اینفلوئنسر مارکتینگ، روشی موثر در تبلیغات اینستاگرام
اینفلوئنسر مارکتینگ در سالهای اخیر به یکی از بخشهای مهم در اینستاگرام تبدیل شده است. شما میتوانید به راحتی و با استفاده از یک اینفلوئنسر کسبوکار خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنید.
پیشگفتار
اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات اینستاگرام موضوع داغی است که در حال حاضر بسیاری از بازاریابان نمیتوانند در مورد آن صحبت نکنند. در واقع هنگامی که میزان پتانسیل آن را در نظر میگیرید، بلافاصله دلیل استفاده از آن را متوجه میشوید.
اینستاگرام با بیش از 600 میلیون کاربر فعال روزانه، از جمله بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، افراد تأثیرگذار و برندها، به یکی از برترین پلتفرمهای بازاریابی بصری برای انواع کسبوکارها تبدیل شده است. امروزه الگوریتم اینستاگرام به گونهای عمل میکند که دیگر پستها را به ترتیب زمانی نمیبینید، بلکه بر اساس پستهایی است که قبلاً به آنها پاسخ دادهاید یا با آنها تعامل داشتهاید. این بدان معناست که تبلیغات اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم هستند.
مقدمه
- اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟
- این تأثیرگذاران یا همان اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟
- انجام فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام در پنج مرحله
- نتیجهگیری نهایی در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟
اینفلوئنسر مارکتینگ چیز جدیدی نیست. اساس اصلی این پدیده مبتنی بر تبلیغ و توصیه دهانبهدهان است. این تکنیک بازاریابی به لطف قدرت رسانههای اجتماعی پر و بال جدیدی به خود گرفته است.
در شبکههای اجتماعی امروزی برندها میتوانند از اینفلوئنسر مارکتینگ برای همکاری با تولیدکنندگان محتوای آنلاین استفاده کنند. در انجام این کار، برند از خلاقیت اینفلوئنسر و گروه دنبال کننده او برای افزایش آگاهی از برندشان استفاده میکند. مثل زمانی است که یکی از دوستان شما قصد خاصی را برای تعطیلات پیشنهاد میکند. شما از چنین پیشنهادی قدردانی میکنید زیرا به آن دوست اعتماد دارید. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز اینگونه عمل میکند.
این تأثیرگذاران یا همان اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟
یکی از جالبترین جنبههای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، تنوع باورنکردنی افراد از سراسر جهان است که در مجموع به هر جایگاهی که قابل تصور است میرسند. در حال حاضر مربیان شخصی از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تمرینات خود استفاده میکنند، وبلاگ نویسان، سبک خود را نشان میدهند، طراحان داخلی نمونه کارهای خود را نشان میدهند، عکاسان مسافرتی ماجراهای خود را ضبط میکنند و حتی سرآشپزها از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن دستورالعملهای خود استفاده میکنند. تبلیغات اینستاگرام به شدت متنوع شده است. شما برای اطلاعات بیشتر مقاله اهمیت تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
نکته قابل توجه این است که برخی از افراد در اینستاگرام بیشتر از ورزشکاران و هنرپیشهها دنبال کننده دارند. در واقع در حالی که برخی از افراد مشهور بیشتر از سلبریتی های سنتی دنبال کننده دارند، اما از دید متفاوتی به این افراد نگاه میشود. در شبکههای اجتماعی امروزی بسیاری از فالوورها احساس میکنند که میتوانند خود را در زندگی اینفلوئنسر قرار دهند. وقتی یک اینفلوئنسر تصمیم میگیرد با یک برند خاص کار کند، دنبال کنندگانش نظر او را در مورد آن جدی میگیرند، زیرا به واقعی بودن آن اعتماد دارند. در نتیجه افراد زیادی به دنبال استفاده از آن برند مخصوص میروند. برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسبوکار را مطالعه نمایید.
انجام فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام در پنج مرحله
یافتن اینفلوئنسر و شروع همکاری زمان زیادی میبرد و تخمین درست این فرآیند دشوار است؛ بنابراین از پنج مرحله زیر استفاده کنید تا مطمئن شوید که در مسیر خود قرار دارید.
1-الهام گرفتن از محتواهای قبلی تولید شده در فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ
شما میتوانید از برندهای دیگر چیزهای زیادی یاد بگیرید. ببینید چه چیزی برای برندهای دیگر مفید است، از انواع مختلف محتوایی که منتشر میکنند الهام بگیرید و ببینید کدام نوع محتوا بیشترین نظرات را میگیرد. ابتدا نگاهی به آنچه که رقبای شما انجام میدهند بیندازید. همچنین ایده خوبی است که درباره برندهای دیگری که ممکن است رقیب نباشند اما مخاطبان مشابهی دارند تحقیق کنید. اگر برند شما داستانی برای گفتن دارد، درباره آن تحقیق کنید.
2-در فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ یک شرح تکلیف برای خودتان واضح تهیه کنید
در فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ اگر به سازنده محتوا آزادی خلاقانه برای ایجاد محتوایی که کاملاً متناسب با مخاطبان هدف او باشد، ارائه بدهید، قطعاً کمپین بازاریابی شما موفقتر خواهد بود. برای این کار واقعاً مهم است که بدانید چه میخواهید و کاربران شما دنبال چه نوع محتوایی هستند. در نتیجه باید یک شرح موضوع و کمپین خوب تهیه کنید که شامل اهدافی باشد که میخواهید به آنها برسید. زمانی که به اینفلوئنسر آزادی خلاقیت بدهید، موفقیت کمپین اینستاگرام شما به میزان قابلتوجهی افزایش مییابد. به اینفلوئنسر اعتماد کنید تا یک کمپین بازاریابی معتبر و قانع کننده برای شما ایجاد کند. کاری که میتوانید انجام دهید این است که شرح کمپین و موضوع خود را با یک تابلوی خلقوخوی کاربران به اینفلوئنسر ارائه دهید. اینفلوئنسر با دیدن این اطلاعات میتواند بهترین تصمیم برای شما بگیرد. برای اطلاعات بیشتر مقاله بازاریابی اینستاگرام را مطالعه نمایید.
3-در فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ، اینفلوئنسرهای مرتبط را انتخاب کنید
نکته مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ، انتخاب شخص اینفلوئنسر است. هنگامی که ایده خوبی از آنچه میخواهید تبلیغ کنید را در اختیار دارید، پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب قدم مهم بعدی شما است. اگر در این مرحله انتخاب اشتباهی انجام دهید ممکن است هزینه زیادی برای شما در پی داشته باشد؛ بنابراین این ارزش را دارد که برای تصمیمگیری درست و انتخاب فرد مناسب زمان بگذارید. نکته قابل توجه این است که شما تقریباً در هر بازاری اینفلوئنسرها را خواهید یافت. فرقی نمیکند که بازار شما در بخش مد، سبک زندگی، مسافرت، تناسباندام یا هر چیز دیگری باشد، به احتمال زیاد چندین گزینه خوب را در اینستاگرام در اختیار خواهید داشت. یکی از بهترین راهها برای یافتن افراد اینفلوئنسر این است که بیاموزید چگونه با جستجوی هشتگ اینستاگرام، مهمترین هشتگها را در بازار خود بیابید. میتوانید اینفلوئنسرها را در حسابهای برندهای دیگر نیز پیدا کنید. (برندها و رقبای شما نیز از این روش استفاده میکنند.)
4-حتماً با اینفلوئنسر قرارداد ببندید و ثبت کنید که همکاری شما با او چگونه خواهد بود
یکی از نکات مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ، قرارداد بستن با اینفلوئنسر است. هنگامی که این افراد را پیدا کردید، باید با آنها تماس بگیرید و در مورد شکل همکاری با شما و نحوه ارائه تبلیغات صحبت و توافق کنید.
در این مرحله شش جنبه مهم وجود دارد که هنگام مذاکره باید در نظر داشت:
• جدول زمانی - از قبل در مورد ضربالاجل ساخت تبلیغات و انتشار آن شفاف باشید و بر اهمیت رعایت آن تأکید کنید.
• کاری که باید در ارائه شود – به وضوح بیان کنید که اینفلوئنسر چه چیزی را برای ایجاد و ارائه نیاز دارد. به عنوان مثال دو قطعه محتوا که یکی از آنها در حساب اینفلوئنسر منتشر میشود و نام تجاری شما را ذکر میکند، دیگری که میتوانید به دلخواه از آن در پلتفرمهای دیگر استفاده کنید.
• استفاده از محتوا – توضیح دهید که چه حقوق استفادهای میخواهید در رابطه با محتوا داشته باشید. به عنوان مثال کارفرما همیشه مالک باقی میماند و حق کامل استفاده از محتوا در پلتفرمهای دیگر را دارد. به موارد کپیرایت و حقوق مالکیت به شدت توجه کنید.
• پرداخت – یکی از نکات مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ مربوط به پرداخت است. همه اینفلوئنسرها میخواهند برای خدمات خود پول دریافت کنند. گاهی اوقات یک اینفلوئنسر مایل به پذیرش یک محصول/ خدمات/ تجربه رایگان و غیره به عنوان بخشی از هزینه است، اما شما باید فرض کنید که باید به اینفلوئنسر پول نقد پرداخت کنید.
• هشتگ حمایت شده – مقررات مربوط به محتوا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و مرتباً به روز میشوند؛ بنابراین توصیه این است: احتیاط کنید و همیشه #ad را اضافه کنید. نکته قابل توجه این است که این امر به هیچ وجه بر محبوبیت پست یا تعداد نظرات تأثیر نمیگذارد.
• هدف کمپین شما - مطمئن شوید که آنچه را که میخواهید با همکاری با اینفلوئنسر به دست آورید به وضوح در قرارداد ذکر کردهاید. این میتواند بسیار ساده باشد، مانند جذب فالوورهای بیشتر برای حساب خود (دسترسی زیاد)، یا اینکه افراد بیشتری از بیو اینستاگرام اینفلوئنسر به وب سایت یا صفحه محصول شما کلیک کنند تا فروش بیشتری داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر مقاله تبدیل فالوور به مشتری را مطالعه نمایید.
5- در فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ، حتماً از محتوا نهایت استفاده را ببرید
یکی از نکات مهم در فرایند اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کامل از محتوا است. در واقع با گسترش محتوا در پلتفرمها و کانالهای دیگر، ارزش بیشتری از محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر دریافت کنید.
در اینجا سه مقصد دگر برای محتوا شما ذکر شده است که میتوانید از آنها استفاده کنید:
• محتوا را در صفحه محصول منتشر کنید: این باعث میشود صفحات محصول عالی به نظر برسند و همچنین حس اجتماعی مثبتی را اضافه میکند.
• محتوا را به عنوان تبلیغ در پلتفرمهای انتشار ویدئو منتشر کنید: قرار دادن محتوای تولید شده در سرویسهایی مانند Aparat و Youtube میتوانند مخاطبان بسیار بیشتری را جذب کسبوکار شما کند. حتماً این مورد را انجام دهید.
• محتوا را در شبکههای اجتماعی دیگر منتشر کنید: فقط به فکر اینستاگرام و آپارات نباشید، ایمیل مارکتینگ Twitter، Linkdin، Facebook و حتی Telegram را فراموش نکنید. همه این پلتفرمها برای انتشار محتوای تولید شده مناسب هستند.
نتیجهگیری نهایی در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ
با اینفلوئنسر مارکتینگ برای محصول یا خدمات خود میتوانید تبلیغات عالی انجام دهید. به لطف این شکل از بازاریابی، شما محتوای بسیار خلاقانهای را برای برند خود به روشی مقرونبهصرفه تولید و ارائه میکنید. همچنین به راحتی حمایت از برند را ایجاد میکنید و پایگاهی از مشتریان و فالوورهای فعال را برای خود ایجاد میکنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید