چرا و چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟
آیا می دانید تولید محتوای همیشه سبز با چه اهدافی انجام می شود؟ چقدر با این گونه محتوا آشنایی دارید؟ با ما در این بخش همراه باشید.
پیشگفتار
محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توان آن را تولید کرد؟ آیا تولید این گونه محتوا کار دشواری است؟ محتوایی که همیشه سبز است، محتوایی است که تاریخ انقضا ندارد و همیشه مورد نیاز کاربران قرار می گیرد. یک محتوا نویس باید به اصول تولید این گونه محتواها تسلط کافی داشته باشد. به همین منظور سعی داریم در این بخش آموزشی تمام آنچه که باید در خصوص این نوع محتوا بدانید، در اختیارتان قرار دهیم. سرتیترهای این فصل آموزشی به شرح موارد زیر هستند:
- مقدمه
- آشنایی کامل با محتوای همیشه سبز
- با چه هدفی باید محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟
- چگونه می شود که یک محتوا، همیشه سبز باشد؟
- آموزش قدم به قدم تولید محتوای همیشه سبز
- جمع بندی نهایی
مقدمه
محتوای همیشه سبز محتوایی است که همه شما تا کنون بارها و بارها با آن روبرو شده اید. شاید به طور دقیق با نام این گونه محتواها آشنایی نداشته باشید، اما قطعا برای کسب اطلاعات مختلف از محتواهایی که همیشه سبز هستند استفاده کرده اید. زیرا این گونه محتواها نیاز دائمی و همیشگی کاربران هستند. از نظر رعایت اصول سئو و رعایت الگوریتم های گوگل، این نوع محتواها تفاوتی با سایر محتواهای دیگر ندارند. زیرا همان اقدامات پیش از تولید محتوا باید برای تولید این نوع محتوا نیز به کار گرفته شود. اما از نظر اصول محتوا نویسی شما باید یک سری قوانین و اصول را بدانید تا بتوانید محتوایی که همیشه سبز است را تولید کنید. حال برای اینکه با این سبک محتوا نویسی بیشتر آشنا شوید، در ادامه این بخش آموزشی همراه ما باشید.
آشنایی کامل با محتوای همیشه سبز
محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچ تاریخ انقضایی برای آن تعریف نشده است و اطلاعات آن همیشه برای کاربران تازگی دارد. این گونه محتوای سئو شده و همیشه سبز، اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می دهد که باعث حفظ ارتباط با آنها می شود. همچنین با گذر زمان اطلاعات این محتوا قدیمی نمی شود و کاربران می توانند همیشه از آن استفاده کنند. شاید این سوال مهم در ذهن شما نقش ببندد که چگونه یک محتوا می تواند در گذر زمان اطلاعات کافی دراختیار کاربران قرار دهد و نیاز آنها را برطرف کند؟
در بخش اقدامات پیش از تولید محتوا به این موضوع اشاره داشتیم که یکی از اقدامات مهم مربوط به تولید محتوا این است که مطالب سایت، به روز رسانی شوند. بنابراین محتوای همیشه سبز نیز از این موضوع مستثنا نیست و نیاز به به روز رسانی دارد. بدین ترتیب بازدید سایت و استقبال کاربران از محتواها و اطلاعات داخل سایت بالا می رود.
با چه هدفی باید محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟
آیا می دانید هدف از تولید محتوای همیشه سبز چیست؟ به طور کلی پشت هر تولید محتوایی اهداف اصلی و مهمی وجود دارد که باعث تاثیر مستقیم بر افزایش بازدید سایت و موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ می شود. حال بهتر است تا ببینیم اهداف اصلی و تعریف شده برای تولید محتوای همیشه سبز شامل چه مواردی می شوند؟
افزایش ارتباط با مخاطبین
زمانی که بخشی از محتواهای درون سایت، همیشه سبز باشند و تاریخ انقضایی برای آنها تعریف نشده باشد، این موضوع باعث افزایش ارتباط با مخاطبین می شود. بسیاری از کاربران همواره به دنبال محتواهایی بدون تاریخ انقضا، به روز و کامل هستند. به همین علت یکی از اصلی ترین اهداف تولید این گونه محتواها، ارتباط دائمی و افزایش ارتباط با مخاطبان است.
افزایش فروش
بسیاری از کسانی که از طریق بازاریابی محتوایی به دنبال رونق کسب و کارشان هستند، از طریق تولید محتوای همیشه سبز، به فروش بالایی می رسند. زیرا تمامی محتواهای تبلیغاتی آنها، همواره مورد توجه قرار می گیرد و این باعث جذب مشتریان بیشتر می شود.
برندسازی
کسانی که جایگاه محتوای همیشه سبز در دنیای سئو را به خوبی می دانند، قطعا به برندسازی محصولات یا خدمات خود کمک زیادی کرده اند. زیرا تولید این گونه محتوا همیشه باعث پیشروی در صنعت و کسب و کارها می شود. پس یکی دیگر از اهداف مهم تولید محتواهایی که همیشه سبز هستند، کمک به برند سازی است.
بالا رفتن ترافیک سایت
از دیگر اهداف مهمی که برای تولید محتوای همیشه سبز تعریف شده است، بالا رفتن ترافیک سایت است. به عنوان مثال زمانی که یک محتوا، صرفا یک محتوای خبری است، تا زمانی مورد توجه قرار می گیرد که خبر داغ باشد. زمانی که تمام مردم از این اخبار آگاه شوند دیگر کسی برای بررسی جزئیات خبر به سایت های مختلف مراجعه نمی کند. این باعث کاهش ترافیک سایت می شود. اما زمانی که محتوا، همیشه سبز باشد، قطعا این موضوع با بالا رفتن ترافیک سایت کمک زیادی می کند.
کمک به بهبود و ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو
زمانی که بازدید از سایت بالا باشد، این موضوع تاثیر مستقیمی بر بهبود رتبه سایت و رتبه گرفتن از گوگل دارد. پس بدی ترتیب باید بگوییم یکی دیگر از اهداف مهم تولید محتوای همیشه سبز، کمک به بهبود و ارتقاء رتبه سایت است.
چگونه می شود که یک محتوا، همیشه سبز باشد؟
حال که متوجه شدید محتوای همیشه سبز چه تاثیری در کسب و کارها و بهبود رتبه سایت دارد، شاید این سوال در ذهنتان نقش ببندد که چگونه می شود یک محتوا، همیشه سبز باشد؟ برای تولید این گونه محتوا اولین و مهمترین موضوعی که باید به آن توجه کنید، عنوان محتوا است. انتخاب صحیح عنوان و همچنین موضوع مقاله به شما کمک می کند تا اولین گام در راستای یک محتوای سبز را بردارید. به عنوان مثال موضوعاتی همچون برطرف کردن مشکلات پوستی، کاهش وزن، دستور پخت انواع غذاها و به طور کلی موضوعات این چنینی هیچ گاه برای کاربران قدیمی و تکراری نمی شود. خصوصا اگر مطالبی که تولید می کنید جدید، به روز و کامل باشند.
بنابراین شما می توانید با توجه به پرسونای مخاطب و اهدافی که کاربرانتان دارند، محتواهایی با چنین موضوعات تولید کنید. البته ناگفته نماند که محتواهای سرگرم کننده نیز همیشه مورد توجه کاربران قرار می گیرند. بنابراین شما می توانید با توجه به گرایشی که مخاطبان دارند، موضوعات مناسبی انتخاب کنید و در موردش کاملا یونیک و خلاقانه بنویسید.
آموزش قدم به قدم تولید محتوای همیشه سبز
در این بخش تصمیم داریم نحوه تولید محتوای همیشه سبز را به شما آموزش دهیم. به خاطر داشته باشید هیچ کس نمی تواند مستقیما به شما بگوید که محتوا را چطور بنویسید! تنها چیزی که در این زمینه به شما کمک می کند، فراگیری اصول محتوا نویسی و توجه به نکات مهم است. حال که متوجه شدید اهداف اصلی از تولید محتوای همیشه سبز چیست، باید مقدمات تولید محتوا را به گونه ای فراهم کنید که تمام این اهداف را در بر بگیرد. در کنار توجه به این اهداف، موارد زیر را نیز در محتوای خود پیاده سازی کنید.
موضوع مناسبی را انتخاب کنید
اولین و مهمترین گامی که باید برای تولید محتوای همیشه سبز بردارید، انتخاب صحیح موضوع است. موضوعی که انتخاب می کنید باید نیاز کاربران را برطرف کند. شما می توانید با کمک ابزارهای تحلیلی بسیاری، متوجه گرایش مخاطبان خود شوید. پس از اینکه متوجه گرایش آنها شدید، می توانید یک لیست از موضوعاتی که به نظرتان جذاب و کاربردی است، تهیه کنید. سپس از بین آنها موضوعاتی را برای محتوا نویسی آن هم از نوع همیشه سبز انتخاب کنید.
کلمات کلیدی را با دقت انتخاب کنید
پس از انتخاب موضوع، برای بهینه سازی و سئو کردن محتوا، به یک سری کلمات کلیدی متناسب با موضوع نیاز دارید. انتخاب کلمه کلیدی موضوع بسیار مهمی است. زیرا شما از طریق این کلمات، محتوای خود را به موتورهای جستجو معرفی می کنید. پس اگر در این انتخاب هوشمندانه عمل کنید، قطعا محتوای همیشه سبز شما جزو پیشنهادات اول گوگل خواهد بود.
مخاطبان را درگیر کنید
این مهارت یک نویسنده سئوکار است که بتواند از طریق محتواها، مخاطبان را درگیر کند. به طور مثال هزاران مقاله در گوگل با موضوع کمک به سلامت پوست بارگذاری شده است. قطعا مقالاتی همیشه سبز هستند که مخاطبان را درگیر کنند. محتوای همیشه سبز، همیشه مورد توجه و استقبال کاربران قرار خواهد گرفت. به همین علت شما به عنوان یک محتوا نویس باید از تکنیک هایی برای درگیر کردن مخاطبان استفاده کنید.
محتواهایتان را به روز رسانی کنید
قطعا محتوای همیشه سبز باید همیشه نیاز کاربران را برطرف کند. در غیر این صورت دیگر همیشه سبز نیست! زمانی که مطالب جدید و کاربردی تری پیدا کردید، یک محتوای کوتاه تهیه کنید و به مطلب قبلی خود که در سایت بارگذاری شده است، اضافه کنید. با این کار اطلاعات سایت را به روز رسانی کردید و قدم بزرگی در راستای جامعیت محتوای خود برداشته اید. البته می توانید تصاویر جدیدتری به محتوایتان اضافه کنید و یا مطالبی که احساس می کنید دیگر کاربردی نیستند را حذف کنید.
جمع بندی نهایی
در این بخش اطلاعات مفیدی در خصوص تولید محتوای همیشه سبز در اختیارتان قرار دادیم. با توجه به گرایش و پرسونای مخاطب، می توانید محتواهایی را تولید کنید که همیشه سبز هستند و نیاز کاربران را برطرف می کنند. قطعا با این کار به بهبود رتبه و افزایش ترافیک سایت کمک زیادی می کنید. توجه داشتن به جزئیات مهم در تولید محتوایی که همیشه سبز است، به شدت مورد اهمیت و توجه قرار می گیرد. پس هیچ چیز را از قلم نیندازید و با توجه به موارد گفته شده، تولید محتوایی که همیشه سبز است را شروع کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید