تایپ ده انگشتی با استفاده از نرم افزار KeyBlaze

تایپ ده انگشتی با استفاده از نرم افزار KeyBlaze

همه می‌توانیم با تمرین و صرف وقت تایپ ده انگشتی را یاد بگیریم و سرعت تایپ را افزایش دهیم. درست مثل همه چیز برای یادگیری باید از اصول اولیه شروع کنیم.

آنچه در این وبلاگ مطالعه می کنید به شرح موارد ذیل است:

مقدمه

همه ی ما وقتی برای اولین بار می‌خواهیم از با صفحه کلید تایپ کنیم به حروف خیره می‌شویم و بعد از پیدا کردن حرف مورد نظر از انگشت اشاره برای تایپ کردن استفاده می‌کنیم. همیشه با تعجب به آدم های حرفه‌ای که بدون نگاه به کیبورد در هر دقیقه 75 کلمه می نویسند نگاه می‌کنیم. همه می‌توانیم با تمرین و صرف وقت تایپ ده انگشتی را یاد بگیریم و سرعت تایپ را افزایش دهیم. درست مثل همه چیز برای یادگیری باید از اصول اولیه شروع کنیم.

محل انگشتان در چپ بر روی کیبورد در تایپ ده انگشتی

هر انگشت شما باید روی یک کلید از صفحه کلید باشد و زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید در جای خودش استراحت کند. وقتی از دست چپ خود استفاده می‌کنید انگشت کوچک دست شما باید بر روی حرف A و انگشت بعدی باید روی حرف S باشد انگشت وسط شما باید روی D و انگشت اشاره‌ی شما باید بر روی F قرار بگیرد و در نهایت شصت شما بر روی دکمه‌ی space باشد.

محل انگشتان دست راست در تایپ ده انگشتی

انگشت کوچک شما باید بر روی حرف "ک"، انگشت دوم شما بر روی حرف L، انگشت وسط بر روی K و انگشت اشاره‌ی شما بر روی J قرار بگیرد. شصت راست هم در کنار شصت چپ قرار می‌گیرد.

انگشتان شما باید بر روی کیبورد حرکت کنند ولی کف دست شما روی کیبور ثابت می‌ماند. برای این که بدون نگاه به صفحه کلید تایپ کنید بیشتر کیبورد ها بر روی دو حرف J, F برآمدگی‌های کوچکی دارند تا بتوانید به‌سادگی با لمس جایگاه انگشتان را پیدا کنید. حالا که اصول تایپ ده انگشتی را یاد گرفتید بقیه کار برای شما ساده تر می‌شود. از انگشت اشاره دست راست برای تایپ حرف H و از انگشت اشاره دست چپ برای تایپ G استفاده می‌کنید.

تایپ ده انگشتی

استفاده از KeyBlaze

اگر می‌خواهید تایپ بدون نگاه به کیبورد را یاد بگیرید می‌توانید از نرم افزار KeyBlaze استفاده کنید. این نرم افزار صفحه کلید انگلیسی را روی مانیتور نشان می‌دهد با هر ضربه‌ای که بزنید این حرف بر روی مانیتور به رنگ آبی در می‌آید و شما کم کم مکان حروف را حفظ می‌کنید. اگر اشتباه نوشتید اشکالی ندارد از انگشت کوچک دست راست برای زدن دکمه‌ی BACKSPACE استفاده کنید.

این نرم افزار برای کلمات انگلیسی تمریناتی را ارائه می‌دهد. زمانی که اولین تمرین تایپ ده انگشتی را تمام کردید کامپیوتر به شما پیشنهاد می‌دهد که تمرین را تکرار کنید یا تمرین بعدی را شروع کنید برای افراد مبتدی پیشنهاد می‌کنیم که برای نوشتن کلمات تمرین را دوباره تکرار کنند تا به خوبی محل قرار گیری حروف را یاد بگیرند. بعد از مدتی از روی عادت شروع به تایپ خواهید کرد و بدون اینکه حتی بخواهید به حروف فکر کنید کلمات را تایپ خواهید کرد. وقتی که ردیف اصلی را تمرین کردید به سراغ ردیف های بالا و پایین می‌روید. بر اساس عکس پایین می‌توانید از روی رنگ‌ها تشخیص دهید که کدام حروف مربوط به کدام انگشت هستند. برای زدن دکمه‌ی space شما دو گزینه دارید زمانی که دست راست شما در حال نوشتن حروفی از ردیف بالایی است از شصت چپ برای زدن دکمه‌ی space استفاده کنید و بالعکس. در ابتدا بر روی املای درست کلمات دقت کنید سرعت شما کم کم در حین تمرین همراه با افزایش اعتماد به نفس شما بیشتر می‌شود.

سخن آخر

همین‌طور که مرحله به مرحله تمرینات تایپ ده انگشتی را انجام می‌دهید محل قرارگیری همه ی حروف را یاد می‌گیرد و بعد از آن به سراغ اعداد و علامت‌ها می‌روید. بعد از یاد گرفتن ردیف اصلی میتوانید ردیف بالا، پایین، حروف بزرگ، علامت ها و حتی کلید های اعداد را نیز یاد بگیرید. وقتی تمرین می‌کنید یادتان باشد عضلات خود را محکم نکنید و به سادگی بر روی دکمه ها ضربه بزنید. کمر را صاف نگه دارید و به انگشتان خود استراحت بدهید افزایش فشار به انگشتان نه تنها سرعت شما را کمتر می‌کند بلکه باعث خستگی دست‌هایتان می‌شود.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *