا لوگوی شما کیفیت بیشتری داشته باشد. 
4.    در زمان انجام طراحی لوگو بهتر است ایده پردازی داشته باشید. ایده پردازی باعث می شود تا طرح لوگو خاص و جذاب تر به نظر برسد. 
5.    بیشتر افراد اهمیت دیزاین لوگو را نادیده می گیرند در صورتی که این کار نادرست است. اگر لوگو به صورت حرفه ای طراحی شود شما می توانید تبلیغات کاربردی تری را برای معرفی برند یا کسب و کار خود داشته باشید. 
6.    برای طراحی یک لوگوی کاربردی و حرفه ای بهتر است از ترکیب اشکال هندسی، خطوط، نقطه و ... استفاده کنید. 
7.    رنگ لوگو را بهتر است از بین رنگ های روشن انتخاب نمایید زیرا رنگ های روشن باعث می شوند تا طرح لوگو جلب توجه کند. 

ترفندهای مدرن برای دیزاین علامت تجاری

تکنیک های مدرن طراحی لوگو چه نوع تکنیک هایی هستند؟ 

مهم ترین تکنیک های مدرن طراحی لوگو که امروزه دیزاینرهای حرفه ای برای دیزاین لوگو از آن ها استفاده می کنند عبارتند از: 

تکنیک اول: سادگی 

لوگو هرچقدر ساده‌تر طراحی می شود می تواند مقصود برند یا کسب و کار را به راحتی به بیننده منتقل نماید. یک لوگوی مدرن دارای عناصر تشکیل دهنده ای می باشد که به راحتی قابل شناسایی می باشند. در نتیجه لوگو هرچقدر ساده‌تر طراحی شود طرح آن مدرن و کاربردی تر به نظر می رسد. 

تکنیک دوم: خاطره انگیز بودن

 
لوگو بهتر است به صورتی طراحی شود که با یک نگاه مشتریان و مخاطبین بتوانند برند یا کسب و کار شما را به یاد بیاورند. درک لوگوهای شلوغ و پیچیده برای مخاطبین دشوار می باشد. امروزه دیزاینرها لوگو را به صورتی طراحی می کنند که خاطره انگیز باشد و طرح آن به راحتی در ذهن مخاطبین ثبت شود. 

تکنیک سوم: خط و نقطه 

برای طراحی لوگو امروزه از ترکیب نقاط، منحنی ها و خط فاصله استفاده زیادی می شود. طراح لوگو باید بتواند نقاط، منحنی ها و خط فاصله ها را به گونه ای با یکدیگر ترکیب نماید که همگی این عناصر به موازات یکدیگر در حرکت باشند و در نهایت تصویری را ایجاد نمایند. 

ترفندهای دیزاین لوگو

تکنیک چهارم: طراحی لایه ای لوگو 

طراحی لایه ای لوگو یکی دیگر از انواع تکنیک های کاربردی طراحی لوگو به شمار می رود. در این روش طراحان همواره سعی می کنند تا لوگوی را به کمک مجموعه ای از لایه ها طراحی نمایند. توجه داشته باشید که لایه ها باید به گونه ای روی یکدیگر قرار داده شوند که مخاطبین بتوانند پیغام لوگو را به راحتی دریافت نمایند. 
لوگوهایی که دو لایه در طراحی خود دارند می توانند مفهوم و اطلاعات را به صورت دقیق تر به مخاطبین انتقال دهند. لوگوها با سه لایه طراحی را هم می توان راحت تر مدیریت کرد. لوگوهایی که در طراحی خود دارای چهار لایه طراحی هستند جزو لوگوهایی به شمار می روند که کاربردی نمی باشند. 
شایان ذکر است که اگر پس زمینه لایه های به کار رفته در طراحی لوگو قابل درک نباشد مخاطبین می توانند فقط لایه بالایی لوگو را تشخیص دهند. لایه های یک لوگو باید به گونه ای در کنار هم چیده شوند که در نهایت طرح لوگو به خوبی قابل تشخیص باشد. 

تکنیک پنجم: طراحی لوگوی مدرن به کمک حروف 

از زمان های گذشته تا به امروز از این نوع تکنیک برای طراحی لوگو استفاده می شود. اگر شما تمایل دارید لوگویی مدرن را طراحی نمایید بهتر است فونت لوگو را از بین فونت های مدرن و امروزی انتخاب نمایید. 

تکنیک ششم: استفاده از سایه ها، تیرگی ها و روشنایی 

استفاده صحیح از سایه، تیرگی و روشنایی در طراحی لوگو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. این نوع تکنیک از انواع تکنیک های مدرن طراحی لوگو به شمار می رود و شما می توانید به کمک آن لوگویی بی نظیر و جذاب را طراحی نمایید. 

تکنیک هفتم: استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو

 
برای طراحی لوگو از اشکال هندسی مختلف نظیر دایره، نیم دایره، مربع و مثلث استفاده می شود. استفاده از این اشکال هندسی زمانی که طراح تمایل دارد شکل های پیچیده لوگو را به صورت ساده جلوه دهد مناسب می باشد.  
 هر شکل هندسی دارای معنای منحصر به فردی می باشد. بنابراین طراح باید با توجه به نیاز برند شکل هندسی مناسبی را برای طراحی لوگو انتخاب کنید. 

ترفندهای امروزی و مدرن برای دیزاین لوگو

تکنیک هشتم: تمرکز روی رنگ لوگو 

یکی از انواع تکنیک های مدرن طراحی لوگو که مورد توجه دیزاینرهای مختلف قرار گرفته است تمرکز روی رنگ لوگو می باشد. با به کار بردن رنگ ها به صورت واضح می توان لوگویی خاص را طراحی نمود. رنگ یک لوگو اگر به درستی انتخاب شود بدون تردید لوگو می تواند مورد توجه مشتریان و مخاطبین زیادی قرار بگیرد.

تکنیک نهم: استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو 

تکنیک فضای خالی یکی از تکنیک های مدرن طراحی لوگو به شمار می رود. به کمک این نوع تکنیک طراح می تواند ذهن مخاطب را درگیر دیزاین لوگو نماید. این نوع تکنیک باعث می شود که در نگاه اول مخاطب توجه زیادی به طرح لوگو داشته باشد و در نتیجه طرح به راحتی در ذهنش ثبت گردد. 

تکنیک دهم: ترفندهای خاص تصویری 

به کمک این نوع تکنیک طراحی لوگو می توان خطای دیدی را در زمان دیزاین لوگو ایجاد کرد. در نتیجه می توان لوگو را به یک شی سه بعدی تبدیل نمود. 

بررسی تکنیک های مدرن طراحی لوگو

سخن پایانی

در این مطلب با انواع تکنیک های مدرن طراحی لوگو آشنا شدید. توجه داشته باشید که با به کار بردن هر یک از این ترفندها می توان لوگویی جذاب و کاربردی را طراحی نمود. اگر شما در زمینه دیزاین لوگو ماهر نیستید بهتر است دیزاین علامت تجاری تان را دیزاینری انجام دهد که اطلاعات لازم را در مورد هر یک از ترفندها داشته باشد. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *