مزیت های تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
مزیت های تبلیغات در اینستاگرام بسیار بالا است. این شبکه اجتماعی میتواند در مدت کوتاهی کسبوکار شما را متحول کند. البته شما برای تبلیغ در اینستاگرام باید به صورت اصولی فعالیت کنید.
پیشگفتار
مزیت های تبلیغات در اینستاگرام باعث میشود که این شبکه اجتماعی در تمام کسبوکارها مورد استفاده قرار بگیرد. شما میتوانید با استفاده از اصول تبلیغ در اینستاگرام به راحتی درآمد خود را افزایش داده و فالوور و مخاطبان زیادی را جذب کنید.
کسبوکارها در سراسر جهان اکنون از این پلتفرم در حال رشد استفاده میکنند. اگر نگاهی به 100 برند برتر دنیا بیندازید، متوجه خواهید شد که 90 درصد از ارائه دهندگان یک حساب تجاری در اینستاگرام دارند. با وجود برندها و شرکتهای بسیار در اینستاگرام، باید انگیزهای برای این شبکه نوپا وجود داشته باشد. آیا بازاریابی اینستاگرام واقعاً فقط چند تصویر خوب از تجارت شماست؟ نه. راههای مختلفی برای ایجاد فروش، جذب مخاطب و موارد دیگر از طریق اینستاگرام وجود دارد. یکی از این راهها تبلیغ در اینستاگرام است. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله ترفندهای کار با اینستاگرام را مطالعه کنید.
مقدمه:
- بررسی مزیت های تبلیغات در اینستاگرام
- حضور تعداد زیادی خریدار
- یکی مزیت های تبلیغات در اینستاگرام، هدفگذاری اجتماعی در کسبوکار
- تبلیغ در اینستاگرام ROI واضحی را ارائه میدهد
- اینستاگرام پروفایلهای خصوصی و حسابهای تجاری را به صورت جداگانه ارائه می دهد
- یک پایگاه اجتماعی برای مشتریان جدید میسازید
- تبلیغ در اینستاگرام باعث میشود که ارتباط با مشترکین خود را تقویت کنید
- نتیجهگیری در خصوص مزیت های تبلیغات در اینستاگرام
بررسی مزیت های تبلیغات در اینستاگرام
مزیت های تبلیغات در اینستاگرام باعث میشود که شما از روشهای خلاقانه برای شناسایی کسبوکار خود در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. این شبکه اجتماعی میتواند در مدتزمان کوتاهی به کسبوکار شما رونق دهد. شما میتوانید به راحتی مخاطبان خود را افزایش دهید.
حضور تعداد زیادی خریدار
یکی از مزیت های تبلیغات در اینستاگرام وجود تعداد بالای مخاطب در این شبکه اجتماعی است. نکته قابل توجه این است که تعداد زیادی از این افراد به عنوان خریدار در این شبکه وجود دارند. در واقع یکی از مهمترین مزیت های تبلیغات در اینستاگرام را میتوان در یک کلمه خلاصه کرد، خریداران زیاد! بیش از یکسوم کاربران قبلاً از اینستاگرام برای خرید آنلاین محصول استفاده کردهاند. این بدان معناست که برخلاف سایر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، احتمال اینکه شما فروش Instagram را ببندید 70 درصد بیشتر است. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله اهمیت تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه کنید.
یکی مزیت های تبلیغات در اینستاگرام، هدفگذاری اجتماعی در کسبوکار
یکی دیگر از مزیت های تبلیغات در اینستاگرام این است که شما به راحتی برای کسبوکار خود یک هدف ایجاد کرده و آن را در بین مخاطبان خود ترویج میکنید. در واقع زمانی که رئیس Facebook ، مارک زاکربرگ چند سال پیش برنامه اشتراکگذاری عکس (اینستاگرام) را در اختیار گرفت، عملکردهای این پلتفرم را بر اساس تجربیات خود در فیسبوک گسترش داد. فیسبوک در حال حاضر به عنوان یکی از پیشرفتهترین پلتفرمهای تبلیغاتی شناخته شده است.
به همین دلیل است که اکنون میتوانید بر اساس سن، علایق، رفتار استفاده و مکان، فرآیند تبلیغ در اینستاگرام به راحتی انجام دهید. در واقع با استفاده از این گزینهها میتوانید استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را به سطح بالاتری ببرید و با تبلیغات اینستاگرام خود یک قیف فروش دقیق ایجاد کنید تا فروش بیشتری داشته باشید. شما میتوانید برای مطالعه بیشتر به مقاله تبلیغات اینستاگرامی موثر مراجعه کنید.
تبلیغ در اینستاگرام ROI واضحی را ارائه میدهد
یکی دیگر از مزیت های تبلیغات در اینستاگرام استفاده از قابلیت ردیابی مخاطبان است. قبل از اینکه در خصوص این مورد صحبت کنیم باید در ابتدا با مفهوم ROI آشنا شویم. در واقع ROI در علم بازاریابی، نسبت رشد سود و درآمد به تأثیرات بازاریابی است. از آنجایی که اینستاگرام از همان مدیر تبلیغاتی فیسبوک استفاده میکند، در نتیجه قابلیت ردیابی یکسانی دارد. از کلیک روی پیوند گرفته تا منجر به تبدیل، میتوانید دقیقاً همه اقدامات را دنبال کنید. همچنین میتوانید هزینههای انجام شده در هر نتیجه را برای هر یک از کمپینهای خود مشاهده کنید. بسته به اینکه چه هدفی را در بازاریابی اینستاگرام دنبال میکنید، میتوانید از مدیر تبلیغات استفاده کنید تا هر زمان که بخواهید ببینید چه نتایجی و با چه هزینهای به دست آمده است.
علاوه بر این، در فرایند تبلیغ در اینستاگرام نتایج را میتوان موارد دیگر را نیز تجزیه کرد. به عنوان مثال، میتوانید ببینید مشتریان شما اهل کجا هستند، چند سال دارند، چه جنسیتی دارند یا از چه دستگاهی استفاده میکنند. این اطلاعات اضافی تحقیقات بررسی هدف شما آسانتر میکند و کمپینهای تبلیغاتی آینده را مؤثرتر میکند.
اینستاگرام پروفایلهای خصوصی و حسابهای تجاری را به صورت جداگانه ارائه میدهد
یکی دیگر از مزیت های تبلیغات در اینستاگرام تشخیص آسان پروفایلهای تجاری و شخصی است. در واقع مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز بین پروفایلهای شخصی و حسابهای تجاری تمایز قائل میشود. در نتیجه اگر حساب کاربری خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید، طیف وسیعی از عملکردهای مختلف را همزمان باز میکنید. از جمله این موارد میتوان به دکمه فراخوان برای اقدام (Call to Action) و دسترسی نامحدود به قابلیت Instagram Insights اشاره کرد. این سفارشیسازی به شما کمک میکند تا از تمام ویژگیهای کسبوکار اینستاگرام استفاده کنید و یک حساب کاربری برای موفقیت خود راهاندازی کنید. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام را مطالعه کنید.
یک پایگاه اجتماعی برای مشتریان جدید میسازید
فرآیند تبلیغ در اینستاگرام باعث میشود که مخاطبان زیادی را به کسبوکار خود اضافه کنید. همانطور که گفته شد، 500 میلیون کاربر اینستاگرام وجود دارد که حداقل یکبار در روز در این پلتفرم فعال هستند. (بر اساس کل کاربران دنیا محاسبه شده است.)
با توجه به این موضوع، اینستاگرام قابلیتی را ارائه میدهد که حتی فیسبوک هم ندارد: عملکرد ارگانیک. در این مرحله، تبلیغ در اینستاگرام شامل تبلیغاتی است که نیازی به پرداخت هزینه ندارند. به عنوان مثال، در اینستاگرام، میتوانید تعداد فالوورهای خود را به راحتی افزایش دهید. این فرایند اجازه میدهد تا یک رابطه طبیعی خاص بین کسبوکار شما و دنبال کنندگان شما ایجاد شود. نکته قابل توجه این است که هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه دیگران شما را دنبال کنند بیشتر میشود. این رشد ارگانیک از طریق دهان به دهان بسیار ارزشمند است، به ویژه برای شرکتها و کسبوکارهای جدید. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این فرایند مقاله افزایش فالوور اینستاگرام را مطالعه کنید.
همچنین تلاشهای شما برای تبلیغ در اینستاگرام سریعتر از سایر پلتفرمها به نتیجه میرسد. 50 درصد از کاربران اینستاگرام در حال حاضر شرکتها و برندهای مختلف را دنبال میکنند. این بدان معناست که نیمی از 800 میلیون نفر در پلتفرم اینستاگرام میتوانند مشترک بالقوه شوند. وقتی یک مصرفکننده برند شما را در اینستاگرام دنبال میکند، آگاهانه تصمیم میگیرد که پستهای بیشتری را در جدول زمانی اینستاگرام خود ببیند. این یک علاقه اولیه قوی را نشان میدهد، شما میتوانید به راحتی این افراد به مشتری دائمی تبدیل کنید.
تبلیغ در اینستاگرام باعث میشود که ارتباط با مشترکین خود را تقویت کنید
یکی دیگر از مزیت های تبلیغات در اینستاگرام نرخ تعامل بالا است. در حال حاضر نرخ مشارکت در اینستاگرام 10 برابر بزرگتر از فیسبوک، 54 برابر بزرگتر از پینترست و 84 برابر بزرگتر از توییتر است. علاوه بر این، کاربران اینستاگرام روزانه حدود 4.2 میلیارد پست را لایک میکنند. با این نرخهای تعامل بالا، میتوانید مطمئن باشید که گروه هدف شما نیز با پستهای تبلیغاتی شما تعامل خواهند داشت. نکته قابل توجه این است که این تعامل کاملاً رایگان است! شما میتوانید برای مطالعه بیشتر از مقاله بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام استفاده نمایید.
در واقع در فرایند تبلیغ در اینستاگرام، هر زمان که فالوورهای شما پست و یا استوری تبلیغاتی شما را در اینستاگرام لایک کنند، در قسمت ترجیحی کاربران با نام "پستهایی که دوست داشتید " ذخیره میشود. کسبوکارها میتوانند از این فرصت برای ایجاد مکالمات و ارتباط مستقیم با فالوورهای خود استفاده کنند. همچنین شما میتوانید در اینستاگرام، کاربران وفادار را با «@» تگ کنید و مستقیماً به کسی که عکس را لایک کرده یا روی پست نظر گذاشته است، پاسخ دهید و با او تعامل برقرار کنید.
نتیجهگیری در خصوص مزیت های تبلیغات در اینستاگرام
هر چه یک برند در تعامل با فالوورهای خود در اینستاگرام شفافتر و پاسخگوتر باشد، اعتماد بیشتری بین طرفین ایجاد میشود. هر چه مصرفکنندگان به برند شما اعتماد بیشتری داشته باشند، احتمال خرید از رقبا کمتر میشود.
تبلیغ در اینستاگرام میتواند این شفافیت را بیشتر و بهتر کند. شما به عنوان یک کسبوکار باید به خوبی در بین مخاطبان شناخته شوید. همچنین باید به خوبی با آنها در تعامل بوده و از نظرات آنها برای بهبود کسبوکار خود استفاده کنید. ممکن است که فرایند ساختن یک اکانت تجاری در اینستاگرام زمان و انرژی زیادی را بخواهد، اما مزایای بازاریابی اینستاگرام ارزش آن را دارد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید