چگونه نگارش قسمت نتیجه گیری محتوا را انجام دهیم؟

چگونه نگارش قسمت نتیجه گیری محتوا را انجام دهیم؟

نگارش قسمت نتیجه گیری محتوا، یک بخش مهم و پراهمیت در محتوا نویسی است. در ادامه می خواهیم اصول نگارش این بخش را به شما آموزش دهیم.

 پیشگفتار


نگارش قسمت نتیجه گیری در تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟ آیا می دانید چرا باید در انتهای یک محتوا، بخش نتیجه گیری نگارش شود؟ این بخش با چه هدفی در مقاله ذکر می شود و تاثیر آن چیست؟ همانطور که می دانید یک محتوای با کیفیت و اصولی دارای سه بخش اصلی است؛ مقدمه، بدنه اصلی محتوا و قسمت نتیجه گیری. پس باید در نظر بگیرید همانطور که شروع مناسبی برای مقالاتتان دارید، پایان مناسبی را هم برای آن در نظر بگیرید. بدین صورت کاربران متوجه هدفمند بودن محتوایتان می شود. در این بخش آموزشی می خواهیم شما را با هر آنچه که لازم است در مورد نگارش قسمت نتیجه گیری محتوا بدانید، آشنا کنیم. عناوینی که در ادامه آورده شده است، به شرح موارد زیر می باشد:

مقدمه


 نگارش قسمت نتیجه گیری بخش اصلی و مهم محتواست. درست است که این بخش در انتهای یک مقاله قرار می گیرد، اما اهمیت آن به گونه ای است که می تواند به عنوان کلام آخر، در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد. یک مقاله قوی، دارای یک مقدمه مناسب و یک نتیجه گیری مفید است. چرا که این دو نقطه شروع و پایان مقالات هستند. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نگارش بخش نتیجه گیری یک محتوا باید چگونه باشد؟ چند پاراگراف باشد و در آن چه مواردی رعایت شده باشد؟ قطعا زمانی که کاربران می خواهند بخش نتیجه گیری را به عنوان آخرین بخش یک محتوا مطالعه کنند، در همان زمان در خصوص استفاده کردن یا نکردن از خدمات سایت و یا خرید محصول تصمیم می گیرند. بنابراین بهتر است تا با ما همراه باشید و در خصوص نحوه اصولی نگارش این بخش اطلاعات مفیدی کسب کنید.


قبل از هر چیز، نگارش قسمت نتیجه گیری چه اهمیتی دارد؟


نگارش قسمت نتیجه گیری به نوعی کامل کننده محتواست. گاهی اوقات ممکن است در طول محتوا شما اهدافتان را به صورت غیر مستقیم به کاربران برسانید. اما در بخش نتیجه گیری این فرصت را در اختیار دارید که به عنوان کلام آخر، هدفتان را بیان کنید. اما اهمیت این بخش زمانی مشخص می شود که با مهارت بالایی که در نویسندگی دارید، بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید. 
نگارش قسمت نتیجه گیری باید در عین سادگی و روان بودن، خلاصه و مفید هم باشد. معمولا در این بخش شما فرصت بیان جملات تاثیرگذار را دارید. پس اگر کمی خلاق باشید و از مهارتتان استفاده کنید، می توانید این بخش را به عنوان کلام آخر اما موثر نگارش کنید. خوب است تا بدانید گاهی اوقات کاربران بخش مقدمه، عناوین و قسمت نتیجه گیری را مطالعه می کنند! پس باید در نگارش این بخش تمامی اصول تعریف شده را به کار گیرید.

در نوشتن قسمت نتیجه گیری خلاق باشید

چگونگی نگارش قسمت نتیجه گیری


نگارش قسمت نتیجه گیری باید در چارچوب اصول انجام شود. منظور از این اصول چیست؟ منظور دقیقا هم اصول نویسندگی است و هم اصول سئوی محتوا. پس بدین ترتیب بهتر است تا ببینیم چطور می توان این بخش را به نحو احسن نگارش کرد. در نوشتن محتوا برای نگارش بخش نتیجه گیری شما باید:

 

  • از نقل و قول استفاده کنید

بهتر است در قسمت نتیجه گیری محتوا، از یک نقل و قول استفاده کنید. بدین ترتیب تاثیر کلامتان بیشتر می شود. اگر در طول محتوا نام فرد خاص و مشهوری را ذکر کرده اید، می توانید در نگارش نتیجه گیری، سخنانتان را از نقل آن فرد بیان کنید.

  •  نکته اصلی محتوا را تکرار کنید


قطعا در طول نوشتن محتوا، یک نکته بسیار مهم و اصلی وجود داشته است. این نکته باید در نگارش قسمت نتیجه گیری تکرار شود. چرا که لازم است کاربران متوجه چکیده ای از اصل مطلب شوند. در این بخش شما باید به مهمترین نکاتی که در طول محتوا ذکر شده است، اشاره کنید.

کاربران را به چالش بکشید

  • در ذهن کاربران چالش ایجاد کنید

یکی از رمز و رازهای ماندگار شدن در ذهن و خاطر کاربران، این است که در پایان محتوا آنها را به چالش بکشید. با توجه به محوریت محتوایتان می توانید یک چالش هیجان انگیز ایجاد کنید تا در ذهن آنها سوالاتی ایجاد کنید. بدین ترتیب آنها حتی مدتی پس از ترک سایت نیز ذهنشان درگیر موضوع خواهد بود. این می تواند به نوعی بازاریابی محتوایی تلقی شود.

  • یک راه حل پیشنهاد دهید

در نگارش قسمت نتیجه گیری شما می توانید پس از ذکر نکته مهمی که در بدنه محتوا به آن اشاره کردید، یک راه حل پیشنهاد دهید. همانطور که می دانید اکثر مخاطبان، در برابر متن های تبلیغاتی مقاومت می کنند یا به نوعی می پندارند که وقتشان بیهوده بر سر خواندن یک سری تبلیغ صرف شده است. زمانی که شما در تمام طول محتوا، بر اصل موضوع پایبند باشید، می توانید در بخش نتیجه گیری در قالب ارائه راه حل خدمات سایت و یا محصولات آن را به کاربران معرفی کنید. در این صورت قطعا جذب مخاطب بهتر صورت می گیرد. چرا که در تمام طول محتوا مشکلات کاربر به نوعی بازگو شده است. اما در نهایت راه حل مناسب می تواند برطرف کننده مشکلات آنها شود.


در نگارش قسمت نتیجه گیری این نکات را فراموش نکنید


حال که با چارچوب اصلی نگارش قسمت نتیجه گیری آشنا شدید، بهتر است تا یک سری نکات مهم و کاربردی را برایتان عنوان کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید بهترین متن را برای بخش نتیجه گیری نگارش کنید.


•    ساده اما زیبا بنویسید

در نگارش قسمت نتیجه گیری اصلا نیازی نیست تا متنی پیچیده و پر ابهام بنویسید. ساده نویسی در این بخش باعث می شود تا تمام کاربران با هر میزان سواد و تحصیلاتی، منظور و هدف شما را درک کنند. این باعث می شود تا آنها بتوانند از هدفی که به آن اشاره داشتید، استفاده کنند.


•    کوتاه اما مفید بنویسید

مورد بعدی که در نوشتن بخش نتیجه گیری باید به آن توجه کنید کوتاه نوشتن اما مفید نوشتن است. در نگارش بخش نتیجه گیری، از هرگونه اضافه گویی یا جملات پر ابهام پرهیز کنید. بهتر است تنها تمرکزتان را روی اصل موضوع بگذارید و به پر اهمیت بودن تک به تک کلمات و جملاتی که به کار می برید، توجه داشته باشید.

مختصر و مفید بنویسید

•    به مزایا اشاره کنید نه معایب

اگر در نوشتن محتوا نقد و بررسی انجام دادید، در نهایت متناسب با هدفتان، به مزایا اشاره کنید. بهتر است نقاط قوت محتوایتان را به چشم کاربران بیاورید تا این نکات در ذهنشان باقی بماند. همچنین می توانید در قسمت پایانی محتوا با توجه به کال تو اکشن و انواع آن، از مخاطبان دعوت به عمل آورید.


•    به نتایج واقعی اشاره کنید

از آنجایی که نگارش قسمت نتیجه گیری بسیار مهم است، شما باید در این بخش از اغراق و بزرگنمایی خودداری کنید. در این بخش باید به نتایج واقعی اشاره کنید. در این صورت می توانید اعتماد کاربران را جلب کنید. همچنین می توانید از زبان مجموعه ای که برایش محتوا می نویسید و یا از زبان خودتان، نظرات شخصی را اعلام کنید. این مثل یک راهنمایی برای کاربران عمل خواهد کرد. البته واقعی بودن این اطلاعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


آیا نتیجه گیری انواع محتوا با یکدیگر متفاوت است؟


حال که در خصوص نگارش قسمت نتیجه گیری اطلاعات مفیدی کسب کردید، شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا نگارش بخش نتیجه گیری برای تمام محتواها یکسان است؟ همانطور که در بخش توضیح انواع محتوا برایتان مطرح کردیم، نوشتن محتواها با یکدیگر متفاوت است. انواع محتوا با اهداف مختلفی برای کاربران نوشته می شوند. بنابراین لحن مقاله و نحوه بیان اطلاعات در انواع محتوا متفاوت است. بنابراین با توجه به این موضوع باید بگوییم نگارش کردن قسمت نتیجه گیری هر نوع محتوا نیز با دیگر تفاوت هایی دارد. اما آنچه که در تمام آنها یکسان است، اصول نگارشی است که در این بخش برایتان عنوان کردیم. 

نگارش قسمت نتیجه گیری با توجه به نوع محتوا

به طور مثال در یک محتوای تبلیغاتی شما باید در انتهای متن و در بخش نتیجه گیری،مستقیما به نام برند اشاره کنید و توضیح مختصری در خصوص خدمات و یا محصولات برند دهید. در حالی که برای نوشتن محتوای همیشه سبز باید به موارد مهمتری اشاره کنید. به طور کلی باید این را در نظر داشته باشید که بخش نتیجه گیری کاملا باید بر مبنا و پایه بدنه اصلی محتوا باشد. پس اگر به این موضوع دقت نداشته باشید، قطعا محتوایی که تولید می کنید، بی هدف می شود.


جمع بندی نهایی

در این بخش شما را با نحوه نگارش قسمت نتیجه گیری آشنا کردیم. با توجه به اصولی که برای نوشتن این بخش به شما یادآور شدیم، حالا دیگر می توانید نتیجه گیری قوی در پایان محتوایتان داشته باشید. فراموش نکنید همانقدر که شروع محتوا و مقدمه چینی مهم است، همانقدر نیز به پایان رساندن محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. سعی کنید در بخش پایانی محتوا به موضوعات پررنگ و پراهمیتی که مجدد باید به کاربران یادآوری شود، اشاره کنید. چرا که تاکید بر نکات مهم محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر شما در حال خواندن قسمت نتیجه گیری این محتوای آموزشی هستید. آیا توانستید از مطالعه این بخش چکیده ای از آنچه که در طول محتوا به آن اشاره شد را دریابید؟

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *