مبانی پایه و نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا
ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا روشی بسیار عالی و کارآمد است. این برنامه دارای قابلیت های خوبی است که به طراح کمک می کند کار را مطلوب تر انجام دهد.
ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا این فرصت را به نام تجاری شما می دهد تا در موثرترین حالت ممکن محصول یا خدمات را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. در این مقاله نحوه ساخت یک تیزر ویدیویی، نکاتی در مورد ایجاد آن توضیح داده می شود. اینکه چگونه Camtasia می تواند به شما در ساخت یک تیزر ویدیویی حرفه ای در چند دقیقه کمک کند، نیز بیان می شود. قدرت موسیقی برای هر ویدیوی بازاریابی را نمی توان نادیده گرفت. کتابخانه موسیقی کمتازیا را بر اساس حالت یا ژانر مرور کنید تا آهنگی را که متناسب با ویدیوی خود است، بیابید. افزودن صدا و موسیقی به ویدیوی خود راهی عالی برای تکمیل تصاویر روی صفحه با توضیحات صوتی و ایجاد ارتباط شخصی تر با مخاطبانتان است.
جهت ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا گنجاندن نام تجاری شرکت راهی ضروری جهت اطمینان مخاطبان شما است. بدین ترتیب آنها می دانند چه کسی با آنها صحبت می کند. اما آگاهی از برند فقط از نام شرکت شما نمی آید. از رنگ ها، فونت ها، آرم ها، صداها و موارد دیگر برای ساختن برند خود استفاده کنید. یک ویدیوی تیزر فقط چند ثانیه به شما فرصت می دهد تا برند خود را نشان دهید، بنابراین مطمئن شوید که فورا قابل تشخیص هستید.
ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا مخاطب را تشویق به اقدام می کند. بسته به کسب و کار شما، این اقدام می تواند ثبت نام در خبرنامه شما، دنبال کردن شما در رسانه های اجتماعی یا هر چیزی که به شما امکان می دهد به طور مداوم با مخاطبان خود درگیر شوید. هنگامی که محصول یا خدماتی را ارائه می دهید، مخاطبان شما باید در مورد آن بدانند. دنیای بازاریابی هشتگ های خود را دوست دارد. هشتگ، زمانی که به درستی استفاده شود، می تواند ابزاری فوقالعاده برای ایجاد ترافیک مرتبط به ویدیوی تیزر شما باشد. این احتمال وجود دارد که ویدیوی شما در رسانه های اجتماعی پست شود، بنابراین یک استراتژی هشتگ قوی می تواند تعامل بیشتری را به همراه داشته باشد. به عنوان نقطه شروع به هشتگ های رقبای خود نگاه کنید.
با ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا مخاطبان خود را جذب کنید و آنها را در مورد آخرین کار خود هیجان زده کنید. با قالب ویدیویی تیزر بینندگان شما با یک سورپرایز خوشایند مواجه خواهند شد. آیا قصد دارید خدمات جدیدی ارائه دهید؟ در این ویدیوی کوتاه و ساده در مورد خدمات خود، مخاطبان خود را با سوالی درگیر کنید. با این تیزر ساده پیش نمایشی از آینده ی کاری به مخاطبان ارائه دهید.
لیست عناوین
به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند :
1- مبانی ساخت تیزر تبلیغاتی
2- معرفی بخش های مختلف کمتازیا
3- مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی در Camtasia
مبانی ساخت تیزر تبلیغاتی
در مبانی ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقیت و نوآوری دو اصل بسیار مهم هستند. بطور کلی چیزی که تیز تبلیغاتی را جذاب و گیرا می کند، نو بودن ایده است. نوشتن تیزر تبلیغاتی مستلزم چیست؟ استفاده از ایده های تکراری و کلیشه ای نه تنها کارا نخواهد بود بلکه تبلیغات را نیز با شکست مواجه می کند. تیزر باید کوتاه، صریح و جامع باشد، طوری که مخاطب در نگاه اول متوجه منظور کاربر شود. استفاده از محتواهای مبهم و پیچیده سبب سردرگمی مخاطب شده و در نتیجه موجب کاهش نرخ تبدیل خواهد شد. مبانی اصلی تولید تیزر تبلیغاتی عبارتند از:
• پیش تولید تیزر
• تولید تیزر
• پس تولید تیزر
در مبانی ساخت تیزر تبلیغاتی، در مرحله ی پیش تولید کاری که باید انجام شود، انجام مصاحبه ای بین طراح و کاربر است. کاربر در این مرحله نظرات و درخواست های خود را به طراح می گویید. بنابراین طراح با توجه به سلیقه ی کاربر و با در نظر گرفتن قوانین و استانداردهای پایه، شروع به کار می کند. در مرحله ی بعد یعنی تولید، تمامی مواردی که در مرحله ی قبل در نظر گرفته شده است، عملی می شود. (آموزش فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی برای انجام مرحله تولید پیشنهاد می شود) در مرحله ی آخر نیز زمانی که کار تولید به اتمام می رسد، نوبت تدوین، صداگذاری و ... می شود.
معرفی بخش های مختلف کمتازیا
بخش های مختلف کمتازیا شامل دو بخش اصلی می شود :
• بخش : «Camtasia Recorder »
• بخش : «Camtasia Editor »
بخش اول Camtasia Recorder یک ابزار برای ضبط از صفحه نمایش است. بخش دوم نیز همانطور که از نامش پیداست، به منظور انجام تدوین و ویرایش ها مورد استفاده قرار می گیرد. تسلط داشتن روی هر دو بخش بسیار حائز اهمیت است زیرا پس از ضبط به صورت خودکار بخش دوم باز می شود. بدین ترتیب طراح به راحتی می تواند ویرایش های لازم را روی ویدیو اعمال نماید. بطور کلی در بخش دوم می توان از امکانات مختلفی بهره مند شد. درج افکت های صوتی و تصویری و استفاده از قابلیت های دیگر، کار را برای طراح آسان می کند. ساخت تیزر تبلیغاتی برای استوری هم در یک مقاله ی دیگر توضیح داده شده است.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی در Camtasia
ساخت تیزر تبلیغاتی در Camtasia با کلیک روی دکمه ی ضبط شروع می شود. با آغاز فرآیند ضبط وارد بخش Camtasia Recorder می شویم. در این بخش امکان انتخاب سایز در بخش «Select Area» و انتخاب ورودی های صدا و تصویر در بخش «Recorded Inputs» وجود دارد. زمانی که ضبط ویدیو به پایان می رسد با فشردن کلید F10 یا با استفاده از گزینه «Camtasia Recorder» به کار ضبط خاتمه دهید. کمک گرفتن از سایت ساخت تیزر تبلیغاتی رایگان نیز کار را آسان می کند. همانطور که گفته شد پس از تمام شدن ضبط ویدیو به صورت خودکار وارد بخش «Camtasia Editor» خواهیم شد. این بخش شامل :
• «پنل ابزار» (Tools Panel)
• «بوم» (Canvas)
• «پنل خصوصیات» (Properties Panel )
• «تایملاین » (Timeline) است.
به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی در Camtasia تایم لاین مهمترین قسمت است. در این قسمت بسیاری از ویرایش ها را می توان انجام داد، از جمله زمان و سرعت پخش ویدیو. پنل ابزار نیز امکاناتی نظیر جلوه های صوتی و تصویری را در اختیار طراح قرار می دهد. بوم نیز اطلاعات پایانی کار را نمایش می دهد. بنابراین طراح با کمک این قسمت می تواند ایرادات کار را پیدا و برطرف نماید. آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی سایت نیز در مقاله ای جداگانه مفصلا توضیح داده شده است.
کلام پایانی
ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا بسیار آسان است. کافی است مبانی اولیه را بدانید، در این صورت در زمانی کوتاه تیزری حرفه ای خواهید ساخت. آخرین مرحله ساخت تیزر با کمتازیا، رندر کردن و گرفتن خروجی کار است. در نهایت هم با زدن دکمه ی share تیزر خود را در پلتفرم های مختلف به نمایش بگذارید. امکان ذخیره کردن ویدیو نیز با کمک دکمه ی local file مهیا است.
ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا روشی عالی برای ایجاد هیاهو و دانش در مورد یک محصول یا خدمات هستند که در یک ویدیوی سریع و پر انرژی جمع آوری شده اند. هدف این نیست که تمام اطلاعاتی را که در مورد آنچه ارائه می دهید خالی کنید، بلکه ایجاد پیامی با انرژی بالا توجه مخاطب را به خود جلب می کند. این فقط معرفی شما نیست، بلکه دعوت شما از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر است. هنوز مطمئن نیستید که چرا یک ویدیوی تیزر اینقدر مهم است؟ خوب بیایید در مورد آن فکر کنیم. در بازار امروز، بسیاری از کسب و کارها توسط تبلیغات ایجاد می شود. و نسل امروزی بسیار بیشتر از متن به ویدئو پاسخ می دهد. خواندن در مورد یک چیز جالب، به اندازه دیدن اینکه چقدر جالب است خوشایند نیست.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید