بهترین نوع رپورتاژ آگهی کدام است؟
بهترین نوع رپورتاژ آگهی چیست؟ برای اینکه بهترین رپورتاژ برند یا کسب و کار خود را بنویسید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.
پیشگفتار
بهترین نوع رپورتاژ آگهی چیست؟ تهیه رپورتاژ آگهی و انتخاب بهترین نوعِ آن برای کسب و کارتان بسیار حائز اهمیت است. زیرا این نوع از تبلیغات به مخاطبان ِناآگاه از وجود برند شما کمک می کند تا از وجود محصولات یا خدمات ِشما آگاه شوند. در حالت ایده آل، تبلیغات شما (یعنی رپورتاژی که تهیه و منتشر می کنید) باید توجه مشتریان هدف شما را به سمت خود جلب کند و بتواند کاری کند که آنها به استفاده از خدمات یا خرید محصولات تان ترغیب شوند. صرف نظر از اینکه کدام نوع رپورتاژ آگهی را انتخاب کنید (تصویری، متنی، ویدیویی و ...) باید بتوانید خدمات یا برند خود را به صورت واضح به مخاطب معرفی کنید. تبلیغات شما (به این شیوه) باید بتواند وجه تمایز تان را با سایر کسب و کارها به خوبی برای مخاطب منعکس کند.
انتخاب بهترین نوع رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند تا اطلاع رسانی، آموزش و تمایز محصول خود را به شکلی کاملاً موثر و مفید به سمع و نظر مخاطبان برسانید. تبلیغی که به این شیوه انجام می دهید باید کامل کنندهی سایر ابزارها و شیوه های بازاریابی و عناصر تجاری تان باشد. پس یک رپورتاژ آگهی به شرطی مفید و موثر عمل می کند که در کنار آن، از سایر شیوه های تبلیغاتی استفاده کرده باشید. در صورتی که بهترین نوع رپورتاژ آگهی را انتخاب کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید، باید بدانید که انتخاب سایر شیوه های تبلیغاتی برای بازتاب دادن ِتمایز محصول/ خدمات شما در مقایسه با موارد مشابه به نوعی به عنوان راهی برای تکمیل هویت تجاری تان عمل می کند.
مقدمه
• بهترین نوع رپورتاژ آگهی چیست؟
• نکته هایی برای تولید بهترین نوع رپورتاژ آگهی
• یک پیام ساده را در رپورتاژ آگهی تان به مخاطب منتقل کنید
• معتبر بودن ِرپورتاژ آگهی بسیار مهم است
• ختم کلام
بهترین نوع رپورتاژ آگهی چیست؟
بهترین نوع رپورتاژ آگهی باید بر روی ذهن مخاطب اثر مستقیم بگذارد. معتبر بودن، منحصربفرد بودن و به یاد ماندنی بودنِ یک تبلیغ در قالبِ رپورتاژ آگهی است که باعث می شود شما بتوانید نام برند یا محصول خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. به همین خاطر، پیش از نوشتن رپورتاژ آگهی، برای داشتن یک بازاریابی موثر و کاربردی باید بتوانید طبق یک استراتژی از پیش تعیین شده، اهداف تجاری تان را تعیین کنید. همچنین باید بودجه کافی داشته باشید تا بتوانید تولید رپورتاژ آگهی تان را به یک فرد خِبره بسپارید. علاوه بر این، باید برای انتشار رپورتاژ آگهی در یک بستر مناسب نیز بودجه کافی اختصاص دهید. به طور کلی هر کمپین تبلیغاتی نیاز به بودجه کافی دارد. اگر بتوانید به درستی در این زمینه هزینه کنید، می توانید یک تبلیغ ماندگار و مناسب را از کسب و کار خود در اختیار مخاطبان قرار دهید.
نکته هایی برای تولید بهترین نوع رپورتاژ آگهی
برای تهیهی بهترین نوع رپورتاژ آگهی یا یک رپورتاژ آگهی خوب باید توجه داشته باشید که در تبلیغ خود از ویژگی «به یاد ماندنی بودن» آن غافل نشوید. این ویژگی کمک می کند تا رپورتاژ تبلیغاتیِ شما کاری کند تا بتوانید محصول یا خدمات خود را به طور دقیق به مشتری بفروشید. باید در نظر داشته باشید که محتوای رپورتاژ تان دقیقا مطابق با اهداف استراتژیک تبلیغاتی تان باشد.
برای اینکه بهترین نوع رپورتاژ آگهی را تولید کنید، به طوری که در ذهن مخاطب ماندگار شود، باید مخاطب هدف خود را به درستی شناسایی کرده باشید. برای شناسایی مخاطب هدف باید ویژگی های آنها را شناسایی و فهرست کنید. سپس طبق این ویژگی ها، تمایز و برتری محصول ِخود را به مخاطب ارائه کنید. شما باید برای نوشتن رپورتاژ ِآگهی مورد نظرتان، یک لحن ِخاص داشته باشید و این لحن را در کلِ آن حفظ کنید. نشان دادن شخصیتِ برندتان در رپورتاژ آگهی می تواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید. در نتیجه، شما می توانید در ذهن مخاطب ماندگار شده و احساسات او را تحت کنترل خود در آورید.
بهترین نوع رپورتاژ آگهی، آن رپورتاژی است که در آن یک پیام ِ روشن و سرراست به مخاطب منتقل شود. شما باید بدانید که اغلب مردم در به خاطر سپردنِ نام یک برند یا کسب و کار مشکل دارند. زیرا در طول روز، با تبلیغ های رنگارنگ مواجه می شوند و همین مسئله به آنها اجازه نمی دهد تا فقط روی نام و آوازهی یک برند یا کسب و کار تمرکز داشته باشند یا آن را به خاطر بسپارند. اما شما می توانید با انتقال پیام ِروشن و واضح خود کاری کنید که در ذهن مخاطب ماندگار شوید. برای اینکه بتوانید پیام تبلیغاتی خود را در رپورتاژ آگهی تان با سهولت بیشتری به مخاطب منتقل کنید باید یک شعار یا جملهی بسیار ساده بنویسید. همیشه این توصیه را در ذهن تان داشته باشید: “Keep It Simple”.
برای انتشار و انتخاب بهترین نوع رپورتاژ آگهی باید به فکر انتخاب یک عنوان ساده و کوتاه باشید. این عنوان ساده، به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. مخصوصا وقتی که قصد دارید رپورتاژ خود را داخل یک روزنامه یا نشریه منتشر کنید، بهتر است عنوان ساده و کوتاهی برای آن انتخاب کنید. عناصر تبلیغاتی مختلفی باید از پیام ِتبلیغاتی شما در رپورتاژ تان پشتیبانی کنند. فرقی نمی کند که پیام ِتبلیغاتی ِشما روی «قیمت محصول»، «کیفیت محصول»، «اهمیت انتخاب» و ... متمرکز باشد یا خیر. سعی کنید مفاهیم ساده را انتخاب کنید و برای ارائهی آن به مخاطب بهترین راه ممکن را انتخاب نمایید.
اینکه دائما در رپورتاژ آگهی تان بگویید بهترین هستید، در اصل در حال انتقال این پیام به مخاطب هستید که کسب و کار شما یا محصول تان ارزش ویژه ای ندارد و این شما هستید که فقط و فقط از محصول/ خدمات تان تعریف می کنید. بهترین بودنِ کسب و کار یا محصول ِ شما باید در عمل ثابت شود. بنابراین نباید به هیچ وجه اشاره ای به این کلمه (چه به صورت مستقیم و چه به شکل غیر مستقیم) داشته باشید. اجازه دهید «بهترین» بودنِ کسب و کار یا محصولات شما به طور عملی به مخاطب نمایان شود. هرگز از این کلمه استفاده نکنید تا بتوانید بهترین نوع رپورتاژ آگهی ممکن را بنویسید. اگر به طور مبالغه آمیز به تعریف و کسب و کارتان بپردازید، هرگز نمی توانید نظر مخاطب را به سمت خود جلب کنید.
همچنین به جز عدم استفاده از کلمه بهترین در رپورتاژ آگهی، نباید از تحقیر کردن یا کم ارزش دانستن ِمحصولات ِرقبا یا خدمات آن به نفع خود استفاده کنید. مردم اصولا به کسب و کارهایی که به بد گویی یا تحقیر سایر کسب و کارها می پردازند، اعتماد نمی کنند. چنین رویکردی، یک حالت تدافعی در مخاطب ایجاد می کند. زیرا به طور بالقوه باعث گیج شدن یا پرت شدنِ حواس مخاطب می شود. شما با انتخاب این روش به جای پیدا کردن مخاطبان وفادار، آنها را از اعتماد به کسب و کار خود پَس می زنید. پس حتما به این مسئله توجه داشته باشید. در صورتی که احساس کردید در بخشی از رپورتاژ آگهی تان اشاره ای به برند یا کسب و کارهای دیگر یا بدگویی از خدمات سایر رقبا شده است، حتما برای تصحیح آن اقدام کنید.
ختم کلام
اینکه بهترین نوع رپورتاژ آگهی چیست و دقیقا کدام نوع رپورتاژ می تواند به نفع کسب و کار ِشما عمل کند بیشتر به این موضوع مربوط است که هدف شما از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟ همچنین مهم است که بدانید قصد انتقال چه پیامی را به چه شکلی به مخاطب دارید. برای درک بهتر ِاین موضوع پیشنهاد میکنیم حتما دو مطلب «رپورتاژ آگهی تصویری» و «تهیه رپورتاژ آگهی» را مطالعه کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید