معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث و مقایسه آنها

معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث و مقایسه آنها

در این مقاله آموزشی تصمیم داریم به معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث بپردازیم و شما را با کاربرد و تفاوت های این دو آشنا کنیم.

پیشگفتار


معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث به شما چه کمکی می کنند؟ آیا می دانید این ابزارها در تولید محتوا چه کمکی به شما می کنند؟ اهمیت استفاده از آنها چیست؟ به طور کلی ممکن است با شنیدن نام افزونه هایی مثل یواست و رنک مث اولین سوالی که به ذهنتان برسد این باشد که چرا در تولید محتوا ما به این ابزارها نیاز داریم؟ یا شاید بخواهید با این ابزارها آشنا شوید. همانطور که می دانید سئو در تولید محتوا برای وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین علت شما باید از ابزارها یا بهتر است بگوییم افزونه هایی استفاده کنید که به بهینه سازی سایت و محتوا کمک کند. به همین منظور در ادامه شما را با این مطالب بیشتر آشنا خواهیم کرد.


فهرست عناوین:

 

مقدمه


قبل از معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث بهتر است تا بدانید که این افزونه ها چه هستند و دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ به طور کلی زمانی که بحث از وارد کردن محتوا در سایت وردپرسی با نکات کامل به میان می آید، قطعا یواست و رنک مث نیز در ذهن تان نقش می بندند. چرا که این دو افزونه مهم، تاثیر بسزایی در بهینه سازی سایت دارند. افزونه رنک مث افزونه جدیدتری به نسبت یواست است. به همین علت شاید دقیقا با این افزونه ها و یا نحوه عملکرد آنها آشنایی نداشته باشید. در ادامه این بخش آموزشی تصمیم داریم به طور کلی شما را با این افزونه ها، نحوه عملکرد و همچنین تفاوتشان با یکدیگر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث 

قبل از هر چیز باید به معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث بپردازیم تا شما آنها را به طور کامل بشناسید. به طور کلی مدیریت محتوا از طریق وردپرس جزو یکی از کاربردی ترین و قوی ترین سیستم های مدیریتی برای محتوا به حساب می آید. به گونه ای که باید بگوییم 99 درصد استانداردهای تعریف شده در سئو در آن رعایت شده است. یواست (yoast) یکی از قدرتمندترین افزونه های وردپرس است که در بهینه سازی سایت و محتوا نقش بسیار مهمی دارد. در این افزونه مهم و پرقدرت، اکثر اصول و موارد مطرح در سئو رعایت شده است. از جمله مهمترین قابلیت های افزونه یواست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی بسیار قوی
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • استفاده آسان
  • آنالیز کامل محتوا برای سئو و بهینه سازی
  • دارای قابلیت بررسی سطح خوانایی متن
  • دارای بخش های متعدد راهنما
  • و...

بهترین ابزار برای سئو و بهینه سازی محتوا

در بخش بعدی معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث، باید به بررسی رنک مث بپردازیم. به طور کلی Rank math جزو جدیدترین و قدرتمندترین پلاگین هایی است که تمامی سئوکاران از آن استفاده می کنند. این ابزار حرفه ای و قدرتمند برای آنالیز و تجزیه و تحلیل سایت مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با استفاده از این افزونه رایگان، از امکانات خوبی بهره مند شوید و قابلیت های مختلف آن را به جهت ارتقاء سطح کیفی کارتان امتحان کنید. از مهمترین ویژگی های این افزونه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • دارای سئو محلی
  • قابلیت آنالیز سایت
  • قابلیت سئو تصویر
  • قابلیت متصل شدن به گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول
  • قابلیت ساخت انواع اسکیما
  • و...

پس از معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث، نوبت به مقایسه می رسد

با معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث، حالا دیگر می دانید این ابزارها چه هستند و چه کاربردی دارند. به طور کلی این دو پلاگین اهداف مشترکی را دنبال می کنند و آن هم بهینه سازی سایت و منطبق شدن آن با الگوریتم های گوگل است. لازم است تا بدانید هر یک از این ابزارها، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. بنابراین نمی توان دقیقا گفت که کدام یک برتر از دیگری است. برای اینکه به درک درستی از تفاوت این دو ابزار کاربردی برسید، لازم است تا دقیقا با مزایا و معایب هر یک از آنها آشنا شوید.

اهمیت تولید محتوای سئو شده برای وب سایت


پلاگین یواست مزایای متعددی دارد. از جمله مزایای این پلاگین می توانیم به قابلیت به نمایش گذاشتن کلمه کلیدی های مناسب، نمایش خطا و غلط املایی در حین نوشتن محتوا، دسترسی و استفاده آسان و... اشاره کنیم. اما معایب آن چیست؟ در واقع پایین آمدن امنیت وب سایت و همچنین عدم به روز رسانی به موقع این پلاگین، جزو بزرگترین معایب و یا نقاط ضعف آن به حساب می آیند.
پلاگین رنک مث مانند پلاگین یواست هنگام وارد کردن محتوا به سایت به شدت مورد توجه قرار می گیرد. این پلاگین دارای مزایایی از جمله جلوگیری از پایین آمدن سرعت وب سایت، همگام بودن با آخرین تغییرات و به روزرسانی های سئو، استفاده آسان و کاربرپسند و... می باشد. در مقابل معایب این پلاگین در مقایسه با سایر ابزارهای تولید محتوا و پیاده سازی اصول سئو را نیز بشناسید. پشتیبانی نکردن تنظیمات این افزونه به واسطه سایر افزونه ها، پیچیدگی بیشتر، ناسازگار بودن آن با برخی پلاگین ها و... همگی از جمله معایب این افزونه هستند.
مقایسه و معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث به شما کمک می کند تا برای انتخاب پلاگین دلخواهتان بیشتر دقت کنید. بدین ترتیب متناسب ترین ابزار را برای بهینه سازی سایت و محتوا انتخاب می کنید و از امکانات و قابلیت های آن بهره مند می شوید.


رنک مث و یواست از نظر راه اندازی و نصب چه تفاوت هایی دارند؟

حالا که به معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث پرداختیم و تفاوت آنها را برایتان مطرح کردیم، آیا می دانید این دو از نظر نصب و راه اندازی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ اگر در یک نگاه کلی بخواهیم برایتان عنوان کنیم باید بگوییم هر دو پلاگین به راحتی نصب می شوند و از نظر فنی با یکدیگر برابر هستند اما اگر اختلاف سلیقه کاربران با یکدیگر را در این مورد یک فاکتور مهم در نظر بگیریم، باید بگوییم تفاوت هایی میان این دو وجود دارد.

وارد کردن و آنالیز محتوا در سایت وردپرسی

 

به طور کلی نصب رنک مث در وردپرس در دو روش مختلف انجام می شود. نصب آسان و نصب پیشرفته. در هر دو روش نصب شما به تنظیمات پیشرفته ای دسترسی پیدا می کنید که با استفاده از آنها می توانید سلیقه تان را در قابلیت ها و دسترسی به ابزارهای مختلف این پلاگین، اعمال کنید. در حقیقت پلاگین یواست نیز به همین روش نصب و راه اندازی می شود. اما تنظیمات مربوط به شخصی سازی این دو پلاگین با یکدیگر متفاوت است. البته این باعث نمی شود که بگوییم یکی از آنها برتر از دیگری هستند. اما به طور کلی این به سلیقه کاربران بستگی دارد.


برای آنالیز کلمات کلیدی کدام افزونه بهتر است؟ یواست یا رنک مث؟

یکی دیگر از پرتکرارترین سوالاتی که پس از معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث به وجود می آید، برتری آنها از نظر تحلیل کلید واژه ها است. همانطور که می دانید یکی از اقدامات پیش از تولید محتوا، انتخاب صحیح کلمه کلیدی است. چرا که این در بهینه سازی و سئوی محتوا تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین اکثر کاربران و سئو کاران در این خصوص سوال دارند که کدام یک از این پلاگین ها برای تحلیل کلمات کلیدی بهتر هستند؟ یکی از بزرگترین تفاوت های پلاگین یا افزونه یواست سئو با رنک مث این است که این افزونه تنها قابلیت تجزیه و تحلیل یک کلید واژه را دارد. البته این قابلیت تنها برای نسخه رایگان آن مطرح است. در نسخه پریمیوم یواست شما می توانید تعداد کلمات بیشتری را آنالیز کنید.

آشنایی با ابزارهای تولید محتوا

اما در نسخه رایگان افزونه رنک مث شما می توانید همزمان  پنج کلید واژه مختلف را آنالیز کنید. قطعا با استفاده از این افزونه، سرعت کار شما بالاتر می رود. البته از آنجایی که سئو کردن محتوا به شدت مهم است، فقط آنالیز کلید واژه برای بهینه سازی کافی نیست. به همین علت شما می توانید در افزونه رنک مث محتوایتان را از لحاظ استانداردهای مطرح گوگل نیز بررسی و بهینه سازی کنید. با توجه به مقایسه ای که بین این دو افزونه انجام شد، قطعا خودتان متوجه شدید که با استفاده از کدام یک، بهینه سازی و افزایش سرعت عمل اعمال خواهد شد؛ پلاگین رنک مث.


جمع بندی نهایی

در این بخش ضمن معرفی ابزارهای تولید محتوا مثل یواست و رنک مث، مقایسه ای نیز بین این دو انجام دادیم. با توجه به مطالبی که در این مقاله آموزشی در اختیارتان قرار دادیم، حالا دیگر با رنک مث و یواست آشنا شدید و به درک درستی از تفاوت های آنها رسیدید. در نهایت فراموش نکنید که هدف هر دو افزونه، بهینه سازی محتوا و سایت است. اینکه کدام یک را برای استفاده انتخاب می کنید، تماما به شما و سلیقه تان بستگی دارد. اما به طور کلی در بین کاربران، رنک مث محبوبیت و رضایت بیشتری را از آن خود کرده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *