تولید پادکست با موبایل

تولید پادکست با موبایل

از آنجایی که خرید میکروفن های حرفه ای کمی هزینه بر است به همین دلیل پیشنهاد می گردد در وهله ی اول از برنامه های موبایل برای تولید پادکست استفاده کنید تا با بالا بردن عملکرد بهترین نتیجه را بگیرید

در این مقاله در مورد" تولید پادکست با موبایل"می توانید مطالب ذیل را مطالعه فرمایید:

مقدمه

 تولید پادکست با موبایل یکی از روش هایی است که برخی از افراد برای ساخت فایل صوتی استفاده می کنند، اگر به تازگی وارد حوزه ی پادکست شده اید پیشنهاد می گردد که از هزینه های اولیه ی خود بکاهید و با کمترین هزینه کار خود را شروع کنید، از آنجایی که اکثر افراد از تلفن همراه اندروید و IOS استفاده می کنند به همین دلیل دانلود و نصب برنامه گوشی نباید آنچنان سخت باشد.

تولید پادکست با موبایل هم امکان پذیر است، اگر برای تولید پادپخش برنامه ای دارید لازم نیست برای خرید میکروفن هزینه کنید، البته اگر در آینده ی نه چندان دور در زمینه ی تولید فایل صوتی موفق شدید پیشنهاد ما این است که حتما از میکروفن برای تولید پادپخش استفاده کنید اما در حقیقت برای شروع کار بهتر است که از گوشی برای ساخت فایل صوتی استفاده کنید چرا که علاوه بر هزینه ی کمتر، میزان توانایی شما سنجیده شده و در صورت جدیت در این موضوع می توانید با خیال آسوده از میکروفن های بسیار حرفه ای استفاده کنید تا کیفیت کار شما بیشتر از گذشته شود، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ساخت پادپخش با گوشی با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.
 

تولید پادکست با موبایل

 

برای تولید پادکست با موبایل چه چیزهایی لازم است؟

قبل از اینکه تولید پادکست با موبایل را شروع کنید از خود بپرسید که هدف از ضبط صدا چیست؟ آیا برنامه ی کوتاه مدت و بلند مدت خود را در این زمینه مشخص کردید؟ مطمئنا کسانی که برای تولید پادپخش قدم بر می دارند صدای مناسبی دارند یا اگر هنوز بر روی صدای خود سرمایه گذاری نکردند با استفاده از تمرین و پیگیری آموزش های حرفه ای می توانند کیفیت صدای خود را گسترش دهند و در زمینه ساخت فایل های صوتی حرفه ای شوند.

بعد از برنامه ریزی و رسیدن به نقطه ی موفقیت در مورد ضبط صدا به این نتیجه می رسیم که نیاز به ابزار و تجهیزات حرفه ای داریم تا کیفیت کار ما دو چندان شود اما زمانی که فعالیت در زمینه پادکست برای شما درآمد زایی نداشته باشد قاعدتا هزینه ی اولیه مانند خرید میکروفن حرفه ای چندان جالب به نظر نمی رسد چرا که با سرمایه گذاری بر روی آموزش به جای هزینه ی اولیه می توانید علاوه بر خرید زمان، با انرژی بیشتری کار خود را دنباله گیری کنید تا در نهایت با کسب مهارت های لازم از راه پادپخش کسب درآمد کنید.

 اما سوال این است که برای ساخت پادکست با موبایل به چه چیز هایی نیاز داریم؟ به طور کلی زمانی که از سیستم عامل اندروید یا  ios استفاده می کنید قادر خواهید بود با دانلود برنامه ی پادکست از پلی استور یا اپ استور کار خود را شروع کنید، در واقع تجهیزات شما یک عدد گوشی هوشمند و برنامه ی مرتبط با ضبط صدا است.
 
برای تولید پادکست با موبایل چه چیزهایی لازم است؟

آیا با موبایل نیز می توان صدا را ویرایش کرد؟

زمانی که در حال تولید پادکست با موبایل هستید نیاز به ویرایش صدا بعد از ضبط خواهید داشت چرا که نیاز نیست با تپق یا شنیدن صدای خارجی ضبط را متوقف کنید چرا که به راحتی می توانید با ویرایش صوت صداهای اضافه را حذف کنید و ادامه ی صحبت خود را به کلیپ اضافه کنید.

فرض کنید در حال ضبط یک داستان کوتاه یا نسبتا بلند هستید و نزدیک به پایان داستان صدای خارجی یا تلفظ اشتباه کلمه ای باعث شود که نیاز به ویرایش پادکست داشته باشید، مطمئنا برنامه ی ویرایش صدا در موبایل می تواند به کمک ما بیاید؛ به همین دلیل نیاز نیست نگرانی از بابت تپق در میان کلمات و جمله ها داشته باشید چرا که با برنامه های گوشی می توانیم با ویرایش اشتباهات یک نتیجه عالی را در پایان از خود به جای بگذاریم.
 
آیا با موبایل نیز می توان صدا را ویرایش کرد؟

شرایط تولید پادکست با موبایل  به چه صورت است؟

تلفن های هوشمند یکی از مهم ترین لوازم الکترونیکی دنیا به حساب می آید که با استفاده از آن می توان با تمام دنیا در ارتباط بود، این وسیله کوچک خارق العاده کارایی های زیادی دارد، شما به کمک تلفن همراه می توانید کسب درآمد کنید و کسب و کار خود را در فضای مجازی راه بیندازید.

هر کاربری که در اینستاگرام یا سایر فضای مجازی فعالیت می کند با استفاده از تلفن هوشمند آمده اند، شاید در اینستاگرام به پست های مختلف برخورده باشید که گوینده ای در حال توضیح در مورد وقایع تاریخی یا غیره است که با شنیدن صدای فرد اطلاعاتی را به دست می آورید.

به احتمال زیاد با شنیدن صدای گوینده و مقایسه ی آن با صدا و استعداد خود به دنبال کشف و شکوفایی استعداد های درونی خود هستید که مطمئنا با تلاش و کوشش می توان آن را به دست آورد، اما زمانی که حرف از شرایط می شود یعنی شما هم مانند سایر گوینده ها برای تولید پادکست با موبایل نیاز به صدای منحصر به فرد و خاص دارید که به گوش تمامی افراد شیرین باشد، شاید در نگاه اول همه چیز استعداد به نظر برسد اما شما با تمرین و تکرار می توانید به همه چیز دست پیدا کنید، بنابراین یکی از شرایطی که شما را به سمت بازار کار گویندگی و پادکست هدایت می کند داشتن صدای خوب می باشد که در کنار برنامه های تلفن همراه و میکروفن های حرفه ای محقق می شود.
 
تولید پادکست با موبایل

برنامه های معمول برای ضبط صدا و ساخت پادپخش

به طور کلی برنامه های مختلفی برای ساخت پادپخش وجود دارند که به کمک آن می توانید صدای خود را ضبط کنید اما ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که بهترین برنامه ها برای ساخت فایل صوتی چه چیزی است؟

همانطور که مستحضر هستید با جستجو در موبایل برنامه های مختلفی را برای تولید پادکست با موبایل  مشاهده می کنید که به کمک هر یک از آن ها می توانید صدای خود را ضبط و ویرایش کنید، برخی از کاربران با نصب و حذف برنامه های مختلف ان ها را تست کرده و بهترین را برای تولید پادکست با موبایل انتخاب می کنند که شاید انجام این روش برای برخی از افراد کمی زمان بر باشد چرا که برای نصب اپلیکیشن پادپخش نیاز است تا تمام برنامه های موجود در موبایل را بررسی کرده و به کمک بررسی های پی در پی برنامه ای که با آن راحت هستند را انتخاب نمایند.

برخی دیگر از افراد وجود دارند که برنامه را برحسب دانلود و امتیازات اپلیکیشن انتخاب می کنند که این روش بسیار بهتر و سریع تر است چرا که کاربرانی به این برنامه امتیاز می دهند که آن را دانلود کرده باشند.

برنامه های معمول برای ضبط صدا و تولید پادکست با موبایل

معرفی برنامه های گوشی برای ساخت فایل صوتی

به طور کلی برنامه های که برای تولید پادکست با موبایل استفاده می شود به شرح زیر هستند:

برنامه های اندروید:

  •    Cast box
  •    Google Podcasts
  •    Spotify
  •    Pocket casts
  •    FM Podcast Player
  •    Podcast Republic
  •   Podcast Addict

برنامه های ios:

  •    Over Cast
  •     Spotify
  •    Cast Box
  •    Apple podcast

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *