بررسی بخش های مختلف رپورتاژ آگهی

بررسی بخش های مختلف رپورتاژ آگهی

بخش های مختلف رپورتاژ آگهی چه هستند؟ برای اینکه رپورتاژ حرفه‌ای بنویسید، حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

پیشگفتار

بخش های مختلف رپورتاژ آگهی چه هستند؟ تبلیغ محصول، کسب و کار، خدمات و غیره، همگی نیازمند اتخاذ یک روش یا یک استراتژی ویژه هستند تا به شما کمک کنند با احتمال ِموفقیت ِبیشتری مشتری را به سمت خود جذب کنید. وظیفه‌ی رپورتاژ آگهی هم اطلاع رسانی و آشنا کردن مخاطبان با محصولاتی است که از وجودِ آنها بی خبر هستند.
با کمک نوشتن رپورتاژ آگهی ما تلاش می کنیم تا روش های ساده تر و کاربردی تری را برای رفع یک مشکل یا چالش پیشنهاد دهیم. در نتیجه، مخاطب می تواند به ما اعتماد کند. این روش، در دنیای واقعی نیز کاربرد دارد. زمانی که شما دلسوزانه برای کمک به شخصی اقدام کنید، می توانید اعتماد وی را به کمک حس همدلی، جلب کنید. اما اگر فقط به تعریف و تمجید ِخشک و خالی بسنده کنید یا راه کار های تئوری ارائه دهید، نمی توانید نظر مخاطب را جلب کنید. این راهکار، در نگارش رپورتاژ آگهی لحاظ می شود.
برای اینکه بتوانید رپورتاژ آگهی خوب بنویسید، نباید انسجام بخش های مختلف رپورتاژ آگهی را دست کم بگیرید. این بخش ها در اتحاد با یکدیگر، کمک می کنند تا رپورتاژ شما آرام آرام مخاطب را به سمت هدفی مشخص هدایت کند. در ادامه با این بخش های مهم آشنا می شویم تا به شما کمک کنیم، آگهی نویسی موفقی را تجربه کنید.


مقدمه


•    نوشتن تیتر اصلی ِجذاب!
•    نوشتن عنوان فرعی 
•    صحبت در مورد مزایا در رپورتاژ نویسی
•    وجود عکس های مرتبط موقع انتشار رپورتاژ آگهی
•    سخن آخر


نوشتن تیتر اصلی جذاب!


شاید بارها و بارها در مورد این بخش از یک رپورتاژ آگهی خوب و کاربردی، اطلاعات کسب کرده باشید و برایتان تکراری باشد. اما از آنجایی که تیتر اولین چیزی است که مخاطب با آن روبرو می شود، باید در نوشتن ِآن نهایت دقت و استراتژی و هوشمندی را به خرج دهید. عنوان یا همان تیتر اصلی ترین بخش از یک رپورتاژ آگهی موفق است. تیتر ها، با توجه به قالب و چارچوب ِسایت انتشار دهنده به شکل های مختلفی به کاربران نمایش داده می شوند.
همانطور که در مطلب «رپورتاژ آگهی جذاب» توضیح دادیم، تیتر ِرپورتاژ آگهی شما در کنار هزاران تیتر دیگر جای میگیرد. پس با اعتماد به نفس بالا و بدون دقت، تیتر ننویسید. سعی کنید کاری کنید که عنوان اصلی رپورتاژ تان در بین سایر مطالب حکم یک قلاب ماهیگیری را داشته باشد و مخاطب را به سمت خود بکشاند.
تیتری که می نویسید باید حاوی یک قول یا پیشنهاد به مخاطب باشد. در تیتر می توانید به مخاطب قول دهید که اگر کل رپورتاژ را تا انتها بخواند، موضوعِ مهمی را کشف خواهد کرد. تیتر باید به نگرانی ها و دغدغه‌ی کاربران اشاره کند و نشان دهد که با خواندن مطلب، راهکار های احتمالی ِرفع مشکل به آنها ارائه خواهد شد. سعی کنید از عناوینی که با کلمه‌ی «کلیک» نوشته می شوند اجتناب کنید: مثلا: «راهکارهای رفع مشکلات پوستی شایع + کلیک کنید.»

نحوه نمایش تیتر در سایت خبری نیویورک تایمز


نوشتن عنوان فرعی خوب، از اساسی ترین بخش های رپورتاژ آگهی

عنوان فرعی که درست زیر عنوان یا تیتر اصلی در نگارش رپورتاژ آگهی ثبت می شود، معمولا سایز کوچکتری دارد. در این بخش، بینش مشخصی در مورد موضوع و محصولی که قرار است معرفی شود ارائه می شود. عنوان های فرعی به مخاطب کمک می کنند تا توضیحات بیشتری در مورد دلیل ِخواندن آن مطلب به دست بیاورند. اگر زیر عنوان یا عنوان فرعی را به اندازه قانع کننده ننویسید، دومین شانسِ خود را برای به تور انداختن مشتری از دست می دهید. معمولا طولِ یک زیر عنوان در حد یک عبارت یا یک جمله است. پس به خوبی می توانید روی آن مانور دهید.
این زیر عنوان زودتر از متن اصلی توجه مخاطب را به سمت خود جلب می کند. بعد از خواندن این عنوان، مخاطب نگاهی کُلی به زیر عنوان هایی که برای رپورتاژ تان نوشته اید می اندازد. اگر زیر عنوان ها را خوب نوشته باشید، تلاش می کند متن ِزیر هرکدام را بخواند تا آرام آرام به سمت رفع مشکل یا آشنایی با محصول ِشگفت انگیز ِشما گام بردارد.

رپورتاژ نویسی
صحبت در مورد مزایا در رپورتاژ نویسی


یکی از بخش های مختلف رپورتاژ آگهی، صحبت در مورد مزایای استفاده از محصول یا برند در انتهای مطلب است. شما در 20 درصد انتهایی متن رپورتاژ خود باید در مورد ویژگی های محصولی که قصد تبلیغ ِآن را دارید، یا در مورد موفقیت ها و دستاورد های برند خود (Brand-awareness) صحبت کنید. متن رپورتاژ شما حداقل باید حاوی اشاره به یکی از مزایای برند، کسب و کار یا محصول‌تان باشد. این مزایا می تواند شامل مقرون به صرفه بودن ِمحصول نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار، قابلیت استفاده‌ی آسان ِ آن محصول در مقایسه با سایر محصولات مشابه و غیره باشد. در این مورد دقیق توضیح دهید و فقط به یک تعریف خشک و خالی بسنده نکنید. با این کار، همانطور که در مقدمه‌ی این مطلب توضیح دادیم، «اعتماد» مخاطب مورد نظر را جلب کنید.
بزرگنمایی یا Bold کردن ویژگی های محصول یا خدمات یا برند‌تان، یکی از مهم ترین بخش های رپورتاژ نویسی است. مثلا اگر در زمینه فروش مایکروفر فعالیت می کنید، می توانید به کوتاه بودنِ زمان پخت در آن اشاره کنید. این ویژگی را به صورت یک مزیت به مخاطب نشان دهید. سپس رپورتاژ خود را به سمت ارائه‌ی یک پیشنهاد ببرید. مثلا بنویسید که افراد شاغل می توانند به راحتی و در اسرع وقت غذای مورد نظر را در مایکروفر شما گرم کرده یا بپزند و سریعا آن را تحویل بگیرند. همین مثال را می توان برای بسیاری دیگر از کسب و کارها آورد. حتما مزایای محصول یا برند خود را به صورت فهرست لیست شده در اختیار مخاطب بگذارید تا بتواند آنها را سریعا و در یک نگاه اجمالی بررسی کند.

انتشار رپورتاژ آگهی
وجود عکس های مرتبط موقع انتشار رپورتاژ آگهی


یکی از بخش های مختلف رپورتاژ آگهی، تصاویرند. رپورتاژ آگهی تصویری با رپورتاژ حاوی تصویر متفاوت است. اگر در مورد رپورتاژ آگهی تصویری چیزی نمی دانید، حتما مطلب ِلینک شده را مطالعه کنید. بسیاری از شرکت ها یا کسب و کارها موقع تبلیغ یک محصول یا معرفی برند خود از تصاویری که با دوربین و در محیط کار یا توسط مشتریان‌شان گرفته شده اند، استفاده می کنند. این نوع از عکس ها حس اعتماد بیشتری به مخاطب می دهند. شما می توانید برای جلب نظر مخاطبان خود، از عکس هایی مرتبط با یکدیگر و کاملا واضح استفاده کنید. سعی کنید عکس ها تم یکسانی داشته باشند، تا به انسجام و زیبایی رپورتاژ شما خللی وارد نشود.
حتما تصویری از لوگوی برند/ کسب و کار خود در رپورتاژ تان قرار دهید. این کار کمک می کند تا ظاهر برند شما در ذهنِ مخاطب باقی بماند و اگر مرتبه ای دیگر آن را در جایی دیگر مشاهده کرد، سریعا شما را به یاد بیاورد. به خاطر سپاری به کمک لوگوی برند، به شما کمک می کند تا از حافظه تصویری مشتریان خود وام بگیرید و آنهایی که در لحظه از شما خرید نمی کنند را به نوعی با کسب و کار خود درگیر کنید. حتما در تصاویر تان از پالت رنگی ِبرند یا رنگ های سازمانی تان استفاده کنید تا به متن رپورتاژ  انسجام بیشتری بدهید.

برندسازی با رپورتاژ آگهی
سخن آخر


اگر کسب و کارتان نیازمند به کارگیری یک روش تبلیغاتی پابرجا به همراه بازدهی طولانی مدت است، رپورتاژ آگهی را حتما در اولویت قرار دهید. سایر مطالب منتشر شده در این وب سایت، به شما کمک می کنند تا بدون نیاز به خرید بسته آموزشی، شخصا برای کسب و کارتان رپورتاژ با کیفیت و حرفه ای تهیه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *