8 راه برای سریع‌تر تایپ کردن

8 راه برای سریع‌تر تایپ کردن

مردم در حالت عادی می‌توانند در هر دقیقه حدود 45 کلمه را تایپ کنند. به خواندن این مقاله ادامه دهید ما در 8 قسمت به شما کمک می‌کنیم سرعت تایپ خود را افزایش دهید.

پیشگفتار

در این مقاله ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سریع‌تر تایپ کنید. شما می‌توانید سرعت تایپ خود را به 156 کلمه در دقیقه برسانید. همه می‌توانند مهارت سریع‌تر تایپ کردن را بیاموزید. مردم در حالت عادی می‌توانند در هر دقیقه حدود 45 کلمه را تایپ کنند. در گوگل افرادی که حدود 80 کلمه در دقیقه تایپ کنند به‌عنوان افراد حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شوند اما اگر شما می‌خواهید مهارت سریع‌تر تایپ کردن را یاد بگیرید به خواندن این مقاله ادامه دهید ما در 8 قسمت به شما کمک می‌کنیم سرعت تایپ خود را افزایش دهید.

آنچه در این وبلاگ مطالعه می کنید به شرح موارد زیر است:

فواید سریع‌تر تایپ کردن

  • دیگران را تحت تأثیر قرار دهید

وقتی شما به‌صورت حرفه‌ای سریع‌تر تایپ کردن را یاد می‌گیرد افراد زیادی از شما تعریف می‌کنند. هر کجا که شروع به تایپ کردن کنید همه با تحسین به شما نگاه می‌کنند. وقتی بدون نگاه به صفحه کلید تایپ می‌کنید دیگران از شما می‌پرسند چگونه اینقدر سریع تایپ می‌کنید و این باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

  • کارایی خود را افزایش دهید.

امروزه همه‌ی کارهای ما با کامپیوتر مربوط می‌شود. وقتی سرعت تایپ بالایی داشته باشید راحت تر می‌توانید نتیجه ی دلخواه خود را پیدا کنید. در واقع با این مهارت می‌توانید بهتر منظور خود را بیان کنید در نتیجه باعث می‌شود کار شما بهتر شود و شما کارایی اتان را افزایش می‌دهید. مثلاً زمانی که دارید گزارش کار می‌نویسید، به دنبال چیزی در سایت‌ها هستید یا در حال پیام دادن به دوستانتان هستید اگر سریع‌تر تایپ کردن را یاد گرفته باشید می‌توانید همه این کارها را به نحو احسنت انجام دهید

 تایپ کردن

  • خلاقیت خود را افزایش دهید

زمانی که می‌توانید سرعت تایپ کردنتان را به سرعت فکر کردنت نزدیک کنید باعث می‌شود شما خلاق تر شوید. مثلاً وقتی شما دارید متنی را برای وبلاگ خود می‌نویسید یا وقتی در حال نوشتن یک پست، گزارش کار یا متنی را برای کلیپ خود هستید در واقع در حال تبدیل اولین ایده ها و افکارتان به‌ کلمات هستید. در این مرحله تنها حرف‌هایتان را بدون توقف مغز می‌نویسید. مثلاً زمانی که دارید متن فیلم خود را می‌نویسید هر آنچه به ذهنتان می رسد را بر روی کاغذ میاورید و این کار به شما کمک می‌کند که نظم بهتری به افکارتان بدهید و هر چه سریع‌تر قادر به تایپ کردن باشید سریع‌تر افکارتان را می‌نویسید و زودتر به نتیجه ی دلخواه می‌رسید. حالا شما در زمان کمتری می‌توانید پادکست بسازید، فیلم و پست در اینستاگرام و یوتیوب بگذارید چون ذهن شما به لطف سریع‌تر تایپ کردن، خلاق تر شده است. با یادگیری این مهارت ساده بخش‌های مختلفی از زندگی‌تان را می‌توانید ارتقا دهید.

حالا که با فواید سریع‌تر تایپ کردن آشنا شدید وقت آن رسیده به سراغ مراحل افزایش سرعت تایپ برویم.

8 مرحله برای افزایش سرعت تایپ

1. میانبر های صفحه کلید را یاد بگیرید

در ابتدا باید میانبر های اصلی که جلو اشتباهات شما را می‌گیرند را یاد بگیرید. این میانبر های می‌توانند تفاوت صد و هشتاد درجه ای در سریع‌تر تایپ کردن شما ایجاد می‌کنید. مثلاً زمانی که من با اشتباه نوشته ام " تایپ سرییع را " برای پاک کردن آن یک "ی " اضافی باید چند بار دکمه‌ی Backspace را فشار دهم تا تک تک کلمات پاک شوند در حالی که می‌توانید به سادگی دکمه‌ی Ctrl+ Back space را فشار دهید تا کل کلمه را برای شما پاک کند. اگر از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید دکمه‌ی Option را با Backspace فشار دهید. همین یک ترفند ساده بسیار به شما کمک می‌کند زیرا دیگر نباید از چندین دکمه یا موس برای پاک کردن یک کلمه استفاده کنید. خب حالا اگر می‌خواهید تمام خط را پاک کنید می‌توانید از دکمه‌های Shift + Home استفاده کنید تا کل خط را انتخاب کند و سپس آن را به راحتی پاک کنید در سیستم مک از CMD+ Backspace استفاده کنید. از این میانبر برای موقعیت‌های خاص که دیگر نیازی به‌ کل خط ندارید می‌توانید استفاده کنید.
 
تایپ کردن

2. در سایت‌های تایپ ده انگشتی تمرین کنید

سایت‌ها و نرم افزار های زیادی برای تمرین تایپ ده انگشتی وجود دارد از این سایت‌ها می‌توانید برای تایپ فارسی و انگلیسی استفاده کنید. در این سایت‌ها جملاتی و کلماتی به شما داده می‌شود و با تایپ کردن آن‌ها می‌توانید سرعت خود را افزایش دهید. برخی از این سایت‌ها تعداد کلماتی را که در هر دقیقه تایپ می‌کنید را به شما نشان می‌دهد و بعد از چند بار تمرین شاهد رشد خود خواهید بود. مثلاً اگر در عرض یک ماه هر روز حدود ده دقیقه تمرین کنید می‌توانید سرعت خود را از 75 به 90 برسانید.

3. استفاده از سایت Keybr.com

این سایت انگلیسی کمی با بقیه سایت‌های فرق دارد در واقع این سایت کلماتی که املا مشابه و نزدیک به هم دارند را انتخاب کرده و برای تمرین باید بسیار دقت کنید. در هر تمرین یک سری حروف را در کلمات مختلف کنار هم می‌چیند و شما باید آن‌ها را تایپ کنید. این سایت سرعت و تعداد غلط های شما را به نشان می‌دهد. نمونه های فارسی این کلمات نیز وجود دارد مثلاً کباب، کتاب، کبک و …

4. فقط از صفحه کلید استفاده کنید

در هنگام تایپ کردن گاهی اوقات نیاز به استفاده از موس داریم و همین باعث کاهش سرعت شما می‌شود. بهتر است برای همه‌ی کارها از کیبورد استفاده کنید. در سیستم مک نرم افزاری به نام Alfred وجود دارد که برای باز کردن برنامه ها با کیبورد به شما کمک می‌کند. برای باز کردن برنامه ها می‌توانید دکمه‌ی CMD+ Space را فشار دهید و نام برنامه‌ای که می‌خواهید باز کنید را به انگلیسی تایپ کنید. قابلیت دیگری که این برنامه دارد جست و جو در میان فایل‌هاست و اگر چیزی که شما نوشته‌اید در میان فایل‌ها نباشد به‌صورت خودکار آن کلمه یا جمله را در گوگل سرچ می‌کند. اگر می‌خواهید در Amazon سرچ کنید کافی است ابتدا amn را تایپ کرده سپس نام وسیله‌ای که می‌خواهید را به انگلیسی تایپ کنید تا آن را برای شما پیدا کند. همین کار ها باعث می‌شود شما کم کم از کیبورد به جای موس استفاده کنید و سرعت شما بسیار بیشتر شود می‌توانید میانبر ها و کلید های اصلی را سرچ کنید تا آن‌ها را یاد بگیرید این کار باعث می‌شود شما به‌صورت نا خود آگاه خلاق تر و سریع‌تر شوید و دیگر نیازی نیست که دستتان را از روی کیبورد بردارید تا با موس کار کنید.
 
تایپ کردن

5. به هیچ وجه به کیبورد نگاه نکنید

زمانی که یاد می‌گیرید به کیبورد نگاه نکنید دیگر به حروف فکر نخواهید کرد و می‌توانید هر آنچه دلتان می‌خواهد را با سرعت تایپ کنید. پس به هیچ وجه به کیبورد نگاه نکنید. در ابتدا خیلی زیاد تمایل دارید به کیبورد نگاه کنید با این حال بهتر است ابتدا بسیار آهسته تایپ کنید تا اینکه بخواهید با سرعت تایپ کنید و به کیبورد نگاه کنید. برای سریع‌تر تایپ کردن نباید به پیدا کردن حروف روی کیبورد با نگاه کردن عادت کنید بلکه باید به نوشتن حروف با نگاه به مانیتور عادت کنید. در ابتدای کار اگر کلمه‌ای را اشتباه نوشتید می‌توانید به کیبورد نگاه کنید تا حرف درست را پیدا کنید ولی بعد از گذشت مدتی دیگر نیازی به نگاه کردن به صفحه کلید ندارید و سرعت شما بسیار بیشتر و اشتباهات شما کمتر خواهد شد و این بخش مهمی در روند پیشرفت شما خواهد بود.

6. بازگشت انگشتان به جایگاه اصلی خود

همیشه باید یادتان باشد بعد از اینکه حرف مورد نظر را تایپ کردید باید انگشت‌های خود را بر روی دکمه‌های اصلی قرار دهید یعنی برای دست راست به ترتیب بر روی " ک م ن ت " و برای دست چپ به ترتیب بر روی " ش س ی ب "پیدا کردن این حروف بسیار ساده است زیرا همه‌ی کیبورد ها یک برآمدگی کوچکی بر روی دو حرف ت و ب دارد که باید انگشتان اشاره را بر روی آن‌ها بگذارید. زمانی که حروف را تایپ می‌کنید با لمس این برآمدگی‌ها می‌توانید به جایگاه اصلی انگشتان برگردید که به آن حالت استراحت می‌گویند.
 
تایپ کردن

7. صدای دکمه‌ها را در بیاورید.

این ترفند به نظر کمی عجیب می‌آید ولی وقتی صدای کیبورد را می شنوید ناخودآگاه سعی می‌کنید تندتر تایپ کنید. پس اگر در جای مناسبی هستید که نیاز به سکوت ندارد می‌توانید کمی محکم تر ضربه بزنید تا ریتم صدای صفحه کلید باعث شود شما سریع‌تر تایپ کردن را تجربه کنید. حتی وقتی از کیبورد های مسطح که صدای کمی تولید می‌کنند استفاده می‌کنید سعی کنید صدای دکمه‌ها را در بیاورید این کار باعث ایجاد کمی هیجان در شما می‌شود تا سریع‌تر تایپ کنید.

8- سریع‌تر تایپ کردن را به یک بازی تبدیل کنید

در آخر باید گفت سعی کنید برای افزایش سرعت به تایپ کردن به شکل یک بازی نگاه کنید در این صورت همیشه در حال رکورد زدن و پیشرفت خواهید بود. وقتی سرعت شما 75 است تلاش کنید به 80 برسید و انقدر ادامه دهید تا به 150 و حتی 200 برسید و رکورد جهانی تایپ را بزنید. همیشه برای سرعت خود هدف تعیین کنید حتی می‌توانید به انگشتان خود دقت کنید ممکن است از یک انگشت کمتر از دیگران استفاده می‌کنید مثل انگشت کوچک. سعی کنید حروف بیشتری با این انگشت تایپ کنید. می‌توانید هر بار میانبر های بیشتری یاد بگیرید و سریع‌تر تایپ کردن را به یک بازی جالب برای خودتان تبدیل کنید. با افزایش سرعت تایپ می‌توانید بخش‌های زیادی از زندگی را تغییر دهید به روند رشد خود کمک کنید.

سخن آخر

با سریع‌تر تایپ کردن نه تنها زمان بیشتر در اختیار دارید بلکه ذهن شما خلاق تر می‌شود و کارایی شما بالاتر می‌رود.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *