معرفی پادکست جدید 1400

معرفی پادکست جدید 1400

سالانه تعداد زیادی پادکست تولید و عرضه می‌شوند. حالا که در آستانه اتمام سال 1400 هستیم، خوب است پادکست‌های جدید 1400 که در یک سال اخیر منتشر شده‌اند را باهم بررسی کنیم. در متن پیش رو به اهمیت گوش دادن به پادکست جدید 1400 و معرفی چند نمونه از آن خواهیم پرداخت.

پادکست جدید 1400 یکی از سوالات و سرچ‌های پر تکرار شنوندگان پادکست است که قصد دارند با پادکست‌های جدید آشنا شوند. در متن پیش رو به معرفی چندین پادکست که تاریخ انتشار اپیزود نخست آنها در سال 2021 یا همان 1400 است می‌پردازیم.

چرا باید به پادکست جدید 1400 گوش کنیم؟

گفتیم که پادکست‌ها رسانه‌های شنیداری هستند که با موضوعات مختلف تهیه و تولید می‌شوند. وقتی به سراغ پادکست‌ جدید 1400 می‌رویم، در واقع این فرصت را داریم که موضوعات ناب و تازه را در میان آنها بیابیم و با گوش کردن به تازه‌های دنیای پادکست، اطلاعات خود را در زمینه‌ای که انتخاب کرده‌ایم به روز کنیم.

معرفی پادکست جدید 1400

امیرپارسا نشاط

نخستین پادکست جدید 1400 که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، پادکست امیرپارسا نشاط است که نام خودش را بر روی پادکستش گذاشته است. او در این پادکست از تجربیات و احساسات مشترکی که میان همه ما جریان دارد سخن می‌گوید. امیرپارسا راجع به مسائلی که طیف گسترده‌ای از جامعه، به خصوص جوانان درگیر آن هستند؛ صحبت می‌کند. اپیزود نخست این پادکست جدید 1400 به سراغ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رفته است و با این سوال که اگر دوباره 25 ساله بشوید چه می‌کنید؟ پای حسرت‌ها و آرزوهای از دست رفته آنان نشسته است. شاید که گوش دادن به این آرزوهای از دست رفته کمی ما را به حال خودمان بیاورد و تلاش کنیم تا در سالیان سالخوردگی احساس ندامت کمتری داشته باشیم.

اپیزود دوم از آداب تمام کردن یک رابطه می‌گوید. متاسفانه یا خوشبختانه هر سلام خداحافظی به دنبال دارد. پایان همیشه در کمین است. درست مثل لباس‌هایی که رشد کردیم و دیگر اندازه‌مان نشدند. گاهی روابط عاطفی ما نیز هم پایمان نمی‌آیند و در گذشته جا می‌مانند. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که این جدایی چطور انجام می‌شود. آیا بلد هستیم حرمت روزهایی که به عشق و شادی با یارمان گذراندیم را نگه داریم؟ خداحافظی کردن  را بلد هستیم؟

امیرپارسا راجع به مسائلی که طیف گسترده‌ای از جامعه، به خصوص جوانان درگیر آن هستند؛ صحبت می‌کند.

اپیزود سوم این پادکست راجع به روابط سمی است. حتما تا کنون راجع به انسان‌های سمی زیاد شنیده‌اید. اما آیا درباره روابط سمی چیزی می‌دانید؟ آیا به رفتارهای خودتان و پارتنرتان در رابطه اندیشیده اید؟ می‌دانید چه بایدها و نباید‌هایی در رابطه وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنید، رابطه را به یک رابطه سمی تبدیل کرده‌اید؟ روابط سمی انرژی روانی زیادی از ما می‌گیرند و تاثیر منفی بر روی رشد ما می‌گذارند. پس بهتر است هرچه زودتر با ماهیت و ویژگی‌های این نوع روابط آشنا شویم.

اپیزود چهارم از سی سالگی می‌گوید. دنیای تازه‌ای که خیلی‌ها در حال پا گذاشتن به آن هستند. اپیزود پنجم از بازگشتن به رابطه‌ای که یکبار تمام شده حرف می‌زند. این اپیزود به سراغ حرف‌های کسانی که این موقعیت را تجربه کرده‌اند رفته است. اپیزود ششم راجع به میزان توانایی انسان در برابر رنج می‌گوید. اپیزود هفتم پذیرش ناتوانی‌ها را موضوع خود قرار داده است، و اپیزود هشتم از کمال گرایی داد سخن می‌دهد. خصیصه‌ای که اگرچه در ابتدا مثبت به نظر می‌رسد، اما تبعات منفی فراوانی را به دنبال دارد.

اپیزود نهم از مادر بودن در رابطه می‌گوید و اپیزود دهم به رابطه از راه دور یا همان لانگ دیستنس می‌پردازد. اپیزود یازدهم که جدیدترین اپیزود منتشر شده در این پادکست جدید 1400 است، راجع به خودکشی حرف می‌زند. برای گوش سپردن به این پادکست کافیست نام امیرپارسا نشاط را در کست باکس و یا تمامی اپ‌های پادکست گیر سرچ کنید.

پاستیل‌های بنفش

میترا بهروزی به سراغ خوانش کتاب پاستیل‌های بنفش رفته تا او هم حرفی برای گفتن در لیست پادکست جدید 1400 داشته باشد. کتاب پاستیل بنفش به نویسندگی کاترین اپلگیت و ترجمه آناهیتا حضرتی توسط نشر پرتقال منتشر شده است. این کتاب که 52 فصل دارد، داستان زندگی پسربچه‌ای است به نام جکسون و خانواده‌اش که روزهای سختی را می‌گذرانند.

پدر به بیماری سختی مبتلا شده است و دیگر توان کار کردن ندارد، به همین سبب کار خود را از دست داده است. رفته رفته ذخیره مالی این خانواده رو به اتمام می‌رود. تا جایی که دیگر پولی برای پرداخت اجاره و خرید غذا برای آنها نمی‌ماند. این ماجرا سبب می‌شود جکسون به همراه خانواده و سگ‌شان در یک مینی ون زندگی کنند. با وجود تلاش والدین برای دور نگه داشتن فرزندان‌شان از این ماجرا، بچه‌ها متوجه شرایط سخت خانوادگی که در آن قرار دارند هستند.

جکسون شخصیت اصلی این کتاب است که از احساسات و عواطف شخصی‌اش صحبت می‌کند. او خود را عاشق حقیقت و بیزار از خیال پردازی می‌داند. اگرچه در سال‌هایی که سن و سال کمتری داشت، مثل بسیاری از خردسالان دیگر دوست خیالی داشته است.

کتاب پاستیل بنفش به نویسندگی کاترین اپلگیت

گربه‌ای خپل و سخنگو که اسمش کرنشا بوده است. حالا که جکسون شرایط سخت و حادی را تجربه می‌کند؛ دوست خیالی‌اش کرنشا به زندگی او بازگشته است. باید دید این دوست گنده و خپل که از آب می‌ترسد و موج سواری را دوست دارد چه کمکی به جکسون و خانواده‌اش خواهد کرد؟ برای شنیدن ادامه این داستان این پادکست را دنبال کنید. البته شایان به ذکر است بعد از اتمام این کتاب 52 فصلی، میترا بهروزی کتاب بعدی را معرفی کرده و خوانش آن را آغاز می‌کند.

هنر ریلکسیشن

در لیست پادکست جدید 1400 نام هنر ریلکسیشن نیز به چشم می‌خورد. این پادکست آهنگ‌های بی کلام آرامش بخش را برای ریلکسیشن، مدیتیشن و خواب انتخاب کرده و منتشر می‌کند. در دنیای مدرن و شلوغ امروزه عوامل زیادی باعث برهم خوردن آرامش انسان می‌شوند و استرس تبدیل به بخش جدایی ناپذیر روزمرگی‌هایمان شده است. تمامی این عوامل بر روی خواب انسان نیز تاثیر منفی می‌گذارند.

اما با گوش سپردن به موسیقی بی‌کلام و انجام تکنیک‌های گفته شده در این پادکست جدید 1400، می‌توان به کاهش و کنترل استرس کمک کرد. تکنیک‌های تنفس مختلفی برای کاهش سطح اضطراب وجود دارند. یکی از این تکنیک‌ها، تکنیک تنفس 4،7،8 است. به این صورت انجام می‌شود که نفس عمیقی به طول 4 ثانیه می‌کشید. سپس برای 7 ثانیه نفس‌تان را حبس می‌کنید. در گام آخر در مدت زمان 8 ثانیه از راه دهان عمل بازدم را انجام می‌دهید. تکنیک کلامی دیگری در توضیحات این پادکست معرفی شده است که حتما آن را مطالعه کنید. 

توصیه می‌شود این پادکست را با هدفون گوش کنید. با مطالعه این موارد و اجرای آنها هنگام گوش دادن به پادکست جدید 1400 هنر ریلکسیشن، از استرس روزانه خود بکاهید و خوابی آرام و عمیق را تجربه کنید.

 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *