نقش تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار چیست؟
تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار در سالهای اخیر به شدت پررنگ بوده است. تقریباً همه کسب و کارها وارد فضای اینستاگرام شدهاند.
پیشگفتار
تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار نقش بالایی دارد. کسب و کارها میتوانند با تبلیغات در این شبکه اجتماعی پرمخاطب، خیلی سریع به جامعه هدف خود دسترسی پیدا کنند. همچنین روشهای تبلیغاتی در این پلتفرم به شدت متنوع و جذاب است. همین موضوع باعث شده که تقریباً تمامی کسب و کارها وارد این شبکه اجتماعی جذاب شوند.
اینستاگرام یک پلتفرم قوی است که میتواند شما را با میلیونها مشتری بالقوه بدون توجه به اهداف تجاری شما مرتبط کند. موفقیت در تبلیغات رسانههای اجتماعی از جذب مخاطب با محتوای عالی حاصل میشود. موفقیت در اینستاگرام چیزی فراتر از افزایش فالوورهای شماست. زمانی که به تازگی استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را شروع کردهاید، فکر رسیدن به هر نتیجه معقولی میتواند دلهرهآور به نظر برسد. در حالی که بروشورهای چاپی، تبلیغهای تلویزیونی یا طراحی وبسایت بخشی از روال بازاریابی هستند، رسانههای اجتماعی اغلب اهمیت چندانی ندارند. کانالهای رسانههای اجتماعی خود شرکت میتوانند سهمی ملموس در موفقیت کسبوکار داشته باشند؛ اما این موفقیت تنها در صورتی که از یک خط استراتژیک پیروی کنند و به خودی خود به عنوان یک هدف عمل نکنند، حاصل میشود. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله مزیت های تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
مقدمه
نقش تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار به چه صورت است؟
نقش محتوای تولید شده در موفقیت تبلیغات اینستاگرام
بررسی نقش تبلیغات اینستاگرام در جذب مخاطب
نقش تبلیغات اینستاگرام در بازاریابی
سؤالات کنترلی برای بررسی تبلیغات اینستاگرامی
نتیجهگیری کلی در خصوص نقش تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار
نقش تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار به چه صورت است؟
نقش تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کارها را در سالهای اخیر نمیتوان نادیده گرفت. با این حال باید در همین ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کرد که تبلیغات در اینستاگرام چارچوب و قواعد خاص خودش را دارد. در صورتی که در شبکههای اجتماعی تبلیغات خود را با استراتژی اشتباه منتشر کنید هزینههای زیادی را متحمل خواهید شد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله ویژگی تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
وقتی برندها نمیدانند کدام کاربران را با چه محتوایی میخواهند، در فرایند تبلیغات آنها مشکل به وجود میآید. وقتی شرکتها نمیدانند در چه زمانی، در چه مرحلهای از قیف بازاریابی، به چه زبانی و در چه مکانی باید کاربرد هدف قرار دهند، در فرایند بازاریابی به مشکل بر خواهند خورد.
در نتیجه در این حالت مشکلات زیر برای شرکتها به وجود خواهد آمد:
• تبلیغات به اهداف شرکت کمک نمیکند.
• تبلیغات اینستاگرامی مطابق با نیازهای گروه هدف خود توسعه نیافته است.
• تبلیغات انجام شده با کانال مربوطه مطابقت ندارد.
• تبلیغهای انجام شده بیفایده، بیربط و زائد میشوند.
• محتواهای تولید شده به فراموشی سپرده میشود و تنها به اضافه بار اطلاعات کمک میکند.
• مجموعه مجبور میشود برای کارکنان بیش از نیاز منابع هزینه کند.
نقش محتوای تولید شده در موفقیت تبلیغات اینستاگرام
حال که به خوبی در خصوص نقش تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار اطلاعات لازم را کسب کردیم باید به سراغ بخش اصلی تبلیغات یعنی محتوا برویم. میدانیم که محتوای نامناسب میتواند به یک برند آسیب برساند. این آسیب در چندین سطح میتواند وارد شود. یک مطالعه انجام شده در آلمان در سال 2018 بیان میکند که 65٪ از همه مصرفکنندگان اگر محتوای صفحه (فرمت، طراحی، متن، محتوا، آدرس) برای آنها جذاب نباشد، خریدهای آنلاین خود را رها میکنند. این به شدت ارزش یک برند و دامنه آن را به خطر میاندازد.
بر اساس مطالعه برندهای معروف در اروپا در سال 2019، کاربران در 60 درصد موارد به محتواهای تبلیغاتی برخورد کردهاند که محتوای آنها فاقد معنای محتوایی بوده است. این کاربران همچنین از محتوای بد (39٪)، طراحی ضعیف (28٪) و قدیمی (23٪) آزار دیدهاند. همین امر سبب شده است که بسیاری از کسب و کارها از اینستاگرام خارج شوند. در صورتی که مشکل در جای دیگر بوده است. در واقع این اعداد و ارقام نشان میدهد که مردم نسبت به محتوای مصرفشده در رسانههای اجتماعی بسیار انتقاد دارند و محتوا و چارچوببندی آن بر رفتار، اعتماد، وفاداری به برند، تصمیمگیریهای خرید و غیره تأثیر دارد. این تأثیر از طراحی یک پست تا تبلیغات رسانههای اجتماعی گسترش مییابد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرامی موثر را مطالعه نمایید.
استفاده از یک محتوای خوب باعث میشود که تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار نقش بسزایی را ایفا کند. با این حال در برخی از شرکتها، رسانههای اجتماعی هنوز یک موضوع جانبی هستند. در واقع در این کسب و کارها همچنان این استدلالهای منسوخ شده وجود دارد که " آیا این همه هزینه در اینستاگرام منطقی است؟" و یا " بازگشت سرمایه در اینستاگرام نامفهوم است " و یا " اینستاگرام مشتری چندانی ندارد و همه فقط بیننده هستند. "
با این حال با توجه به موفقیت کسب و کارها مخصوصاً کسب و کارهای نوپا در اینستاگرام، همه متوجه شدهاند که نقش تبلیغات اینستاگرام بسیار بالا است. در واقع در اینجا باید مدیریت درست صورت گیرد. در این مدیریت باید مشخص شود که چه کسی باید چه تبلیغاتی را در چه زمانی مشاهده کند.
بررسی نقش تبلیغات اینستاگرام در جذب مخاطب
برای اینکه نقش تبلیغات اینستاگرام را مشخص کنید باید در ابتدا فرایند جامعی روی کسب و کار خود انجام دهید. باید به این نکته توجه داشت که بدون انجام کارهای مقدماتی، نتایج کسب شده اطلاعات غلطی را به شما میدهند. برای استفاده از پتانسیل کامل اینستاگرام، باید کارهای مقدماتی به صورت خیلی دقیق انجام شود. شما باید یاد بگیرید که نیازها و رفتار کاربران را خیلی بهتر درک کنید. اگر مردم بخش زیادی از اوقات فراغت خود را در اینستاگرام سپری میکنند اما کمتر به کسب و کار شما توجه میکنند باید بررسی کنید که این اوقات در چه بخشهایی سپری میشود؟ اگر میدانید که محتوا عملکردی اساسی برای برند شما دارد باید ساختار محتوایی خود را تغییر دهید. باید این موضوع را در نظر بگیرید که انجام تبلیغات در اینستاگرام بدون یک محتوای خوب کاری بیهوده است. باید بررسی کنید که مخاطبان شما از چه محتوایی بیشتر خوششان میآید. شما میتوانید برای بررسی بیشتر مقاله موفقیت تبلیغات اینستاگرام را مطالعه نمایید.
نقش تبلیغات اینستاگرام در بازاریابی
استفاده از تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار، به استراتژی بازاریابی شما در شبکههای اجتماعی مرتبط است. در واقع بازاریابی باید همیشه بر اساس نیازهای گروه هدف و اهداف شرکت باشد. این نوع بازاریابی در اینستاگرام نیاز به درک مخاطب دارد. صفحاتی که قرار است تبلیغ در آنها صورت گیرد باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند و به درستی استفاده شوند. برنامهریزی، ایجاد استراتژی، اجرا و پیادهسازی، کنترل و سازگاری محتوا به شدت باید مورد توجه قرار گیرد.
در واقع در ابتدا، یک شرکت یا یک کسب و کار باید در نظر داشته باشند که چه کسی مخاطب آنها است؟ کجا، چگونه و چه زمانی باید به این مخاطبان برسند؟ مهمترین سؤال و بخش اصلی تبلیغات اینستاگرام این است که چرا باید این گروه به عنوان مخاطب انتخاب شوند؟ در واقع گروه هدف باید به وضوح تعریف شود. راههای تماس و نحوه ارتباط با گروه هدف باید به خوبی مشخص شود. هدف پشت تبلیغات نیز باید مشخص باشد. این هدف میتواند اطلاعرسانی، سرگرمی، الهام بخشیدن یا تحریک باشد. شما میتوانید برای آشنایی با نکات مهم در بازاریابی در Instagram مقاله بازاریابی اینستاگرام را مطالعه نمایید.
سؤالات کنترلی برای بررسی نقش تبلیغات اینستاگرام
حال که به خوبی با فرآیند تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار آشنا شدید بهتر است قبل از انجام هر تبلیغ در اینستاگرام سؤالاتی را از خود بپرسید. این سؤالات به عنوان سؤالات کنترلی مطرح شدهاند. با جوابهایی که به این سؤالات میدهید در واقع پایههای استراتژی بازاریابی خود را ایجاد میکنید. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را مطالعه نمایید.
سؤالات کنترلی:
• با تبلیغاتم میخواهم به کدام گروه هدف بپردازم؟
• چرا میخواهم به این گروه هدف بپردازم؟
• گروه هدف باید چه اقدامی انجام دهد؟
• هدف من از تبلیغات چیست؟ چه اتفاقی باید بیفتد؟
• ارزشافزوده پیشنهاد من چقدر است؟
• فرد موردنظر از تبلیغات یا پیشنهاد من چه چیزی به دست میآورد؟
• گروه هدف من در کدام صفحات اینستاگرام وجود دارد؟
• تعامل او با این صفحات چگونه است؟
• در فرایند تبلیغاتی کدام مراحل قیف بازاریابی را باید در نظر بگیرم؟
نتیجهگیری کلی در خصوص نقش تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار
تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار نقش بالایی دارد. با این حال این تبلیغات باید به درستی انجام شود. در صورتی که تبلیغات شما با استراتژی مناسبی همراه باشد میتوانید بازخوردهای آن را به خوبی دریافت کنید. فروش بالاتر و آشنایی بیشتر با برند شما، یکی از این بازخوردها است. باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که استراتژی بازاریابی درستی در تبلیغات اینستاگرام نداشته باشید این نوع تبلیغات هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید