با انواع سبک رپورتاژ آگهی آشنا شوید!

با انواع سبک رپورتاژ آگهی آشنا شوید!

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی سبک رپورتاژ آگهی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سبک رپورتاژ آگهی یکی از مواردی است که هنگام آموزش رپورتاژ نویسی باید فرا گیرید. شما با آموزش درست و اصولی هم می توانید یک رپورتاژ آگهی خوب و مفید بنویسید و هم می توانید یک رپورتاژ آگهی خوب برای کسب و کارتان سفارش دهید. شما باید با ویژگی های رپورتاژ آگهی آشنا شوید تا بتوانید از این روش تبلیغاتی چه به عنوان رپورتاژ نویس، چه به عنوان کسب و کار از آن استفاده کنید. بنابراین در عصری که تبلیغات شعاری و بنرها و تراکت ها جای خود را به رپورتاژ ها داده اند؛ دانستن این موارد بسیار لازم و ضروری است. در این مقاله ما قصد داریم تمامی نکاتی که مربوط به رپورتاژ نویسی است را برایتان شرح دهیم. پس خوشحال می شویم تا پایان این مسیر ما را همراهی کنید.

 

مقدمه

آنچه در این مقاله می خوانید:

معنا و مفهوم رپورتاژ چیست؟

قبل از اینکه بخواهید با سبک رپورتاژ آگهی آشنا شوید؛ بیاید یک تعریف از رپورتاژ آگهی داشته باشیم. رپورتاژ یک کلمه ای است که از زبان فرانسوی گرفته شده است. رپورتاژ  برگرفته از کلمه ریپورت به معنی مقاله یا گزارش می باشد. اما این کلمه در اصطلاح به مفهوم دیگر قلمداد می شود. اگر در اصطلاح رپورتاژ را بخواهیم تعریف کنیم؛ باید بگوییم که رپورتاژ یک متن کامل درباره ی  معرفی و ویژگی های یک محصول یا محصولات یک برند است. یا اینکه شما توانایی ارائه یک خدمت را دارید و می خواهید از این روش، این خدمت را به افراد معرفی کنید. رپورتاژ به شما کمک می کند که دست از روش های شعاری تبلیغاتی برداشته و یک دید کلی و وسیع را برای خوانندگان خود باز کنید. البته باید بدانید که سبک رپورتاژ آگهی خیلی در جذب افراد تاثیر گذار است؛ زیرا شما باید مخاطبان خود را بشناسید و بعد اقدام به تهیه رپورتاژ نمایید.

بررسی ویژگی های سبک رپورتاژ آگهی

نگارش و سبک رپورتاژ آگهی تا حد می توانید تاثیر گذار باشد؟

یکی از موارد مهم در رپورتاژ نویسی، سبک رپورتاژ آگهی است. اینکه شما با چه سبکی بنویسید بسیار مهم است و تاثیر بسیاری در جذب خوانندگان شما دارد. محتوای رپورتاژ آگهی شما باید به گونه ای باشد که با خوانندگان سازگار باشد. یعنی اینکه شما باید قبل از نوشتن رپورتاژ آگهی یک شناخت کلی درباره ی مخاطبان خود داشته باشید. باید بدانید برای چه رده سنی و با چه میزان تحصیلاتی می نویسید. اینگونه می توانید یک محتوای تاثیر گذار داشته باشید.

 همچنین نکته دیگر در سبک رپورتاژ آگهی این است که از نحوه تهیه رپورتاژ آگهی و مراحل آن هم مطلع باشید. یعنی باید بدانید یک رپورتاژ آگهی حرفه ای نیاز به یک مقدمه، یک چکیده، یک جمع بندی و سرتیتر های مفید دارد. اگر شما این موارد را در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی رعایت کنید می توانید باعث جذب بیشتر مخاطبان شوید. چون افراد دوست دارند یک محتوای کامل و بدون نقص را مطالعه کنند.

تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

سبک رپورتاژ آگهی

مواردی که شما هنگام انتشار رپورتاژ آگهی در سایتی باید رعایت کنید

شما بعد از دانستن اینکه یک رپورتاژ آگهی اصولی و درست، چگونه نگارش می شود؛ باید بدانید که رپورتاژ آگهی خود را در چه سایتی منتشر کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

  • مهم ترین نکته این است که شما قبل از نگارش، سایت را بررسی کنید و از ادبیاتی که سایت مورد نظر استفاده می کند مطلع شوید. یعنی بررسی کنید سایت مورد نظر که قصد انتشار رپورتاژ آگهی خود را دارید چه میزان بازدیدی دارد و چه رتبه ای را در گوگل کسب کرده است.
  • دومین نکته این است که باید بدانید که سایت مورد نظر چه سبکی را برای نوشتن محتوای خود استفاده می کند. یعنی اینکه نگارش مطالبش به صورت محاوره ای است یا به صورت کتابی و رسمی می نویسد.
  • سومین نکته این است که شناختی از خوانندگان سایت مورد نظر داشته باشید. یعنی اینکه بدانید برای چه افراد با چه تخصصی می نویسید. برای اطلاع دادن به افرادی که هیچ زمینه اطلاعاتی درباره ی موضوع شما ندارند مطلب می نویسید یا خیر. به طور مثال شما قصد دارید یک اصطلاح پزشکی را برای دانشجویان پزشکی که در زمینه پزشکی تخصص دارند؛ توضیح دهید. محتوای شما چقدر تغییر پیدا خواهد کرد با محتوایی که برای افرادی که هیچ تخصصی در زمینه پزشکی ندارند. بنابراین نحوه نگارش این دو مطلب بسیار متفاوت خواهد بود.
  • چهارمین نکته این است که آموزش لینک دهی در رپورتاژ آگهی را فرا گرفته باشد. چون اگر نحوه ی لینک دهی را آموخته باشید میتوانید بهترین لینک را به محتوای خود بدهید و سایت های معتبر را به عنوان میزبان قرار دهید.
  • نکته آخر هم اینکه حتما نمونه کارهای نویسندگان سایت مورد نظر را بررسی کنید. شما از آن ها بخواهید چند نمونه کار نویسندگانشان را برای شما ارسال کنند.

 

مزایای یک رپورتاز آگهی اصولی و حرفه ای چیست؟

بدون شک رپورتاژ آگهی ها نقش بسزایی در دنیای امروز دارند. چون دنیای امروز بر پایه ی تبلیغات است. رپورتاژ ها رکن اصلی تبلیغات محسوب می شوند. اما قبل از اینکه بخواهید از رپورتاژ آگهی ها استفاده کنید؛ باید با مزایا و ویژگی های آن ها آشنا شوید تا با خیال راحت بتوانید به رپورتاژ ها اطمینان کنید.

1- رپورتاژ آگهی ها صادق هستند.

بزرگ نمایی و اغراق یک شیوه ای است که اکثر روش های تبلیغاتی از آن استفاده می کنند اما رپورتاژ آگهی ها بدون هرگونه اغراق و در کمال صداقت محصول شما را معرفی می کنند.

2- رپورتاژ ها اطلاعات و دانش افراد را افزایش می دهند.

دنیای امروز که دنیای اطلاعات و تکنولوژی است افراد همواره تمایل دارند دانش خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند. بنابراین رپورتاژ ها می توانند ابزاری خوب و مفید برای بالا بردن اطلاعات افراد باشند.

3- رپورتاژ ها باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شوند.

یکی از اصلی ترین عللی که افراد از رپورتاژ ها استفاده می کنند این است که در رتبه بندی گوگل سایت خود را، جزء سایت های پر بازدید معرفی کنند.

4- رپورتاژ ها نسبت به روش های تبلیغاتی دیگر بسیار مقرون به صرفه هستند.

 شما اگر بخواهید به روش های قبل تبلیغ کنید؛ هم زمان بیشتری باید صرف کنید هم هزینه های زیادی را متقبل شوید. اما با استفاده از یک رپورتاژ حرفه ای می توانید نتیجه بهتری دریافت کنید و هزینه کمتری هم صرف کنید.

5- با رپورتاژ ها می توانید میزان فروش خود را افزایش دهید.

شما می توانید با کمک گرفتن از رپورتاژ ها و معرفی سایت خود از شهرهای مختلف مشتری جذب کنید و حتی در کسب و کار خود به عنوان ترند معرفی شوید.

تعریف رپورتاژ آگهی

نوشتن سبک رپورتاژ آگهی

سخن پایانی

 در این مقاله تلاش کردیم تمام مواردی که مربوط به سبک رپورتاژ آگهی و نگارش آن بود را برایتان شرح دهیم. همچنین تلاش کردیم برای کسب و کار ها یک دید شفاف و روشن از رپورتاژ ها داشته باشیم. اگر تاکنون با شک و تردیدی رپورتاژ را برای کسب و کارتان انتخاب می کردید از این پس می توانید با خیال راحت و اطمینان خاطر، این روش را به عنوان پرسود ترین روش تبلیغاتی انتخاب نمایید. اما رپورتاژ فقط برای کسب و کار مفید نیست. بلکه برای افرادی که به دنبال یک شغل مناسب می گردند؛ یک پیشنهاد عالیست.

 پیشنهاد ما به افرادی که تایپیست هستند یا اینکه در نویسندگی تخصص دارند این است که به وب سایت اتک مراجعه کنید. وب سایت اتک برای شما علاقمندان این امکان را فراهم کرده است که بعد از آموزش های لازم جهت رپورتاژ نویسی و سئو، بتوانید در قسمت استخدام غیر حضوری فرم مورد نظر را تکمیل نمایید. بعد وب سایت اتک شما را به عنوان رپورتاژ نویس حرفه ای به شرکت های معتبر تولید محتوا معرفی خواهد کرد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *