آموزش طراحی لوگو و برند و بررسی تفاوت این دو

آموزش طراحی لوگو و برند و بررسی تفاوت این دو

طراحی لوگو و برند چه تفاوت هایی با هم دارند؟ لوگو و برند را چطور می توان تعریف کرد؟ در این مقاله به سوالات ذکر شده پاسخ می دهیم.

مقدمه

طراحی لوگو و برند چطور انجام می شود؟ طراحی لوگو چه تفاوت هایی با طراحی برند دارد؟ ساخت لوگو سخت تر است یا ایده پردازی برای برندینگ؟ همان طور که می دانید، این روزها کسب و کارهای دیجیتال در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده اند. گسترش تکنولوژی باعث شده تا بسیاری از مردم به سوی دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند. به همین دلیل تولید محتوا و ساخت لوگو حرفه ای، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. هر مجموعه ای برای موفقیت در حوزه دیجیتال، به داشتن برند و لوگو نیاز دارد. در این مقاله تلاش می کنیم در مورد تفاوت های ساخت لوگو با برند به شما عزیزان توضیحاتی دهیم. پس همراه ما باشید.

فهرست مطالب
1- تعریف برند و لوگو
2- چگونه برای برند خود لوگوی مناسب طراحی کنیم؟
3- نقش لوگو در موفقیت یک برند
4- تفاوت بین لوگو و برند

تعریف برند و لوگو

همان طور که گفته شد، طراحی لوگو و برند دارای تفاوت هایی می باشد. برای آشنایی با تفاوت های طراحی لوگو و برند حرفه ای باید ابتدا مفهوم آن ها را یاد بگیریم. شاید در گام اول فکر کنید که لوگو یا همان نماد تجاری با برند یک شرکت هیچ تفاوتی ندارد اما این تصور کاملا اشتباه است. در واقع تفاوت های زیادی بین برندینگ و نماد تجاری یک مجموعه وجود دارد. در این بخش ابتدا مفهوم هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم.
•    لوگو: طراحی لوگو چیست و چه فایده ای دارد؟ لوگو یک نماد تجاری خاص است که به عنوان شناسنامه یک مجموعه شناخته می شود. در واقع شما با شنیدن نام یک برند، به یاد لوگوی آن می افتید. طراحی لوگو های معروف به نحوی صورت می گیرد که مخاطب با شنیدن نام مجموعه، لوگوی آن را در ذهن خود مجسم کند. برای مثال طراحی لوگو گوگل کروم شامل تصاویر گرافیکی، تایپوگرافی، رنگ و نماد است.

لوگو چیست؟

•    برند: پس از تعریف طراحی لوگو سه بعدی و ساده، باید برند را برای شما تعریف کنیم. برند مجموعه ای کامل است که تمرکز بیشتری روی تبلیغ محصولات مجموعه دارد. در واقع لوگوی مجموعه، محصولات و خدمات آن، پیج های ارتباطی و اجتماعی مربوط به شرکت و... جزئی از برندینگ آن به شمار می روند. به عبارتی می توان گفت هر نمونه فیزیکی یا غیرفیزیکی که بتواند مشتری را برای استفاده از خدمات و محصولات یک شرکت ترغیب کند، در حوزه برند آن جای می گیرد. 

چگونه برای برند خود لوگوی مناسب طراحی کنیم؟

طراحی لوگو و برند به چه نحوی صورت می گیرد؟ چطور می توان برای یک برند، لوگوی مناسبی طراحی کرد؟ به عنوان یک طراح، باید هنگام طراحی لوگو لایه باز متناسب با برند، به نکات مهمی دقت کنید. تهیه کردن یک چک لیست می تواند به شما در این راه کمک کند. چک لیست لوگو، مجموعه ای از سوالات است که از صاحب برند می پرسید. این سوالات شامل نام شرکت، حیطه فعالیت، شعار مجموعه، مخاطبان هدف، شرکت های رقیب و... هستند. با در نظر گرفتن جواب های کاربر می توانید لوگویی استاندارد و دقیق برای برند مورد نظر طراحی کنید. 
البته ابزارهای مناسب نیز نقش مهمی در طراحی لوگو برای برند ایفا می کنند. شما باید به عنوان یک طراح از بهترین نرم افزارها برای طراحی لوگو دایره ای، مربعی و... استفاده کنید. به این ترتیب می توانید لوگوهایی خلاقانه، دقیق و حرفه ای طراحی نمایید. 

لوگو، جزء کوچک و مهمی از برند

نقش لوگو در موفقیت یک برند

نقش لوگو در موفقیت یک برند غیر قابل انکار است. طراحی لوگو و برند به منظور معرفی مجموعه به مشتری و ایجاد تبلیغات موثر انجام می شود. یک لوگوی خلاقانه، می تواند به عنوان سکوی پرشی برای کسب و کار شما تلقی شود. بنابراین برای ساخت لوگو باید به طراحی حرفه ای و هدفمند مراجعه کنید. یک طراح حرفه ای می تواند به شما کمک کند که بهترین لوگو را برای مجموعه خود طراحی کنید.
همان طور که می دانید لوگوی یک مجموعه روی محصولات یا بنرهای تبلیغاتی مربوط به آن درج می شود. تمامی شرکت های معروف دنیا برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتری، لوگوی شرکت را روی آن ها درج می کنند. مشتری با دیدن یک لوگوی شناخته شده و معروف، بیشتر به کسب و کار مورد نظر اعتماد می کند. بنابراین شما با طراحی یک لوگوی حرفه ای، می توانید به مشتری کمک کند تا کسب و کار خود را در صنعت دیجیتال مارکتینگ ارتقا دهد و مشتریان زیادی جذب کند. به همین دلیل است که اکثر افراد به صاحبان کسب و کارهای دیجیتال توصیه می کنند که برای معرفی برند خود به مشتری، از یک لوگوی حرفه ای و استاندارد استفاده کنند.

لوگو، جزء کوچک و مهمی از برند

تفاوت بین لوگو و برند

تا به این جای کار در مورد طراحی لوگو و برند و مفاهیم آن ها توضیحاتی دادیم. سعی کردیم هر مفهوم را به صورت جداگانه به شما معرفی کنیم. حال وقت آن رسیده که در مورد تفاوت های موجود بین نماد تجاری و برند صحبت کنیم. در ادامه به برخی از مهم ترین تفاوت های برندینگ و تبلیغات با لوگو اشاره خواهیم کرد.
•    اولین تفاوت طراحی لوگو و برند، کاربرد آنهاست. برند به تمامی محصولات و خدمات یک مجموعه خاص اطلاق می شود این در حالی است که لوگو برای معرفی محصول به مشتری مورد استفاده قرار می گیرد. با ذکر مثالی این قضیه را برای شما روشن می کنیم. در دوران مدرسه روی وسایل خود برچسبی  می زدید و نام خود را روی آن می نوشتید تا مشخص شود که آن وسیله، مربوط به شماست. لوگو دقیقا همین نقش را ایفا می کند. تلفن های همراه زیادی در بازار وجود دارند اما برند اپل نسبت به سایر انواع، شناخته شده تر است. دلیل این شناخت نیز درج لوگوی اپل، روی محصولات است.
•    لوگو، یک وسیله و ابزار برای تحت مالکیت درآوردن یک محصول است. این در حالی است که برند، به خود شرکت و متعلقات آن مربوط می شود. درج لوگوی یک مجموعه روی وسیله ای خاص، نشان می دهد که محصول مورد نظر از آن برند است. 

برند چیست؟

•    طراحی برند بیشتر به تبلیغات مربوط می شود. این در حالی است که لوگو، در دید اول نظر مخاطب را به خود جلب می کند. یعنی شما با تبلیغات و ارائه خدمات موثر، می توان برند را ارتقا داد. پس از ارتقای برند، می توان محصول را به وسیله لوگو به مشتری معرفی کرد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد طراحی لوگو و برند توضیحاتی به شما دادیم. در مورد اهمیت استفاده از لوگو در برندینگ نیز نکاتی را به شما ارائه کردیم. هر کدام از مفاهیم را به صورت جداگانه به شما توضیح داده و در نهایت، تفاوت های لوگو و برند را به شما معرفی کردیم.

 

سوالات متداول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *