کاربرد موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات

کاربرد موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات

کاربرد موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات چیست؟ موشن گرافیک در بازاریابی دیجیتال قابلیت های ویژه ای دارد که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

پیشگفتار

کاربرد موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات چیست؟ چرا موشن گرافیک از محبوبیت زیادی در زمینه تولید محتوا و تبلیغات برخوردار است؟ در این مطلب می خواهیم به تاثیرات موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات بپردازیم. 
اگر به موضوعاتی چون آموزش ساخت موشن گرافیک یا نقش موشن گرافیک در طراحی وب سایت علاقه مند بودید می توانید به مقالات مربوطه مراجعه فرمایید. امروزه با توجه به گستردگی فضای تبلیغات و رقابت صاحبان مشاغل، شیوه های تبلیغات و تولید محتوا نیز تغییر پیدا کرده اند و از اهمیت بیشتری هم برخوردار شده اند. در میان انواع شیوه های تبلیغات و تولید محتوا در فضای مجازی، تبلیغات ویدیویی و موشن گرافیک محبوب تر هستند. علت آن هم این است که موشن گرافیک ها در انتقال اطلاعات و ایجاد ارتباط موثر با مخاطب قدرت بیشتری دارند. همچنین سرعت اطلاع رسانی آنها نیز بیشتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاربردهای موشن گرافی و انواع آنها می توانید به مقاله ی لینک شده مراجعه کنید.
در ادامه به تاثیرات موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات خواهیم پرداخت. البته پیش از آن بهتر است درباره موشن گرافی پیش زمینه ای را ارائه کنیم. موشن گرافی ها در انواع مختلف سه بعدی و دو بعدی، تصاویر گرافیکی مانند وکتور ها و تصاویر واقعی تهیه می شوند. این تصاویر متحرک از این جهت که جذابیت بصری بیشتری دارند، در سایت ها و اپلیکیشن های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. حتی امروزه که پای تبلیغات به اینستاگرام و تلگرام هم باز شده است، بیشتر از گذشته ویدیو های موشن گرافی را میبینیم. لازم به ذکر است که موشن گرافی ها در زمینه های دیگری جز تبلیغات نیز کاربرد دارند.

مقدمه

•    موشن گرافیک در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ
•    قابلیت های موشن گرافی در تبلیغات و جذب مشتری
•    چرا موشن گرافی محبوبیت زیادی دارد؟
•    موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات سایت ها و شبکه های اجتماعی
   تاثیرات موشن گرافیک در برندسازی

موشن گرافیک در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ

امروزه، رشد کسب و کار بدون تبلیغات هیچ معنایی ندارد. بخش زیادی از افکار عمومی در دنیای امروز درگیر تبلیغات شده است و شاید بتوان گفت که تبلیغات محصولات و خدماتِ مختلف، یک لحظه هم از جلوی چشم ما کنار نمی روند. اما فقط این تبلیغ کردن نیست که می تواند به تنهایی موثر واقع شود. تبلیغ کردن و تولید محتوا به صورت درست و اصولی می تواند از هدر رفتن وقت و انرژی جلوگیری کند.
یکی از کاربردهای موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات، برندسازی است. موشن گرافیک با انتقال سریع اطلاعات، تاثیرگذاری تبلیغات در بسیاری از کسب و کارها را جلو می اندازد. امروزه در ایران و سایر نقاط دنیا، سیطره‌ی اینترنت بر کسب و کارها غیرقابل انکار است. در واقع همانطور که تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی راحت تر شده، ازدحامِ بیشتری را هم به راه انداخته است. به کار بستن ترفندهای موثر در تبلیغات می تواند شما را در این مسیر جلو بیندازد. موشن گرافیک، که هر روزه در بازار کار بیشتر جای خود را باز می کند، تقریبا برای بیشتر کسب و کارهایی که ارائه کننده خدمات و محصولات هستند و به دنبال تبلیغات موثر هستند، کاربردی است.
موشن گرافیک که برای اولین بار در تلویزیون دیده شد، بیشتر برای ساخت محتواهای ویدیوییِ تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به خاطر جذابیت ها و ابزارهای کارآمدش بیشتر مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت. موشن گرافیک در بازاریابی دیجیتال هم به عنوان معرفی کننده محصول به کار گرفته شده و هم به عنوان جذب کننده‌ی مشتریان نقش ِبسزایی ایفا می کند.

فواید موشن گرافی

قابلیت های موشن گرافی در تبلیغات و جذب مشتری

موشن گرافی که نوعی هنر دیجیتال به حساب می آید، مانند هر پدیده مدرن دیگری یک ویژگی مهم دارد و آن هم «سرعت بخشیدن» به کارهاست. اگر بخواهید محصول و برند خود را در پادکست و یا مقالات به مخاطبان معرفی کنید، ممکن است موفقیت خوبی کسب کنید. اما در تبلیغات و مارکتینگ موضوعات مهم دیگری چون سرعت، داشتن انتخاب های متعدد و جذابیت هم اهمیت دارند. در واقع شما تنها کسی نیستید که تبلیغات می کنید، به همین خاطر باید تفاوت هایی را نسبت به رقبایتان ایجاد کنید.
قبلا درباره قابلیت های موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات گفتیم و تفاوت آن را با سایر محتواهای تبلیغاتی بررسی کردیم. حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برای ایجاد تفاوت در تبلیغات با دیگر رقبا باید چه کرد؟ در انتخاب نوع محتوایی که تولید می کنید، باید توجه به خرج دهید. یکی از دلایل استفاده‌ی گسترده‌ی از موشن گرافیک در فضای مجازی این است که می توانید نامحدود عمل کنید.
تاثیر موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات به جذابیت بصریِ آن خلاصه می شود. درواقع همه مشتریان و مخاطبان می دانند که ارائه کنندگان محصولات و خدمات دائم می خواهند از کار خود تعریف کنند. پس فقط معرفی و توصیف خدمات و محصولات نمی تواند برای مخاطبان کافی باشد. ایجاد جذابیت در تبلیغات به کمک موشن گرافی را می توانید شبیه یک داستان فوق العاده برای یک فیلم در نظر  بگیرید که مخاطب را جذبِ خود می کند.

موشن گرافی در مارکتینگ و تبلیغات آنلاین

چرا موشن گرافی محبوبیت زیادی دارد؟

طراحی گرافیکیِ وکتور های انتزاعی و متحرک سازی آنها بدون شک وقت کمتری از شما می گیرد و هم به مخاطبان کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی، با محتوای تبلیغاتی تان ارتباط برقرار کنند. پیش از اینکه فضای تلویزیون و اینترنت به اندازه ی امروز در زندگی مردم نقش تعیین کننده داشته باشند، در تبلیغات و برندسازی با موشن گرافیک نقش تعیین کننده ای داشتند. به طور مثال موشن گرافی های تبلیغاتی که از طریق تلویزیون پخش می شد.
اما با سایه افکندن ِاینترنت بر تبلیغات و سرعت پیشرفت بی وقفه‌ی آن، موشن گرافیک نیز وارد این فضا شد و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. دنیای تصاویر و طرح ها از کلمات گسترده تر هستند و در انتقال مفاهیم هم سریع‌تر عمل می کنند. به همین خاطر اگر دقت کرده باشید، از کلمات در تبلیغات کمتر استفاده می شود. با این توصیفات، به اهمیت و دلایل محبوبیت موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات پی می‌بریم که در آن هم از تصاویر گرافیکی و واقعی استفاده می شود و هم مخاطبان را سریعتر جذبِ خود می کند.

موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات سایت ها و شبکه های اجتماعی

امروزه دیگر فقط سایت ها و موتور های جستجو مانند گوگل در ایجاد ارتباط میان مردم نقش آفرینی نمی کنند، بلکه شبکه های اجتماعی چون، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و توییتر در جریان تبلیغات و برندسازی اهمیت ویژه‌ای یافته اند. در واقع امروزه، اخبار و اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی بین مردم رد و بدل می شوند.
شاید شنیده باشید که یک شخص خاص و یا یک برند از طریق تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده است. اگر به این مبحث علاقه مند بودید می توانید به مقاله موارد استفاده از موشن گرافیک مراجعه فرمایید. در این مطلب به طور مفصل در این مورد صحبت شده است.
کاربردهای موشن گرافی در شبکه های اجتماعی قابل چشم پوشی نیست. نقش موثر موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات را می توان با بررسی استفاده‌ی گسترده از آن در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام ثابت کرد. شبکه های  اجتماعی مانند اینستاگرام، بهترین بستر برای انتشار ِموشن گرافیک تبلیغاتی هستند. زیرا در اینستاگرام:
1.    تمرکز روی تصاویر و ویدئوها است.
2.    کوتاه بودن ویدئو ها و محتواهای بصری بسیار حائز اهمیت است.

برند سازی به کمک موشن گرافیک

تاثیرات موشن گرافیک در برندسازی

نقش موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات و برندسازی بسیار حائز اهمیت است. برندسازی و تبلیغات با هم ارتباط تنگاتنگ دارند. وقتی برندتان شناخته شده و کسب اعتبار کند، شما توانسته اید برندسازی کنید. یکی از اولین پیشنهادها برای تبلیغات و برندسازی تهیه و تولید موشن گرافی خواهد بود. اما چرا؟
موشن گرافی را می توانید در انواع و اقسام مختلفی تهیه کنید، به همین جهت دستتان بازتر خواهد بود. همچنین در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت جابه جا می‌شوند، انتقال اطلاعات به کمک انواع موشن گرافیک ها امتیاز ویژه ای است که نباید آن را برای برند سازی از دست بدهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *