مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
ویژگی تبلیغات در اینستاگرام را میتوان همه گیر بودن آن دانست. شما برای تمام کاربران اینستاگرام تبلیغ میکنید. فقط باید کاری کنید که آن را ببینند.
پیشگفتار
ویژگی تبلیغات در اینستاگرام باعث شده که کسبوکارها به شدت به دنبال راهکارهای نوین باشند. شما میتوانید با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام به راحتی کسبوکار خودتان را رونق دهید. شما میتوانید به راحتی کاری کنید که کاربران و نفرات زیادی تبلیغات شما را در اینستاگرام مشاهده کنند.
همه کسانی که کمی با بازاریابی اینستاگرام سروکار داشتهاند میدانند، تبلیغات فرآیندی است که باید برای آن زمان و منابع کافی را سرمایهگذاری کنید. اگر به عنوان یک شرکت در اینستاگرام، صفحه قابل مشاهده دارید، در درجه اول باید برای دنبال کنندگان فعلی خود، محتوای ارگانیک تولید کنید؛ همچنین باید توجه داشته باشید که به دلیل الگوریتم اینستاگرام، همه دنبال کنندگان و کاربران، پستهای شما را نمیبینند. در نتیجه ممکن است از صفحه شما خارج شوند، اینجاست که برای جذب مخاطب جدید باید به سراغ تبلیغات در اینستاگرام بروید.
مقدمه
- اهمیت استفاده از تبلیغات در اینستاگرام
- چرا اینستاگرام برای تبلیغات اینقدر مفید است؟
- آیا هر کسبوکاری باید در اینستاگرام تبلیغ کند؟
- بررسی مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام
- بررسی 4 ویژگی تبلیغات در اینستاگرام
- مورد شماره 1 - به افراد منطقه و محله خود دسترسی پیدا میکنید.
- مورد شماره 2 در ویژگی تبلیغات در اینستاگرام - گروه هدف خود را شناسایی میکنید.
- مورد شماره 3 در ویژگی تبلیغات در اینستاگرام – قابلیت ردیابی و آگاهی از عملکرد تبلیغات
- مورد شماره 4 در بررسی ویژگیهای تبلیغات در اینستاگرام – کمپین هدفمند، هدفگذاری درست
- نتیجهگیری نهایی
اهمیت استفاده از تبلیغات در اینستاگرام
اهمیت تبلیغ در اینستاگرام این است که کسبوکار شما بهتر و بیشتر دیده میشود. یکی از ویژگیهای تبلیغات در اینستاگرام این است که شما میتوانید کاربران هدف خود را به خوبی مشخص کنید. در واقع با تبلیغات در اینستاگرام، شما انتخاب میکنید که چه کسی محتوای شما را ببیند. شما تصمیم میگیرید که این تبلیغات را برای چند نفر بفرستید. به عنوان مثال، شما میتوانید به طور خاص به مشتریان یا متقاضیان خاصی، تبلیغات را به صورت خصوصی ارسال کنید.
همچنین میتوانید از ویژگی جغرافیایی برای تبلیغات خود استفاده کنید. حتی میتوانید طرفداران سریالهای خاص، باشگاههای فوتبال یا بازدیدکنندگان نمایشگاه ها را انتخاب کنید. هدفگذاری به شما کمک میکند به افرادی دست پیدا کنید که محتوای شما را واقعاً مشاهده می کنند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسبوکار را مطالعه کنید.
چرا اینستاگرام برای تبلیغات اینقدر مفید است؟
شروع Instagram به بیش از یک دهه قبل باز میگردد. شاید به یاد داشته باشید، عکسهایی از خلاقیتهای آشپزی و لباسهای مختلف در صفحات قرار میگرفت. کمکم بلاگرهای مد و آشپزی به وجود آمدند؛ اما امروزه این شبکه اجتماعی به کدام سمت رفته است؟ در حال حاضر اینستاگرام یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی برای مشاغل است. دقیقاً به همین دلیل است که شما باید کسبوکار خود را در اینستاگرام به درستی معرفی کنید. از ویژگیهای تبلیغات در اینستاگرام میتوان به این مورد اشاره کرد که کاربران آن محدودیتی برای مشاهده پستهای تبلیغاتی ندارند! پس با یک استراتژی درست تبلیغاتی، همه افراد مدنظر خود را میتوانید مورد هدف قرار دهید! شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله موفقیت تبلیغات اینستاگرام را مطالعه کنید.
آیا هر کسبوکاری باید در اینستاگرام تبلیغ کند؟
قبل از اینکه در خصوص ویژگی تبلیغات در اینستاگرام به شما اطلاعات لازم را ارائه دهیم، باید مشخص کنیم که آیا کسبوکار شما برای تبلیغ در اینستاگرام مناسب است یاخیر! هر شرکتی مجبور نیست در اینستاگرام تبلیغ کند! در اینجا ما به شما یک چکلیست ارائه میدهیم. چکلیست ما به شما کمک میکند که ارزیابی کنید آیا تبلیغات اینستاگرام برای شما و کسبوکار شما مناسب است یا خیر. اگر بتوانید به اکثر سؤالات پاسخ مثبت دهید، به احتمال زیاد تبلیغات اینستاگرام به شما کمک میکند تا در مورد کسبوکار خود اطلاعاتی را برای کاربران منتشر کنید. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را مطالعه کنید.
* سؤالات این چکلیست شامل موارد زیر است:
• آیا دوست دارید با مردم منطقه خود ارتباط برقرار کنید و توجه کاربران را به شرکت یا خدمات خود جلب کنید؟
• آیا دوست دارید با پیشنهاد خود در منطقه (محل کسبوکار خود) خود بیشتر حضور داشته باشید؟
• آیا میخواهید به افرادی دسترسی پیدا کنید که هنوز شرکت و کسبوکار شما را نمیشناسند؟
• آیا میخواهید تماسهای جدیدی برقرار کنید، مشتریان یا متقاضیان جدید را به دست بیاورید؟
• آیا میتوانید عکسها یا فیلمهای جالبی تولید کنید و خودتان آنها را منتشر کنید؟
• آیا حاضرید زمان بگذارید و عکسهایی از خود بگیرید؟
• آیا گروه هدف خود و نیازهای آنها را میشناسید؟
• آیا زمان و بودجه تبلیغاتی برای بازاریابی شبکههای اجتماعی خود دارید؟
بررسی مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام
بازاریابی موفق رسانههای اجتماعی همیشه به عوامل مختلفی بستگی دارد. به خصوص شرکتهایی که در سطح محلی فعالیت میکنند، میتوانند از تبلیغات اینستاگرام سود زیادی ببرند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله درآمدزایی از طریق اینستاگرام را مطالعه کنید.
به عنوان مثال اگر کسبوکار شما در زمینههای زیر است حتماً باید به سراغ تبلیغات در اینستاگرام بروید:
• دندانپزشکها
• فیزیوتراپیست ها
• فعالیتهای اوقات فراغت (مانند مدارس آشپزی، مدارس هنرهای رزمی و غیره)
• آموزشگاههای رانندگی
• کارگاههای صنایعدستی
• تهیه غذا
• مکانهای تفریحی
• رویدادهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی
• موسسههای آموزشی
• ورزش و تناسباندام
• صنعت انرژی
• خردهفروشی های محلی (مد، اغذیهفروشی و غیره)
بررسی 4 ویژگی تبلیغات در اینستاگرام
حال بهتر است با بررسی این 4 مورد، مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.
مورد شماره 1 - به افراد منطقه و محله خود دسترسی پیدا میکنید
یکی از مهمترین ویژگیهای تبلیغات در اینستاگرام این است که به خوبی در سطح محله و شهر خود شناخته میشوید. به خصوص برای ارائهدهندگان خدمات محلی، مردم منطقه خود مهمترین گروه هدف هستند. هر چه باشد، یک تعمیرکار در اراک به مشتریانی از شهرکرد نیاز ندارد. با هدفگذاری جغرافیایی اینستاگرام، میتوانید به راحتی مناطقی که مورد نیاز شما نیستند را حذف کنید. شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما فقط توسط افرادی که واقعاً مشتریان بالقوه هستند، دیده شوند.
مورد شماره 2 در ویژگی تبلیغات در اینستاگرام - گروه هدف خود را شناسایی میکنید
یکی از مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام این است که برای خود گروه هدف انتخاب کنید. هرچه گروه هدف خود را بهتر بشناسید، دسترسی به افراد مناسب برای شما آسانتر خواهد بود. این امر هدر رفت هزینه و سرمایه را به شدت را کاهش میدهد و تضمین میکند که شما فقط برای افرادی که مشتریان بالقوه شما هستند تبلیغات خود را ارسال میکنید.
شما میتوانید همه موارد زیر را در هدفگذاری خود لحاظ کنید:
• سن
• جنسیت
• علایق طبقهبندیشده، مانند خانه و املاک، امور مالی و بیمه، سرگرمی و هنر و غیره.
• حرفه و شغل
• رشته تحصیلی
• محل آموزش و مدرسه
* نکته ویژه: هر چه ویژگیها و علایق بیشتری اضافه شود، گروه هدف خاصتر و کوچکتر میشود. با این کار شما مخاطبان هدف خود را اصلاح میکنید تا فقط به افرادی دسترسی پیدا کنید که کسبوکار شما برای آنها واقعاً جذاب و مفید باشد.
سومین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام – قابلیت ردیابی و آگاهی از عملکرد تبلیغات
یکی از مهمترین موارد که به عنوان مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام از آن یاد میشود قابلیت ردیابی فرایند تبلیغات است. در واقع در فرآیند تبلیغات پوستری یا تبلیغات چاپی (که از روشهای سنتی هستند) دید مناسبی از تعداد افرادی که آگهی شما را خواندهاند یا حتی متوجه آن شدهاند، ندارید. از طرف دیگر، با تبلیغات اینستاگرام، میتوانید به سنجش موفقیت فرآیند تبلیغات بپردازید.
اینستاگرام به صورت اتوماتیک پارامترهای UTM تبلیغات شما را به Google Analytics (یا ابزار تجزیهوتحلیل دیگری که انتخاب میکنید) پیوند میدهد. به طوری که میتوانید بفهمید کدام تبلیغ برای چه کاربرانی به خوبی کار میکند و چه مدت با تبلیغ تعامل داشتهاند. همچنین میتوانید با قرار دادن آنها در برابر یکدیگر و مقایسه، بررسی کنید که کدام کمپینها، مجموعههای تبلیغاتی و تصاویر بهتر از سایرین عمل میکنند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله مزیتهای تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه کنید.
در نتیجه میتوان گفت که مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام همین جامعه آماری آن است. در واقع در مقایسه با تبلیغات کلاسیک، تبلیغات اینستاگرام بینش بسیار بیشتری به شما میدهد. شما میدانید چه کسی تبلیغات شما را میبیند. میتوانید بفهمید که کدام تبلیغات عملکرد خوبی دارند. به این ترتیب میتوانید ارتباطات خود را به سرعت و بر اساس دادهها تطبیق دهید و ذرهذره تبلیغات خود را بهبود ببخشید و آن را برای گروه هدف خود مرتبطتر کنید.
مورد شماره 4 در بررسی ویژگیهای تبلیغات در اینستاگرام – کمپین هدفمند، هدفگذاری درست
یکی دیگر از مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام هدفگذاری کمپین در همان ابتدا است. در واقع تبلیغات با الگوریتم مشخص اینستاگرام این مزیت را دارند که در ابتدا هدف کمپین را مشخص میکنید. شما میتوانید تصمیم بگیرید که آیا دسترسی به تعداد کاربران بالا برای شما مهم است یا اینکه میخواهید فقط برند به خوبی دیده شود؟ هدفگذاریهای مختلف در کمپین تضمین میکنند که تبلیغات پولی شما در اینستاگرام کارآمدتر شده و هدر رفت هزینه و زمان کاهش مییابد. در واقع با تعیین اهداف کمپین، اطمینان بیشتری دارید که بیشترین بهره را از بودجه تبلیغاتی خود میبرید.
نتیجهگیری نهایی
مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام این است که مجموعه شما فعال است. در واقع هر 4 مورد بالا به کاربر این پیام را میرساند که با یک مجموعه و کسبوکار فعال و پویا در ارتباط است. در نتیجه میتوان گفت که مهمترین ویژگی تبلیغات در اینستاگرام فعال بودن کسب و کار با کمترین هزینه است!
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید