بررسی بازار کار طراحی لوگو

بررسی بازار کار طراحی لوگو

هر فردی قبل از ورود به دنیای طراحی لوگو تمایل دارید با شرایط بازار کار آن آشنا شود. در این مطلب بازار کار طراحی لوگو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


پیشگفتار

بازار کار طراحی لوگو در ایران و سایر کشورها چگونه است؟ این سوال ممکن است قبل از ورود به بازار کار دیزاین لوگو ذهن شما را درگیر خود کند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به اینکه امروزه اغلب افراد برای کسب و کار خود به طراحی لوگو می پردازند در نتیجه بازار کار دیزاین لوگو نسبت به گذشته رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

مقدمه

1.    بازار کار طراحی لوگو در کشور ایران و سایر کشورها 
2.    چگونه می توانیم وارد بازار کار دیزاین علامت تجاری شویم؟ 
3.    درآمد طراح لوگو چقدر است؟ 
4.    بررسی بازار کار طراحی لوگو در کشور ایران 
5.    بررسی بازار کار دیزاین لوگو در سایر کشورها 
6.    برای تبدیل شدن به یک طراح لوگوی حرفه ای در بازار کار طراحی لوگو باید چه مهارت هایی را بیاموزیم؟
7.    سخن پایانی 

بازار کار طراحی لوگو در کشور ایران و سایر کشورها 

امروزه اغلب کسب و کارها و تجارت ها برای تبلیغ محصول یا خدمات خود از لوگو استفاده می کنند. در نتیجه می توان گفت با طراحی یک لوگوی خلاقانه می توان توجه مشتریان و مخاطبین بیشتری را به سمت کسب و کار جلب نمود. با توجه به اینکه اغلب کسب و کارهای بزرگ و کوچک امروزه انجام طراحی لوگو را به دست یک طراح لوگو حرفه ای می پردازند در نتیجه می توان گفت بازار کار طراحی لوگو رونق زیادی پیدا کرده است. 

چگونه می توانیم وارد بازار کار دیزاین علامت تجاری شویم؟ 

امروزه طراحی لوگو به یکی از بهترین مشاغل تبدیل شده است. در نتیجه اغلب افراد تمایل دارند این حرفه و هنر جذاب را بیاموزند. وارد شدن به دنیای دیزاین لوگو کمی دشوار است و اگر شما تمایل دارید وارد بازار کار این حرفه شوید باید مهارت هایی را بیاموزید. 
اگر رشته تحصیلی شما طراحی گرافیک است می توانید با داشتن تمرین و تکرار مداوم مهارت و خلاقیت لازم را در زمینه طراحی آرم تجاری بدست آورید. در صورتی که شما در زمینه گرافیک و انواع طراحی کامپیوتری سابقه ای نداشته اید بهتر است با شرکت در دوره های آموزشی مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید. 
افراد مبتدی می توانند با طی کردن مراحل زیر می توانند به یک طراح لوگو موفق تبدیل شوند: 
1.    گذراندن دوره های آموزشی در رشته طراحی لوگو 
2.    در دوره های آموزشی هنرجویان با انواع برنامه های لوگو ساز آشنا می شوند. 
3.    نحوه طراحی لوگو به کمک انواع برنامه های لوگو ساز و نحوه طراحی لوگو با فتوشاپ به هنرجویان در این دوره ها آموزش داده می شود. 
4.    طراحی لوگو با مداد، ایده پردازی در زمینه طراحی لوگو و در مرحله آخر نیز دیجیتالی کردن طرح اولیه لوگو در دوره های آموزشی دیزین لوگو به هنرجویان آموزش داده می شود. 
5.    تمرین و تکرار مداوم یکی از بهترین روش ها برای کسب مهارت در زمینه دیزاین لوگو می باشد. 
توجه داشته باشید که بعد از کسب مهارت لازم در زمینه دیزاین لوگو طراحان می توانند در مجموعه های حضوری مشغول به کار شوند. در صورت تمایل طراح می تواند با استخدام در یک مجموعه اینترنتی به صورت دورکاری اقدام به طراحی لوگو نماید. شایان ذکر است که برای استخدام در مجموعه های اینترنتی بهتر است طراح به مجوز مجموعه توجه داشته باشد. 

نحوه ورود به بازار کار طراحی لوگو

درآمد طراح لوگو چقدر است؟ 

حال که با نحوه ورود به دنیای به بازار کار طراحی لوگو آشنا شدید بهتر است در مورد درآمد طراح لوگو نیز اطلاعاتی را بدست آورید. عوامل زیادی روی میزان درآمد طراح لوگو تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
1.    نوع قالب آرم تجاری 
2.    نوع طرح لوگو 
3.    نام لوگو
4.    نوع اجزای به کار رفته در طراحی آرم تجاری 
5.    میزان تجربه و مهارت طراح لوگو 
6.    سبک طراحی لوگو ( در صورتی که شما تمایل دارید درآمد بیشتری را از انجام دیزاین لوگو بدست آورید بهتر است دیزاین لوگو را به کمک سبک های محبوب نظیر سبک انتزاعی و مفهومی انجام دهید.)
7.    درآمد طراحان لوگو نیمه حرفه ای و حرفه ای در ایران به صورت تقریبی بین 10 تا 50 میلیون تومان است. 
8.    مکانی که برای نصب علامت تجاری تعیین می شود نیز می تواند روی درآمد طراح لوگو تاثیر زیادی داشته باشد. 

بررسی درآمد طراح لوگو

بررسی بازار کار طراحی لوگو در کشور ایران 

بازار کار طراحی لوگو در ایران نسبت به سایر کشورها نظیر سوئیس و... گسترش زیادی پیدا نکرده است. اغلب افراد تمایل دارند دیزاین لوگو را به کمک ربات لوگو ساز یا سایت های طراحی لوگو رایگان انجام دهند به همین دلیل افراد کمتری برای انجام دیزاین لوگو به یک طراح حرفه ای مراجعه نمایند. 
در صورتی که فردی تمایل دارد برند تجاری اش در مدت زمان کوتاهی در ذهن مخاطبین و مشتریان ثبت شود بهتر است برای انجام طراحی لوگو از یک طراح حرفه ای کمک بگیرد. طراحان حرفه ای می توانند با تلفیق مهارت، خلاقیت، ایده پردازی و... لوگوی خاص و خلاقانه ای را طراحی نمایند. شایان ذکر است که طرح یک لوگو در صورتی که حرفه ای و کاربردی باشد در مدت زمان کوتاهی مشتریان و مخاطبین بیشتری جذب محصول یا خدمات می شوند در نتیجه هزینه طراحی لوگو به کارفرما برمی گردد. 
در صورتی که شما به تازگی وارد بازار کار طراحی لوگو شده اید باید کمی صبور باشید تا بتوانید لوگوهایی خلاقانه را طراحی نمایید. اگر تعداد زیادی لوگوی حرفه ای را طراحی نمایید بدون تردید روز به روز به تعداد مشتریان تان افزوده می شود. در نتیجه می توانید از انجام دیزاین لوگو درآمد قابل توجهی را کسب کنید. 

بازار کار طراحی لوگو در ایران

بررسی بازار کار طراحی لوگو در سایر کشورها 

بازار کار طراحی لوگو در همه کشورها یکسان نیست. هر کدام از کشورها با توجه به شرایط کاری، رویکردها و... قیمت خاصی را برای دستمزد طراحان لوگو تعیین می کنند. توجه داشته باشید که هر چقدر کیفیت کار طراح بهتر باشد درآمد وی نیز افزایش پیدا می کند. 
طبق تحقیقاتی که انجام شده است بازار کار طراحی لوگو در کشور سوئیس بی نظیر است. به همین دلیل این کشور بهشت طراحان لوگو و طراحان گرافیک به شمار می رود. درآمد طراحان لوگو در کشور سوئیس بیشتر از سایر کشورها است. طبق آمارهای بدست آمده می توان گفت که طراحان لوگو و طراحان گرافیک در این کشور درآمد قابل توجهی دارند. 

بازار کار طراحی لوگو در سایر کشورها

برای تبدیل شدن به یک طراح لوگوی حرفه ای در بازار کار طراحی لوگو باید چه مهارت هایی را بیاموزیم؟

این سوال جزو مهم ترین سوالاتی است که در ابتدای ورود به بازار کار طراحی لوگو ذهن بسیاری از طراحان مبتدی را به سمت خود جلب می کند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که برای تبدیل شدن به یک طراح لوگو حرفه ای شما باید مهارت های زیر را بدست آورید: 
1.    هر چقدر طراح خلاقیت بیشتری داشته باشد می تواند لوگوهای خلاقانه و خاصی را طراحی نماید. 
2.    یک طراح لوگوی حرفه ای باید بتواند لوگو را به صورت منحصر به فرد طراحی نماید. 
3.    انتخاب سبک، فونت، طرح و رنگ مناسب برای انجام طراحی لوگو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در نتیجه طراح باید بتواند در این زمینه مهارت لازم را داشته باشد. 
4.    درک نام و برند تجاری 
5.    یک طراح لوگو باید همیشه آمادگی لازم برای یادگیری مطالب مختلف را داشته باشد.
6.    اگر تمایل دارید به طراح حرفه ای تبدیل شوید باید بتوانید ایده پردازی کنید. مهارت لازم برای طراحی لوگو با مداد نیز جزو مهارت های اصلی یک طراح لوگو حرفه ای به شمار می رود. 
7.    کار با برنامه های لوگو ساز مختلف از مهم ترین مهارت هایی است که طراح لوگو باید داشته باشد. 

طراحی لوگو

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید برای اینکه بتوانید به راحتی وارد بازار کار طراحی لوگو شوید باید مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید. برای تبدیل شدن به یک طراح لوگو موفق نیز باید همواره مهارت ها و خلاقیت های خود را افزایش دهید.  

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *