بازار کار ادیت عکس چگونه است؟

بازار کار ادیت عکس چگونه است؟

بازار کار ادیت عکس در سال‌های اخیر به شدت رونق پیدا کرده است. در گذشته فرایند ادیت عکس کار سختی بود.

پیشگفتار

بازار کار ادیت عکس یکی از مواردی است که ممکن است برای علاقه‌مندان به عکاسی و گرافیست‌ها همواره سؤال باشد. بااین‌حال خوب است بدانید که بازار کار این دسته شغلی در ایران به شدت پررونق است. در واقع افرادی که به صورت حرفه‌ای کار ادیت عکس را انجام می‌دهند دارای شغل ثابت و پردرآمد هستند.
آینده عکاسی و پردازش تصویر چگونه می‌تواند باشد؟ در سال‌های اخیر عکاسی‌های زیادی بوده‌اند که با ورود تصویربرداری دیجیتال از دور خارج شده‌اند. افراد دیگر به عکاس‌خانه‌ها مراجعه نمی‌کنند. جای عکاس‌خانه‌های قدیم را امروزه آتلیه‌های پیشرفته عکاسی گرفته‌اند. در این آتلیه‌ها هم نیاز به عکاس ماهر است و هم نیاز به ادیتور عکس ماهر! شاید بیراه نباشد که بگویم امروزه ویرایش عکس به مراتب مهم‌تر از عکاسی شده است!

مقدمه

عکاسی در سال‌های اخیر

 قبل از اینکه در خصوص بازار کار ادیت عکس صحبت کنیم باید ببینیم بازار عکاسی به چه صورت است؟ در واقع تا زمانی که عکس‌ها نباشند، کار ادیت عکس هم رونقی ندارد! بازار عکاسی در سال‌های اخیر به شدت پرتلاطم بوده است. تجهیزات عکاسی قیمت بالایی دارند. با ورود گوشی‌های هوشمند و عکاسی با گوشی تلفن همراه، دوربین‌های عکاسی کمتر و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کمپانی کانن در سال گذشته، پایان تولید دوربین‌های DSLR خود را اعلام کرده بود. نیکون نیز حدس زده می‌شود که از همین روش پیروی کند. البته کمپانی نیکون اعلام و تأکید کرده که به تولید، فروش و تعمیر دوربین‌های DSLR ادامه خواهد داد؛ اما دیگر خبری از دوربین‌های جدید نخواهد بود! با این وجود می‌توان گفت که در آینده‌ای نزدیک دیگر عکاسی و عکاس‌خانه‌ها وجود نخواهند داشت و آتلیه‌های حرفه‌ای جای آن‌ها را خواهند گرفت. این آتلیه‌ها برای مراسم‌ها و عکس‌های خانوادگی استفاده می‌شوند. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله ویرایش حرفه‌ای عکس مراجعه کنید.

آینده کار عکاسی چگونه خواهد بود؟

حال سؤال اساسی این است که آیا دوربین‌ها هنوز هم می‌توانند محبوبیت خود را در عصر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند حفظ کنند یا خیر؟ در حال حاضر تقریباً به طور کامل در پلتفرم‌های انتشار عکس مانند اینستاگرام و TikTok و حتی پینترست از گوشی تلفن همراه استفاده می‌شود. در این صورت می‌توان گفت که دوران عکاسی با دوربین‌های مخصوص عکاسی به پایان رسیده است. آیا این روند برای شغل‌های مرتبط با عکاسی مانند افرادی که به ادیت عکس مشغول هستند هم رخ می‌دهد؟ جواب سؤال ساده است! خیر.

ادیت حرفه ای عکس ها
دنیای ادیت عکس بعد از دوربین‌ها

شاید در نگاه اول دوربین‌ها کم‌کم از دست افراد خارج شده و جای آن‌ها را گوشی‌های تلفن همراه هوشمند گرفته باشند. اما همچنان یک نکته مهم در این میان وجود دارد. ماهیت عکس! در واقع عکس‌ها از بین نرفته‌اند و فقط ابزار ثبت آن‌ها تغییر کرده است. پس عکس‌ها همچنان رونق دارند. نه تنها رونق دارند، بلکه استقبال از آن‌ها بیشتر شده است. در نتیجه بازار کارهای مربوط به عکاسی هم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
یکی از این کارها، بازار کار ادیت عکس است. در دنیایی که افراد خیلی آسان به گوشی تلفن همراه دسترسی دارند، فرایند عکاسی ساده خواهد بود. در نتیجه به تعداد افراد کره زمین در روز عکس گرفته می‌شود، اما آیا همه این عکس‌ها را می‌توان استفاده کرد؟ جواب خیلی ساده است: خیر!

بررسی بازار کار ادیت عکس

بازار کار ادیت عکس با توجه به استفاده گسترده از گوشی‌های تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی به شدت پررونق شده است. کافی است نگاهی به آموزش‌های قرار داده شده در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب بی اندازید! نیمی از آموزش‌ها در خصوص نحوه عکاسی با گوشی هوشمند و ادیت عکس هستند!
 گوشی‌های تلفن همراه می‌توانند عکس‌های باکیفیتی ثبت کنند اما همه افراد عکاس نیستند! برای انتشار این عکس‌ها در فضاهایی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک، پینترست یا حتی فیس‌بوک، باید آن‌ها را به بهترین شکل ممکن ویرایش و ادیت کرد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این فضاها برای اینکه کیفیت عکس‌ها را بالا ببرند از انواع فیلترها استفاده می‌کنند؛ اما فیلترهای نرم‌افزاری در موارد خیلی زیادی پاسخگوی نیاز کاربران نیستند. در اینجا است که شغل ادیت عکس خود را به خوبی نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله ادیت عکس نگاهی بیندازید.

** مطلب پیشنهادی: تعریف ریتاچ

اهمیت بازار کار ادیت عکس

اهمیت بازار کار ادیت عکس وقتی نمایان می‌شود که به ماهیت محل‌های انتشار عکس‌ها دقت کنیم. دیگر خبری از آلبوم‌های خانوادگی قدیمی و کاغذی نیست. آلبوم‌ها جای خود را به صفحات اینستاگرام و تیک‌تاک داده‌اند. در نتیجه عکس‌ها باید دیجیتالی منتشر شوند. آن هم نه برای افرادی خاص، بلکه برای جامعه بزرگی از مخاطبان! در نتیجه افرادی که می‌خواهند چهره خود را بهتر و زیباتر نشان دهند، به سراغ فرایند ادیت عکس می‌روند؛ اما کار ادیت عکس به صورت حرفه‌ای کار هرکسی نیست. در اینجا است که اهمیت بازار کار ادیت عکس خود را بیش از قبل نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر مقاله ادیت عکس را مطالعه کنید.

آیا می‌توان با استفاده از گوشی تلفن فرایند ادیت عکس را انجام داد؟

در حال حاضر بازار کار ادیت عکس در دست افرادی است که تسلط بالایی در فتوشاپ و یا دیگر نرم‌افزارهای ادیت عکس دارند. نکته قابل توجه این است که فرایند ادیت عکس به راحتی در گوشی تلفن همراه انجام نمی‌شود. در واقع سازوکار گوشی‌های تلفن همراه به این صورت است که تلفن‌های هوشمند چندین عکس را به صورت سریع با چندین دوربین و حسگر LIDAR به طور هم‌زمان می‌گیرند و سپس همه تصاویر جداگانه پردازش می‌شوند. درنهایت گوشی‌های تلفن هوشمند با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تصاویر را پردازش کرده و یک تصویر بهینه شده ایجاد می‌کنند. این تصویر همان تصویر نهایی است. تمام این کار در کسری از ثانیه انجام می‌شود. این تصویر برای ادیت در داخل گوشی، وارد اپلیکیشن های ساده می‌شود.

حداکثر کاری را که در این اپلیکیشن ها می‌توان انجام داد شامل موارد زیر است:


•    کاهش نویز تا حد قابل‌استفاده
•    نوردهی مناسب
•    کاهش خطاهای لنز
•    حذف اعوجاج‌های پرسپکتیو
•    تغییر بافت رنگ‌ها
•    تغییر سایز عکس‌ها
•    تغییر نور در پوست بدن (این فرایند باعث می‌شود که پوست افراد غیرطبیعی جلوه کند.)
•    رفع تاری عکس
و برخی موارد دیگر.

اما این موارد برای ادیت عکس کافی نیستند. اینجاست که قدرت استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی مانند فتوشاپ به خوبی خود را نشان می‌دهد. در حال حاضر بازار کار ادیت عکس به قدرت و تسلط شما در نرم‌افزارهای ادیت عکس بستگی دارد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله ادیت حرفه‌ ای عکس را مطالعه کنید.

ادیت حرفه ای عکس با گوشی تلفن همراه

بازار کار ادیت عکس در چه بخش‌هایی رونق دارد؟

بازار کار ادیت عکس در آتلیه‌ عکاسی، مجلات و سایت‌های خبری رونق بالایی دارد. در واقع افرادی که در آتلیه‌های عکاسی کار می‌کنند بیشترین درآمد را دارند. این افراد می‌توانند به راحتی عکس‌ها را تغییر داده و بخش‌های زیادی از آن‌ها را ادیت کنند. نکته قابل‌توجه این است که عکس‌های گرفته شده در آتلیه‌ها عموماً توسط همان دوربین‌های DSLR گرفته می‌شوند!
 بااین‌حال افراد در فرایند ادیت عکس می‌توانند به راحتی مشکلات عکس‌های گرفته شده را برطرف کنند. تصحیح رنگ‌ها، تصحیح بافت پوست، تغییر پس‌زمینه و هزاران فرایند دیگر که به راحتی در ادیت عکس می‌توان انجام داد.


بازار کار ادیت عکس با استفاده از نرم‌افزارهای ادیت عکس می‌تواند بسیار پردرآمد باشد. افراد زیادی هستند که به صورت حرفه‌ای در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و درآمدهای بالایی از عکس‌های ادیت شده کسب می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که افراد زیادی هستند که به عنوان اینفلوئنسر در دنیای مجازی مخصوص اینستاگرام فعالیت می‌کنند. این افراد همراه می‌خواهند عکس‌های زیبا و جذابی از خود را منتشر کنند تا دنبال کننده و فالوورهای بیشتری را جذب کنند. این افراد برای ادیت عکس‌های خود به سراغ افراد حرفه‌ای در این زمینه می‌روند و مبالغ بالایی را هم به این افراد پرداخت می‌کنند. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر مقاله کسب درآمد از ادیت عکس را مطالعه کنید.

استفاده از نرم افزار های حرفه ای برای تصحیح عکس ها

نتیجه‌گیری در خصوص بازار کار ادیت عکس

بازار کار ادیت عکس در سال‌های اخیر به دلیل رشد شبکه‌های اجتماعی، استفاده مردم از گوشی‌های تلفن همراه و موارد دیگر به شدت رونق پیدا کرده است. مردم ترجیح می‌دهند که یک عکس زیبا از آن‌ها، در فضای مجازی منتشر شود. به همین دلیل برای ادیت عکس هزینه‌های مختلفی را پرداخت می‌کنند. همین امر هم باعث شده که بازار کار این شغل در سال‌های اخیر به شدت پررونق شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *