مهم ترین قوانین رپورتاژ آگهی چیست؟

مهم ترین قوانین رپورتاژ آگهی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی قوانین رپورتاژ آگهی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پیشگفتار

شما باید قوانین رپورتاژ آگهی را بدانید تا بتوانیم یک رپورتاژ مفید و درجه یک بنویسید. در دنیای امروز که حرف اول را در هر تجارتی، تبلیغات و بازاریابی می زنند؛ رپورتاژ ها نقش ویژه ای  در میان روش های تبلیغاتی یافته اند. چون این روش یک روش تبلیغاتی به صرفه و کاربردی می باشد. شما غیر از اینکه قوانین رپورتاژ آگهی ها را بدانید؛ باید از ویژگی های رپورتاژ آگهی و همچنین نحوه لینک دهی در رپورتاژ آگهی هم مطلع شوید. ما در این مقاله قصد داریم صفر تا صد مقاله رپورتاژ را برایتان شرح دهیم. پس اگر می خواهید یک رپورتاژ نویس حرفه ای شوید تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

 

مقدمه

هر آنچه در این مقاله می خوانید:

 

 

درباره رپورتاژ آگهی

برای اینکه در هر تجارتی موفق شوید؛ نیاز به تبلیغات و شناساند برند خود به افراد دارید. برای این کار، کسب و کارها از روش های تبلیغاتی استفاده می کنند. تبلیغات این امکان را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند محصول و برند خود را به افراد بشناسانند. اینگونه، شما به عنوان یک کسب و کار می توانید مشتریان زیادی را جذب کنید. اما رپورتاژها چه جایگاهی در تبلیغات دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که از زمانی که افراد بیشتر تایم شبانه روز خود را در اینترنت و فضاهای مجازی به‌سر می برند؛ دیگر روش های تبلیغاتی قدیمی به کار افراد نمی آید.

از این رو رپورتاژها توانستند یک جایگاه مناسب در تبلیغات ایجاد کنند. سبک رپورتاژ آگهی به گونه ای است که شما می توانید در فضای اینترنت و وب سایت ها به طور کامل برند و محصولاتتان را به افراد معرفی کنید. رپورتاژ ها یک مقاله برای بیان ویژگی های محصولات شما هستند که هم نکات آموزشی را در بر دارد و هم معرفی محصولات را شامل می شوند. افراد از طریق این اطلاعاتی که شما در اختیارشان قرار دادید؛ جذب برند و محصولات شما می شوند و مایل به خرید از شما هستند. در این صورت شما می توانید کسب و کارتان را رونق دهید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

انواع رپورتاژ ها

شما برای اینکه بتوانید تمامی قوانین رپورتاژ آگهی را بدانید؛ باید اول با انواع رپورتاژ آگهی ها آشنا شوید. چون نحوه تهیه رپورتاژ آگهی ها با هم متفاوت است. رپورتاژ ها انواع مختلفی دارند اما می توان آن ها در سه دسته بندی بزرگ تقسیم کرد.

1- دسته اول: رپورتاژ آگهی های رسانه ای

این گونه رپورتاژ آگهی ها طوری طراحی می شوند که مخصوص به رسانه های رادیو و تلویزیون هستند. البته هنگام نگارش اینگونه رپورتاژ ها باید اصول و قواعدی را مد نظر قرار دهید. تمامی تبلیغاتی که شما در تلویزیون تماشا می کنید یا از رادیو می شنوید. نوعی رپورتاژ آگهی تبلیغی هستند.

2- دسته دوم: رپورتاژ آگهی های خبری

این رپورتاژها نسبت به انواع رپورتاژ ها هم تنوع بیشتری دارند هم از محبوبت ویژه ای در بین افراد برخوردار هستند. رپورتاژ های خبری در انواع وب سایت ها و فضاهای مجازی منتشر می شوند. علت استقبال از این روش هم مقرون به صرفه بودن آن و هم فراگیر بودن آن نسبت به رپورتاژ های دیگر است.

3- دسته سوم: رپورتاژ های ژورنالی

 این نوع رپورتاژ آگهی مخصوص به ژورنال ها، مجلات و روزنامه ها هستند و بیشتر برای افرادی نگارش می شوند که مخاطب این گونه مجلات و روزنامه ها هستند. البته این نوع از رپورتاژها بسیار تخصصی هستند و برای دسته ای خاص از افراد که تمایل به خواندن مجله و روزنامه دارند طراحی می شوند.

برای آشنایی با قوانین رپورتاژ آگهی و نگارش آن باید ابتدا رپورتاژ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بعد قوانین مربوط به همان روش رپورتاژنویسی را فرا گیرید.

قوانین رپورتاژ آگهی

قوانین رپورتاژ آگهی

شما برای شروع به هر کاری باید قوانین و مقررات آن را بدانید. رپورتاژ آگهی ها هم از این امر مستثنی نیستند. شما برای نگارش رپورتاژها نیاز دارید قوانین مربوط به آن را هم بدانید. قوانین رپورتاژ آگهی ها شامل موارد زیر می باشند.

1- هرگز از کپی یک مقاله یا یک متن دیگر استفاده نکنید. یک از ویژگی هی رپورتاژ آگهی حرفه ای یونیک بودن آن است.

2- هرگز سعی نکنید از مطالب طولانی و بلند برای رپورتاژ آگهی ها استفاده کنید. رپورتاژ های بلند افراد را خسته می کنند. میانگین یک مقاله رپورتاژ بین 700 الی 1200 کلمه می باشد.

3- روان نویسی را اصول کار خود قرار دهید. سعی کنید مطلبتان روان و درست نگارش شود. چون هر چه مطلب برای افراد قابل فهم تر باشد بیشتر جذب آن می شوند.

4- هرگز بزرگنمایی نکنید. صداقت را پایه ی اصلی کار خود قرار دهید. سعی کنید هر آنچه درباره ی محصولاتتان هست را بیان کنید. تعریف زیادی کار را خراب می کند و افراد جذب مطلب شما نمی شوند.

این چهار اصل را هرگز فراموش نکنید. این چهار قانون می تواند بسیار به شما کمک کند تا یک نویسنده ی حرفه ای رپورتاژ آگهی شوید.

رپورتاژ آگهی

چطور یک رپورتاژ حرفه ای بنویسیم؟

برای اینکه بتوانید یک رپورتاژ زیبا، اصولی و حرفه ای بنویسید باید این موارد را حتما رعایت کنید. چون این موارد به شما کمک می کند رپورتاژ شما جلوه بیشتری یابد.

1- در گام اول یک موضوع کاربردی را انتخاب کنید که دغدغه اکثر افراد است.

2-  در گام دوم یک روایت داستان  گونه را برای موضوعتان در ذهن خودتان در نظر بگیرید.

3- در گام سوم یک تیتر جذاب انتخاب کنید چون تیتر یک عامل مهم برای جذب افراد است.

4- در گام چهارم یک چکیده خوب بنویسید.

5- در گام پنجم یک مقدمه خوب نگارش کنید.

6- در گام ششم سعی کنید یک متن شیوا و روان بنویسید.

7- در گام هفتم برای دسته بندی متنتان و نظم بخشی به آن از میان تیتر ها استفاده نمایید.

8- در آخرین گام هم یک نتیجه گیری یا جمع بندی در محتوای خود اضافه کنید.

اگر تمام این مراحل را گام به گام پیش روید می توانید یک رپورتاژ آگهی حرفه ای بنویسید.

 

یک رپورتاژ نویس باید چه اصولی را رعایت کند؟

هر فردی نمی تواند رپورتاژ نویس شود یک رپورتاژ نویس باید ویژگی هایی داشته باشد. یکی از ویژگی های مهمی که برای رپورتاژ نویسی نیاز است داشته باشید؛ علاقه به کار نویسندگی است. شما باید همانند یک نویسنده بنویسید. ویژگی بعدی این است که یک تایپیست حرفه ای باشید. تایپ سریع و خوب یکی از عوامل پیشرفت شما محسوب می شود. نکته ی بارزی که در رپورتاژ نویسی وجود دارد این است که شما اهل مطالعه باشید. یک رپورتاژ نویس باید همیشه اطلاعات خود را به روز کند تا بتواند مطالبی جدید را نگارش نمایید. چون فردی که رپورتاژ می نویسد اگر اطلاعات به روز شده ای نداشته باشد رپورتاژ آگهی که می نویسد ارزش و اعتبار ندارد.

 

سخن پایانی

 در این مقاله تلاش کردیم تا صفر تا صد رپورتاژ نویسی و قوانین رپورتاژ آگهی را به شما آموزش دهیم. اگر شما ویژگی های یک رپورتاژ نویس را  دارید و به کار سئو و رپورتاژ نویسی مسلط هستید؛ می توانید برای کار در شرکت های معتبر تولید محتوای اقدام کنید. فقط لازم است وارد وب سایت اتک شوید و فرم استخدام غیر حضوری وب سایت اتک را تکمیل نمایید. این وب سایت می تواند به شما کمک کند تا در شرکت های معتبر تولید محتوا مشغول به کار شوید. پس پیشنهاد ما به شما بازدید از وب سایت اتک است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *