نقش زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات اینستاگرام
موفقیت تبلیغات اینستاگرام به عوامل گوناگونی بستگی دارد. با این حال یکی از مهمترین عوامل بحث زمانبندی ارسال پستهای تبلیغاتی است.
پیشگفتار
موفقیت تبلیغات اینستاگرام بحث بسیار مهمی است. مدیران شرکتها و کسبوکارها هزینههای هنگفتی را برای تبلیغات در فضای اینستاگرام پرداخت میکنند. به همین دلیل هم درصد موفقیت این تبلیغات یکی از مهمترین موضوعات در این کمپینهای تبلیغاتی است.
هر تولید کننده محتوا در مقطعی از فعالیت خود با این سؤال روبرو میشود که "بهترین زمان برای ارسال پست تبلیغاتی در اینستاگرام برای افزایش تعامل و بازدید چه زمانی است؟" پاسخهای مختلفی برای این سؤال وجود دارد و همه آنها یکسان نیستند. بسیاری از کاربران فکر میکنند که زمان ارسال پست بر اساس مکانی است که مخاطبان در آن قرار دارند. برخی دیگر نیز فکر میکنند این بر اساس زمانی است که اکثر دنبال کنندگان آنلاین هستند. اگر منصف باشیم هر دو این پاسخها معتبر هستند. شاید در نگاه اول احساس میکنید همه چیز را امتحان کردهاید( محتوای باکیفیت، بازاریابی ویدیویی، اجرای تبلیغات هدفمند) اما همچنان نرخ تعامل و بازدید شما آنطور که میخواهید نیست. در این صورت باید به شما بگوییم که نرخ تعامل و بازدید از محتواهای تبلیغاتی شما میتواند بهتر شود.
مقدمه
- بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
- بررسی زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات در اینستاگرام
- نقش زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات - پست گذاشتن در اینستاگرام بر اساس روزهای هفته
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
یکی از موارد مهم در موفقیت تبلیغات اینستاگرام، زمان قرار دادن پستهای تبلیغاتی است. شاید با خود فکر کنید که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟ برای این سؤال پاسخ روشن و واضحی وجود ندارد. در واقع فاکتورهای زیادی برای تعیین بهترین زمان برای گذاشتن پست تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد. وقتی صحبت از بازاریابی ویدیویی و تولید محتوا به میان میآید، در حالت ایدهآل میخواهید زمانی که فالوورهای شما آنلاین و فعال هستند، پست ارسال کنید. برخی از عوامل دیگری که باید در هنگام تصمیمگیری در مورد بهترین زمان برای پست در نظر گرفته شوند عبارتاند از:
• روز هفته و هر روند یا تعطیلات مرتبط با روز
• سطح فعالیت فالوورهای شما
• هدف پست شما و افرادی که میخواهید به آنها برسید
• نوع پست – میتواند ویدیو، استوری، تصویر ثابت یا موارد دیگر باشد
• الگوریتم اینستاگرام و تجزیه و تحلیل پروفایل
• تنظیم زمانی – منطقهای مخاطبان
بررسی زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات در اینستاگرام
با توجه به مطالعات متعدد در مورد الگوریتم اینستاگرام و رفتار کاربران اجتماعی، برخی از تحلیلها نشان میدهند که بهترین بازه زمانی برای ارسال پست تبلیغاتی معمولاً بین ۱۱ صبح تا ۱ بعدازظهر است. این میتواند به این دلیل باشد که این محدوده زمانی در واقع در تمام دنیا نشانگر "زمان ناهار " است. با این حال، این نباید تنها عاملی باشد که هنگام ارسال پست تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرام موفق را مطالعه نمایید.
نقش زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات - پست گذاشتن در اینستاگرام بر اساس روزهای هفته
در بررسیهای انجام شده بهترین زمان برای ارسال پست و موفقیت تبلیغات اینستاگرام بر اساس روزهای هفته، بر اساس الگوی زیر است:
بهترین زمان برای ارسال پست و برنامهریزی برای موفقیت تبلیغات اینستاگرام در روزهای دوشنبه برای افزایش تعامل در پستها و محتوا بر اساس برخی از مطالعات انجام شده توسط اپلیکیشنهای تحلیلی محبوب رسانههای اجتماعی، مانند Later و Hubspot، بین ساعت 11 صبح تا 12 بعدازظهر یا ساعت 7 الی 9 بعدازظهر در منطقه زمانی شما است. (منطقه زمانی هر کشور با کشور دیگر متفاوت است). این زمانهای پیشنهادی بر اساس دادهها و تحلیلهایی هستند که زمانهای ایدهآل برای شنبهها را تعیین میکنند. دلیل این امر میتواند این باشد که از آنجایی که شنبه برای بسیاری از افراد شروع هفته کاری است، اکثر فالوورهای شما یا در زمان استراحت ناهار یا بعد از ساعات کاری معمولی در اینستاگرام فعال خواهند بود.
-
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در روز یکشنبه
در بررسیها نشان داده شده که بهترین زمان برای ارسال پست و تضمین موفقیت تبلیغات اینستاگرام در روزهای یکشنبه بین ساعت 11 صبح تا 2 بعدازظهر است. بر اساس بیشترین میزان مشارکت، یک شنبهها به عنوان روز برتر برای ارسال پست تبلیغاتی در نظر گرفته میشوند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرامی را مطالعه نمایید.
-
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در دوشنبه
بر اساس مطالعات انجام شده مجموعه Expert Voice پیشنهاد میکند که دوشنبه ممکن است بهترین روز هفته برای ارسال پست و محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام باشد. به طور خاص، دو شنبه ساعت 11 صبح الی 3 بعدازظهر. یک مدت زمان طولانی که در روزهای دوشنبه از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر و یا حتی تا نیمه شب باقی میماند. دوشنبهها معمولاً روزهایی در هفته هستند که کارهای مهم انجام شدهاند و کارهای حساس برای آخر هفته برنامهریزی شدهاند. همچنین دو شنبه، وسط هفته است، به همین دلیل این روز برای ارسال پست تبلیغاتی ایده آل است. در واقع کاربران از ابتدای هفته با پستها محصولات و خدمات شما آشنا شدهاند. حال زمان ارسال تبلیغات هدفمند است. در صد موفقیت تبلیغات اینستاگرام در این روز به مراتب ممکن است بیشتر از روزهای دیگر باشد، زیرا کاربران و مخاطبان شما از ابتدای هفته با پستها و کسبوکار شما آشنا شدهاند و مشتاقانه منتظر دیدن اخبار جدیدی از شما در این شبکه اجتماعی هستند.
-
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در سه شنبه
با توجه به بررسی درصد موفقیت تبلیغات اینستاگرام، میتوان گفت که سهشنبهها پنجره کوچکتری برای موفقیت تبلیغات اینستاگرام دارند. بهترین زمان برای ارسال پست بین 11 صبح تا 12 بعدازظهر است. به هر حال وقتهای ناهار زمانی است که مردم گوشیهای خود را بیرون میآورند تا در رسانههای اجتماعی حرکت کنند! شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله ویژگی تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
-
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در روز چهارشنبه
اگر میخواهید درصد موفقیت تبلیغات اینستاگرام را به راحتی افزایش دهید باید مراقب چهارشنبهها باشید. تبلیغات در چهار شنبهها میتوانند به راحتی با یک زمانبندی اشتباه ضربه بخورند یا به کل از دست بروند. به این نکته باید توجه کنید که بر اساس تقویم کاری چهارشنبهها شروع فرایند تعطیلات پایان هفته است! با توجه به مدیریت رسانههای اجتماعی و ابزار هوشمند Sprout Social، بهترین زمان برای ارسال پست در روزهای چهارشنبه بین ساعت 9 صبح تا 11 صبح یا 1 بعدازظهر تا 2 بعدازظهر است. چهارشنبهها، تعامل با رسانههای اجتماعی دیرتر از اکثر روزهای هفته شروع میشود. مردم مشتاقانه منتظر تعطیلات آخر هفته خود هستند و احتمالاً آنقدر اذیت نمیشوند که روز خود را زودتر شروع کنند.
-
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در تعطیلات آخر هفته
شاید برای شما جالب باشد که بر اساس بررسیهای انجام شده در صد موفقیت تبلیغات اینستاگرام، در تعطیلات آخر هفته به شدت با روزهای دیگر متفاوت است. در واقع به نظر میرسد که رفتار کاربران در تعطیلات آخر هفته کامل با روزهای دیگر هفته متفاوت است. بهترین زمان برای ارسال پست در پنجشنبهها بین 3 صبح تا 6 صبح یا بعد از 11 شب است، در حالی که بهترین زمان برای ارسال پست در روزهای جمعه بین 6 صبح تا 9 صبح یا بعد از 8 بعدازظهر است.
یکی از نکات مهم که باعث میشود درصد موفقیت تبلیغات اینستاگرام افزایش پیدا کند بررسی رفتار کاربران است. شما باید به خوبی در نظر بگیرید که اکثر افراد به عنوان مخاطب هدف شما، در تعطیلات آخر هفته چه میکنند. آیا آنها به دنبال رویدادهای اجتماعی شبانه هستند؟ آیا آنها در حال استراحت هستند، آیا به گردش و ماجراجویی رفتهاند؟ این سؤالات هنگام تصمیمگیری در مورد بهترین زمان برای ارسال پست در روزهای پنجشنبه و جمعه نقش اساسی دارند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله افزایش فالوور اینستاگرام را مطالعه نمایید.
برای یافتن زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات در اینستاگرام به چه نکاتی توجه کنیم؟
هنگام پیدا کردن بهترین زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات و ارسال پست در اینستاگرام، به خاطر داشته باشید که آنچه برای دیگران مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام تلاش برای تعیین بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام باید در نظر بگیرید:
• روز هفته:
روز هفته یک عامل تعیین کننده در میزان عملکرد پست شما در اینستاگرام است. برخی از روزها مانند دو شنبهها بهتر از روزهای دیگر برای ارسال پست هستند. همچنین، به خاطر داشته باشید که روز هفته با نوع صنعتی که در آن هستید و سایر عوامل خارجی دیگر همبستگی دارد.
• تعطیلات در روز کاری:
تعطیلات در روزهای کاری یکی دیگر از عوامل مهم تعیین کننده برای یافتن بهترین زمان ارسال است. افراد تمایل دارند در هنگام استراحت ناهار یا تعطیلات مناسبتی در هفته به سراغ شبکههای اجتماعی بروند. سؤال مهمی که باید از خود بپرسید این است که آیا وقتی شما آنلاین هستید، مخاطبان شما نیز آنلاین هستند یا خیر. این میتواند به شما کمک کند تعیین کنید که چه زمانی مخاطبان هدف شما در اینستاگرام هستند.
• مناطق زمانی مختلف:
برای پیدا کردن بهترین زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات، مهم است که بدانید آیا اکثر دنبال کننده شما در همان منطقه زمانی شما قرار دارند یا خیر. این میتواند به شما کمک کند روندهای تعاملی توسط مخاطبان را بهتر درک کنید.
• فراوانی ارسال پست در اینستاگرام:
یکی دیگر از موارد که باعث میشود درصد موفقیت تبلیغات اینستاگرام افزایش یا کاهش پیدا کند، همپوشانی با محتواهای دیگر (محتواهای خودتان یا محتواهای رقیب) است. ارسال چندین بار در روز در اینستاگرام میتواند یک استراتژی عالی برای بسیاری از افراد باشد. با این حال، تعداد دفعات پست شما در Instagram نقش مهمی در تعیین بهترین زمان ارسال برای شما دارد. معمولاً شما نمیخواهید همه مطالب خود را به طور همزمان ارسال کنید تا مخاطبان شما درگیر شوند. محتوای خود را بر اساس بهترین محدوده زمانی برای ارسال در طول روز پخش کنید. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را مطالعه نمایید.
نتیجهگیری نهایی در خصوص موفقیت تبلیغات اینستاگرام
زمانبندی مناسب در موفقیت تبلیغات اینستاگرام نقش بسیار مهمی دارد. با یک زمانبندی مناسب شما میتوانید مخاطبان خود را بهتر و بیشتر درگیر کنید. در نتیجه تبلیغ شما بهتر و بیشتر دیده میشود. با یک زمانبندی مناسب، کسبوکار شما رونق بیشتری پیدا میکند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید