روش های کسب درآمد از رپورتاژ
کسب درآمد از رپورتاژ چگونه ممکن می شود؟ اگر به فکر کسب درآمد روزانه در طی همکاری با کسب و کارهای مختلف هستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.
پیشگفتار
کسب درآمد از رپورتاژ چگونه ممکن می شود؟ کسب درآمد از رپورتاژ آگهی برای آن دسته از کسانی که به اینترنت، یک سیستم کامپیوتری یا لپ تاپ و یک فضای نسبتا آرام برای کار کردن دسترسی دارند، چندان سخت نیست. اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید می توانید با هرروز کارکردن به صورت دورکاری و یا حتی در یک شرکت، موسسه یا سازمان، به کسب درآمد از طریق رپورتاژ آگهی بپردازید.
از آن جایی که امروزه تعداد بسیار زیادی کسب و کار، استارتاپ، برند و ... در ایران وجود دارند که دایره مخاطبان شان دورن مرزی و برون مرزی است، شما این امکان را پیدا میکنید تا برای آنها بنویسید، تبلیغ کنید و از این راه به درآمد فعال و مستمر برسید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را حتما مطالعه کنید. همچنین، سایر مطالب منتشر شده در وبلاگِ ما را بررسی کنید تا در زمینه تولید و انتشار رپورتاژ و اهمیت آن در دنیای بازاریابی ِامروز اطلاعات بیشتری به دست آورید.
مقدمه
• چرا کسب درآمد از رپورتاژ را انتخاب کنیم؟
• کسب درآمد از رپورتاژ و نوشتن متن آن
• بازاریابی به روش غیر حضوری برای کسب درآمد از رپورتاژ
• طراحی گرافیکی برای رپورتاژ آگهی
• تولید کردنِ محتواهای آموزشی مخصوص رپورتاژ آگهی
چرا کسب درآمد از رپورتاژ را انتخاب کنیم؟
یکی از مهم ترین دلایلی که امروزه بسیاری از افراد را به سمت کسب درآمد از رپورتاژ آگهی می کشاند، توجه بسیار ِزیاد برند ها و کسب و کارها به تبلیغ از طریق رپورتاژ آگهی است. از آنجایی که سایر روش های تبلیغ برند و کسب و کار چندان توجه مخاطبان را به سمت خود جلب نمی کنند، مدیران کسب و کارها علاقه دارند به کمک رپورتاژ آگهی، تعداد زیادی از مخاطبان را به سمت اهداف تبلیغاتی شان جذب کنند.
اگر هیچ چیز در مورد ماهیت و اهمیت رپورتاژ آگهی نمی دانید، پیشنهاد می کنیم اول مطالبی مانند «مفهوم رپورتاژ آگهی»، «انواع رپورتاژ آگهی» و «تهیه رپورتاژ در سئو» را مطالعه کنید. سپس برای کسب درآمد از طریق رپورتاژ آگهی اقدام کنید. شما می توانید بعد از کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تولید رپورتاژ آگهی و اهمیت آن در بازاریابی امروزی، از طُرُق مختلف برای کسب درآمد از طریق آن اقدام کنید. راه هایی که در ادامه معرفی می شوند، جزء رایج ترین روش های کسب درآمد از رپورتاژ آگهی به شمار می آیند. مابقی راه ها را شما می توانید با جستجوی بیشتر پیدا کنید.
کسب درآمد از رپورتاژ و نوشتن متن آن
یکی از روش های رایج ِ کسب درآمد از رپورتاژ آگهی این است که برای برند ها و کسب و کارها، متن ِرپورتاژ را بنویسید. این متن به صورت مستقیم در قالب یک مقاله منتشر می شود. گاهی هم توسط یک گوینده روخوانی می شود و از آن در تولید محتوای صوتی یا ویدیویی استفاده می شود. گاهی هم پیش می آید که متنی که شما می نویسید توسط یک طراح گرافیکی استفاده می شود برای تولید اینفوگرافیک یا همان رپورتاژ آگهی تصویری. در هر صورت آنچه که مسلم است، یک متن ِاز پیش نوشته شده برای تولید رپورتاژ به شکل های مختلف نیاز است. اگر طبع نویسندگی دارید یا دوست دارید برای تعداد زیادی از مردم یک موضوع را توضیح دهید، آن هم به شکل نوشتاری، می توانید به سراغ «نوشتنِ» رپورتاژ آگهی بروید.
بسیاری از مدیران تبلیغاتی کسب و کارها به دنبال کسانی هستند که بتوانند روزانه برایشان رپورتاژ یا محتوای متنی تبلیغاتی بنویسند. حقوقی که از این راه به شما پرداخت می شود، می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. برخی از مدیران هستند که به صورت ماهیانه و طبق قرارداد از پیش نوشته شده، مبلغ ثابتی را به شما پرداخت می کنند. گروهی دیگر به صورت پروژه ای، براساس تعداد کلمات و کیفیت مطلبی که نگارش کرده اید به شما هزینه پرداخت می کنند. هر نوع کارفرما، طبق شرایط کسب و کار خود و هدفش از تبلیغات می تواند از شما درخواست تولید محتوای روزانه یا هفتگی و یا حتی چند روز یکبار داشته باشد. تنوع ِشرایط نگارش رپورتاژ آگهی و کسب درآمد از طریق ِآن، موضوعی قابل توجه می باشد.
بازاریابی به روش غیر حضوری برای کسب درآمد از رپورتاژ
یکی از راه های کسب درآمد از طریق کسب درآمد از رپورتاژ این است که بتوانید شخصا با تولید رپورتاژ در وب سایت های مختلف و پرداخت هزینه، تبلیغ یک برند یا یک محصول را انجام دهید. در ازای تبلیغی که انجام می دهید، پول دریافت خواهید کرد. این روش به سرمایه گذاری شخصی شما و میزان بودجه اولیه ای که در اختیار دارید هم بستگی دارد. می توانید برای شروع، تبلیغ در سایت های رایگان یا آن دسته از سایت هایی که هزینه چندانی دریافت نمی کنند را آغاز کنید.
پس از کسب درآمد مضاعف، می توانید روی وب سایت هایی با آتوریتی بالاتر متن رپورتاژ منتشر کنید. به این واسطه، شما شبیه یک بازاریاب فعال برای برند یا کسب و کار مورد نظر تبلیغ می کنید و بابت تبلیغی که انجام می دهید، حقوق می گیرید. یکی از ساده ترین راه ها در این زمینه، انتشار رپورتاژ روی وب سایت های میزبان و سپس ترغیب کردن مخاطبان در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای رجوع و مطالعه کردن ِآن مطلب است. راه های متعددی وجود دارد که به واسطه آنها می توانید مخاطبان را ترغیب به بررسی متن رپورتاژ خود کنید؛ شبکه های اجتماعی یکی از آنهاست.
طراحی گرافیکی برای رپورتاژ آگهی
همانطور که اشاره کردیم، همه چیز به نوشتن رپورتاژ آگهی خلاصه نمی شود. هستند رپورتاژ هایی که باید به صورت تصویری یا اینفوگرافیک تولید و منتشر شوند. در صورتی که گرافیست هستید، یا به نرم افزار های طراحی گرافیکی تسلط دارید به راحتی می توانید برای کسب و کارها رپورتاژ آگهی تصویری تولید کنید. بسیاری از برند ها و کسب و کارها به دنبال گرافیست های خلاقی هستند که بتوانند برای آنها پوستر یا عکس های تبلیغاتی تهیه کنند. شما می توانید به جای همکاری محض با یک برند، با چند مورد از آنها قرارداد کاری ببندید و به صورت دوره ای برای آنها محتوای تصویری تولید کنید. با انجام این کار می توانید درآمد فعال خود را افزایش دهید و فقط با یک کارفرما کار نکنید.
تولید کردنِ محتواهای آموزشی مخصوص رپورتاژ آگهی
محتوای آموزشی تولید رپورتاژ آگهی درست مانند همین مطلبی است که شما در حال خواندن ِآن هستید. برای اینکه بتوانید نویسندگان کم تجربه را در زمینه تولید رپورتاژ آگهی و کسب درآمد از طریق آن راهنمایی کنید، می توانید در این زمینه به تولید محتواهای آموزشی بپردازید. بسیاری از نویسندگان با تجربه این روش را انتخاب می کنند. آنها نکات و اطلاعاتی که در این زمینه در طی تولید رپورتاژ آگهی برای کسب و کارهای مختلف را به دست آورده اند در اختیار دیگران قرار می دهند تا به آنها کمک کنند به خوبی از قوانین تولید رپورتاژ و کسب درآمد از طریق آن آگاه شوند.
اما کسب درآمد از رپورتاژ آگهی و تولید فایل های آموزشی چگونه ممکن می شود؟ شما می توانید فایل های آموزشی خود را در هر قالبی که هست، به علاقه مندان بفروشید. قیمت گذاری فایل های آموزشی رپورتاژ معمولا کار سختی است. سعی کنید به نمونه محتواهای آموزشی غیر رایگان ِموجود در سطح اینترنت نگاهی بیندازید. ببینید که تولید کنندگانِ آنها چه مبلغی را برای فروش بسته های آموزشی شان انتخاب کرده اند. شما نیز با توجه به نرخ بازار و کیفیت محتواهای آموزشی تان، روی آنها قیمت گذاری کنید. شما می توانید فایل های آموزشی خود را در قالب های مختلف، در یک فروشگاه اینترنتی به دیگران بفروشید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید