پادکست انگیزشی، بهترین همراه در مسیر موفقیت

پادکست انگیزشی، بهترین همراه در مسیر موفقیت

در مسیر رسیدن به موفقیت، گاهی انسان دچار شک و تردید شده و یا درجا می‌زند. برای همین به منبع انرژی احتیاج دارد تا دوباره ریکاوری شود. این منبع انرژی می‌تواند یک پادکست انگیزشی باشد. این پادکست‌ها با ایجاد انگیزه روان انسان را برای شروع کردن و یا ادامه دادن مسیر آماده می‌کنند.

همه‌ی انسان‌ها در زندگی هدفی را دنبال می‌کنند. خواه رسیدن به وزن ایده‌آل‌شان باشد یا رسیدن به موقعیت شغلی مد نظرشان. در این میان گاهی خسته و ناامید می‌شوند و به ریکاوری احتیاج دارند. اینجاست که پادکست انگیزشی به کمک می‌آید.

پادکست انگیزشی چیست؟

گفتیم پادکست‌ها رسانه‌های شنیداری هستند که با موضوعات مختلفی تهیه و تولید می‌شوند. پادکست انگیزشی نیز یکی از انواع پادکست‌ها است، که هدفش ایجاد انگیزه در مخاطب است. احساس شادابی، امید، میل به حرکت از جمله مواردی هستند که بعد از گوش دادن به پادکست انگیزشی در شنونده ایجاد می‌شوند. همه‌ی ما هر از چند گاهی انرژی‌مان برای ادامه دادن به حداقل می‌رسد. هرگاه در مسیر موفقیت با مانع روبرو می‌شویم، قدری از توان مان تحلیل می‌رود. وقتی موانع زیاد باشند، کاملا دشارژ می‌شویم. آنگاه برای بازیابی خویشتن احتیاج به چیزی داریم که در ما ایجاد انگیزه کند.

انگیزه یا انگیزش مسئله این است

انگیزه نیروی محرکی است که انسان را به پیش می‌راند. در فرهنگ لغت انگیزه با لغاتی چون علت، محرک، سبب هم معنی آمده است. انگیزش به معنی وسوسه، تشویق و تهییج می‌باشد. پس وقتی ویدئوی انگیزشی می‌بینید و یا پادکست انگیزشی می‌شنوید؛ درواقع در حال تشویق شدن هستید. تشویق برای برخاستن و تلاش کردن تا رسیدن به مقصد.

در دارما موتیویشن که خالق آن علی دلشاد تهرانی است، به بررسی زندگینامه افراد موفق پرداخته می‌شود. در این پادکست با کارآفرین‌ها، انسان‌هایی که تجربیات عمیق و گسترده‌ای داشته‌اند و... گفت و گو می‌شود.

پادکست انگیزشی دارما موتیویشن

در دارما موتیویشن که خالق آن علی دلشاد تهرانی است، به بررسی زندگینامه افراد موفق پرداخته می‌شود. در این پادکست با کارآفرین‌ها، انسان‌هایی که تجربیات عمیق و گسترده‌ای داشته‌اند و... گفت و گو می‌شود؛ تا با نوع نگاهشان به زندگی، عقاید و جهان بینی آنها آشنا شویم. این پادکست در دو قالب مصاحبه و گفتمان منتشر می‌شود. در قسمت‌هایی که تمرکز بر مصاحبه هاست، هدف آشنایی با کارها و طرز فکر افراد است. اما در قسمت‌هایی که تمرکز پادکست بر گفتمان است، گفت و گویی بداهه و دوجانبه صورت می‌گیرد که هدف آن تعامل و تبادل نظر است.

تا کنون 7 اپیزود از این پادکست منتشر شده که در اپیزود اول آن با روزبه تقی‌زاده مصاحبه شده است. تقی‌زاده کارآفرین و بنیانگذار استارتاپ گل گیفت است. در اپیزود دوم علی دلشاد به سراغ خاطره روحانی، کارآفرین و مشاور کسب و کار بین‌الملل صحبت می‌کند تا با تفکرات عمیق او آشنا شود. اپیزود سوم گفت و گویی است با مهیار محتشم، معمار و طراح موفق. اما برخلاف اپیزودهای قبل، در این اپیزود به دلایل و راه های موفقیت پرداخته نمی‌شود. این گفت و گو ژرف اندیشی بین مهمان و میزبان است. گفت و گویی فلسفی و شناختی که به جهان بینی هر دو طرف گفت و گو، هم میزبان و هم مهمان پرداخته می‌شود. اپیزو چهارم مکالمه‌ای با نوید بنایی نژاد است. بنایی نژاد ایده پرداز و مدیر نوآوری گروه هود کن است. او ورزشکاری حرفه‌ای است و حتی موج سواری نیز تدریس می‌کند.

اپیزود پنجم به گفت و گو با طاها یزدانی، قهرمان اتومبیل رانی اختصاص دارد. این شخص یک طبیعت گرد و کویر نورد حرفه‌ای است که تا جایگاه مشاور وزیر ورزش و جوانان نیز خود را بالا کشیده است. همچنین وی نایب رئیس فدراسیون اتومبیل رانی نیز بوده است. و اما در اپیزود هفتم دلشاد با شهاب چراغی به گفت و گو نشسته است. چراغی فعال محیط زیست، طبیعت گرد و جهانگرد حرفه‌ای است. و از آنجایی که بسیار سفر باید تا پخته شود خامی؛ در این گفت و گو به سخنان شهاب چراغی در رابطه با تجربیات سفرش به کشورهای آفریقایی و دیدن قبایل بدوی پرداخته خواهد شد. تا چیزهایی که شاید خودمان نتوانیم ببینیم را از زبان وی بشنویم. دارما موتیویشن 1.2 k دنبال کننده در کست باکس دارد.

پادکست انگیزشی تاکسی مَد، پادکستی نمایشی است. که هر دو هفته در میان انتشار می‌یابد.

تاکسی مَد

پادکست انگیزشی تاکسی مَد، پادکستی نمایشی است. که هر دو هفته در میان انتشار می‌یابد. این پادکست 1.3 k دنبال کننده در کست باکس دارد. در اپیزود نخست راجع به زندگی موفق صحبت می‌شود. سپس در باقی قسمت‌ها راجع به مثبت گرایی سمی، موفقیت سالاری و... کار شده است. این پادکست را دنبال کنید تا همواره از مطالب مفید آن بهره مند شوید.

 

آرام پادکست

محمد مقامیان‌زاده خالق این پادکست است. هرجا که متوقف شدید یا خسته و درمانده ماندید، گوش دادن به این پادکست انگیزشی شما را به ادامه دادن مسیر زندگی تهییج می‌کند. محتوای این پادکست انگیزشی و اجتماعی بوده و موضوعاتی از قبیل موفقیت، اراده، مدیتیشن، زندگینامه افراد موفق و... را پوشش می‌دهد. هدف این پادکست بهبود حالات روحی و فکری شماست.

محتوای این پادکست انگیزشی و اجتماعی بوده و موضوعاتی از قبیل موفقیت، اراده، مدیتیشن، زندگینامه افراد موفق و... را پوشش می‌دهد.

در اپیزود نخست راجع به اراده صحبت می‌شود. اراده انجام کارها. عنصری که به کمک انگیزه می‌آید و موجب پیشرفت هرچه بیشتر شما خواهد شد. در این قسمت راه‌های افزایش اراده به شما معرفی خواهند شد. اپیزود دوم زندگینامه استیو جابز است. استیو جابز کارآفرین موفقی است که داستان زندگی‌اش همواره الهام بخش تعداد زیادی از جوانان جویای موفقیت بوده و هنوز هم خیلی‌ها از آن الهام می‌گیرند. بنیانگذار شرکت رایانه‌ای اپل، یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت کامپیوتر بود. اما نکته جالب این است که او سهام شرکت‌های انیمیشن والت دیزنی و پیکسار را نیز خرید. و حیطه کاری‌اش را از کامپیوترها تا صنعت انیمیشن گسترش داد. استیو جابز که طرفدار ذن بود، نظریات و دیدگاه جالبی راجع به زندگی و مرگ و کوتاهی عمر دارد. گوش دادن زندگی این شخص خالی از لطف نخواهد بود.

 اپیزود سوم موضوع آشتی با درون را دنبال می‌کند. موضوعی که برای آرامش روان انسان ضروری است. تا زمانی که از درون احساس آرامش نکنیم، تصمیمات درستی نیز برای زندگی خود نمی‌گیریم.  در ثانی در این اپیزود به کودکی شما می‌رویم تا استعدادهای شما را بررسی کنیم. قابلیت‌هایی که در اعماق وجود هر یک از ما خاک می‌خورند و باید آنها را یافته و به سطح خودآگاه بیاوریم. مطلب عنوان شده در اپیزود چهارم کنترل ذهن است. در این اپیزود راه‌های ثبات ذهن و افکار بررسی می‌شوند. همینطور راه‌های رهایی از افکار منفی و مزاحم نیز در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

اپیزود پنجم به هدف گذاری و برنامه ریزی اختصاص دارد. تمامی جوانب برنامه ریزی، برنامه ریزی موفق، عوامل مزاحم برنامه ریزی و عمل کردن به آن و... در این اپیزود مطرح خواهند شد. اپیزود ششم متعلق به آرنولد شوارتزنگر و موفقیت‌هایش است. در این اپیزود به زندگی این قهرمان خود ساخته پرداخته می‌شود. مردی که سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشت و به جایگاهی که شایستگی‌اش را داشت رسید. اپیزود هفتم از هنری فورد، مخترع خودرو می‌گوید. شروع و تکامل صنعت خودروسازی از اواخر قرن 19 و همچنین زندگینامه هنری فورد در این قسمت بررسی خواهد شد. در پادکست انگیزشی آرام پادکست، آرام آرام به سوی موفقیت پیش خواهید رفت.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *