چگونه بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را انتخاب کنیم؟

شما می توانید با توجه به بودجه، زمان و میزان تخصص خود بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را انتخاب کنید. تبلیغات در این اپلیکیشن انواع مختلفی دارد.

پیشگفتار

Instagram یکی از بهترین بستر ها برای ارائه محصولات و خدمات در شکل های مختلف است. شما برای پیدا کردن بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام، باید با انواع تبلیغات آشنایی کافی داشته باشید. اگر می خواهید نرخ بازگشت سرمایه بالایی داشته باشید، باید برای تبلیغات در اینستاگرام اهمیت ویژه ای قائل شوید. از سال 2013 تاکنون اینستاگرام روند رو به رشدی داشته است و میلیون ها کاربر فعال در سنین مختلف در این اپلیکیشن حضور دارند. به همین علت Instagram به محیطی مناسب جهت اجرای تبلیغات مختلف تبدیل شده است. 
قبل از تبلیغ، انجام یک سری کارها می تواند بر نتیجه نهایی تاثیرگذار باشد. به طور مثال باید پیج خود را جذاب تر کرده و به بهینه سازی پروفایل اینستاگرام بپردازید. باید حداقل تعداد فالوور های شما واقعی باشد و دارای پست های با کیفیتی باشید. زیرا پیج شما مانند ویترین یک مغازه عمل کرده و می تواند در نگاه اول کاربر را جذب کند یا کسل کننده بنظر برسد. از انواع قالب های محتوایی استفاده کنید و از اهمیت استوری در اینستاگرام غافل نشوید. زیرا تاثیر استوری در موفقیت تبلیغات بیش از آن چیزی است که بنظر می رسد. پس از مشخص کردن اهداف تبلیغات و مشخص کردن مخاطبان هدف، به فکر تعیین بودجه و مدل تبلیغات خود باشید. در آخر باید بهترین پیج برای تبلیغ در اینستاگرام را پیدا کرده و با ادمین پیج مورد نظر در رابطه با تبلیغات مذاکره کنید.


مقدمه


معرفی انواع تبلیغات در اینستاگرام 


قبل از این که برای اجرای تبلیغات اقدام کنید، باید با انواع تبلیغات در اینستاگرام آشنا شده و به شکل آگاهانه ای به معرفی کسب و کار خود بپردازید. برای پیدا کردن بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام در ادامه به معرفی انواع تبلیغات از نظر شیوه اجرا و محتوا می پردازیم. 

بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام
بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام در صفحات پربازدید


باید به دنبال بهترین پیج های اینستاگرام با موضوعاتی که به کسب و کار شما نزدیک یا مرتبط است، بگردید. این فرایند به زمان زیادی نیاز دارد تا موثر واقع شود. از رقبای خود غافل نشوید و از تبلیغات آن ها ایده بگیرید. پیدا کردن کانال های ارتباطی مفید با مشتریان هدف، در آینده به شکل های مختلف به شما کمک خواهد کرد. زمانی که می خواهید به یک پیج سفارش تبلیغ بدهید، صرفا به تعداد فالوورها توجه نکنید. میانگین لایک و کامنت را در نظر بگیرید و به کیفیت کامنت ها و تعداد Mention ها توجه کنید. دنبال کنندگان پیج مورد نظر باید از نظر سن، موقعیت جغرافیایی، سبک زندگی، جنسیت و ... با بازار هدف شما همخوانی داشته باشند. 


تبلیغات از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ


اینفلوئنسرمارکتینگ به معنای تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها می باشد. اینفلوئنسرها بیشتر به تبلیغات در زمینه عکاسی، سبک زندگی، سفر و گردشگری، طراحی دکوراسیون، مد و زیبایی و ... می پردازند. این افراد به شکل کمدی یا جدی در اینستاگرام فعالیت می کنند. برای پیدا کردن بهترین پیج برای تبلیغ در اینستاگرام باید کسانی را اولویت قرار دهید که در یک حوزه خاص تاثیرگذار هستند. در واقع کسانی می توانند در زمینه تبلیغات موفق عمل کنند که به صورت تخصصی صحبت کنند و حرف هایشان مورد تایید فالوورها باشد. پس برای سفارش تبلیغات صرفا به تعداد دنبال کنندگان بسنده نکنید. به نحوه اجرای تبلیغات، محتوای قرار گرفته در پیج اینفلوئنسر، بازخوردها و کیفیت دنبال کنندگان توجه داشته باشید.

بهترین پیج برای تبلیغ در اینستاگرام
پیدا کردن کسب و کارهای مکمل برای اجرای بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام


کسب و کارهای مکمل شما محل مناسبی برای اجرای بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام می باشند. برای پیدا کردن آن ها باید بررسی کنید که ترکیب محصولات شما با چه محصولاتی جذاب به نظر می رسد. اگر ارائه دهنده خدمات هستید، بررسی کنید که از خدمات شما همراه با چه خدماتی در موقعیت های مختلف استفاده می شود. این نوع تبلیغات مخاطب را به فکر وا می دارد که چگونه از محصولات و خدمات شما استفاده کند. این نوع جهت دهی فکری یکی از بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام می باشد. 

تبلیغ پیج دیگران در اینستاگرام و تبلیغات گسترده


علاوه بر این که بسیاری از اینفلوئنسرها، بلاگرها و دیگر افراد به تبلیغ پیج دیگران در اینستاگرام می پردازند؛ تبلیغات گسترده روشی دیگر برای افزایش درآمدزایی از طریق اینستاگرام است. در این روش شما اطلاعاتی مانند بودجه، اهداف تبلیغات، پرسونای مخاطبین خود و ... را در اختیار یک آژانس تبلیغاتی معتبر قرار می دهید تا یک کمپین تبلیغاتی مناسب برای شما طراحی کند. این امر موجب صرفه جویی در وقت و سرمایه شما می شود. 

قیمت تبلیغات در اینستاگرام
انواع تبلیغات از نظر محتوا 


برای پیدا کردن بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام لازم است با انواع آن آشنا شوید. هر نوع محتوا تاثیر به سزایی بر روی میزان دیده شدن، نحوه اجرا و هزینه های شما خواهد داشت. شما می توانید جهت پیشبرد اهداف کمپین تبلیغاتی خود یکی از روش های زیر را انتخاب کنید.


بهترین پیج برای تبلیغ در اینستاگرام با استفاده از تبلیغات ویدئویی


تبلیغات ویدئویی همیشه پرطرفدار هستند و بازدید خوبی دریافت می کنند. قیمت تبلیغات در اینستاگرام با این روش با توجه به تایم ویدئو و محتوای آن متغیر است. تبلیغ شما می تواند در قالب یک فیلم کوتاه حرفه ای یا با کنار هم قرار دادن تصاویر و بنر های مختلف ساخته شود. 


بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات بنری 


تبلیغات بنری از تصاویری مختلفی تشکیل می شوند و در قالب پست یا استوری منتشر خواهند شد. تبلیغات بنری می توانند به صورت ثابت یا متغیر طراحی شوند. برای موفقیت در این روش بهتر است از بنرهایی با ویژگی های مختلف استفاده کنید و دسته بندی مخاطبین را فراموش نکنید.


برگزاری مسابقات اینستاگرامی 


برگزاری مسابقات اینستاگرامی می تواند موجب اینگیجمنت و افزایش تعداد فالوورهای پیج شما شود. این نوع مسابقات جنبه تبلیغاتی دارد و کاربران را تشویق به لایک کردن، کامنت گذاشتن، منشن کردن دوستان و فالو کردن پیج های مرتبط می کند. این مسابقات باید شفافیت لازم را داشته باشد تا نتیجه بخش واقع شود.


بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات اسپانسری 


تبلیغات اسپانسری به دلیل هزینه بالا و تحریم ها در ایران چندان کاربردی نیست اما برای کاربران خارج از ایران یکی از بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام محسوب می شود. محتوای این نوع تبلیغ بنر و ویدئو می باشد. علاوه بر آن می توانید از لینک و کال تو اکشن در استوری یا پست های خود استفاده کنید. Explorer ads نوعی از تبلیغات است که صرفا در قسمت اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می شود. محتوای اکسپلور بر اساس محتوا هایی که کاربر در روزهای قبل مشاهده کرده و علایق او، تنظیم می شود. این نوع تبلیغات بسیار نتیجه بخش است.
Reels ads نوعی از تبلیغات است که در بین تبلیغات ریلز ویدئویی نمایش داده می شود و امکان استفاده از دکمه های کال تو اکشن را برای شما فراهم می سازد. IGTV ads مانند تبلیغات ویدئویی در یوتیوب است. در واقع کاربر در زمان نمایش IGTV محتوای تبلیغ را نیز مشاهده خواهد کرد. Shopping ads نوعی از تبلیغات است که به شما این امکان را می دهد تا کاتالوگی از ویژگی ها و مشخصات محصولات تهیه کنید. کاربر با کلیک کردن بر روی آن ها اطلاعات مربوط به محصول را در همان اینستاگرام مشاهده کرده و در صورت نمایش می تواند برای خرید اقدام کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *