شرایط ساخت لوگوی رایگان چگونه است؟

شرایط ساخت لوگوی رایگان چگونه است؟

در این مطلب با نحوه طراحی لوگوی رایگان در اختیار شما همراهان عزیز خواهیم بود. در پایان مطلب نیز مزایا و معایب طراحی لوگو رایگان را مطالعه خواهید کرد.

 

پیشگفتار

ساخت لوگوی رایگان چه شرایطی دارد؟ برای طراحی لوگو به صورت رایگان باید مراحلی را طی کنید. اگر تمایل دارید یک لوگو رایگان را به راحتی طراحی نمایید بهتر است با مراحل ثبت لوگوهای رایگان آشنا شوید. 

مقدمه

1.    نحوه ساخت لوگوی رایگان 
2.    مراحل طراحی یک لوگو به صورت رایگان 
3.    تعیین هدف علامت تجاری
4.    تهیه چک لیست
5.    وارد کردن نام کسب و کار یا شرکت
6.    تعیین پیام برند
7.    تعیین هویت بصری تجارت یا کسب و کار
8.    انتخاب رنگ علامت تجاری
9.    ایجاد طرح نهایی لوگو
10.    بررسی طراحی لوگوی رایگان و در عین حال کاربردی 
11.    برای طراحی لوگو به صورت رایگان به چه ابزاری نیاز داریم؟ 
12.    بررسی مزیت استفاده از برنامه های لوگو ساز رایگان 
13.    مزایای طراحی لوگو رایگان 
14.    معایب طراحی علامت تجاری به صورت رایگان 
15.    سخن پایانی

نحوه ساخت لوگوی رایگان 

قبل از ثبت لوگوی رایگان بهتر است چک لیستی را تهیه کنید. با تهیه یک چک لیست بدون تردید هیچ مرحله ای را برای دیزاین لوگو فراموش نخواهید کرد و طبق مراحل می توانید به راحتی پیش بروید. برای طراحی و ثبت یک لوگو به صورت رایگان بهتر است کمی روی خلاقیت هایتان تمرکز کنید تا بتوانید به نتیجه بهتری برسید. 

طراحی علامت تجاری رایگان

مراحل طراحی یک لوگو به صورت رایگان 

در اینجا به بررسی مراحل طراحی لوگو رایگان می پردازیم. مهم ترین مراحل طراحی لوگوی رایگان عبارتند از: 

مرحله 1: تعیین هدف علامت تجاری 

هدف کلی خود را از طراحی لوگوی رایگان تعیین نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که با طراحی یک لوگو کاربردی می توانید کسب و کار یا تجارت خود را از سایر رقبایی که دارید متمایز نمایید.
مهم ترین اهداف از طراحی یک لوگو کاربردی عبارتند از: 
•    کمک به مشتریان و مخاطبین برای شناخت بهتر برند
•    کمک به مشتریان برای شناخت برند و محصولات 
•    ثبت برند به صورت طولانی مدت در ذهن مشتریان 

مرحله 2: تهیه چک لیست

چک لیستی که برای طراحی لوگوی رایگان تهیه می کنید بهتر است شامل خلاصه ای از پروژه، اهداف، ایده ها و... باشد. با تهیه چک لیست می توانید علامت تجاری مورد نظر خود را به راحتی طراحی نمایید. 

مرحله3: وارد کردن نام کسب و کار یا شرکت 

قبل از طراحی لوگوی رایگان باید نام کسب و کارتان را ذکر نمایید. مهم ترین مرحله برای طراحی یک لوگو وارد کردن نام صحیح شرکت یا کسب و کار می باشد. 

مرحله 4: تعیین پیام برند 

بعد از وارد کردن نام کسب و کار یا شرکت می توانید پیام برند تان را تعیین نمایید. پیام برند خود را می توانید با توجه به نوع کسب و کار و مخاطبان یا مشتریانی که دارید تعیین نمایید. 

طراحی لوگو

مرحله 5: تعیین هویت بصری تجارت یا کسب و کار 

در این مرحله می توانید هویت و استراتژی های برندتان را مشخص کنید. برای مشخص کردن هویت بصری برندتان می توانید از عناصر بصری مختلف نظیر رنگ، فونت، نوع لوگو و... استفاده کنید. فونت ها و رنگ های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید لوگوی مورد نظر خود را طراحی نمایید. 
برای طراحی لوگوی رایگان می توانید خلاقیت به کار ببرید و نماد یا اشکالی متفاوت را به طرح لوگوی خود بیفزایید. 

مرحله 6: انتخاب رنگ علامت تجاری 

مهم ترین مرحله از طراحی لوگوی رایگان انتخاب رنگ مناسب می باشد. لوگو را می توانید به صورت سیاه و سفید، تک رنگ یا به صورت ترکیبی از دو یا نهایتا سه رنگ مختلف طراحی نمایید. در این مرحله بهتر است برای انتخاب رنگ علامت تجاری از نظر افرادی که در این زمینه مهارت لازم را دارند استفاده کنید. 

مرحله 7: ایجاد طرح نهایی لوگو 

بعد از طی مراحل ذکر شده می توانید طرح نهایی علامت تجاری تان را ایجاد و ثبت نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که باید لوگوی رایگان را به گونه ای طراحی نمایید که سبک و طرح آن مورد توجه مخاطبین و مشتریان باشد. 

دیزاین لوگوی رایگان

بررسی طراحی یک لوگوی رایگان و در عین حال کاربردی 

اگر شما تمایل دارید فرآیند ثبت لوگوی رایگان را به صورت حرفه ای تکمیل کنید باید مراحل زیر را طی کنید: 

1.    طراحی لوگوی خاص:  

یک لوگوی خاص می تواند با دادن علامت اختصاری به کسب و کار یا تجارت شما آن را از سایر رقبا متمایز نماید. در صورتی که شما رقبای زیادی دارید باید قبل از انجام دیزاین لوگو تمامی رقبای خود را بررسی کنید. علامت تجاری تان را متفاوت تر از لوگوی سایر رقبای خود طراحی نمایید. 

2.    انتقال اطلاعات کاربردی به مخاطبین و مشتریان: 

یک لوگوی خلاقانه و خاص می تواند کلیه اطلاعات کاربردی را که شما تمایل دارید در اختیار مخاطبین تان قرار دهید در دسترس آن ها قرار دهد. این اطلاعات می توانند توضیحات مفیدی را در مورد کسب و کار یا تجارت شما ارائه دهند. 

3.    شناخت برند و کسب و کار: 

علامت تجاری می تواند تاثیر زیادی  روی مشتریان داشته باشد. یک لوگو نیز می تواند ارتباط بسیار قوی را بین مخاطبین با کسب و کار شما ایجاد کند. اگر لوگو در ذهن مخاطبین به صورت طولانی مدت ثبت گردد بدون تردید شما مشتریان بیشتری را می توانید جذب کنید. 

لوگو رایگان

برای طراحی لوگو به صورت رایگان به چه ابزاری نیاز داریم؟ 

برای طراحی لوگوی رایگان می توانید از انواع برنامه ساخت لوگوی رایگان، سایت های طراحی لوگو رایگان، نرم افزارهای طراحی لوگو رایگان و... استفاده کنید. 
در صورتی که تمایل به طراحی لوگو با گوشی دارید می توانید انواع برنامه های لوگو ساز رایگان را دانلود کنید. بعد از نصب این برنامه ها روی گوشی خود می توانید به راحتی لوگوی مورد نظرتان را طراحی و ثبت نمایید. 

بررسی مزیت استفاده از برنامه های لوگو ساز رایگان 

از مهم ترین مزایای استفاده از برنامه های لوگو ساز رایگان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1.    سهولت در مراحل طراحی: 

برنامه های لوگو ساز رایگان این قابلیت را دارند که به کمک آن ها می توانید لوگو را به راحتی طراحی نمایید. بهتر است برای طراحی یک لوگوی رایگان از برنامه لوگو ساز مناسب و کاربردی استفاده کنید. 

2.    رابط کاربری راحت: 

برنامه های لوگو ساز رایگان دارای محیط کاربر پسند هستند. در صورتی که شما مبتدی هستید می توانید به کمک این برنامه ها نسبت به طراحی یک لوگوی خاص اقدام کنید. 

3.    طرح مدرن لوگو: 

در صورت تمایل می توانید لوگوی رایگان را به کمک سبک های مختلف طراحی کنید. اگر تمایل دارید لوگویی با کیفیت بالا را طراحی نمایید بهتر است در انتخاب برنامه ساخت لوگوی رایگان حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید. 

مزایای طراحی لوگو رایگان 

از مهم ترین مزیت های طراحی لوگو رایگان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
1.     طراحی کردن یک لوگوی رایگان را می توان یک مزیت در نظر گرفت. در نتیجه طراحی کردن لوگو به صورت رایگان یک برتری به شمار نمی رود. ممکن است شما یک لوگو را طراحی نمایید ولی روند آن با خواسته و سلیقه شخصی شما مطابقت نداشته باشد. 
2.    اگر شما تمایل دارید در زمان و هزینه تان صرفه جویی نمایید بهتر است اقدام به طراحی لوگو رایگان نمایید. 
3.    برای طراحی لوگو به صورت رایگان نیازی نیست که شما مهارت زیادی را در زمینه دیزاین علامت تجاری داشته باشید. 
4.    استفاده از نرم افزار طراحی لوگو رایگان آسان است و شما می توانید بدون نیاز به یک دیزاینر حرفه ای لوگوی مورد نظرتان را طراحی نمایید. 
5.    برنامه های ساخت لوگوی رایگان دارای ظاهری ایده آل هستند. این نوع برنامه ها همچنین قالب ها، فونت و طرح های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند. 

مزایا و معایب طراحی لوگوی رایگان

معایب طراحی علامت تجاری به صورت رایگان 

از مهم ترین معایب طراحی لوگوی رایگان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
1.    این نوع وب سایت ها و برنامه های رایگان دارای محدودیت هستند. در نتیجه ممکن است شما نتوانید لوگویی را طراحی نمایید که با مخاطبین تان ارتباط برقرار کند. 
2.    لوگوی رایگان نسبت به لوگوهای حرفه ای دارای هیچ برتری نمی باشند. 
3.    برای طراحی یک لوگو به صورت رایگان نمی توانید از فونت های کاربردی و اختصاصی استفاده کنید. 

سخن پایانی

در این مطلب نحوه طراحی لوگوی رایگان را مطالعه کردید. چنانچه شما تمایل دارید لوگو را به صورت رایگان طراحی نمایید بهتر است طبق مراحلی که ذکر شد پیش بروید. در این صورت می توانید لوگوی نسبتا کاربردی تری را طراحی نمایید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *