آشنایی با شیوه های طراحی لوگو

آشنایی با شیوه های طراحی لوگو

در این مطلب شیوه های طراحی لوگو را در اختیار شما همراهان عزیز خواهیم داد. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با سبک های مختلف طراحی لوگو آشنا شوید

پیشگفتار 

شیوه های طراحی لوگو متفاوت هستند و بهتر است شما قبل از طراحی لوگو مورد نظر خود ابتدا اطلاعات لازم را در مورد هر یک از این شیوه ها بدست آورید. با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانید روشی مناسب را با توجه به بیزینس خود برای طراحی لوگو انتخاب کنید. 

مقدمه

آنچه در این مطلب پیش رو خواهید داشت شامل موارد زیر است : 
1.    بررسی شیوه های طراحی لوگو 
2.    هدف از دیزاین لوگو 
3.    اجزای تشکیل دهنده لوگو 
4.    شیوه های طراحی لوگو چیست ؟
5.    بر چه اساسی شیوه خاصی از طراحی لوگو برای یک بیزینس انتخاب می گردد ؟
6.    سخن پایانی 

بررسی شیوه های طراحی لوگو 

لوگو جزو نمادهایی است که ترکیبی از متن و تصاویر می باشد. از این علامت تجاری شرکت های تجاری، صنعتی و کسب و کارهای کوچک استفاده زیادی می کنند تا بتوانند محصولات و خدماتی که ارائه می دهند را به آسانی به مخاطبین خود معرفی نمایند. برای دیزاین لوگو روش های مختلفی وجود دارد و افرادی که مدرک رشته طراحی لوگو را دارند با شیوه های طراحی لوگو آشنایی کامل را دارند. بنابراین بهتر است شما انجام طراحی لوگو را به فردی بسپارید که در این زمینه دانش و مهارت لازم را دارد. 

اجزای تشکیل دهنده لوگو

هدف از دیزاین لوگو برای یک کسب و کار یا شرکت تجاری چیست؟

هدف از طراحی لوگو این است که در سریع ترین زمان ممکن لوگو در ذهن مخاطبین شما ثبت شود. با طراحی یک علامت تجاری کاربردی می توانید میزان ماندگاری برند خود را در ذهن مخاطبین تان بیشتر کنید. 

بررسی اجزای تشکیل دهنده لوگو 

اجزای تشکیل دهنده لوگو عبارتند از : 
1.    نماد اصلی 
2.    نام اختصاری یا کامل لوگو 
3.    شعار برند 
4.    رنگ بندی لوگو 
5.    قالب بندی لوگو 
6.    حالت خطوط و فرم کلی لوگو 
7.    تناسب و هارمونی بین اجزاء و المان های به کار رفته در لوگو 
8.    علائم و مفاهیمی که در طراحی لوگو به کار می روند.

شیوه های طراحی لوگو چیست ؟

برای طراحی علامت تجاری شیوه ها و سبک های مختلفی وجود دارد. شایان ذکر است که قبل از طراحی لوگو بهتر است چک لیست طراحی لوگو را آماده کنید. با آماده سازی چک لیست طراحی لوگو می توانید علامت تجاری مورد نظر خود را به راحتی طراحی نمایید. 
از مهم ترین شیوه های طراحی لوگو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.    لوگوی تصویری (پیکتوگرام)

لوگوی پیکتوگرام یکی از انواع شیوه های طراحی لوگو است. برای طراحی این نوع علامت تجاری از تصاویری استفاده می شود که بتوانند ویژگی های شرکت یا کسب و کار شما را برجسته نمایند. از لوگوی تصویری اغلب شرکت ها و برندهای توسعه یافته استفاده می کنند. استفاده از این نوع لوگو برای کسب و کارهایی که نوپا هستند مناسب و ایده آل نمی باشد. 

لوگو تصویری

2.    لوگو نوشتاری (تایپوگرام)

پایه و اساس تایپوگرام، نوشتار است. برای طراحی این نوع لوگو طراحان سبک نوشتار و طرح بندی لوگو را متناسب با حرفه ای که قرار است علامت تجاری را برای آن طراحی کنند انتخاب می نمایند. 
این نوع علامت تجاری دارای انواع مختلفی است برخی از این نوع لوگوها به صورت پیچیده و مفهومی تر طراحی می شوند و برخی دیگر از آن ها نیز به صورت ساده طراحی می شوند. 
از لوگو نوشتاری پیچیده برای بیزینس های بزرگ استفاده می شود. لوگوی ساده نوشتاری نیز می تواند به راحتی مفاهیم مورد نظر را به مخاطبین انتقال دهد. از لوگوی ساده برای کسب و کارهای کوچک استفاده می گردد. قیمت طراحی لوگو نوشتاری ساده نسبت به قیمت طراحی لوگو حرفه ای و پیچیده کمتر است. 
یکی از کاربردهای مهم لوگو نوشتاری برای برندهایی است که نام آن ها کوتاه می باشد. اگر احساس می کنید نام برندتان به تنهایی جذابیت خاصی را برای مخاطبین تان دارد بهتر است این نوع لوگو را طراحی نمایید. 

لوگو نوشتاری

3.    لوگوی نمادین یا مونوگرام

لوگوی مونوگرام یکی دیگر از انواع شیوه های طراحی لوگو است. برای دیزاین این نوع لوگو از یک یا چند حرف ابتدایی نام برند استفاده می شود و به کمک این حروف، لوگو به شکل یک نماد واحد ساخته می شود. در صورتی که نام برند شما طولانی است یا بیزینس بین المللی دارید بهتر است این نوع لوگو را برای بیزینس خود طراحی کنید. 
از این نوع علامت تجاری اغلب بیزینس هایی استفاده می کنند که نام برند آن ها طولانی است یا برندی بین المللی دارند. اگر به تازگی بیزینس خود را راه اندازی کرده اید بهتر است از انتخاب این شیوه طراحی لوگو پرهیز کنید. در صورتی که تمایل دارید برندتان به صورت لوگوی نمادین طراحی شود بهتر است نام برند خود را به صورت کامل زیر لوگو بنویسید. 

لوگو مونوگرام

4.    لوگوی کلاسیک

لوگوی کلاسیک یکی دیگر از انواع شیوه های طراحی لوگو به شمار می رود. برای طراحی این نوع لوگو از فونت ها، نمادها و تصاویر مختلف برای معرفی برند استفاده می گردد. این نوع لوگو ظاهری شلوغ و در هم ریخته دارد به همین دلیل امکان ماندگاری آن در ذهن مخاطب کمتر است. 
امروزه از این شیوه طراحی لوگو کمتر استفاده می شود زیرا لوگوی کلاسیک دارای ظاهری کوچک است و کیفیت لازم را نیز ندارد. 

5.    لوگو انتزاعی

برای طراحی علامت تجاری انتزاعی از تصویر عینی استفاده نمی شود و برای طراحی این نوع لوگو می توان از هر شکل هندسی استفاده نمود. اگر شما تمایل دارید برندتان را به شیوه ای خلاقانه به نمایش بگذارید بهتر است طراحی علامت تجاری تان را به شکل انتزاعی انجام دهید. 

6.    لوگو مسکات

لوگو مسکات یکی دیگر از انواع شیوه های طراحی لوگو است. این سبک لوگو روی یک شخصیت خاص مانور می دهد. طراحان از این نوع لوگو برای ساخت شخصیت های کارتونی استفاده می نمایند. این مدل لوگو برای خانواده و کودکان جالب است. 
شرکت های خدماتی، تیم های ورزشی، برندهای غذایی اغلب برای معرفی برند خود از این طرح لوگو استفاده می کنند. 

لوگو مسکات

7.    لوگو امبلم

این سبک طراحی لوگو دارای قدمت طولانی است. برای طراحی این سبک لوگو از ترکیب تصاویر و متن استفاده می شود. متن درون تصویر حک می گردد. اگر شما تمایل دارید برندتان ریشه ای تاریخی داشته باشد می توانید لوگو امبلم را انتخاب کنید. 

8.    لوگو مینیمال

برای طراحی لوگو مینیمال از هر گونه عنصر اضافه ای پرهیز می شود. در سبک مینیمال علامت تجاری به کمک اشکالی ساده و به صورت تک رنگ طراحی می شود. لوگوهایی که به صورت تخت طراحی می شوند یکی از بهترین انواع لوگوهای مینیمال به شمار می روند. از این شیوه طراحی لوگو اغلب برندهای خیلی بزرگ و مدرن استفاده می کنند. 

لوگو مینیمال

9.    لوگو سه بعدی

لوگو سه بعدی یکی دیگر از انواع شیوه های طراحی لوگو است. طراحان برای طراحی این سبک از لوگو روی پرسپکتیو و بعد طرح تمرکز می نمایند به همین دلیل لوگو سه بعدی واقعی به نظر می رسد. 
اگر شما تمایل دارید لوگویی برجسته و واقعی تر را برای معرفی برندتان طراحی کنید بهتر است از انتخاب سبک طراحی لوگو سه بعدی غافل نشوید. 

لوگو سه بعدی

10.    لوگو ترکیبی

برای طراحی این سبک لوگو از ترکیبی از تصویر و نوشتار استفاده می شود. اگر شما به تازگی بیزینس خود را راه اندازی کرده اید بهتر است این سبک طراحی لوگو را برای معرفی برند خود انتخاب کنید. 

لوگو ترکیبی

بر چه اساسی شیوه خاصی از طراحی لوگو برای یک بیزینس انتخاب می گردد؟

بیشتر شیوه های طراحی لوگو جذاب به نظر می رسند ولی بهتر است سبک طراحی لوگو به صورت تخصصی انتخاب شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای هر بیزینسی باید لوگویی خاص طراحی شود و در صورتی که انتخاب سبک طراحی لوگو به صورت نادرست انجام شود لطمه زیادی به برند شما وارد می شود. 
یک طراح باید قبل از طراحی علامت تجاری شناخت کافی را از برند بدست آورد. شناخت مخاطبین نیز باعث می شود تا طراح بتواند لوگویی را طراحی نماید که روی مخاطب تاثیر بیشتری داشته باشد. 
در نتیجه می توان گفت یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان طراحی لوگو باید مورد توجه قرار بگیرد انتخاب سبکی مناسب برای طراحی لوگو است. 

سخن پایانی

دنیای لوگو بزرگ و هیجان انگیز است و هر یک از شیوه های طراحی لوگو اگر به صورت حرفه ای طراحی شوند می توانند جلوه بصری خوبی را برای مخاطبین ایجاد نمایند. بهتر است شما کار طراحی لوگو را به فردی بسپارید که درباره قوانین طراحی لوگو و شیوه های طراحی لوگو اطلاعات کافی را داشته باشد. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *