مزایای استفاده از حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام

مزایای استفاده از حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام

حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام یکی از مواردی است که موجب افزایش فروش و اعتماد بیشتر کاربران به برند شما می شود.

پیشگفتار


حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام به یکی از ملزومات هر کسب و کاری تبدیل شده است. این نوع اکانت برای آنالیز کردن محتوا و مخاطب، امکانات قابل توجهی در اختیار شما قرار می دهد. برندهای مختلف می توانند با استفاده از این نوع اکانت، بیزینس پروفایل خود را داشته باشند. در واقع اینستاگرام برای کسانی که قصد کسب درآمد از طریق این پلتفرم را دارند، خدماتی جهت مدیریت بهتر و افزایش فروش ارائه داده است. اینستاگرام به عنوان یکی محبوب ترین پلتفرم های دنیا موجب افزایش شناخت برند شما، افزایش فروش، ایجاد مشتریان وفادار و جلب اعتماد مخاطبان خواهد شد. طبق آمار یک سوم کاربران Instagram به صورت آنلاین خرید می کنند و از هر پنج نفر، چهار نفرشان صفحات بیزینسی را دنبال می کنند.


مقدمه


اگر می خواهید کسب و کار خود را در فضای مجازی توسعه دهید، نباید از اهمیت اینستاگرام غافل شوید. اگر دارای یک حساب کاربری معمولی هستید می توانید با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس از امکانات جذاب این اکانت برای پیشرفت کار خود استفاده کنید. استفاده از این نوع اکانت ها به دلیل داشتن قابلیت های کاربردی، مزایای زیادی برای کاربر به دنبال دارد. 


معرفی حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام


فرق بین پیج بیزینس و معمولی در امکاناتی است که تنها اکانت بیزینسی آن ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. این قابلیت ها موجب رونق گرفتن کسب و کار شما شده و آمار و ارقام مفیدی در اختیارتان قرار می دهد. این نوع حساب کاربری در سال 2016 با نام Business Profile معرفی شد و ظرف مدت کوتاهی مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت. یکی از ترفندهای کار با اینستاگرام بهره گیری از قابلیت های اکانت بیزینسی به شکل صحیح است. 
شرکت هایی که دارای صفحات مختلفی در شبکه های مجازی می باشند؛ می توانند با اتصال حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام به صفحه Facebook خود، کسب و کار خود را گسترش داده و شاهد رشد مخاطبان خود باشند. اکانت تجاری اینستاگرام در مقایسه با پیج های شخصی، آپشن های خوبی مانند گزینه های تماس، ارائه تبلیغات مختلف، آنالیز و تحلیل رفتار مشتریان و... به کاربر ارائه می دهد. سرویس اینستاگرام باعث می شود تا شما فیدبک خوبی از مخاطب دریافت کرده و با بررسی رفتار مخاطب، به فروش بیشتری دست پیدا کنید. امکان تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس، در این پلتفرم به راحتی وجود دارد.

حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام
مزایای استفاده از Business Profile


پیش از تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس بهتر است با قابلیت های این نوع اکانت به خوبی آشنا شوید. بدین شکل می توانید از Business Profile به بهترین نحو استفاده کنید. این امر موجب می شود تا شما بهتر بتوانید کسب و کار خود را مدیریت کرده و مخاطبین بیشتری را جذب کنید.

  • اضافه شدن گزینه های تماس 


پس از تبدیل اکانت به حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام، شما گزینه های تماس را در تنظیمات پیج خود مشاهده خواهید کرد. شما می توانید با استفاده از تنظیمات  Contact button راه های ارتباطی با خود را در اختیار کاربران قرار دهید تا تنها با یک کلیک بتوانند با شما تعامل داشته باشند. در تنظیمات مربوطه می توانید مواردی مانند شماره تلفن، آدرس و ایمیل، چت واتساپ و ... را وارد کنید. 

  • Insight در اینستاگرام


Instagram Insights جهت پیشبرد اهداف تجاری و شرکتی شما مفید خواهد بود. Insight در اینستاگرام قابلیتی است که اطلاعات مهمی در مورد نحوه عملکرد پست ها و استوری ها و به طور کلی پروفایل بیزینسی شما ارائه می دهد. شما با استفاده از ریپورت Insights می توانید پست های پربازدید و محبوب و پست های کمتر دیده شده را تشخیص دهید. این موضوع به شما کمک می کند تا در تولید محتوای خود تجدید نظر کرده و روش دیگری را در پیش بگیرید. شما در این بخش به اطلاعات جالبی در مورد فالوور های خود دست پیدا خواهید کرد. در نهایت می توانید با توجه به مخاطبان خود محتوا گذاری کنید.

Insight در اینستاگرام
با استفاده از Instagram Insights می توانید بالا و پایین شدن تعداد فالوورها، کامنت ها، نمایش مشخصات، تعداد کلیک بر روی پست ها و ایمیل ها را دانسته و با تسلط کافی در مورد آن ها تصمیم بگیرید. داشتن آگاهی کامل در مورد فالورها و مواردی مانند تعداد، سن، جنسیت و اطلاعات جغرافیایی به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین استراتژی ها را برای کار خود تدوین کنید. با کمک Insight در اینستاگرام می توانید جمعیت فالوورها را مشاهده کرده و  پست های قدیمی خود را مجددا به اشتراک بگذارید.

  • نمایش زمینه کاری و  در حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام


فیس بوک اطلاعاتی در زمینه رشته شغلی شما در هنگام ساخت اکانت از شما دریافت خواهد کرد. پس از اتصال صفحه اینستاگرام به صفحه فیس بوک این اطلاعات بر روی پروفایل اینستاگرام نیز نمایش داده می شود. حتی شما می توانید به طور مستقیم این  اطلاعات را بر روی بیزینس اکانت خود اضافه کنید. این مسئله باعث می شود تا مخاطب بیشتر با کسب و کار شما آشنا شده و اعتماد بیشتری نسبت به برند شما پیدا کند. 

  • اضافه کردن پست های تبلیغاتی در اینستاگرام


تبلیغات در پست های اینستاگرامی یکی از مواردی است که صرفا با ایجاد حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام محقق می شود. شما باید برای این موضوع حتما بودجه ای در نظر بگیرید زیرا موجب افزایش اعتبار کاری شما در فیس بوک و اینستا می شود. شما می توانید تبلیغات فیس بوک خود را در اینستاگرام منتشر کنید. حتی می توانید با Promote کردن پست های پیج خود، آن ها را به یک تبلیغ تبدیل کنید. این نوع تبلیغات موجب بیشتر دیده شدن برند شما می شود. قابلیت promote کردن به شما کمک می کند تا خدمات و محصولات خود را در قالب پست های تبلیغاتی ارائه دهید. همچنین می توانید این نوع پست ها را همراه با لینک وب سایت منتشر کنید. Boost post در اینستاگرام به معنای همان پست های پروموت شده می باشد.

  • تعامل راحت تر با مخاطب با وجود حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام


مدیریت پیام ها و پاسخ دهی به مخاطبان یکی از دغدغه های اصلی پیج هایی با تعداد فالوور بالاست. اما حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام دارای قابلیتی جذاب می باشد که به شما کمک می کند بتوانید به سرعت به پیام های دایرکت پاسخ دهید. در قسمت تنظیمات صفحه شما گزینه ای به نام Quick Replies ظاهر می شود. با انتخاب این گزینه می توانید پاسخ های مورد نظر خود را تایپ کرده و ذخیره کنید. با این کار در قسمت پایین صفحه چت شما در دایرکت پیام های از پیش تعریف شده ظاهر می شود که تنها با یک لمس می توانید آن ها را برای مخاطبانی که درمورد محصولات یا خدمات شما سوال دارند، ارسال کنید.


تایید Branded Content


شما می توانید در قسمت Branded Content Approvals دسترسی افراد برای استفاده از نام برند را محدود کنید. افرادی که در این لیست قرار نگیرند به تایید شما نیاز خواهند داشت. به این منظور کافی است در تنظیمات این بخش گزینه Tag Allow All را غیر فعال کرده و بقیه موارد را به صورت دستی وارد کنید.

فرق بین پیج بیزینس و معمولی


برنامه ریزی برای انتشار محتوا در حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام


تولید محتوا یک اصل اساسی برای پیشرفت کار شماست. شما می توانید برای انتشار محتوا در حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام برنامه ریزی کنید. به این منظور می توانید با کمک گزینه later، روز و ساعت مورد نظر خود را وارد کنید تا بدون دخالت شما پست جدید منتشر شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *