قوانین اینستاگرام که حتما باید رعایت کنید

قوانین اینستاگرام که حتما باید رعایت کنید

به بررسی قوانین اینستاگرام و محدودیت های موجود در این شبکه پرداخته و راه های جلوگیری از بلاک و مسدود شدن گفته شده است.

پیشگفتار

این روز ها می توانید برنامه اینستاگرام را در گوشی هر فردی ببینید. این برنامه ابتدا با هدف انتشار عکس و فیلم های افراد راه اندازی شد اما بعد از مدتی بیشتر برای کسب و کار ها استفاده شد. به همین دلیل است که این شبکه اجتماعی علاوه بر ماهیت سرگرمی که دارد، برای فروش نیز استفاده می شود. همان طور که هر فضا و محیطی قوانینی دارد این شبکه اجتماعی نیز از این قضیه مستثنی نیست. پس اگر می خواهید فعالیت ادامه داری در این فضا داشته باشید، باید قوانین اینستاگرام را رعایت کنید:

آنچه در این وبلاگ مطالعه می کنید به شرح موارد زیر است:

فعالیت در اینستاگرام

اگر می خواهید در این شبکه با افراد تعامل داشته باشید، باید به قوانین وضع شده توسط اینستاگرام احترام بگذارید. این قوانین و محدودیت ها را در زیر بیان می کنیم:

  1.  تعداد هشتگ های هر پست باید مشخص باشد
  2.  هر پست باید تعداد کاراکتر های مشخصی داشته باشد.
  3.  تعداد پیام های موجود در دایرکت در هر روز مشخص باشد.
  4. تعداد کامنت های هر پست در هر روز از میزان مشخصی بیشتر نباشد
  5.   تعداد فالو و آنفالو از حد مشخصی بیشتر نشود.
  6.  تعداد لایک ها در هر ساعت و هر روز از حد مشخصی بیشتر نباشد.

اگر می خواهید تعامل بالایی داشته باشید حتما باید قوانین اینستاگرام را رعایت کنید تا پیج تان مسدود نشود. از آن جا که اینستاگرام در تشخیص هرزنامه ها بسیار دقیق است، چرا که می خواهد امنیت را به طور کامل برقرار کند، ممکن است پیج تان به دلایلی با مشکل روبه رو شود. درست است که این موضوع بسیار آزار دهنده است اما تمام این سخت گیری ها برای حفاظت از اطلاعات پیج خودتان است.

در حال حاضر اینستاگرام با مشاهده تخلف از سوی کاربرانش در ابتدا اخطاری در خصوص مسدود شدن اکانت می دهد. اگر با وجود اخطار ها باز خلاف قوانین اینستاگرام عمل کنید، حساب تان در زمان مشخصی مسدود می شود. اما در گذشته اینستاگرام بدون هیچ اخطاری اقدام به مسدود کردن حساب شما می کرد. در واقع از ماه جولای 2019 این به روز رسانی اتفاق افتاد.

شما به هیچ عنوان نمی توانید از این قوانین سرپیچی کنید. اگر درصد مشخصی از این قوانین را رعایت نکنید حسابتان غیر فعال می شود. این قوانین باعث شده که والدین از استفاده فرزندانشان با این اپلیکیشن آرامش خاطر داشته باشند.

قوانین اینستاگرام

  1. هیچ پیچی نمی تواند تصویر یا کامنت تبلیغاتی چه در پیج خود و چه در پیج دیگران انتشار دهد.
  2. حق کپی رایت باید رعایت شود و هیچ فردی پست یا تصویر دیگران را به نام خود انتشار ندهد.
  3.  انتشار تصاویر و کامنت های غیر قانونی و غیر اخلاقی وجود ندارد.
  4.  انتشار تصاویر و کامنت های تهدید آمیز و آزار دهنده ممنوع است.
  5. پست و کامنت های منتشر شده نباید افراد را تشویق به خودکشی، استفاده از مواد مخدر و روان گردان کنند.

با نقص هر کدام از این موارد اینستاگرام شما را به عنوان تهدید برای خود و دیگران شناسایی می کند. پس اگر می خواهید به صورت همیشگی در این شبکه فعالیت داشته باشید، این نکات را رعایت کنید. در حقیقت این محدودیت ها برای جلوگیری از تبلیغات بیش از حد شرکت ها و سو استفاده های متفاوت و هم چنین جلوگیری از مزاحمت برای سایر کارکنان است.

در واقع هیچ یک از شرکت های بزرگ و مشابه اینستاگرام، الگوریتم های خود را آشکار نمی کنند. اما با کمی فعالیت در این شبکه ها می توان محدودیت های آنان را شناسایی کرد.

با اهمیت دادن به این محدودیت ها به رعایت الگوریتم اینستاگرام عمل کرده ایم. در ادامه برخی از این محدودیت ها بیان شده است.

انتشار چه مطالبی در اینستاگرام مجاز نیست؟

تمامی کاربران موظف به رعایت این قوانین هستند و نباید چنین فعالیت هایی کنند:

  1. خرید و فروش سلاح گرم، الکل، دخانیات، دارو های غیر قانونی، حیوانات زنده
  2. قمار کردن
  3. انتشار هر نوع محتوای جنسی
  4. گفتن سخنان تنفر آمیز
  5. اذیت کردن دیگران و باج گیری
  6.  تشویق به خشونت
  7. تهدید افراد در جهت صدمه زدن به آن ها
  8. تشویق به پذیرش مازوخیسم
  9. انتشار محتوای خشونت آمیز

تمامی این موارد ممنوع و در صورت مشاهده شدن این، پیج مربوطه مسدود و حذف می شود. فروش مواد و درخواست جنسی دو موردی هستند که اینستاگرام نسبت به آن ها حساس و پیج مربوطه بلافاصله حذف می شود. در هر صورت اگر کاربر بدون توجه به اخطار های اینستاگرام به فعالیتش در موارد غیر قانونی ادامه دهد، حساب او بلاک می شود.

قوانین اینستاگرام

محدودیت ها و راهکار های رفع محدودیت

فالو کردن دیگر کاربران

در هر یک ساعت شما تنها مجاز به فالو کردن 10 نفر هستید. یعنی در روز حدود 200 نفر را می توانید فالو کنید. اگر شما در بازه کوتاهی تعداد زیادی کاربر را دنبال کنید، حساب کاربری شما تا 24 ساعت برای فالو کردن مسدود می شود. اما می توانید بقیه فعالیت ها را انجام دهید.

لایک کردن پست ها

در بازه زمانی یک ساعته شما تنها می توانید 300 پست لایک کنید. چیزی حدود 7000 پست در روز! مشابه محدودیت قبلی، اگر بیش از مقدار مجاز به لایک کردن بپردازید، برای 24 ساعت قادر به لایک کردن نیستید.

کامنت گذاشتن

شما تنها مجاز به گذاشتن 59 کامنت در یک ساعت هستید. در هر روز نیز می توانید تنها 500 کامنت زیر پست ها بگذارید. در صورت گذاشتن کامنت بیشتر از این میزان تا 24 ساعت، دیگر قادر به گذاشتن کامنت نیستید.

توجه داشته باشید که اگر در بازه کوتاهی تعدادی کامنت تکراری بگذارید، با حساب کاربری شما مشابه یک اسپمر برخورد و حساب تان مسدود می شود. معمولا ربات های اینستاگرامی با هدف تبلیغات، این عمل را انجام می دهند.

هشتگ های تکراری

شما تنها می توانید از 30 هشتگ در پست تان استفاده کنید. اگر بیشتر از این تعداد از هشتگ استفاده کنید، پست شما منتشر می شود اما هیچ یک از هشتگ ها در پست نمایش داده نمی شود. اگر جزو کاربران حرفه ای باشید حتما می دانید که بهتر است 4 یا نهایتا 6 هشتگ در پست هایتان استفاده کنید. بهتر است این هشتگ ها مرتبط ترین کلمات کلیدی مربوط به پستتان باشد.

با این روش شما می توانید لایک بیشتری بگیرید و فالوور بیشتری برای پیج تان جذب کنید.

تعداد کلمات کپشن هر پست

از آن جا که این شبکه با هدف انتشار محتوای تصویری به وجود آمد، برای محتوای متنی محدودیت ایجاد کرده است. حداکثر تعداد کاراکتر هر کپشن باید 2200 عدد باشد. منظور از کاراکتر حرف، عدد، علامت، ... است.

هدف اینستا از محدود کردن این محتوا، تشویق افراد به گذاشتن متن های خلاصه و کوتاه است. چرا که افراد برای محتوای تصویری بیشتر از محتوای متنی زمان اختصاص می دهند.

مسدود شدن در اینستاگرام

تعداد کاراکتر کامنت ها

مشابه محدودیت تعداد کاراکتر های هر پست، تعداد کاراکتر های هر کامنت نیز محدود است. هر فرد قادر است تنها  240 کاراکتر کامنت کند. اگر کاراکتر ها از این تعداد بیشتر باشد، محتوا در دو کامنت نشان داده می شود.

تعداد کاراکتر های بایو پیج

این قسمت از صفحه شما معرف کل پیج تان است. پس تا می توانید آن را خلاقانه و در عین حال خلاصه بنویسید. اگر حساب بیزینسی دارید، متنی مرتبط با کسب و کارتان به صورت حرفه ای بنویسید. نوشتن هشتگ در این قسمت تاثیر زیادی در پیدا کردن پیج ها توسط افراد دارد. حداکثر تعداد کاراکتر در این قسمت 150 عدد است.

آنفالو کردن پیج ها

به عنوان یک کاربر تنها می توانید 70 نفر را طی بازه زمانی 24 ساعته آنفالو کنید. در صورتی که فراتر از این میزان پیش روید، حساب کاربری تان برای فالو و آنفالو کردن مسدود می شود.

جدید ترین محدودیت ها و قوانین اینستاگرام

اگر هر یک از مواردی که در بالا ذکر شد رعایت نشود، اینستاگرام با شما شبیه به یک متخلف برخورد می کند. پس حتما این موارد را رعایت کنید. علاوه بر موارد گفته شده، محدودیت های تبلیغاتی برای کاهش وزن و جراحی های زیبایی نیز وجود دارد. چرا که اینستاگرام هدف نهایی خود را ایجاد محیطی سالم از نظر جسمی و روانی تعریف کرده است. در این راستا نیز تبلیغاتی که موجب آسیب زدن به کاربر ها می شود را حذف می کند.

پست های مربوط به تبلیغات داروهای کاهش وزن تنها برای کاربر هایی که سن قانونی دارند نمایش داده می شود. پس اگر سن شما بیشتر از 18 سال است ممکن است در طول روز با این تبلیغات رو به رو شده و از دیدن آن ها کلافه شوید.

طی اطلاعیه ای که از سمت این شرکت منتشر شد، اگر کاربر محتوایی ببیند که برای سنش مناسب نباشد، می تواند از طریق گزینه هایی که وجود دارد گزارشی برای اینستاگرام ارسال کند تا در صورت لزوم پیج مذکور مسدود و حذف شود.

مراقب باشید

نقض قوانین اینستاگرام

برای رسیدگی به درخواست ها و شکایات کاربران، تیمی در نظر گرفته شده و پیج های متخلف و گزارش شده را مسدود یا حذف می کنند. در این مسیر، زمانی به کاربر اختصاص داده می شود تا بتواند از خود دفاع کند. اگر فرد بتواند دلایلی کافی در جهت دفاع از خود ارائه کند، پیج مسدود یا حذف شده، مجددا بازگردانده می شود.

در مواردی نقض قوانین اینستاگرام باعث بلاک شدن حساب کاربری افراد برای یک روز تا نهایت یک هفته می شود. در این صورت فرد نمی تواند این فعالیت ها را انجام دهد.

  1. اگر اطلاعات کاربری شما کامل نباشد با حسابتان شبیه به یک ربات برخورد می شود و صفحه شما مسدود می شود. در نتیجه حساب کاربری شما باید دارای عکس و بایو و در اصطلاح کامل باشد.
  2.  اگر شما به صورت مداوم و پشت سر هم در اینستاگرام پست منتشر کنید، بلاک می شوید. چرا که شما به عنوان اسپم شناسایی می شوید.
  3. لایک کردن بی وقفه پست ها می تواند یکی دیگر از عوامل بلاک شدن شما باشد.
  4. اگر بیش از اندازه به فالو کردن بپردازید، شما توسط اینستاگرام یک ربات شناخته می شوید. در این حالت نیز حساب شما بلاک می شود.
  5. اگر افراد زیادی را که فالو ندارید در عکس، فیلم یا کامنت های پست اینستاگرام خود منشن کنید به بلاک شدن هر چه زود تر خودتان کمک می کنید.
  6. تکرار بیش از حد کامنت ها یا استفاده از ایموجی ها در فاصله زمانی خیلی کم می تواند منجر به بلاک شدن حساب شما شود.
  7. درست است که ربات های اینستاگرامی به افزایش فالوور شما کمک می کند، اما اگر بیش از اندازه از این ربات ها کمک بگیرید، شک نکنید که بلاک می شوید. اگر با کمک این ربات ها پست هایی را لایک کنید، صفحه هایی را دنبال کنید و یا کامنت در پست ها بگذارید، هم بلاک می شوید!
  8. در صورتی که بیش از حد کامنت های تبلیغاتی برای دیگران بگذارید، حساب کابری تان مسدود و بلاک می شود.
     
    کسب در آمد از اینستاگرام

سخن آخر

حتما شنیده اید که افرادی خواستار گذاشتن کامنت انگلیسی زیر پست هایشان هستند تا از بلاکی خارج شوند. این باور کاملا غلط است و تاثیری در آنبلاکی پیج ندارد. تنها باید 24 ساعت از بلاک شدن فرد بگذرد. اگر شما هم بلاک شدید و بعد از 24 ساعت از بلاکی خارج نشدید، می توانید از روش های دیگری استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید برای خارج شدن از بلاکی یک روز تا یک هفته زمان نیاز است.

در حال حاضر اینستاگرام یکی از شبکه های اصلی برای توسعه کار کسب و کار هاست. روش های بازاریابی در این شبکه بسیار آسان است. فقط کافی است که ترفند های آن را شناسایی و از قوانین اینستاگرام پیروی کنیم. از این طریق می توانید دنبال کننده های خود را افزایش و سود های زیادی کسب کنید. از آنجا که اینستا شهرت جهانی دارد، تبلیغات از روش اصولی بازده بالایی دارد. برای رسیدن به این پیشرفت کافی است که به قوانین اینستاگرام توجه کنید.

تجارت الکترونیک قدرتمند، متشکل از به کار گیری درست و اصولی شبکه های اجتماعی است. شما نیز می توانید با کمک این شبکه های اجتماعی رایگان، فعالیت های تجاری داشته و کسب و کارتان را گسترش دهید و روز به روز پیشرفت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *