آموزش نکات کاربردی و ترفندهای کار با اینستاگرام

آموزش نکات کاربردی و ترفندهای کار با اینستاگرام

ترفندهای کار با اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند که به بیشتر و بهتر با مخاطبان خود ارتباط گرفته و کسب‌وکار خود را بهتر گسترش دهید. این ترفندها برای همه افراد و کسب‌وکارها مناسب است.

پیشگفتار

ترفندهای کار با اینستاگرام می‌تواند به راحتی باعث بهبود کسب‌وکار و حتی درآمد شما شود. شما می‌توانید با استفاده از این ترفندها، بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. برای استفاده از این موارد نیاز به استراتژی و برنامه‌های دقیق است. جامعه کاربران در این شبکه اجتماعی روزبه‌روز باهوش‌تر و هدفمندتر می‌شوند. در نتیجه تبلیغات در این شبکه اجتماعی سخت و سخت‌تر می‌شود. شما می‌توانید برای آموزش بهتر و به سراغ مقاله  تبلیغات در اینستاگرام رفته و آن را مطالعه نمایید.

موفقیت در اینستاگرام به چه معناست؟ تمام استراتژی‌ها و مفاهیم در بازاریابی اینستاگرام با هدف ایجاد یک جامعه قوی و حیاتی ساخته می‌شوند. تعامل، یعنی فراوانی نظرات و لایک ها، نقش اصلی را در این شبکه اجتماعی ایفا می‌کند. داشتن یک جامعه و دنبال کننده فعال در شبکه اجتماعی، خود یک ابزار قدرتمند برای شرکت‌ها است. در دنیای امروزی هرکسی که بتواند جامعه‌ای با بیش از 10000 طرفدار ایجاد کند، می‌تواند خیلی سریع و آسان به نظرات و ایده‌های مختلف دسترسی داشته باشد.

 مقدمه 

•    استفاده از عکس‌های جذاب
•    اینستاگرام جایی برای متن‌ها نیست!
•    ترفندهای کار با اینستاگرام – استفاده از فیلترها و ابزارها
•    ارسال منظم پست و استوری – یکی از مهم‌ترین ترفندهای کار با اینستاگرام
•    نکات کاربردی اینستاگرام- به کاربران اهمیت بدهید و با آن‌ها صحبت کنید
•    از استوری اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید
•    ترفندهای کار با اینستاگرام - از هشتگ های مناسب استفاده کنید
•    نتیجه‌گیری در خصوص نکات و توصیه‌های اینستاگرام

بررسی ترفندهای کار با اینستاگرام- استفاده از عکس‌های جذاب 

 یکی از ترفندهای کار با اینستاگرام که خیلی هم مهم است استفاده از عکس‌های جذاب است. شما باید به این موضوع دقت داشته باشید که در اینستاگرام همه‌چیز درباره عکس‌های زیبا است! این شبکه اجتماعی در ابتدا برای عکس‌ها بود و سپس قابلیت ویدئو را نیز اضافه کرد. با این حال همه افراد ویدئوها را تماشا نمی‌کنند، اما عکس‌ها برای تمام افراد باز شده و آن‌ها را مشاهده می‌کنند. پس یادتان باشد که از عکس‌های بی‌کیفیت و یا نامناسب استفاده نکنید.

اینستاگرام جایی برای متن‌ها نیست!

 یکی دیگر از ترفندهای کار با اینستاگرام این است که تا جای ممکن از متن‌ها به عنوان کپشن استفاده نکنید. به طور خلاصه بگوییم که افراد زیاد به کپشن ها دقت نمی‌کنند و یا اصلاً آن‌ها مطالعه نمی‌کنند. اینستاگرام توسط کاربران به گونه‌ای استفاده می‌شود که برنامه را وقتی اجرا می‌کنند ابتدا نظر آن‌ها به استوری افراد جلب می‌شود، سپس به سراغ پست‌های عکس‌دار می‌روند. بعد از آن به سراغ پست‌های ویدئویی! هیچ جایی برای متن‌ها نیست. پس خیلی به متن‌ها دلخوش نباشید!

استفاده حداکثری از بیوگرافی اینستاگرام
ترفندهای کار با اینستاگرام – استفاده از فیلترها و ابزارها

یکی از نکات کاربردی اینستاگرام ابزارهای ارائه شده توسط این اپلیکیشن است. اگر عکس‌ها یا ویدئوهای خود را با ابزارهای اینستاگرام می‌گیرید، مطمئناً با فیلترها برخورد خواهید کرد. فیلترها عکس‌ها را رنگارنگ‌تر، دیدنی‌تر می‌کنند، اما هیچ‌کس نمی‌خواهد تصویر دست‌کاری شده و فیلتر دار را ببیند. بهتر است در همان ابتدا از استفاده از فیلترها خودداری کنید! فیلترها کل تصویر را پوشش می‌دهند و ظاهری کاملاً جدید به آن می‌دهند. به همین دلیل بهتر است که از اصلاحات استفاده کنید. در واقع اصلاحات فقط شامل تغییر در تنظیمات جزئی، نور، گرما یا اشباع رنگ هستند. برای بهبود مستقیم عکس‌ها در اینستاگرام، فقط باید اصلاحات کوچک اعمال شود. به عنوان مثال مقدار اصلاحات انجام شده روی عکس می‌تواند به صورت زیر باشد:
•    تصحیح نور + روشنایی 8 درصد
•    تصحیح حرارت +8%
•    اشباع رنگ + 8%

تصحیح نور معمولاً تصویر را کمی روشن‌تر می‌کند، گرما کل تصویر را دوست‌دارتر می‌کند. اشباع رنگ کل تصویر را کمی رنگارنگ‌تر، سیب را کمی قرمزتر و آسمان را کمی آبی‌تر می‌کند. تنها در 8 درصد، تغییرات به قدری ناچیز هستند که جلوه‌ای غیر طبیعی در ویرایش تصویر باقی نمی‌گذارند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نحوه عکس گذاری در اینستاگرام مقاله تبلیغات تصویری اینستاگرام را مطالعه کنید.

استفاده از اصلاحات رنگ و نور در عکس‌ها

ارسال منظم پست و استوری – یکی از مهم‌ترین ترفندهای کار با اینستاگرام 

مهم نیست چگونه، اما روزانه باید حداقل یک پست ارسال شود. این یکی از نکات کاربردی اینستاگرام است. اما چرا این نکته این‌قدر مهم است؟ در واقع ارسال منظم تنها راه برای دریافت منشن های منظم است. هرچه کاربران بیشتر نام شما را بشنوند، در هنگام تصمیم‌گیری، به احتمال زیاد از محصول شما به جای رقبا استفاده می‌کنند. صرف نظر از اینکه یک سرویس خدمات و یا یک محصول فیزیکی را به کاربران خود ارائه می‌دهید، هر چه کاربر بیشتر نام برند شما را شنیده باشد، احتمال انتخاب شما بیشتر است. مزیت دوم در ارسال پست‌های منظم این است که نه تنها آگاهی از برند مردم را افزایش می‌دهد، بلکه تعامل به کاربران را نیز افزایش می‌دهد. در واقع احتمال اینکه آن‌ها دنبال کننده صفحه رسانه‌های اجتماعی شما شوند را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر مقاله موفقیت تبلیغات اینستاگرام را مطالعه کنید.

ارسال منظم پست‌ها برای جذب مخاطب بیشتر
نکات کاربردی اینستاگرام- به کاربران اهمیت بدهید و با آن‌ها صحبت کنید

 یکی از نکات کاربردی اینستاگرام توجه به کاربران و فالوورهای شما است. شما هرچه بیشتر با کاربران خود در ارتباط باشید بیشتر می‌توانید توجه آن‌ها و حتی نفرات دیگر را جلب کنید! بنابراین، از ابتدا هیچ کامنتی را بدون پاسخ نگذارید. حداقل، برای هر کامنت یک بار لایک را فشار دهید. نکته جالب توجه این است که بیش از 85 درصد از همه کسب‌وکارها این بخش را دست کم و یا کاملاً نادیده گرفته و به مدیریت جامعه کاربران خود اهمیت نمی‌دهند. در دنیای امروزی در کسب‌وکارها بودجه‌های زیادی برای جذب کاربر سرمایه‌گذاری می‌شود، اما با این حال برای حفظ کاربران هیچ سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود! شما باید به این مسئله دقت داشته باشید که همین هواداران و دنبال کننده‌ها، سرمایه‌های اصلی شما در Instagram هستند. اگر می‌خواهید فالور ها و دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید  مقاله  افزایش فالوور اینستاگرام را مطالعه نمایید.

از استوری اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید

 یکی از نکات مهم در اینستاگرام این است که شما به صورت مستقیم نمی‌توانید لینک سایت و یا فروشگاه خود را در پست‌ها قرار دهید. این مسئله در استوری ها تفاوت دارد. شما می‌توانید به راحتی در استوری ها لینک قرار داده و به صورت مستقیم کاربران را به صفحه خرید و پرداخت هدایت کنید! اگر می‌خواهید به خوبی با تأثیر استوری در کسب‌وکار خود آشنا شوید بهتر است مقاله تأثیر استوری در موفقیت تبلیغات را مطالعه نمایید.

تعامل با کاربران برای جلب‌توجه آن‌ها
ترفندهای کار با اینستاگرام - از هشتگ های مناسب استفاده کنید

یکی از ترفندهای کار با اینستاگرام استفاده از هشتگ ها برای جذب مخاطب بیشتر است؛ اما آیا واقعاً این راهکار مفیدی است؟ وقتی شرکت‌ها صفحات اینستاگرام خود را راه‌اندازی می‌کنند، اغلب 20 یا 30 هشتگ زیر پست‌های خود قرار می‌دهند. آیا واقعاً این تعداد هشتگ مؤثر است؟ ساختار الگوریتم اینستاگرام به گونه‌ای است که محتوای رسانه‌ای معمولاً به مدت 24 ساعت، 72 ساعت و حداکثر یک هفته در خبرنامه کاربران نمایش داده می‌شود. با این حال، بیشتر پست‌ها پس از 24 ساعت از صفحه کاربران محو شده و از بین می‌روند؛ زیرا هر روز میلیاردها عکس و محتوای جدید آپلود می‌شوند.
اکنون می‌توان نتیجه گرفت که باید بر روی چند هشتگ مرتبط تمرکز کنید؛ اما نیاز نیست که از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنید. شما باید از تعداد مناسب حداقل 3 تا و حداکثر 8 تا هشتگ استفاده کنید. همچنین باید به هشتگ های پرکاربرد هم دقت داشته باشید. شاید قبلاً هشتگی مانند #Like4like را دیده باشید. این هشتگ به علت استفاده زیاد دیگر کارایی خود را از دست داده است؛ بنابراین خیلی به هشتگ های روز توجه نکنید و از هشتگ های متناسب با کسب‌وکار خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید در خصوص هشتگ گذاری اطلاعات کاملی را داشته باشید بهتر است مقاله تأثیر هشتگ در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

استفاده مفید از هشتگ ها متن‌ها در پست‌ها

نتیجه‌گیری در خصوص نکات و توصیه‌های اینستاگرام 

در خصوص اینستاگرام می‌توان ترفندهای زیادی نوشت؛ اما همه آن‌ها برای کسب‌وکارها مفید نیستند. این‌ها نکات و اصول اولیه اینستاگرام بود که ما به صورت مستقیم به شما اعلام کردیم. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نحوه پست گذاری در اینستاگرام به سراغ مقاله تبلیغات اینستاگرام موفق رفته و آن را مطالعه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *