دو نکته برای افزایش سرعت تایپ

دو نکته برای افزایش سرعت تایپ

در واقع دو نکته ی اساسی برای افزایش سرعت تایپ وجود دارد یکی وضعیت بدن و دیگری حافظه ی انگشتان.

آنچه در این وبلاگ مطالعه می کنید به شرح موارد زیر است:

مقدمه

در حالت عادی یک فرد معمولی در هر دقیقه میتواند 40 کلمه تایپ  کند. با این حال این میتوان ان را دوبرابر کرد. در این مقاله به شما نکاتی را برای افزایش سرعت تایپ یاد خواهیم داد. در واقع دو نکته ی اساسی برای افزایش سرعت وجود دارد یکی وضعیت بدن و دیگری حافظه ی انگشتان. اول با وضعیت بدن شروع میکنیم.

وضعیت بدن

وضعیت صحیح برای تایپ کردن بسیار مهم است. باید کمر شما صاف باشد و به صندلی تکیه دهید و ساعد دست شما به گونه ای روی میز قرار بگیرد که زاویه ی 90 درجه بسازد و کف پا ها روی زمین قرار بگیرد.

زمانی که دارد برای افزایش سرعت تایپ تمرکز می کنید باید این وضعیت بدنی را نگه دارید و به آن عادت کنید تا برای شما راحت باشد. ساعد شما در این حالت می تواند استراحت کند. 

نحوه ی قرارگیری انگشتان برای افزایش سرعت تایپ

انگشت اشاره ی دست چپ شما باید روی حرف "ب" بر روی صفحه کلید باشد و انگشت اشاره ی دست راست شما بر روی حرف " ت" بر روی صفحه کلید باشد. انگشتان شما باید همگی در همین ردیف قرار بگیرند که به آن ردیف اصلی صفحه کلید نیز می گوید. باید به آسانی انگشتان شما روی دکمه ها ضربه بزنند و حروف را تایپ کنند به این حالت تایپ ده انگشتی می گویند. برای تایپ حروف بالایی یا پایینی  می توانید به سادگی  انگشتان را بالا و پایین ببرید. انگشت کوچک شما برای دکمه ی Shift  و انگشت شصت شما برای زدن دکمه ی space در نظر گرفته می شود.

حافظه ی انگشتان

حالا مکان درست هر انگشت را یاد گرفتید برای افزایش سرعت تایپ باید روی حافظه انگشتان کار کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که حافظه ی لمسی خود را تقویت کنید یعنی بدون نگاه کردن به صفحه کلید شروع به تایپ کردن کنید.

در مرحله ی اول یک صفحه ی خالی باز کنید و شروع به نوشتن کنید. در ابتدای کار سرعت مهم نیست فقط تمرکز خود را روی نوشتن بدون نگاه کردن به صفحه کلید بگذارید.

اگر این کار برای شما سخت است بهتر است صفحه کلیدی بدون حروف بخرید یا از برچسب های خالی برای حروف استفاده کنید تا دیگر قادر به دیدن حروف نباشید.

راه ساده تر این است که یک صفحه کلید مجازی را روی مانیتور فعال کنید تا به نگاه کردن به مانیتور عادت کنید برای این کار به آدرس زیر در لب تاپ خود مراجعه کنید.

در قسمت جست و جو کلمه ی keyboard را تایپ کنید و به تنظیمات ان بروید.قسمت preferences را پیدا کنید و بر روی گزینه ی on- screen keyboard  کلیک کنید.

اگر از سیستم عامل mac استفاده میکنید قسمت show keyboard and emojis viewer  را فعال کنید.  حالا در قسمت بالا سمت راست یک گزینه برای شما فعال می شود که اگر روی ان بزنید صفحه کلید را به شما نشان میدهد. حالا که این دو نکته را یاد گرفتید میتوانید برای افزایش سرعت تایپ اقدام کنید. میتوانید لینک هایی که سرعت تایپ شما را اندازه گیری میکنند را پیدا کنید و هر بار با آنها افزایش سرعت تایپ خود را اندازه گیری کنید. 

برای اینکه با سرعت تایپ کنید به زمان و تمرین نیاز دارید و هر آنچه بیشتر تمرین کنید عالی تر خواهید شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *