چگونگی کسب درآمد از رپورتاژ آگهی

چگونگی کسب درآمد از رپورتاژ آگهی

کسب درآمد از رپورتاژ آگهی چه روش هایی دارد؟ در این مطلب در مورد دو روش ِرایج برای کسب درآمد به کمک رپورتاژ آگهی پرداخته ایم.

پیشگفتار

کسب درآمد از رپورتاژ آگهی چه روش هایی دارد؟ چگونه می توان برای کسب درآمد از طریق تولید رپورتاژ آگهی اقدام کرد؟ اگر در مورد رپورتاژ آگهی و قوانین آن اطلاعات کافی دارید، نگارش رپورتاژ آگهی می تواند راه خوبی برای کسب درآمد باشد. رپورتاژ آگهی به مرور زمان تکامل پیدا می کند و هربار قوانین جدیدی برای تولید و انتشار آن وضع می شود. شما می توانید با کسب اطلاعات در مورد قوانین تولید رپورتاژ آگهی و تسلط بر روی آنها، به یک نویسنده خبره تبدیل شوید و برای شرکت ها، کمپانی ها و سازمان های مختلف رپورتاژ بنویسید. سپس هزینه فایل رپورتاژ را از آنها دریافت نمایید. 
بسیاری از شرکت ها به جز تولید رپورتاژ آگهی متنی، به دنبال تولید رپورتاژ آگهی تصویری، صوتی، ویدئویی و ... هم هستند. اگر بتوانید برای تولید سایر گونه های رپورتاژ آگهی دانش خود را ارتقا دهید، می توانید درآمد خوبی از این راه کسب کنید. در ادامه این مطلب در مورد نحوه‌ی کسب درآمد از طریق رپورتاژ آگهی با شما صحبت کرده ایم. پیشنهاد می کنیم برای اینکه از زیر و بم نحوه درآمد به کمک رپورتاژ آگهی موفق مطلع شوید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.


مقدمه


•    منظور از کسب درآمد از رپورتاژ آگهی چیست؟
•    مزایای کسب درآمد از رپورتاژ آگهی چیست؟
•    تولید رپورتاژ آگهی تاریخ انقضا ندارد!
•    عدم نیاز به همکاری دائمی با یک کمپانی/ برند
•    کسب درآمد از رپورتاژ آگهی با راه اندازی سایت
•    نکات راه اندازی سایت جهت کسب درآمد از طریق انتشار رپورتاژ
•    سخن آخر

 

کسب درآمد از رپورتاژ

منظور از کسب درآمد از رپورتاژ آگهی چیست؟


رپورتاژ آگهی شبیه یک مقاله معمولی روی یک وب سایت منتشر می شود. مضمون این مقاله تبلیغاتی است اما در ظاهر وقتی مخاطب آن را مطالعه می کند متوجه تبلیغاتی بودنِ آن نخواهد شد. دلیل ِاین امر وجود 80 درصد محتوای مفید و 20 درصد محتوای تبلیغاتی در متن یک رپورتاژ است. بسیاری از نویسندگانِ مسلط به اصول سئو و اصول نگارش رپورتاژ آگهی، از طریق نوشتن چنین مقاله هایی کسب درآمد می کنند. در نتیجه، اگر شما هم احساس می کنید که شور و شوق نوشتن دارید و می توانید در بازه ی زمانی کوتاه مدت اصول سئو و آگهی نویسی را یاد بگیرید، می توانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید.


مزایای کسب درآمد از رپورتاژ آگهی چیست؟


مزایای متعددی را می توان برای کسب درآمد از رپورتاژ آگهی برشمرد. دو مورد از اساسی ترین مزایا در ادامه آورده شده اند.


تولید رپورتاژ آگهی تاریخ انقضا ندارد!


مهم ترین و اساسی ترین مزیت کسب درآمد به کمک رپورتاژ این است که تولید آن محدود به یک ماه، یک سال یا یک دوره زمانی خاص نیست. زمانی که وارد کار تولید محتوا و تولید رپورتاژ آگهی شوید می توانید به صورت مداوم برای برند های مختلف و کسب و کار های گوناگون محتوای رپورتاژ تولید کنید. برخی از کسب و کارها هستند که یک نویسنده را به صورت دائمی برای تولید رپورتاژ آگهی استخدام می کنند. این کسب و کارها به صورت مداوم نیاز به تولید و انتشار رپورتاژ آگهی دارند. برای همین، استخدام یک نویسنده آشنا به اصول رپورتاژ نویسی به آنها کمک می کند تا بدون وقفه به وی سفارش تولید رپورتاژ دهند.
شما می توانید در شروع کارتان برای تولید رپورتاژ آگهی موفق نرخ ثابت و بسیار کمی داشته باشید. سپس این نرخ را به مرور زمان و با افزایش تجربه‌تان، گسترش دهید. کاملا طبیعی است که در ابتدای مسیر کسب درآمد از راه رپورتاژ آگهی، نتوانید پول چندان زیادی کسب کنید. معمولا برند های مختلف به نویسندگان رپورتاژ نوپا کمتر اعتماد می کنند و به آنها نرخ های بسیار پایین پیشنهاد می دهند. به مرور می توانید با گرفتن نمونه کارهای مختلف، به مدیرانِ کسب و کارها نشان دهید که تجربه کافی در این زمینه دارید. هرچقدر تجربه تان در زمینه تولید رپورتاژ بیشتر باشد، بهتر می توانید درآمد کسب کنید.


عدم نیاز به همکاری دائمی با یک کمپانی/ برند


یکی از مهم ترین مزیت های کسب درآمد از رپورتاژ آگهی این است که شما به عنوان یک نویسنده فریلنسر یا دورکار ملزم نیستید تا حتما و اجبارا با یک برند یا یک شرکت کار کنید. شما می توانید به صورت همزمان از چند شرکت مختلف پیشنهاد کار داشته باشید، با آنها همکاری کنید و به صورت پویا به کسب درآمد بپردازید. همکاری با شرکت ها یا کارفرمایان مختلف به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تجربه های بیشتری کسب کنید و خود را به عنوان یک نویسنده زبده، به کارفرمایان جدید معرفی کنید. معمولا، مدیران شرکت ها از همکاری با افرادی که تجربه های متعدد و خلاقیت بالایی دارند و می توانند همزمان چند کار پیچیده را به سرانجام برسانند، استقبال می کنند.

نویسندگی رپورتاژ آگهی
کسب درآمد از رپورتاژ آگهی با راه اندازی سایت


سایت های انتشار دهنده رپورتاژ که نرخ های متفاوتی برای آن تعیین می کنند، روزی کار خود را با یکی دو محتوای تخصصی و غیر تکراری شروع کرده اند. رفته رفته تعداد مخاطبان ِآنها افزایش پیدا کرده و به فُرم امروزی درآمده است. مدیران این سایت ها با دوراندیشی بسیار خوبی می توانند فقط از طریق انتشار رپورتاژ آگهی کسب درآمد داشته باشند.
شما هم می توانید برای کسب درآمد از رپورتاژ آگهی از همین امروز برای راه اندازی یک سایت، برنامه ریزی کنید. نکته حائز اهمیت این است که برای رسیدن به درآمد از این طریق، باید مدت زمان طولانی به انتشار محتوا بپردازید و مخاطب جذب کنید. با افزایش تعداد مخاطبان و افزایش اتوریتی یا عمر دامنه سایت تان، موتور های جستجو مانند Google ارزش و اعتبار خاصی برای محتوای شما قائل خواهند شد. زمانی که به این مرحله برسید می توانید برای پذیرش رپورتاژ آگهی و تعیین نرخ برای انتشار ِآن برای کسب و کارهای مختلف تعیین تکلیف کنید. این روش کمی زمانبر است. شما در ابتدا نیاز به سرمایه گذاری برای خرید دامنه، تولید محتوا و ... دارید، اما در نهایت به کسب درآمد قابل توجهی خواهید رسید.
بسیاری از وب سایت های امروزی که بسیار پربازدید هستند و در زمینه انتشار رپورتاژ آگهی با کسب و کارها فعالیت می کنند، در ابتدا با درآمد صفر و میزان بازدید بسیار کم کار خود را آغاز کردند. شما می توانید در آینده ای نزدیک تبدیل به یکی از آنها شوید.

کسب درآمد از رپورتاژ با راه اندازی سایت

نکات راه اندازی سایت جهت کسب درآمد از طریق انتشار رپورتاژ


دو نکته‌ی بسیار مهم در مورد کسب درآمد از رپورتاژ آگهی به واسطه راه اندازی سایت وجود دارد. نکته اول این است که شما باید به غیر از تولید محتوای با کیفیت، روی بهبود سئوی سایت خود وقت بگذارید. اگر شخصا به اصول سئو مسلط نیستید و در این زمینه تجربه ندارید، باید یک سئوکار استخدام کنید. گوگل قوانین مختلفی را برای سئو در نظر گرفته است. هر وب سایتی باید خود را طبق آن اصول آپدیت نگه دارد تا به گوگل و سایر موتور های جستجو نشان دهد که دارای محتوای ارزشمند و مفیدی است.
نکته‌ی دوم این است که برای ساخت سایت لزومی ندارد که به یک کد نویس پول پرداخت کنید تا برای شما سایت جدید طراحی کند. شما می توانید با سیستم های مدیریت محتوای قوی مانند وردپرس یک وب سایت معمولی راه اندازی کنید – آن هم بدون دانش کد نویسی. در صورتی که در آینده درآمد بیشتری کسب کردید و توانستید بودجه ای کنار بگذارید، می توانید برای ارتقای وب سایت خود اقدام کنید.

انتشار رپورتاژ
سخن آخر


کسب درآمد از رپورتاژ آگهی به شکل های گوناگون امکان پذیر است. دو مورد از محبوب ترین روش ها، یکی نویسندگی رپورتاژ آگهی و دوم راه اندازی سایت میزبان برای پذیرش رپورتاژ آگهی هستند. شما می توانید با توجه به توانایی و استعداد خود یکی از این راه ها را برای کسب درآمد از این طریق، انتخاب کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *