بررسی موارد استفاده از موشن گرافیک
در این مقاله ضمن بررسی موارد استفاده از موشن گرافیک به کارایی و تاثیرات موشن گرافیک در تمام جوانب آن نیز پرداخته ایم.
پیشگفتار
موارد استفاده از موشن گرافیک بسیار گسترده است. جذابیت های آن باعث شده تا این نوع از محتوای ویدیویی در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. انیمیشن و موشن گرافیک، هم در تبلیغات تلویزیونی و هم در وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل است که استفاده از آنها در حال افزایش بوده و فرصت های شغلی متعددی برای موشن گرافیک وجود دارد.
موشن گرافیک نوعی انیمیشن است. با این تفاوت که انیمیشن ها از پیچیدگی بیشتری برخوردارند. در موشن گرافیک می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. به همین جهت موارد استفاده از موشن گرافیک بیشتر از سایر محتواهای ویدیویی است. در موشن گرافیک، هم دست افراد برای به خرج دادن خلاقیت بازتر است و هم اینکه آنها از ابزارهای بیشتر و بهتری برخوردارند.
با پیشرفت دنیای دیجیتال، دائما به استفاده از ابزارهای بهتری نیاز داریم. نسبت به محتواهای متنی و صوتی، موشن گرافیک ها هم پیشرفته ترند و هم اینکه در اینترنت، کاربرد بیشتری دارند. در ادامه این مقاله به بررسی موارد استفاده از موشن گرافیک پرداخته ایم و آنها را توضیح خواهیم داد.
مقدمه
• موارد استفاده از موشن گرافیک در معرفی برند به مخاطبان
• موارد استفاده از موشن گرافیک در آموزش
• موارد استفاده از موشن گرافیک در وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل
• موشن گرافیک در سینما و تلویزیون و کمپین های مرتبط
• کاربردهای هنری موشن گرافیک (هنر دیجیتال)
موارد استفاده از موشن گرافیک در معرفی برند به مخاطبان
یکی از موارد استفاده از موشن گرافیک، تبلیغات و برندسازی است. تاثیر موشن گرافیک در فضای مجازی و وب سایت بسیار زیاد است. با استفاده از موشن گرافیک، هم می توانید به راحتی کسب و کارتان را معرفی کنید و هم اینکه محصولات یا خدمات خود را به شیوه ی بهتری به مخاطب ارائه می دهید. در نهایت می توانید نام تجاری خود را در اذهان عمومی ثبت کنید.
کاربرد موشن گرافیک برای بازاریابی اینترنتی، به خصوص در این دوره که اطلاعات سریعاً جابجا می شوند، بدون شک نتایج خوبی در بَر دارد. اگر نزد هر شرکت تبلیغاتی بروید، به شما خواهند گفت که تهیه و تولید موشن گرافیک در دیجیتال مارکتینگ کاملا ضروری است.
یکی از پرکاربردترین انواع موشن گرافیک در بحث تبلیغات و کسب و کار، لوگو موشن ها هستند. در دنیای تبلیغات که رقابت بسیار تنگاتنگ است، باید کاری کنید که در ذهن مخاطبان بمانید و با آنها ارتباط عاطفی برقرار کنید. لوگو موشن برای این هدف انتخاب بسیار خوب و مناسبی است. از لوگو موشن می توانید به جای طرح های ثابت و خشک استفاده کنید. خودتان مقایسه کنید، آیا یک طرح بی روح جذاب تر است، یا طرحی دارای تحرک و پویا؟ موشن گرافیک ها، جزئی از ویدئو مارکتینگ هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر از دلایل محبوبیت موشن گرافیک می توانید به متن لینک شده مراجعه نمایید.
موارد استفاده از موشن گرافیک در آموزش
موارد استفاده از موشن گرافیک نه فقط در بحث تبلیغات و بازاریابی اینترنتی مطرح است، بلکه در بخش آموزش نیز حضوری پررنگ دارد. فرض کنید که مخاطب خود را شناخته اید و متوجه شده اید که با یک طیف سنیِ متنوع مواجه هستید. پس باید محتوای آموزشی خود را به گونه ای تولید کنید که همه بتوانند آن را بفهمند. در اینجا گزینه های متعددی پیش رو دارید، اما کدام یک مناسب تر است؟
بدون شک موشن گرافیک (Motion Graphic) ها برای هر طیف سنی، جذاب و قابل فهم هستند و قابلیت های بسیار خوبی هم دارند. امروزه بیشتر مردم به جای مطالعه متن ها، ترجیح می دهند که با دیدن یک ویدیو مطلبی را بیاموزند. این راه هم راحت تر است و هم اینکه جذابیت بیشتری دارد. به علاوه، موشن گرافیک ها نسبت به دیگر محتواهای ویدیویی هزینه های کمتری برای تولید دارند.
نمونه های بارز استفاده از موشن گرافیک در ویدیوهای آموزشی را در یوتیوب می توانید ببینید. علاوه بر این موارد ، فیلم یا ویدیو هایی که به وسیله موشن گرافیک تولید می شوند، بازدید بیشتری نسبت به بقیه ویدیوها در شبکه های اجتماعی دارند. مختصر بودن و گیج کننده نبودن محتوا، ارتباط مستقیمی با بیشتر دیده شدن ِآن توسط مخاطبان دارد. موشن گرافیک ها به خاطر اینکه تنها با متن، صدا و یا تصاویر واقعی سروکار ندارند و انعطاف پذیرترند، برای انتقال مطالب به مخاطب مناسب تر هستند.
تولید موشن گرافیک آسان است. تمام اپلیکیشن ساخت موشن گرافیک به تنهایی برای تولید یک خروجی با کیفیت، بدون نیاز به دوربین و بازیگر، مناسبند.
موارد استفاده از موشن گرافیک در وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل
در طراحی وب سایت و اپلیکیشن، موشن گرافیک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. نخستین چیزی که مخاطبان و کاربران با ورود به سایت و یا اپلیکیشن با آن روبرو می شوند، ظاهر آن است. اگر طراحی سایت یا اپلیکیشن درهم و گمراه کننده باشد، مخاطب را پس خواهد زد. اگر هم خیلی خلوت و نامفهوم باشد، باز هم مخاطب ترجیح می دهد تا به سراغ سایت یا اپ دیگری برود. در کنار این ها باید زیبایی و جذابیت فضای سایت و اپلیکیشن را مدنظر قرار دهید. اگر مخاطب با ورود به سایت حس خوبی پیدا کند، بدون شک بیشتر در آن خواهد ماند و شروع به فعالیت می کند. اما چه چیزهایی را می توان به عنوان مهم ترین عوامل در ایجاد جذابیت در فضای سایت و یا اپلیکیشن قلمداد کرد؟
رنگ، تصاویر و حرکات. این سه مورد در زیباتر به نظر رسیدن فضای وب سایت ها و اپلیکیشن ها موثر هستند و نخستین مواردی هستند که به چشم کاربر می آیند. دکمه ها را به طور مثال در نظر بگیرید. اگر یک دکمه با حرکت و رنگی مناسب را در گوشه صفحه به عنوان «ارتباط با پشتیبان» قرار دهید، به مخاطب کمک می کنید تا راحت تر با پشتیبان سایت تان تماس بگیرد.
موشن گرافیک در سینما و تلویزیون و کمپین های مرتبط
موشن گرافیک در واقع از سینما و تلویزیون آغاز شد. کاربردهای موشن گرافیک ها گسترده است و به غیر از حضور در بخش تبلیغات، آموزش و طراحی وب سایت، در سینما و تلویزیون هم کاربردهای زیادی دارند. اصلا لازم به توضیح و معرفی نیست! هر روزه شاهد تعداد زیادی از انیمیشن ها و فیلم های تلویزیونی هستید که به وسیله موشن گرافیک ها تولید شده اند. از موشن گرافیک برای ساخت تبلیغات تلویزیونی هم استفاده می شود.
به همین خاطر، کسب درآمد از موشن گرافیک در تبلیغات تلویزیونی رایج است و هر روزه می توانید دست کم یک تبلیغ تلویزیونی که به شکل موشن گرافیک ساخته شده است را مشاهده کنید. همچنین موشن گرافیک در کمپین های تبلیغاتی که برای فیلم یا سریالی خاص طراحی می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. موارد استفاده از موشن گرافیک فقط به تلویزیون و صنعت سینما و کمپین ها خلاصه نمی شود. بلکه در زمینه ارائه اطلاعات و آمارهای مربوط به فیلم ها یا سریال هم کارایی دارد.
کاربردهای هنری موشن گرافیک (هنر دیجیتال)
هنر دیجیتال همه چیز را به تسخیر خود درآورده است. موشن گرافیک که از هنر گرافیک و نقاشی و نمایش مشتق شده، به فضای مجازی و هنر دیجیتال نیز راه یافته است.
موارد استفاده از موشن گرافیک در هنر دیجیتال، با گسترش تکنولوژی همگام شده و پیشرفت کرده است. به غیر از انیمیشن ها و موشن گرافیک هایی که توسط یک شرکت برای تبلیغات سفارش داده می شوند، موشن گرافیک هایی هم هستند که فقط جنبه هنری دارند. پیام های علمی، فرهنگی یا آموزشی از طریق این موشن گرافیک ها به مخاطبان منتقل می شوند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید