فوت و فن های تبلیغات اینستاگرامی که باید بدانید!
تبلیغات اینستاگرامی در سالهای اخیر به یکی از بخشهای مهم در این شبکه اجتماعی تبدیل شده است. کسبوکارهای زیادی در این شبکه اجتماعی وجود دارند.
پیشگفتار
تبلیغات اینستاگرامی یک روش مطمئن برای جذب مخاطب است. در اینستاگرام شما میتوانید به راحتی محصولات و خدمات خود را به جامعه بزرگی از کاربران معرفی کنید. این نوع تبلیغات میتواند به صورت هدفمند و بسیار هوشمند عمل کند. در نتیجه اگر مدیران کسبوکارها از نکات مهم در تبلیغات اینستاگرامی به خوبی استفاده کنند، میتوانند کسبوکار خود را به خوبی رونق دهند.
اینستاگرام به بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. این اپلیکیشن در سال 2010 دنیای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داد. با توجه به همهگیر شدن این پلتفرم به نظر میرسد همه افراد دارای گوشی تلفن همراه هوشمند، در این شبکه اجتماعی عضو شدهاند. تاکنون از اینستاگرام فقط برای مقاصد خصوصی استفاده شده، اما در سالهای اخیر این شبکه اجتماعی به یک پلتفرم معرفی کسبوکارها تبدیل شده است. اکنون احتمالاً این سؤال پیش آمده که آیا بازاریابی رسانههای اجتماعی در اینستاگرام واقعاً برای برندها و کسبوکارها مناسب است یا خیر؟ طبق آمار، به این سؤال میتوان به سرعت پاسخ داد: در ایالاتمتحده آمریکا، 40 درصد از کل بزرگسالان از اینستاگرام استفاده میکنند. این اپلیکیشن در کنار فیسبوک، یوتیوب و واتساپ در رتبه پنجم جهان، در فهرست پرکاربردترین شبکههای اجتماعی قرار دارد و با بیش از 1.22 میلیارد کاربر فعال در ماه، این پلتفرم مدت هاست که راه خود را به دنیای کسبوکارها و تبلیغات باز کرده است.
در واقع این پلتفرم به خوبی در سراسر جهان استفاده شده و به شرکتها فرصتی برای تعامل با مخاطبان خود ارائه میدهد. علاوه بر این، میتوان به راحتی مشتریان جدید را پیدا و محصولات جدید را از طریق اینستاگرام ارائه کرد. برای اطلاعات بیشتر مقاله اهمیت تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
مقدمه
- اهمیت تبلیغات اینستاگرامی
- بررسی نکات مهم در تبلیغات اینستاگرامی
- حتما یک پروفایل تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید.
- استفاده از نظرات کاربران در مورد تبلیغات اینستاگرامی انجام شده
- استفاده از محتوای پشت صحنه برای تبلیغات
- استفاده مناسب از اینفلوئنسر ها
- استفاده از محتوای سرگرم کننده در تبلیغات
- ارسال تبلیغات در زمان مناسب
- نتیجه گیری
اهمیت تبلیغات اینستاگرامی
در خصوص اهمیت تبلیغات اینستاگرامی به این نکته باید توجه داشت که بیش از نیمی از کاربران فعال (65 درصد) حداقل یک بار در هفته و 53 درصد حتی حداقل یک بار در روز از این اپلیکیشن بازدید میکنند. این اپلیکیشن که در ابتدا برای اشتراکگذاری عکسها و فیلمها در نظر گرفته شده بود، به سرعت به یکی از مهمترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای معرفی کسبوکارها و محصولات تبدیل شده است.
در حال حاضر تبلیغات اینستاگرامی برای افزایش آگاهی از برند و بازاریابی محصولات جدید، روشی بسیار عالی است. 90 درصد از افراد در اینستاگرام پروفایلهای تجاری کسبوکارهای مختلف و موردعلاقه خود را دنبال میکنند. این اپلیکیشن به کسبوکارها اجازه میدهد تا برندها و محصولات خود را به شیوهای معتبر و جذاب، به راحتی تبلیغ کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله مزیت های تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
بررسی نکات مهم در تبلیغات اینستاگرامی
در اینجا به برخی از نکات مهم در تبلیغات اینستاگرامی اشاره میکنیم. این نکات باید در ابتدای ایجاد صفحه و پروفایل اینستاگرامی مورد توجه قرار بگیرند. شما میتوانید با استفاده از این نکات به راحتی یک صفحه مناسب ایجاد کرده و با تولید محتوای مؤثر کسبوکار خود را بهتر و سریعتر به مخاطبان خود معرفی کنید.
نکته شماره 1 در تبلیغات اینستاگرامی–حتما یک پروفایل تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید
اولین قدم برای تبلیغات اینستاگرامی ایجاد یک پروفایل تجاری است. در واقع درک این نکته مهم است که Instagram به گونهای طراحی شده که به افراد دیگر اجازه میدهد به راحتی با شرکتها در تعامل باشند، برای مثال با اشتراکگذاری عکسها و ویدیوها به طور مستقیم در این پلتفرم مخاطبان به راحتی با شرکتها در تماس و تعامل خواهند بود. برای اینکه نشان دهید این حساب مخصوص یک کسبوکار و برند است باید از ایمیل تجاری خود استفاده کنید. همچنین پروفایل اینستاگرام را باید به یک صفحه تجاری در فیسبوک متصل کنید تا امکانت پروفایل تجاری برای شما ساخته شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
نکته شماره 2 - استفاده از نظرات کاربران در مورد تبلیغات اینستاگرامی انجام شده
یکی از نکات مهم در خصوص تبلیغات اینستاگرامی، نحوه تعامل کاربران با این تبلیغات است. شما میتوانید با ساخت چند حساب کاربری شخصی و ارسال نظرات در بخش تبلیغات، کاربران را نسبت به تبلیغ انجام شده تحریک کنید. قرار دادن نظرات و سؤالات مختلف در بخش نظرات با استفاده از پروفایلهای شخصی، میتواند به این امر کمک زیادی کند. با این کار در واقع کاربران متوجه این نظرات شده و همسو و یا در خلاف جهت این نظرات اقدام میکنند. در این صورت تعامل کاربران با محتوای تبلیغاتی شما بیشتر شده بر اساس الگوریتمهای اینستاگرامی محتوای تبلیغاتی شما بیشتر نشان داده میشود.
نکته شماره 3 – استفاده از محتوای پشت صحنه برای تبلیغات
یکی از نکات مهم در تبلیغات اینستاگرامی استفاده از محتوای جذاب است. قطعاً ساخت محتوای عالی برای کسبوکار شما مفید است اما کاربران روزانه تعداد محتوای تبلیغاتی زیادی را مشاهده میکنند. پس بهتر است که به جای ساخت محتوای تبلیغاتی مشابه، از روشهای تبلیغاتی نوین استفاده کنید. یکی از این روشها استفاده از محتوای پشت صحنه کسبوکارها است. در اینجا اصالت، اولویت اصلی محتوا است. با ارسال محتوای واقعی و ادیت نشده از پشت صحنه کسبوکار خودتان یا حتی پشت صحنه فرایند ساخت تبلیغات، شما میتوانید اعتماد مشتریان و کاربران را بیشتر جلب کنید. این روش حتی در شرکتهای بزرگ مانند ناسا هم انجام میشود! برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
نکته شماره 4 در خصوص تبلیغات اینستاگرامی – استفاده مناسب از اینفلوئنسر ها
استفاده از اینفلوئنسر ها برای تولید محتوای تبلیغاتی و تبلیغات اینستاگرامی در سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. با این حال محتوای تولید شده اکثرا به یک صورت و بسیار مشابه به هم هستند. به عنوان مثال یک اینفلوئنسر معمولاً در حال استفاده یا تعامل با یک محصول نشان داده میشود. این روش مناسب است اما دیگر قدیمی و نخ نما شده است. شما میتوانید از روشهای خلاقانه و حتی تهاجمی در این خصوص استفاده کنید. این روشها بر اساس نوع کسبوکارها میتوانند متفاوت باشند. شما میتوانید با مشاوره با یک تیم تولید محتوا در خصوص روشهای خلاقانه و مناسب با اینفلوئنسر، یک محتوای جذاب تبلیغاتی و متفاوت ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ را مطالعه نمایید.
نکته شماره 5 در خصوص تبلیغات اینستاگرامی – استفاده از محتوای سرگرم کننده در تبلیغات
امروزه میم ها (عکسهای خندهدار با محتوا و مضمون طنز) در اینستاگرام توسط کسبوکارها، شرکتها و آژانسها برای به اشتراکگذاری محتوای سرگرم کننده، استفاده میشوند. این نوع قالب محتوایی در درجه اول در پلتفرمهایی مانند 9Gag و Reddit شناخته شد.
با این حال شرکتهای مطرح بازاریابی مانند Berliner Verkehrs Betriebe (BVG) در آلمان، به دلیل بازاریابی طنزآمیز خود با این نوع محتواها توانستهاند کسبوکارهای مختلف را معرفی و تبلیغ کنند. استفاده از عکسهای میم باعث جلب توجه مخاطب شده به راحتی خنده را روی لبهای آنها میآورد. همچنین عکسها در اینستاگرام برای همه کاربران نشان داده میشوند. در نتیجه میتوانند به خوبی توجه کاربران را به خود جلب کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را مطالعه نمایید.
نکته شماره 6 در خصوص تبلیغات اینستاگرامی – ارسال تبلیغات در زمان مناسب
یکی از نکات مهم در تبلیغات اینستاگرامی استفاده درست از زمان ارسال تبلیغات است. از آنجایی که اینستاگرام یک اپلیکیشن موبایل است، کاربران آن در طول روز فعال هستند. با این حال، میتوانید با ارسال محتوا در اینستاگرام در زمانهای خاص، تعامل با محتوای خود را افزایش دهید. بهترین زمان برای ارسال محتوا روزهای یکشنبه تا پنج شنبه در هرزمانی به جز ساعت کاری است. تجربه نشان داده که کاربران اینستاگرام در روزهای آخر هفته و اول هفته از اینستاگرام تنها برای سرگرمی خود استفاده کرده و کمتر به محتواهای تبلیغاتی توجه میکنند. همچنین در این زمانها حجم انبوهی از محتواها توسط کاربران معمولی تولید و منتشر میشود. در نتیجه محتوای تبلیغاتی شما به راحتی در بین این حجم محتوای انبوه ناپدید شده و اصلاً دیده نمیشود.
نتیجهگیری
بر اساس استراتژیهای مختلف، نکات مهم در خصوص تبلیغات اینستاگرامی در هر کسبوکاری ممکن است متفاوت باشد. با این حال با 1.22 میلیارد کاربر فعال ماهانه، هیچ شکی در مورد قدرت بالای نفوذ اینستاگرام در جامعه وجود ندارد. برنامهای که زمانی یک برنامه اشتراکگذاری عکس نسبتاً ساده بود، اکنون تجربه کاربری جذابی را ارائه میدهد. همیشه به خاطر داشته باشید که کاربران اینستاگرام برای محتوای با کیفیت، ارزش والایی قائل هستند. عکسها و ویدیوهایی را به عنوان تبلیغات اینستاگرامی استفاده کنید که اطلاعات جالبی در اختیار مخاطبان شما قرار میدهند و برند شما را با روشهای جدید و منحصربهفرد به نمایش میگذارند. محتوای خود را با زیرنویسهای سرگرمکننده که تعامل را تشویق میکنند، تقویت کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید